Test: Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-HIC – Štedljiviji i čišći od dizela!

Test: Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-HIC – Štedljiviji i čišći od dizela!

Radikalan dizajnerski pristup koji je Toyota imala kada je stvarala CH-R pokazao se kao odličan potez. Sa ekstravagantnim dizajnom Toyota CH-R postala je prepoznatljiva i jedinstvena u svom segmentu, a to danas brojni kupci žele – biti drugačiji od ostalih. Nova generacija CH-R modela dobila je blago dizajnersko osvježenje, ali ono što je mnogo važnije u novoj generaciji: došlo je i mnogo nove tehnologije.

Na testu smo imali model na hibridni pogon, što je mnogo zanimljivije od dizajna i raznih „gadgeta“ o kojim se danas mnogo govori, priča i piše. Ovaj hibridni model sa svojom potrošnjom goriva je rame uz rame sa najštedljivijim dizelašima, a sa druge strane u samom je vrhu po ekološkoj prihvatljivosti. Kroz naš test dotakli smo se noviteta koji su stigli u osvježenom modelu, ali naš glavni fokus bio je na hibridnom sklopu.

Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 01
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 02
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 03
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 04
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 05
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 06
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 07
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 08
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 09
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 10
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 11
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 12
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 13
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 14
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 15
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 16
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 17
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 18
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 19
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 20
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 21
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 22
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 23
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 24
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 25
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 26
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 27
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 28
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 29
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 30
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 31
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 32
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 33
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 34
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 35
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 36
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 40
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 41
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 37
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 38
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 39
previous arrow
next arrow
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 01
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 02
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 03
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 04
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 05
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 06
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 07
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 08
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 09
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 10
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 11
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 12
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 13
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 14
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 15
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 16
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 17
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 18
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 19
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 20
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 21
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 22
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 23
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 24
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 25
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 26
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 27
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 28
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 29
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 30
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 31
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 32
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 33
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 34
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 35
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 36
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 40
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 41
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 37
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 38
Test Toyota C-HR 1.8 Hibrid C-Hic -2020- 39
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

(re)Dizajn i ponuda prostora

Toyota C-HR zadržala je gotovo identičan vanjski izgled u odnosu na prethodni model. Kupe karoseriju C-HR modela krase oštre i dinamične linije koje su i dalje pravi hit u automobilskom dizajnu. Sve tri strane automobila, prednji, bočni i zadnji dio originalno su dizajnirani i čine jednu kompaktnu cjelinu.

Glavna dizajnerska novina na osvježenom modelu je potpuno nova svjetlosna grupa na prednjem dijelu automobila, a promijenjena je i pozicija svjetala za maglu. Bočna strana automobila ostala je ista, dok su blage promjene napravljene i na zadnjem dijelu automobila. Između LED svjetlosnih grupa, koje su dobile i novu grafiku, ubačena je jedna ukrasna letvica. Prednji i zadnji štitnici također su blago redizajnirani, a obogaćena je i paleta boja.

Promjene nisu velike, ali to dovoljno govori koliko je C-HR dizajnerski bio ispred svoje konkurencije kada i danas sa gotovo identičnim dizajnom izgleda moderno i svježe. Gledajući C-HR iz svakog ugla stiče se utisak da se radi o malom sportskom crossover kupe modelu. Toyota C-HR obiluje zanimljivim i efektnim rješenjima poput u C stubu skrivenih ručica za otvaranje zadnjih vrata ili bočnih zaštitnih plastika na pragovima i donjem dijelu vrata.

Na usko dizajniranom zadnjem kraju je i spojler koji je postavljen na poklopac prtljažnika, a koji je zadužen za poboljšavanje aerodinamike. Cjelokupno gledajući C-HR ima vrlo upečatljiv dizajn, što je pravi mamac za mlađu populaciju.

Unutrašnjost automobila dobila je blage promjene koje se odnose na boje, dezene i nešto poboljšan kvalitet materijala, te na tehnološko unaprjeđenje multimedije. Glavne promjene napravljene su na centralnom 8 inčnom ekranu multimedije čije je okruženje dobilo novu i moderniju grafiku, a samo okruženje radi znatno brže. Sada je moguće u potpunosti uvezati Android i Apple iOS telefone čime je C-HR postao bolje povezan od svog prethodnika.

Ono što treba istaći jeste da je centralni ekran dobio fizičke prekidače za prelaske iz jednog okruženja u drugo. Na taj način lakše birate između audio sistema, telefona, navigacije, informacija o automobilu, itd. Toyota ovim potezom ne slijedi trendove koji nisu funkcionalni, nego slušaju glas razuma vozača.

Sjedanjem za upravljač C-HR modela odmah se prepoznaje Toyotina filozofija, sve je jednostavno i minimalistički, ali je sve funkcionalno i na svom mjestu. Instrument tabla ostala je u kombinaciji analognih i digitalnih mjernih pokazivača, a komande za upravljanje klimatizacijom ostale su na pravim fizičkim prekidačima, što se kroz vrijeme pokazuje kao najbolje rješenje.

Idealna vozačka pozicija lahko se pronalazi, ali problem nešto višim vozačima može stvarati mala mogućnost izvlačenja upravljača po dubini. Testni model imao je multifunkcionalni upravljač koji dobro leži u rukama, a ostale komande su na dohvat ruke, pa u samoj vožnji ne morate skretati veliku pažnju za njihovo korištenje.

Dimenzije novog C-HR modela su: dužina 4.390 mm (+30 mm), širina 1.795 mm, visina 1.555 mm (+5 mm) i međuosovinski razmak 2.640 mm. Najniža tačka podnice od tla udaljena je 150 mm (clearance ground). Sa nešto većim dimenzijama novi C-HR može prevesti četiri odrasle osobe. Prednja sjedišta dobro su oblikovana, te pružaju dobro bočno držanje.

Na zadnjoj klupi mogu se udobno smjestiti dvije osobe, ali oni sa natprosječnom visinom imat će nešto manje prostora za glavu zbog padajuće linije krova – što je i očekivano. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 377 litra, a isti se može proširiti preklapanjem naslona stražnje klupe na 1.164 litra.

Napredak i u sigurnosnom segmentu

Toyota C-HR opremljen je bitnim sigurnosnim sistemima poput nadzora mrtvog ugla ili sistemom upozorenje za saobraćaj iza vozila (sa automatskim kočenjem). Ovaj sistem koristi se kada izlazite unazad iz parkirnog mjesta.

Senzori u zadnjem dijelu vozila prepoznaju vozila koja se približavaju lijevo ili desno, upozoravaju vas, a zatim i koče radi izbjegavanja sudara. Ovaj sistem zaustavit će automobil i prilikom parkiranja ako prepozna opasnost od udara u drugo vozilo.

Vozne karakteristike – Koliko je hibrid bolji od konvencionalnih pogonskih sklopova?

Ispod poklopca motora nalazi se hibridni sistem koji kombinuje 1.8 litreni atmosferski motor sa 98 KS 142 Nm okretnog momenta i električni motor snage 53 kW i 163 Nm okretnog momenta. Ukupna kombinovana snaga hibridnog sklopa je 122 KS. Elektro motor crpi snagu iz Litiji-ionske baterje kapaciteta 3 Amper sata. Hibridni sklop uparen je sa poznatim Toyotinim CVT mjenjačem, pa u toj kombinaciji C-HR ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 170 km/h.

Kod hibridnog modela kakav je C-HR performanse nisu stavljene u prvi plan, već efikasnost – niska potrošnja u gradskim uslovima. U vremenima kada su automobili dostupni širokoj populaciji stanovništva, na gradskim ulicama stvaraju se velike gužve. Baš tu do izražaja dolaze blagodati hibridne tehnologije, posebno u režimu “stani-kreni” kada se najviše troši goriva. Upravu u tom režimu C-HR hibrid najviše štedi.

Prilikom svakog umjerenog kretanja C-HR hibrid koristi električni motor, a u situacijama kada je baterija dovoljno napunjena C-HR se može bez problema kretati u električnom režimu i do 60 km/h.

U to smo se uvjerili vozeći se na otvorenoj cesti Sarajevo-Mostar-Sarajevo, gdje se C-HR na određenim dionicama kretao isključivo na električni pogon. Prosječna potrošnja u odlasku do Mostara iznosila je 3,7 l/100 km, a u povratku 4,1 l/100 km. Razlika u potrošnji je zbog nagiba puta, ali u konačnici prosječna potrošnja za umjerenu vožnju po propisima iznosi 3,9 l/100 km bezolovnog benzina.

Korištenjem tempomata na otvorenoj magistralnoj cesti automobil određuje kada će se koristiti oba motora za pokretanje automobilia ili kada će se električni motor koristiti kao generator za punjenje baterije.
Na auto putu prosječna potrošnja ovog automobila je najveća, a ona iznosi 6,5 l/100 km pri brzini od 130 km/h, što je opet u granicama prihvatljivog.

U gradu je štedljiviji od dizela

U gradskim uslovima C-HR hibrid ostvaruje najviše uštede na gorivu i pruža jedinstven osjećaj vožnje. Dok se „puževom“ brzinom krećete kroz začepljene gradske ceste u svakodnevnim špicama, C-HR se u potpunoj tišini kreće isključivo na električni pogon.

Tokom testa u gradskoj gužvi za vrijeme svakodnevne špice, put od 12 km vozili smo 57 minuta. 76% navedene dionice automobil se kretao isključivo električni pogon, a samo kratkotrajno se palio benzinski motor kako bi dopunio bateriju. U konačnici putni računar je zabilježio prosječnu potrošnju od 4,4 l/100 km, a to je štedljivije u odnosu na dizele sa istom ili približnom snagom u istim uslovima.

Kako se puni baterija na C-HR hibridu?

Toyota C-HR nema mogućnost priključivanja na utičnicu, tako da se baterija puni isključivo sistemom rekuperacije. Svaki put kada kočite ili vozite nizbrdo bez gasa, elektromotor postaje generator te puni bateriju. Tu je i stepen prijenosa na mjenjaču sa oznakom „B“ u kojem svaki put kada pustite papučicu gasa automobil koči motorom i puni bateriju.

Udobnost i držanje ceste

Ovjes C-HR modela pruža dobru udobnost, ali i mogućnost da automobil vozite dinamičnije po zavojima. Ipak, u zavojima treba biti oprezan zbog težine automobila, jer se vrlo brzo može doći do granice držanja ceste. Iako se radi o crossover automobilu, C-HR ima nisko težište i dovoljno težine da automobil bude dobro priljubljen za cestu. Upravljački mehanizam je precizan i daje dovoljno informacija sa podloge. Zahvaljujući njemu C-HR ima mali krug okretanja od 10,4 metra, što olakšava manevrisanje u gradskim gužvama.

Zaključak

Toyota C-HR hibrid dobio je mala dizajnerska osvježenja, ali puno su važnija ona tehnološka. Osim novih tehnologija u ponudi je i novi hibridni sklop koji ovaj put nismo imali na testu, a riječ je o kombinaciji 2.0 litrenog benzinskog i električnog motora čija ukupna snaga iznosi 184 KS.

Osvježeni C-HR ne donosi revoluciju, već konkretna unaprjeđenja koja olakšavaju svakodnevni život. Postoji određeni broj kritičara koji su spremni da pronalaze zamjerke u svemu, ali slušajući većinu prosječnih vozača koji su vozili C-HR, prave zamjerke nema. Uglavnom se stvari svode na različite ukuse.

Ono što je većinu vozača najviše interesuje jeste niska potrošnja goriva i mirna svakodnevna vožnja (u električnom režimu), a to C-HR upravo pruža. Iako možda nismo svjesni, svjetski trendovi čistih vozila polako, ali sigurno, dolaze i na naše tržište. Automobilska industrija kreće ka potpunoj elektromobilnosti, ali hibridi će u mnogim zemljama, pa tako i našoj, sigurno biti najbolji izbor kada dođu na snago strogi zakoni o ispušnim plinovima.

Cijena osnovnog Toyota C-HR 1.8 hibridnog modela sa C-Enter paketom opreme iznosi 51.200 KM, dok testni model sa najbogatijim C-HIC paketom opreme košta 58.100 KM. Detaljan popis opreme i cijena možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi