Test specijal: ŠKODA KAROQ 2.0 TDI Style 4X4 – Prkosi izazovima
Test specijal: ŠKODA KAROQ 2.0 TDI Style 4X4 – Prkosi izazovima
ŠKODA KAROQ imali smo priliku isprobati na gotovo maratonskom testu samo nekoliko dana nakon zvanične BH premijere. Nakon što smo KAROQ isprobali kroz zimsku oluju na bh. putevima, Škodin SUV isprobali smo i na evropskim putevima. Za pet dana prešli smo 4.000 kilometara i prošli kroz devet evropskih gradova.
Piše: Emir Kalender
Utisci sa BH premijere novog ŠKODA KAROQ-a nisu se ni slegli, a koferi za daleki put od 4.000 kilometara već su bili spakovani u prtljažniku kompaktnog SUV-a. Krajnji cilj bila je Ženeva u kojoj se svake godine u martu održava najprestižniji sajam automobila.
Na ruti do krajnje destinacije i na povratku kući, bilo je pet država i devet značajnih evropskih gradova. To je značilo da ćemo imati brz tempo putovanja koje zahtijeva od automobila samo najbolje, pa je ispred novog KAROQ-a bio ozbiljan test.
Polazak na daleki put iz Sarajeva obilježila je zimska oluja zbog kojeg je KAROQ imao ponovni test u zimskim uslovima. Na temperaturi ispod nule, uz snažan vjetar i snijeg, put je brzo postajao sve manje prohodan i svakog momenta vrebala je opasnost gubitka kontrole nad vozilom.
Za ovako otežane uslove na putu KAROQ ima adekvatan odgovor. Uz 4X4 sistem pogona na sve točkove tu je i posebni mod vožnje „Snow”, što KAROQ-a čini gotovo nezaustavljivim u svim otežanim uslovima. Većina konkurentskih modela nema čak ni mogućnost 4X4 pogona, koji je od velike važnosti u ovako teškim uslovima.
Prelaskom državne granice u Gradišci snježna oluja ostala je iza nas, pa smo sa KAROQ-om mogli nastaviti opuštenu vožnju do talijanskog grada Como. Nakon dolaska u Como putni računar pokazao je pređeni put od gotovo 1200 km, dok je skala putnog umora bila vrlo nisko postavljena.
Zbog toga smo odlučili kratko upoznati ovaj talijanski gradić. Como je grad i opština u Lombardiji koji se nalazi oko 45 km sjeverno od Milana. Grad je smješten na južnoj strani istoimenog jezera Como, a okružen je Alpama. Como je popularna turistička destinacija bogata brojnim umjetničkim djelima, katedralama, palačama, parkovima, muzejima, itd.
Drugi dan putovanja vodio nas je u švicarski grad Montreux, a kako bismo došli do njega odabrali smo rutu preko Lugana, Luzerna i Berna. Dužina rute drugog dana putovanja iznosila je skoro 400 km što ne predstavlja nikakav problem kada se vozite novim KAROQ-om po kvalitetnoj mreži autoputeva. Prvu i jedinu pauzu tokom drugog dana putovanja pravimo u Luzernu koju koristimo za kraću posjetu ovom prelijepom gradu.
Luzern se nalazi u centru Švicarske, a sam grad leži na sjeverozapadu jezera Lucerne kod izljeva rijeke Reuss. Rijeka Reuss dijeli Lucern u Stari i Novi Grad, koji su povezani sa najstarijim natkrivenim drvenim mostom na svijetu nazvan Kapellbrücke koji datira iz 1333. godine. Uz sam most nalazi se i 43 metra visoka kula koja je nazvana Wasserturm, što znači vodeni toranj.
Ova kula nikad se nije koristila kao vodeni toranj, već prvenstveno kao zatvor i kaznionica. Kao i svi drugi veliki gradovi Švicarske, Luzern je perfektno uređen i nudi veliki broj kulturno-historijskih mjesta koje svaki posjetitelj treba vidjeti. Uz sve to, kao i ostatak Švicarske grad je vrlo skup za većinu stanovnika Zapadnog Balkana.
Montreux zbog svoje geografske pozicije odredili smo kao dvodnevnu bazu na putu do Ženeve. Ovaj grad poznat je kao mondensko mjesto u kojem prevladava blaga klima. Sam grad leži na jezeru i okružen je visokim planinama što stvara fantastičan prizor. Na samom jezeru leži Chillon zamak koji krije mračnu historiju.
Prvi put se pominje 1150. godine, a zbog svoje geografske pozicije bio je strateška lokacija za kontrolu kretanja između sjevera i juga Evrope. On je bio „Alpska kapija” na kojoj su se ubirale takse i porezi tog vremena. Od samog nastanka zamka pa do početka 19 vijeka zamak je bio zatvor i mučilište, a određeni period kao ljetnu rezidenciju koristio ga je vojvoda Savojski.
Grad Montreux je poznat kao domaćin više festivala, a među njima je najpoznatiji Jazz Festival. Od bitnih gradova kao što je Louisiana udaljen je svega 30 km, a od Ženeve 94 km koja je na ovom putovanju bila glavni cilj. Već naviknuti na rock ‘n’ roll stil života – novi dan, novi grad, trećeg dana uputili smo se na ženevski sajam automobila za koji je ŠKODA pripremila tri noviteta.
Nakon posjete ženevskom sajmu automobila, četvrtog dana naš put sa KAROQ-om nastavio se do Ingolstadta. Put od 430 km vodio nas je preko Berna, koji je glavni grad Švicarske, a zatim preko Zürich-a koji važi za jedan od glavnih finansijskih centara svijeta. Na tom putu prošli smo i kroz mrežu tunela koji prolaze kroz Alpe, a među njima najduži i najpoznatiji je Gotthard Road Tunnel koji je dug 16,9 kilometara. Peti dan značio je povratak za Sarajevo preko Wien-a i Budapest-a, a do kojeg nas je vodio put dug 1300 kilometara.
Činjenice o automobilu
Moderni i svestrani SUV kakav je novi KAROQ spreman je odgovoriti na sve zahtjeve današnjih vozača. Iako se za automobil kakav je KAROQ pretpostavlja da se bolje snalazi van asfaltiranih puteva, kroz ovaj test specijal KAROQ potvrđuje tvrdnju da se jednako dobro snalazi i na cesti i na offroadu.
Tokom ovog dinamičnog putovanja putnici su imali dovoljno prostora da se ugodno smjeste, kao i da ponesu sa sobom prtljag koji je bio dovoljan i za vremenski duže putovanje. Kada je riječ o udobnosti treba istaći da automobil ima odlično izolovanu putničku kabinu, što je od velike važnosti kada u autu provodite veliki broj sati. VarioFlex sjedišta testnog modela bila su podesiva u više pravaca, pa uz odličnu ergonomiju vozač je mogao brzo i jednostavno naći idealnu poziciju.
CANTON zvučni sistem sa 10 zvučnika bio je zadužen za muzički ugođaj tokom putovanja, a navigacioni uređaj COLUMBUS sa integrisanim mapama Evrope i glasovnim biranjem vodio nas je bez greške do svih zadatih destinacija. Tokom noćnih putovanja put su nam osvjetljavala Full LED glavna svjetla koja svojim odličnim svjetlosnim snopom dobro osvjetljavaju put ispred vas, te tako smanjuju napor noćne vožnje. Na raspolaganju nam je bio i pretinac sa induktivnim punjenjem pametnih telefona koji smo često koristili.
Tokom prelaska dugih dionica vožnju na autoputu nam je olakšavao Lane Assist sa detekcijom mrtvog ugla, kao i Front Assist sa adaptivnim tempomatom do brzine od 160 km/h.
Testni KAROQ pokretao je 2.0 litarski TDI motor sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta koji je bio uparen sa automatskim DSG mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa. To je već odavno dobro dokazana kombinacija motora i mjenjača, a u novom KAROQ-u samo nastavlja potvrđivati sve hvalospjeve koje nosi iz prethodnih modela. Automobil ne pokazuje nedostatak snage sa ovom pogonskom kombinacijom, a putni računar po povratku u Sarajevo zabilježio je prosječnu potrošnju od 6,3 l/100 km.
Na kraju testa zaključujemo da KAROQ ima odgovor na sve zahtjeve i potrebe, a kako se snalazi van asfaltiranih puteva saznat ćete u nekom od narednih brojeva Škodinog magazina kada ćemo posebno pripremiti offroad test. Testni Škoda KAROQ sa navedenim pogonskim sklopom, Style paketom opreme i bogatom listom dodatne opreme do registracije košta 72.238 KM.