Test: Škoda Scala FL 1.0 TSI DSG – Dolazi u izbrušenoj formi
Test: Škoda Scala FL 1.0 TSI DSG – Dolazi u izbrušenoj formi
Škoda Scala nakon pet godina od dolaska na tržište dobila je vizuelno osvježenje i tehnološku nadogradnju što bi češkom kompaktu trebalo osigurati nastavak uspješnog plasmana na globalnom tržištu. Kroz prethodne godine Škoda Scala svojim modernim dizajnom i dobro odmjerenim dimenzijama privukla je broje kupce pa su dizajneri češkog brenda napravili blage vizuelne izmjene, dok su inženjeri zaduženi za tehnološki razvoj donijeli značajne promjene implementirajući novitete poput LED Matrix svjetala koja su do sada bila dostupna u višoj automobilskoj klasi.
Sa ovim novitetima Scala bi trebala biti još primamljivija budućim kupcima, posebno onim koji preferiraju bogate pakete opreme. Testirana Scala bila je bogato opremljena čime je Škoda pokazala da njen kompaktni model može odgovoriti na različite zahtjeve kupaca – od onih sa skromnim potrebama do onih sa visokim tehnoloških zahtjevima. U nastavku donosimo vam detaljan test osvježenog modela Scala…
Piše: Emir Kalender
Fotografija: Ermin Okerić
(re)Dizajn i ponuda prostora
Od samog predstavljanja Scala modela njen vanjski dizajn jedan je od glavnih aduta sa koji privlači kupce, a to nimalo ne čudi jer je proistekao iz Škoda Vision RS Concepta. Vanjski dizajn osvježene Scale odlično kombinuje agresivnost i eleganciju pa u konačnici automobil izgleda odlično. Dizajnerske promjene najuočljivije su na prednjem i zadnjem dijelu automobila gdje su postavljeni novi branici. Prednji dio dobio je novu masku motora sa naglašenim rebrima, preoblikovana prednja svjetla koja su dobila i novu grafika. Na bočnoj strani automobila osvježenje donose nove dizajnerske interpretacije aluminijskih točkova koje donose i bolju aerodinamičku efikasnost automobilu.
Škodini dizajneri preoblikovali su glavna svjetla koja su sada malo tanja, a tanka LED dnevna svjetla podijeljena su u dva dijela – na gornji i donji dio zbog čega Scala izgleda elegantnije. Međutim, puni sjaj nove svjetlosne grupe dolazi sa opcionim LED Matrix svjetlima sa kojim je bio opremljen testni model. Poznata LED Matrix svjetla koja su preuzeta iz više automobilskog segmenta vozačima Scale osiguravaju bolju vidljivost tokom noćnih putovanja jer konstantno mogu voziti sa upaljenim dugim svjetlima pri čemu ne zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera. Sa ovim tehnološkim novitetom dat je značajan doprinos u segmentu sigurnosti.
Karoserijska izvedba modela Scala na najbolji način kombinuje formu hatchbacka i karavana pri čemu na jedinstven način spaja dobru estetiku i odličnu funkcionalnosti. Kada je stvarana karoserija Scale, dizajneri su odlučili da joj daju i malu dozu sportskog gena pa linija krova polako pada prema zadnjem dijelu automobila. Linija krova završava se na zadnjem spojleru koji dodatno izdužuje automobil, a veliko stražnje staklo proteže se do samog ruba registarske tablice preko kojeg piše velikim slovima ime proizvođača.
Scala je dobila blago dizajnersko osvježenje na vanjskom dijelu koje je čini još elegantnijom. Nova prednja svjetla sada su tanja i elegantnija, ali ispod decentnih vizuelnih promjena skriveni su značajni tehnološki noviteti. Unutrašnjost nije donijela dramatične vizuelne promjene, ali tu su brojni tehnološki noviteti koji putovanja čine lakšim i ugodnijim.
Promjene na zadnjem dijelu automobila donose novi branik koji sa novodizajniranim elementima daje veću dozu elegancije Scala modelu. Posebno lijep utisak osvježena Scala ostavlja ako je opremljena Emotion paketom kao što je bio slučaj sa testnim modelom, a on donosi panoramski krov, staklo sa spojlerom na krovu i crnu obloga krova.
Unutrašnjost osvježenog Scala modela ostala je ista, ali za njenu izradu djelomično su korišteni održivi materijali. Već sa prvim ulaskom u automobil prvo što ćete primijetiti jeste dosta prostora za četiri, a po potrebi i pet, odraslih putnika koji se mogu udobno smjestiti bez obzira da li sjede na prednjim ili zadnjim sjedištima. Svi budući vlasnici Scala modela ispred sebe imat će 8 inčni digitalni ekran jer su analogni pokazivači otišli su u historiju, a kroz dodatnu opremu za zahtjevnije kupce dostupan je i 10,25 inčni ekran. Centralni ekran Infotainment sistema narastao je sa standardnih 6,5 inča na 8,25 inča dok je testni model bio opremljen sa doplativim 9,2 inčnim ekranom koji dolazi kroz Amundsen paket.
Centralna konzola napravljena je u klasičnom obliku, a na vrhu centralnog dijela postavljen ekran Infotainmenta koji se nalazi u istoj ravni sa instrument tablom. Pozicija Infotainment ekrana u vidnom polju je vozača, mada sve bitne informacije vozač ima na samom ekranu instrument table. Vozaču je na raspolaganju nekoliko vrsta prikaza digitalne instrument table, od onog jednostavnog sa minimalnim brojem informacija, do onog grafički najzanimljivijeg sa brojnim podacima sa putnog računara. Osim toga vozač može po svojoj želji podesiti koje će se informacije prikazivati i na kojoj poziciji.
Glavni dijelovi unutrašnjosti ovog automobila, kao što je gornji dio centralne armaturne ploče i gornji dijelovi bočnih tapecirunga napravljeni su od ugodnih i mekanih materijala. Na centralnoj armaturnoj ploči nalazi se i umetak od tkanine koji daje jednu vrstu topline i vizuelne svježine u unutrašnjosti. Osvježena Scala zaobišla je trend potpune digitalizacije komandi pa se klimatizacijom i dalje upravlja putem pravih fizičkih prekidača dok se drugim funkcijama poput audio uređaja, navigacije, telefonije i ostalog upravlja putem digitalnih komandi.
Oblik i forma sjedišta ostala je ista kao kod prethodnik, a u ovom slučaju testni model imao je standardna sjedišta koja nude lijepu udobnost, mada jedan sloj mekše spužve ispod platna sjedišta ne bi bio na odmet. Kada je riječ o udobnosti osvježena Scala ima lijepo izolovanu putničku kabinu u koju ne dopire mnogo buke.
Škoda Scala već u prethodnoj generaciji imala je brojna „Simply Clever” rješenja poput kišobran u vratima ili strugača leda ispod poklopca rezervoara za gorivo. U osvježenom modelu „Simply Clever” lista proširena je sa „virtuelnom pedalom” za otvaranje petih opcionih električnih vrata.
Škoda Scala zadržala je iste dimenzije kao što je imala prethodna generacija, dužina je 4.362 mm, širina 1.793 mm, visina 1.471 mm i međuosovinski razmak 2.649 mm. Ove dimenzije omogućavaju Scala modelu da ima prostranu unutrašnjost na kojoj joj mogu pozavidjeti i automobili iz višeg automobilskog segmenta. Prtljažnik sa svojih osnovnih 467 litara veći je od glavnih konkurenata za oko 100 litara, a njegov kapacitet može se proširiti preklapanjem djeljive zadnje klupe (omjer 60:40) na 1.410 litara. Uz to Scala ima čitav niz pretinaca za odlaganje među kojima je veliki hlađeni pretinac, Jumbo Box između dva prednja sjedišta ili veliki pretinci za odlaganje u vratima. To ukupno povećava prostor za odlaganje u automobilu za dodatnih 26 litara.
Neizostavne moderne tehnologije
Škoda Scala već u prethodnoj generaciji imala je brojne tehnološke novitete kroz serijsku ili dodatnu opremu. Uz pomoć Infotainment ekrana koji je osjetljiv na dodir i telefonske usluge mogu se koristiti poboljšanom glasovnom kontrolom. Infotainment aplikacije uključuju izvještaje o vremenu i vijestima. Scala ima eSIM kao standardnu opremu zbog čega je uvijek online te nudi svim svojim korisnicima eCall i Proactive Service.
Testni model imao je navigacioni paket što uključuje glasovnu kontrolu, web radio, navigacioni 9,2 inčni uređaj Amundsen, osam zvučnika i SmartLink+. SmartLink+ tehnologija osigurava klasičnu žičanu kao i bežičnu vezu putem Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinka. Nova bežična SmartLink+ tehnologija temeljena na Bluetooth-u dostupna je za Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Svi putnici mogu pristupiti internetu putem dodatne Wi-Fi pristupne tačke. Na raspolaganju su dva USB-C priključka naprijed svaki sa 45 W snage te još dva nazad koji su opciona oprema. Ovi priključci omogućavaju brzo punjenje pametnih telefona, tableta, pa čak i laptop računara.
Osvježena Scala na evropskom tržištu standardno je opremljena Front Assist sistemom s nadzorom pješaka, Lane Assist sistemom i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Testni model kroz dodatnu opremu imao je Assisted Drive plus što uključuje samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, grijane elektronski podesive i preklopive bočne retrovizore, senzor za kišu i svjetla, adaptivni tempomat s limitatorom brzine, LED zadnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner funkcijom. Spisak opreme i mogućnosti još je veći pa jasno vidimo da se dobro opremljena Scala znatno približila višem automobilskom segmentu.
Vozne karakteristike: efikasna i agilna
Škoda Scala dobila je novu motornu paletu, a testni model pokretao je već poznati 1.0 litreni trocilindarski TSI motor snage 115 KS i maksimalnog okretnog momenta od moment 200 Nm koji je raspoloživ od 2.000 od 3.500 okr./min. Motor je bio uparen sa automatskim DSG mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa koji je dostupan kao dodatna oprema za ovaj motor. Da li vrijedi doplate DSG mjenjač? Apsolutno da jer zahvaljujući dobro proračunatim prijenosnim omjerima i brzim promjenama stepena stepena prijenosa izvlači puni potencijal iz ovog motora. Upravo zbog ovog mjenjača automobil se znatno ljepše i agilnije vozi od modela sa ručnim mjenjačem koji smo također testirali.
Ova kombinacija motora i mjenjača automobil težak 1.174 kg dovode do ubrzanja od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 202 km/h. Kada je riječ o prosječnoj potrošnji goriva, tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja kretala se od 6,8 do 9,5 l/100 km ovisno o gužvama, ali u većini slučaja ta potrošnja je iznosila oko 7,5 l/100 km.
Pogonski sklop koji čini 1.0 TSI motor i automatski DSG mjenjač sa sedam stepeni prijenosa odlična su kombinacija koja modelu Scala osiguravaju lijepe performanse i dobru efikasnost koja posebno dolazi do izražaja na otvorenim putevima. Za one koji žele nešto više na polju performansi idealno rješenje je 1.5 litreni TSI motor i DSG mjenjač.
Efikasnost ovog pogonskog sklopa najbolje se pokazuje na otvorenoj magistralnoj cesti gdje je moguće spustiti prosječnu potrošnju na svega 3,5 l/100, međutim ako ste ljubitelj dinamične vožnja potrošnja će narasti do 5.0 l/100 km. U većini slučaja prosječna potrošnja bit će oko 4,2 l/100 km, a izlaskom na auto put uz pridržavanje ograničenja brzine prosječna potrošnja kretat će se od 6 do 6,5 l/100 km. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 50 litara što će vam biti dovoljno da u kombinovanom režimu vožnje pređete oko 730 kilometara.
Škoda Scala na prednjoj osovini ima MacPherson sistem ovjesa dok se na zadnjoj osovini nalaze torzioni nosači sa zadnjim rukama. Ova kombinacija nudi uravnotežene vozne karakteristike pa se možete upustiti u žustriju vožnju po vijugavim cestama. Upravljački mehanizam pruža dosta povratnih informacija sa podloge i odlikuje ga dobra preciznost. Dobrom držanju automobila na zadanoj putanji pomažu i opcioni 18 inčni aluminijski točkovi sa gumama veličine 225/45.
Raspored težine je dosta dobar pa automobil ima dobar balans što iskusnom vozaču omogućava da s većom brzinom savladava zavoje. Granice proklizavanja visoko su postavljene, a i kada se dođe do njih sigurnosna elektronika vrlo brzo reaguje kako bi se automobil zadržao u sigurnoj putanji. Za sigurno zaustavljanje Scale brinu se kočioni prednji diskovi promjera do 276 mm, dok su na zadnjoj strani postavljeni diskovi promjer od 230 mm.
Zaključak
Škoda Scala već od samog predstavljanja pokazala je da može zadovoljiti brojne kupce sa svojom veličinom, dizajnom, kvalitetom i ponudom pogonskih sklopova. Pet godina od uvođenja na tržište Škoda je odlučila da model Scala unaprijedi i savremenom tehnologijom koja je danas dostupna u višim automobilskim segmentima te na taj način Scalu učini još konkurentnijom na tržištu.
Današnji trendovi u prvi plan guraju SUV i električne modele, međutim postoji još uvijek kritična masa kupaca koji žele klasičan automobil u modernoj interpretaciji, a Scala je jedan od tih. Sa druge strane globalni izazovi doveli su do velikih inflatornih kretanja što je ostavilo veliki trag na same cijene automobila. Ni Scala nije ostala imuna na to, a koliko će to uticati na prodaju ostaje da se vidi kroz vrijeme koje dolazi.
Cijena osnovnog modela danas iznosi 35.588 KM, dok je za testni model sa dodatnom opremom potrebno izdvojiti 59.267 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela sa svom dodatnom opremom možete pročitati OVDJE.