Test: ŠKODA KODIAQ vRS 2.0 TSI – Novo srce za sportski SUV
Test: ŠKODA KODIAQ vRS 2.0 TSI – Novo srce za sportski SUV
ŠKODA KODIAQ vRS je perjanica SUV ponude češkog brenda koji nudi svakodnevnu funkcionalnost za porodice i to u respektabilnom sportskom pakovanju. ŠKODA je temeljito nadogradila i osvježila model KODIAQ pa je i njegova vRS sportska izvedba dobila brojne novine u odnosu na prethodnika. U nastavku donosimo vam detaljan test ovog SUV modela koji osim praktičnosti na cesti želi istaći i svoj sportski karakter.
Piše: Emir Kalender
ŠKODA je zahvaljujući dobro osmišljenom konceptu automobila sa KODIAQ modelom ostvarila veliki tržišni uspjeh na globalnom nivou. Veliki KODIAQ privukao je veliki broj kupaca koji žele velik, prostran, funkcionalan, siguran i sposoban automobil. Međutim, nemali je broj onih koji uz sve nabrojane karakteristike žele i brz porodični SUV.
Slijedom želja kupaca, ali i svoje tradicije, ŠKODA je stvorila KODIAQ model sa vRS sportskom značkom. Sportska izvedba porodičnog SUV-a zadržala je korisne karakteristike standardnog modela, ali i donijela sportski izgled i respektabilne performanse. Da je riječ o zaista brzom porodičnom SUV-u najbolje je pokazao i rekord kruga na Nürburgring stazi koji je postavio KODIAQ vRS u svom segmentu već u prethodnoj generaciji.
Prepoznatljiv dizajn
Robusni KODIAQ u vRS izvedbi dobio je bodykit dodatke koji ga jasno razlikuju od standardnih modela (test osvježenog KODIAQ modela u Style izvedbi možete pročitati OVDJE). Zahvaljujući njima KODIAQ vRS ima znatno agresivniji i samouvjereniji nastup na cesti zbog čega mami poglede, posebno kada je u atraktivnoj crvenoj boji. Dizajnerska osvježenja karoserije KODIAQ modela primijenjena su na sve izvedbe pa tako i na vRS.
Vanjske vizuelne promjene već su poznate i nisu drastične, pa je tako KODIAQ vRS na prednjem dijelu dobio novu uspravniju masku motora, novi prednji odbojnik sa drugačijim usisnicima zraka i usmjerivače za odvod zraka na bočne strane, a promjene zaokružuje nova svjetlosna grupa koja je dostupna u LED Matrix tehnologiji.
Po istom receptu napravljene su promjene i na zadnjem dijelu gdje je automobil dobio novi odbojnik i novu grafiku svjetlosne grupe. Modernizacija vanjskog dizajna zaključena je sa novim dizajnom velikih i upečatljivih 20-ičnih aluminijskih točkova koji sa u kolornoj kombinaciji crno/hrom fantastično uklapaju u crvenu boju karoserije.
Novi KODIAQ vRS donosi dosta suptilnih kozmetičkih promjene na karoseriji, ali najznačajnija promjena nalazi se ispod poklopca motora.
Unutrašnjost putničke kabine vRS modela također je suptilno osvježena i nadograđena. Već sam prvim ulaskom u putničku kabinu prepoznajete Škodinu trkaću temu u crno-crvenoj izvedbi. Velika prednja masivna sportska sjedišta sa jednodijelnim naslonom presvučena su u kombinaciji kože i alcantare. Ukrašena su posebnim štepovima i vRS oznakama, ali ono što je mnogo važnije jeste da imaju odličnu bočnu podršku za tijelo koja je bitna u dinamičnoj vožnji. Ipak ono što im ne ide u prilog jeste da su nešto više tvrda za svakodnevnu upotrebu.
Sportska tema vidljiva je i na armaturnoj ploči koja je ukrašena elementima koji vjerodostojno imitiraju karbon, a tu je i “crno nebo”, te sportski trokraki multifunkcionalni upravljač. Opcijski panoramski krovni otvor proteže se gotovo preko cijele putničke kabine što donosi više svjetlosti u putničkoj kabini te putovanje čini ugodnijim.
O prostranosti putničke kabine KODIAQ modela već odavno se sve zna, ali nije na odmet ponoviti da se u nju može smjestiti pet odraslih putnika koji imaju na raspolaganju veliki broj pretinaca za sitnice i ogroman prtljažnik koji u konfiguraciji sa pet sjedišta ima zapreminu od 715 litara, dok u konfiguraciji sa sedam sjedišta njegov kapacitet je 230 litara. U obje varijante kada su preklopljena zadnja sjedišta – drugi i treći red, kapacitet prtljažnika je 1.950 litara.
KODIAQ vRS opremljen je kao i standardni modeli sa posljednjom generacijom MIB3 (modularna infotainment matrica treće generacije Volkswagen Grupe) infotainment sistemom sa DAB tehnologijom, a tu je i Laura digitalni glasovni asistent. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici veliki SUV uvijek je online. Tu su i brojni sisteme asistencije i sigurnosne funkcije, kao i devet zračnih jastuka, kako bi zaštitio svoje putnike na najbolji mogući način.
Opciona karakteristika Crew Protect Assist reaguje na neposredne sudare kako bi smanjila težina nesreće. Travel Assist uključuje pet do osam sistema pomoći, uključujući prediktivni tempomat, Adaptive Lane Assist i poboljšanu verziju prepoznavanja saobraćajnih znakova. Lista tehnoloških noviteta u ovom segmentu je velika, ali i već poznata iz prethodnog testa KODIAQ modela.
Svi pozitivni utisci iz putničke kabine bili bi definitivno još veći da su se dizajneri dodatno potrudili da vRS model učine ekskluzivnijim i z znatno većoj mjeri drugačijim od standardnog modela. U tom slučaju KODIAQ vRS bio bi još poželjniji.
Putnička kabina i dalje je neprikosnovena u segmentu praktičnosti i prostranosti. Završna obrada je odlična, ali ovakav automobil zaslužuje više ekskluzivnosti ubacivanjem pravih karbonskih ili aluminijskih detalja. Brojni tehnološki noviteti olakšavaju putovanja, čine ih jednostavnijim ali i sigurnijim.
Vozne karakteristike: Novo sportsko srce
Nekada je bilo nezamislivo da jedan sportski automobil pokreće tromi i teški dizelski motori. No, razvoj tehnologije dizel motore doveo je u poziciju da nude znatno bolji omjer snage i potrošnje u odnosu na benzince. Takav slučaj bio je sa KODIAQ vRS modelom u prethodnoj generaciji kojeg je pokretao snažni Bi-TDI motor koji je isporučivao 240 KS i 500 Nm okretnog momenta. Uz takvu pogonsku jedinicu KODIAQ vRS imao je zaista karakter pravog “medvjeda” koji je na cesti pokazivao svu zavidnu moć.
Uvođenjem strogih normi o ispušnim plinovima i okretanju ka elektrifikaciji za dizelske motore značilo je kraj njihove uspješne ere i odlazak u penziju. Za KODIAQ vRS to je značilo da treba hitu transplantaciju srca – pogonskog sklopa. Zahvaljujući korištenju grupacijske modularne MQB platforme brzo se pronašlo rješenje u dobro znanom 2.0 litrenom TSI turbo benzincu kodne oznake EA 888.
Očekivano, ovaj turbo benzinac koji pokreće brojne sportske modele unutar Volkswagen grupe bio je logično i najbolje rješenje za Škodinu SUV perjanicu. U KODIAQ vRS modelu ovaj prekaljeni sportski motor isporučuje 245 KS i 370 Nm okretnog momenta što nije njegov maksimum potencijala znajući da u nekim modelima isporučuje i do 333 KS.
Iako se radi o motoru sa puno potencijala na krajevima ispušnih cijevi ne dopire mnogo buke, pa je napravljen sintetski zvuk u putničkoj kabini koji nedvosmisleno podsjeća na zvuk Audijevog 2.5 litrenog V5 motora koji pokreće RS3 model. Ovaj sintetski stvoreni zvuk u putničkoj kabini dostupan je samo kada je mjenjač u “S” režimu rada.
Motor je i dalje uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem, međutim i tu je došlo do promjene jer je dosadašnji mjenjač oznake DQ 500 zamijenjen sa onim koji nosi oznaku DQ 381. U suštini promijenjen je kompletan pogonski sklop. Ova kombinacija motora i mjenjača u KODIAQ vRS modelu odlično funkcioniše, potentni motor rado se vrti u visokom polju okretaja, a sam rad mjenjačkog sklopa je bez primjedbe. Bilo da elektronika sama mijenja stepene prijenosa ili to radi vozač po svojoj želji, one su brze i uglađene.
Isporučena snaga do podloge prenosi se preko 4×4 sistema pogona na sve točkove, a fokus je prvenstveno stavljen na prednje točkove sve do situacija kada elektronika prepozna da je pogonsku silu potrebno redistribuisati i na zadnje točkove.
Novi KODIAQ vRS sa snažnim benzinskim motorom, sa odličnim automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri točka, izuzetno je sposoban automobil na svim vrstama puteva. Međutim, najbolje se snalazi na autoputevima i brzim cestama gdje se osjeća “kao kod kuće”.
U svakom slučaju elektronika konstantno brine za optimalnu trakciju. To se najbolje primijeti prilikom korištenja “Launch controla” kada robusni SUV iz mjesta pojuri prema prvih 100 km/h. Od 0 do 100 km/h sa ovim pogonskim sistemom ubrzat će za 6,5 sekundi, a u konačnici postiže maksimalnu brzinu od 234 km/h. Ako u obzir uzmemo težinu vozila od 1.794 kg (sa vozačem od 75 kg), onda je jasno da su ove performanse svakako za poštovanje. Posebno ako vidite ovu grdosiju na cesti kako ide u stilu kompaktno automobila.
Sama dinamika vožnje dosta je dobra iako se radi o gabaritnom automobilu. Očekivano, KODIAQ vRS nije prevelik ljubitelj puteva sa puno oštrih zavoja, ali po potrebi u rukama vještog vozača izborit će se i sa tim izazovom. Da se ne bi pretjerano osjetilo naginjanje velike karoserije brine se DCC elektronski adaptivni ovjes koji je direktno povezan sa izborom profila vožnje. Tako vozač može podesiti sam karakter automobila – od udobnog ili štedljivog do sportski agilnog.
Kada govorimo o efikasnosti tokom testa putni računar u gradskim uslovima zabilježio je prosječnu potrošnju od 12 do 14,5 l/100, na magistralnoj cesti prosječna potrošnja spušta se na oko 7,5 l/100 km, dok se na auto putu prosjek kreće oko 9 l/100 km, ovisno o brzini i konfiguraciji puta. U konačnici test smo završili sa ukupnim prosjekom od 10,3 l/100 km. Ono što vas svakako može iznenaditi jeste relativno mala zapremina rezervoara za gorivo od svega 58 litara, pa tako možete računati na autonomiju od nekih 550 km.
Zaključak
KODIAQ vRS bio je i ostao SUV koji nudi mnogo mogućnosti, kako za svakodnevnu porodičnu upotrebu tako i za povremeno adrenalinsko uživanje. Konkurencija nudi sve i svašta, pa tako tu ima i agilnijih, luksuznijih, skupljih ili jeftiniji modela, ponuda je zaista raznolika. Međutim, teško je pronaći model koji može toliko toga ponuditi koliko nudi KODIAQ vRS. U svakom slučaju budući kupci mogu računati da će uživati u modernom, tehnološki naprednom, udobnom i jako brzom porodičnom SUV modelu.
Ako uporedimo dvije generacije KODIAQ vRS modela, onda definitivno možemo reći da je dizelaš sa ogromnim okretnim momentom ostavljao znatno snažniji utisak i pri tome je bio štedljiviji. Međutim, za novu generaciju vRS-a ljubitelji sportaša starog kova reći će da je to tek sada pravi sportista – jer se dizele u novim vizijama nema mjesta.
Kada je riječ o cijeni, globalna inflacija ostavila je svoj trag i na ovom modelu pa je za testni dobro opremljeni KODIAQ vRS potrebno izdvojiti 115.976 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.