Test: SEAT Arona FL 1.0 TSI – Više personaliteta i kvaliteta
Test: SEAT Arona FL 1.0 TSI – Više personaliteta i kvaliteta
SEAT Arona nakon četiri godine od predstavljanja dobila je sveobuhvatno osvježenje sa kojim je ovaj mali gradski crossover postao još privlačniji profinjenoj klijenteli. Mali španski crossover ostavio je dobar utisak, ali u SEAT-u žele nastaviti održati pozitivan momentum zbog čega su ovaj atraktivni model kvalitetno nadogradili. Osvježenje modela donosi dizajnerske promjene, tehnološku modernizaciju i novu paletu pogonskih sklopova. U nastavku testa možete pročitati zanimljive detalje iz našeg temeljitog testa.
Piše: Emir Kalender
(re) Dizajn sa više perosnaliteta i kvaliteta
Seat Arona od samog predstavljanja privukla je veliko interesovanje svojim atraktivnim dizajnom kojeg odlikuju sportski oštre linije. Originalnost je nešto što je uvijek na cijeni, a posebno kada je primamljivog izgleda. Upravo sa takvim dizajnerskim pristupom Seat je napravio pun pogodak, pa s toga nije čudno što za modelima španskog brenda vlada veliko interesovanje među mladim kupcima u poslovnom usponu koji cijene moderne trendove.
Dizajnerske promjene na Aroni sada više ističu njen crossoverski karakter. Arona je dobila nova LED svjetla i moderniji upravljač presvučen u Nappa kožu. Tu je i redizajniran Seat logo od hroma u dva tona, a španski brend nazad je “potpisao” svoj automobil pločicom ko što to rade i drugi brendovi unutar Volkswagen grupacije.
Izgled prednje maske ovisi o paketu opreme, ali LED svjetla standard su kod nove Arone. SEAT je prebacio svjetla za maglu na PA Xperience paket opreme i redizajnirao krovni spojler te zadnji difuzor. Arona je dobila i nove standardne boje pa je sada dostupna u Sapphire Blue, Camouflage Green i Asphalt Blue nijansama. Vanjske dizajnerske promjene zaokružuju nove aluminijumske felge u veličinama od 17 i 18 inčna. Testni model imao je 18 inčne aluminijumske točkove u PERFORMANCE dizajnu.
Što se tiče dimenzija, osvježena SEAT Arona ostala je u istim gabaritima i proporcijama, pa je njena dužina i dalje 4.138 mm, širina 1.780 mm, visina 1.543 mm i međuosovinski razmak 2.566 mm. Također, udaljenost karoserije od tla (ground clarence) ostala je na 190 mm. Ove kompaktne mjere savršene su za agilno kretanje u gradski sredinama, ali i na otvorenim cestama i auto putevima.
Unutrašnjost putničke kabine kod osvježenog modela Arona koncepcijski je ostao isti, međutim SEAT je značajno poradio na detaljima zahvaljujući kojim se stiče još bolji utisak. Seatov dizajnerski pristup kojeg karakterišu oštre linije nastavljaju se i u unutrašnjosti. Zahvaljujući novim materijalima i odličnim proporcijama stiče se utisak prostranosti, a završna obrada je veoma precizna što dodatno ostavlja dobar utisak.
Trenutni masovni trend u automobilskoj industriji je što veća ušteda na materijalima, ali SEAT se opredijelio da još uvijek održi, a u određenim segmentima i poveća, nivo kvaliteta korištenih materijala. To se najbolje vidi u ovom testiranom modelu sa PA Xperience paketom opreme koji bez problema može konkurisati i modelima iz premium segmenta. Najbolji pokazatelj napretka u segmentu kvaliteta je ste korištenje mekane šlastike za izradu centralne konzole, što kod dosta konkurenata nije slučaj. Također, nisu primjetna škriputanja plastika što zna biti iritantno kada se dogodi ko novog automobila.
Kada sjednete za upravljač odmah primjećujete potpuno novu centralnu konzolu, koja je koncepcijski ostala ista, ali su pozicije i oblici određenih elemenata promijenjeni, kao npr. što su ventilacioni otvori i nova pozicija centralnog ekrana. Ekran Infotainment sistema premješten je u sami vrh kako bi bio u istoj ravni digitalne instrument table te se tako stvorio idealan pregled.
Nadogradnja tehnologije
Osvježena Arona sada podržava Seat Connect, koji vlasnicima omogućava pristup raznim uslugama poput podataka o saobraćaju u stvarnom vremenu. Sistem se može spojiti s pametnim telefonom, preko kojeg onda vlasnik može upravljati određenim segmentima automobila.
Zahvaljujući dizajnerskim i tehnološkim nadogradnjama Arona će biti još interesantnija za potencijalne kupce.
Ekrani Infotainment sistema povećani su za više od 20% u odnosu na prethodnika – standardni je u veličini od 8,25 inča, dok je opcijski ekran veličine 9,2 inča kakav je bio kod testnog modela. Njegov povišeni položaj sada je u vidnom polju vozača pa je njegovo korištenje sigurnije i praktičnije u odnosu na prethodni model. Grafika Infotainment sistema temeljno je promijenjena, a svakako možemo pohvaliti brzinu rada kompletnog sistema. Testni model bio je opremljen standardnom analognom instrument tablom koja u svom dizajnu ima prepoznatljiv DNA koji potiče od Audija. Kada je riječ o instrument tabli i novoj modelskoj godini, treba reći da će budući kupci modela Arona od 20 juna serijski dobiti 8 inčni digitalni cockpit 8 – digitalnu instrument tablu, dok Saphire plava boja neće biti više u ponudi.
Seatovi dizajneri iskoristili su svjetlosne tehnologije kako bi podigli ugodnost atmosfere u putničkoj kabini. Tako su ambijentalnim osvjetljenjem naglasili elemente za zrak na strani vozača i suvozača, a u najvišem paketu opreme mogu podesiti boju ambijentalnog osvjetljenja. To znači da je prostor u kabini više usklađen sa personalitetom putnika.
Trend digitalizacije komandi ventilacionog sistema zaobišao je osvježeni Arona model, što ćemo svakako pozdraviti i pohvaliti. Zadržana je jednostavna i praktična forma fizičkih prekidača što vozaču olakšava korištenje tokom vožnje.
Prostranost putničke kabine ostala je na nivou prethodnika
Seat Arona spada u segment malih kompaktnih crossovera i pomalo neočekivano nudi dosta prostora, posebno za glavu putnika gdje putnici sa visinom do dva metra neće imati problema na prednjim sjedištima.
Očekivano, ako je vozač visine do dva metra, prostora iza njega za odraslog putnika neće biti, ali to je i očekivano jer Arona ima dužinu međuosovinskog razmaka od 2.566 mm. U slučaju kada se voze putnici sa prosječnom visinom od 180 cm, problema neće biti. Sjedišta su dosta dobro ergonomski prilagođena pa se možete udobno smjestiti i na dužim putovanjima što smo u praksi isprobali zaputivši se na put bez pauze u dužini od oko 350 km. Put nas je vodio magistralnim cestama i auto putevima gdje smo primjetili da u putničkoj kabini nema izrazite buke. Mala zamjerka ide na nemogućnost podešavanja po visini centralnog naslona za ruku…
Seat Arona ima i respektabilan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 400 litara, a ista se može povećati preklapanjem naslona zadnje klupe na 1.280 litara. Ukupno gledan, Arona može odgovoriti svim zahtjevima jedne porodice čiji putnici nisu natprosječno visoki.
Vozne karakteristike: moderni TSI benzinac zamjenio je tradicijonalni TDI dizel
Opšti trend u automobilskoj industriji je rapidno smanjenje težine novih automobila. To svakako ima svoje pozitivne efekte na smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova pa je Seat kompaktnu Aronu ponudio sa 1.0 litrenim trocilindarskim TSI turbo benzinskim motorom koji isporučuje 110 KS i 200 Nm okretnog momenta. Maksimalni okretni moment dostupan je od 2.000 do 3.500 okr/min, pa se živahnost motora već osjeti pri samom kretanju.
Arona je nastala na provjerenoj grupacijskoj MQB-A0 platformi.
U tome mu svakako pomaže i automatski DSG mjenjač sa sedam stepeni prijenosa koji uz dosta dobre prijenosne odnose svoj posao obavlja korektno. Izmjene stepena prijenosa su brze i bez grubih trzaja što se znalo događati na pojedinim generacijama DSG mjenjača.
Proizvođač na papiru garantuje da će automobil težak 1.093 kg od 0 do 100 km/h ubrzati za 10,3 sekunde te postići maksimalnu brzinu od 190 km/h. Brojke koje su sasvim zadovoljavajuće za ovakav tim automobila. Automobil u vožnji ostavlja dobar utisak, a posebno činjenica da se motor “nisko vrti” pri većim brzinama, prije svega zahvaljujući dobro podešenim prijenosnim odnosima. U praksi to donosi manju potrošnju i manju buku u putničkoj kabini posebno na dužim putovanjima.
Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja goriva iznosila je od 6,8 do 9 l/100 km, na otvorenoj cesti prosječna potrošnja iznosila je 4,7 l/100 km, dok je na autoputu pri brzini do 130 km/h potrošnja iznosila do 5,3 l/100. Kada je riječ o emisiji CO2 ona u kombinovanom režimu iznosi 120-129 g/km.
Ovjes testnog modela podešen je tako da će vam pružiti vrlo dobru udobnost u gradu kada prelazite preko raznih neravnina u rupa, a u isto vrijeme bez problema ćete se moći upustiti u dinamičnu vožnju na otvorenoj cesti. Balans automobila je dobar pa se možete upustiti u zabavnu vožnju po zavojima. Mala masa automobila svakako tome daje svoj doprinos.
Zahvaljujući koršitenju provjerenih grupacijskih mehaničkih sklopova Arona ima odlične vozne karakteristike. Među pozitivnim činjenicama su i kočnice koje na svim točkovima imaju diskove.
Upravljački mehanizam je direktan i do vozača šalje dovoljno informacija sa podloge kako bi vozač iskoristio sav potencijal automobila tokom dinamične vožnje. Automobil na kočenju ima dobru stabilnost što je posebno važno u opasnim situacijama. Da je sigurnost na visokom nivou potvrdio je i strogi EuroNCAP test gdje je Arona osvojila maksimalnih pet zvjezdica.
Offroad mogućnosti za povremene izlete
Pored vožnje po asfaltirani putevima Arona je spremna i za manje offroad avanture. Njena visina u odnosu na bratsku Ibizu viša je oko 15 cm što omogućava savladavanje manjih prepreka na koje možete naići tokom vožnje po makadamskim putevima. Svakako, lakše ćete prolaziti kroz snijeg tokom zimskog perioda, ali definitivno nemoj te očekivati savladavanje teških terena za koje je pogodnija veća Ateca koja ima mogućnost 4×4 pogona. U svakom slučaju njene offroad sposobnosti zadovoljit će 90% potreba kupaca ovakvog tipa automobila.
Sigurnost na još višem nivou
Sigurnost kod osvježene Arone na još višem je nivou zahvaljujući novim sigurnosnim sistemima, pa tako španski mode ima sistem nadzora okoline automobila i upozorava vozača o mrtvom uglu. Među novitetima je i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakove i pomoć pri parkiranju. Tu je nije kraj jer je Seat preuzeo od Volkswagena “Travel Assist” sistem s autonomnim karakteristikama poput preuzimanja kontrole nad upravljanjem, gasom i kočnicama na cesti.
Poseban Driver paket donosi tempomat i senzor za prepoznavanje umora. Neizostavan je i paket zračnih jastuka za vozača i suvozača, zračne zavjese, Hill hold, senzor za kontrolu pritiska u gumama i Front assist. U konačnici sve to Aronu čini sigurnim automobilom koji je na EuroNCAP crash testu osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.
Zaključak
Seat je sa posljednjom generacijom automobila zaista napravio fantastičan posao, prije svega u dizajnerskom segmentu. Moderan, atraktivan i sportski nastrojen dizajn jasno cilja na mladu populaciju, mada i druge populacije koje gaje preferencije kao ovakvim automobilima neće ostati imune na španske modele. Seat je odlučio izbaciti dizelske motore iz osvježenog Arona modela što se brojnim potencijalnim bh. kupcima neće svidjeti koji još uvijek gaje velike simpatije prema dizel motorima. Međutim, savremeni turbo benzinski motori gotovo podjednako mogu odgovoriti na izazove koje su postavili dizelaši. Svjetski trendovi definitivno zaživljavaju i kod nas, a oni donose i viši stepen sigurnosti u saobraćaju za šta su direktno zaslužni i brojni sigurnosni sistemi koji su dostupni osvježenoj Aroni.
Osvježena Arona svakako će biti jedan od poželjnijih automobila na bh. tržištu, prije svega jer nudi odličnu funkcionalnost u atraktivnom izdanju. Pored navedenog kod bh. kupaca jako bitnu ulogu ima i cijena automobila, koja je ponekad i presudna bez obzira na sve kvalitete nekog automobila. Osnovni Arona model na bh. tržištu možete kupiti već za 31.214 KM, dok je za bogato opremljeni testni model potrebno izdvojiti 43.619,77 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.