Test: Renault Captur 1.5 dCi 110 Intens – Zlatna ribica
Test: Renault Captur 1.5 dCi 110 Intens – Zlatna ribica
Bajke kažu da zlatna ribica ispunjava tri želje, pa ako je tome vjerovati Captur je zlatna ribica jer ispunjava tri želje svakog vozača: da mu automobil ima lijep izgled, funkcionalnost i malu potrošnja. Renault Captur za četiri godine koliko se nalazi na tržištu napravio je veliki prodajni rezultat na međunarodnom tržištu. Jasno, njegova glavna prodajna baza je u evropi gdje je plasirano 78 % proizvedenih primjeraka čija je brojka nedavno dostigla jedan milion primjeraka.
Njegov privlačni dizajn sa uz mogućnost personalizacije naveo je veliki broj kupaca da upravo Captur bude njihov izbor. Uz raznovrsnu paletu efikasnih motora te uz novu savrmenu tehnologiju za povezivanje koja je došla u redizajnu “Phase II” Captur ostaje jedan od najpoželjnijih automobila u svojoj klasi.
Piše: Emir Kalender
Dizajn
Prateći trendove u automobilskoj industriji, Renault je sa Captur modelom prije četiri godine zakoračio u segment urbanih crossover automobila. Model Captur postavljen je na platformu Clio modela četvrte generacije, sa kojim dijeli mnogo toga. Sa Captur modelom Renault je nastavio novu dizajnersku filozofiju koju je započeo sa modelom Clio, a koja je izuzetno dobro prihvaćena.
Nakon četiri godine proizvodnje stigao je prvi redizajn Captur modela koji je donio male dizajnerske promijene i nove tehnologije. Novi Captur ima novi svjetlosni potpis što bolje opremljenim modelima donosi kompletna LED Pure Vision svjetla kao kod testnog modela.
Osnovna dnevna LED svjetla u prepoznatljivom C obliku i pozicionirana su u dnu branika, pa uz modifikovani prednji gril Captur podsjeća na veći Kadjar. Prednjim dijelom dominira predimenzionirani znak Renaulta, a mali dašak luksuza daje hromirana letvica na rešetki motora. LED dnevna svjetla koja su standardni dio svakog paketa opreme, upotpunjuju atraktivni izgled prednjeg dijela automobila.
Bočna strana automobila otkriva njegov pravi karakter, pa tako možemo vidjeti crne zaštitne plastike koje ukazuju da se radi o crossover automobilu koji je spreman uhvatiti se u koštac sa manjim off-road izazovima. Zaštitna plastika vrata, koja se nastavlja i na pragovima, oplemenjena je sa hromiranim umetkom koji se proteže duž cijele zaštitne obloge, te tako daje malu dozu luksuza.
Ono što je mnogo važnije od zaštitnih obloga jeste povišena bočna silueta automobila, što uz gore navedene off-road dodatke govori da ovaj automobil ozbiljno računa na povremene izlete sa asfaltiranih puteva. Iako su mnogi spremni reći da ovakav tip automobila nije idealno rješenje off-road avanture, u čemu se slažemo, postavlja se i drugo pitanje. Koliko vlasnika ozbiljnih i skupocjenih SUV automobila stvarno koriste njihove off-road sposobnosti?
Kod većine odgovor je, jako malo. Zbog toga mogući prigovori o off-road mogućnostima novog Captura vrijede više hipotetski nego realno. No, o njegovim off-road mogućnostima osvrnut ćemo se u nastavku teksta.
Dobar dizajnerski posao koji su napravili u Renaultu zaključuje zadnji dio automobila kojem je teško pronaći zamjerku. Velika vrata prtljažnika sa skladnom svjetlosnom grupacijom nisu ništa manje atraktivna nego ostatak automobila.
Ukupno gledajući dizajn Captura je skladan uz nekoliko hromiranih detalja, koji s mjerom obogaćuju njegov izgled. Kada je riječ o estetskim detaljima tu svakako moramo spomenuti i dvobojnu karoseriju, što je još jedan od načina personalizacije. Upravo takvu kombinaciju imao je i naš testni automobil, što ga je učinilo još atraktivnijim.
Sa prvim osvježenjem stigle su i nove boje karoserije: Atacama narandžasta, Ocean plava i Amethyste crna kao i novi platinasto sivi krov. Nove boje stigle su i enterijer koji je obogaćen sa šest novih kombinacija, a preovladavaju tonovi slonovače, satena, platine itd.
Unutrašnjost automobila sa prvim redizajnom nije pretrpila značajne promijene. Stigle su nove kolorne kombinacije, nova oprema i nova grafika instrument table. Obzirom da Captur i Clio dijele mnogo toga zajedničkog, već pri prvom ulasku u automobil to ćete primjeriti.
Ono što ćete odmah primjeriti pri ulasku u osvježeni Captur jeste centralna konzola koja je za razliku od svog prethodnika izrađena od znatno kvalitetnije plastike, a poboljšana je i finalna izrada. Najveća zamjerka kod „Phase I“ u unutrašnjosti automobila bila je upravo plastika od koje je bila napravljena instrument tabla u koju se znao s vremenom „useliti orkestar cvrčaka“. Sada Captur „Phase II“ nema više orkestar cvrčaka pa muziku morate odabrati sa radio uređaja ili vašeg USB sticka. No, zamjerka na ovom modelu kada su u pitanju nepotrebni zvukovi jeste lupkanje kopči zadnjih pojasa.
Centralnom konzolom dominira multimedijalni sistem R-LINK EVOLUTION sa 7 inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Na ovom sistemu možete pregledati sve informacije sa putnog računara te podešavati razne mogućnosti automobila koje imate u sklopu svog paketa opreme. Također, preko ovog sistema upravljate audio i navigacionim sistemom. Naš testni model bio je opremljen sa TomTom navigacijom te funkcijom preslikavanja ekrana pametnog Android telefona.
Unutrašnjost Captura nudi dosta pametnih rješenja, a jedno od njih je i da uz doplatu dobijate presvlake sjedišta koje se mogu skidati i prati u perilici za veš! Tako ih jednostavnim otkopčavanjem rajsferšlusa možete skinut, a dodatno su učvršćene čičak trakom.
Osim mogućnosti jednostavnog čišćenja, ovakvo rješenje je pogodno za izmjenu preslavska u slučaju da se poderu, progore ili na neki drugi način oštete. Također, sjedišta možete presvući sa nekim presvlakama drugog dezena, što će osvježiti unutrašnjost nakon određenog perioda.
Ponuda prostora
Pored atraktivnog dizajna model Captur nudi i dosta iskoristivog prostora. To se vidi već pri ulasku u automobil, gdje vozač i suvozač imaju dovoljno prostora u svim predjelima, a pozicija sjedenja je povišena tako da putnici s prednje klupe imaju dobru preglednost. Ništa manje prostora nema ni na stražnjoj klupi, a tek povlačenjem prednjih sjediša do krajnjih granica, ostavlja minimalni prostor za noge putnika na stražnjoj klupi.
Putnici u kabini imaju dovoljno prostora u pretincima, a najveću zapreminu nosi onaj ispred suvozača sa svojih 11 litara. Ono što je karakteristično za ovaj pretinac jeste što se radi u principu o ladici, što dodatno povećava njegovu iskoristivost. Konkretno, četiri putnika mogu odložiti četiri boce od pola litra, te popriličan broj drugih sitnica.
Obzirom na dimenzije Captura, generalno gledajući Renaultov urbani crossover nudi dovoljno prostora u putničkoj kabini, a prostora ne manjka ni u prtljažniku. Onovna zapremina prtljažnika iznosi 377 litara, a isti se može povećati na dva načina. Prvi je pomjeranjem stražnje klupe zapremina raste na 455 litra. Drugi način je standardno preklapanje stražnje klupe i tada zapremina raste na 1.235 litra. Ovakvo rješenje svakako će obradovati one koji vole funkcionalnost i praktičnost.
Dobra funkcionalna rješenja napravljena su i sa vratima automobila, koja su dovoljno velikih dimenzija, ali i estetski prihvatljiva, pa ulazak u automobil i putnicima zrelije životne dobi neće predstavljati problem. Sa svojim dimenzijama, koje su nešto veće od modela Clio, Captur je ostao u klasi gradskog automobila, ali nudi osjetno više korisnog prostora.
Motor i mjenjač
Testni model bio je pokretan dizelskim 1.5-litrenim dCi motorom sa 110 KS i 270 Nm okretnog momenta, koji je snažnija izvedba dizelaša, dok slabija izvedba ovog motora raspolaže sa 90 KS i 220 Nm. Sa ovim motorom u više navrata smo se susretali jer se nalazi u velikom broju automobila iz Renault grupacije. Glavna odlika ovog motora je miran i uglađen rad, a u kombinaciji sa Start&Stop sistemom daje odlične rezultate po pitanju efikasnosti u maloj potrošnji goriva te maloj emisiji CO2.
Snažnija izvedba dizelskog motora prava je mjera za ovaj automobil koja ga čini vrlo poletnim. Tako automobil od 0 do 100 km/h stiže 11 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Uz to ide već sad i tradicionalna niska potrošnja Renaultovih dizelaša, pa prosječna potrošnja u gradskim uslovim iznosi oko 5,6 l/100 km, dok na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja pada na 3,7 l/100 km. Ako se odlučite na destinacije do kojih ćete ići autoputem uz brzinu do 140 km/h onda trebate računati na potrošnju od oko 4,1 l/100 km.
U dobrim rezultatima male potrošnje svoju ulogu ima i odlični šest stepeni ručni mjenjač sa dobrim prijenosnim omjerima. U gradskoj vožnji Captur se odlično snalazi, rekli bi smo „kao riba u vodi“, pa nećete morati često posezati za izmjenama stepena prijenosa.
Ovjes, kočnice i sigurnost
Francuska vozila poznata su po udobnosti, pa vrlo dobra udobnost Captura nije nikakvo iznenađenje. Zvučna izolacija na visokom je nivou, posebno pri većim brzinama na autoputu, gdje gotovo da nema buke od strujanja zraka. Ovjes je nešto mekše podešen, pa naginjanje karoserije u slučaja brzih prolazaka kroz zavoje nije neočekivano. Ako asfaltirane ceste zamijenimo nekim poljskim ili makadamskim putem, ovjes Captura pokazat će svoje očekivane kvalitete. Ono što nikako ne smijemo zaboraviti je to da se radi o automobilu samo sa prednjim pogonom, pa ne treba očekivati vrhunske off-road sposobnosti.
U geografiji Bosne i Hercegovine veliki je broj planina čija je priroda gotovo netaknuta, bar za sada. Za odlazak na planinu kako bi vozili bicikl, spuštali se paraglajderom ili samo planinarili, Captur će biti odličan automobil. Bez problema se snalazi po uređenim šumskim putevima, ali zaboravite teške off road terene.
Snažan motor i lagana konstrukcija jedni su od ključnih faktora za visoku efikasnost, ali danak toga platio je pritisak na prednjoj osovini. Olakšana karoserija i mala težina motora najviše se osjete na klizavom putu kada prednji pogonski točkovi brzo prokližu, pa kontrola proklizavanja pogonskih točkova često ima „pune ruke posla“. Ujedno to bi mogao biti i najveći nedostatak ovog automobila, ako volite jače pritisnuti papučicu gasa. Ipak, ovaj problem mogao bi se riješiti nježnijim pritiskanjem papučice gasa.
Kada govorimo o kočnicama, Captur je opremljen kombinacijom diskova na prednjoj osovini promjera 280 mm i doboša na zadnjoj osovini promjera 229 mm. Iako se radi o pomalo nepopularnom rješenju, kočione sposobnosti Captura nisu upitne. Na EuroNCAP crash testu Renault Captur je očekivano osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika. Već dugi niz godina Renault proizvodi automobile koji ostvaruju najbolje rezultate na ovom važnom testu sigurnosti.
Kada govorimo o sigurnosti testni model je bio opremljen sa ABS i ESP sistemima, sistemom samopomoći pri kretanju na uzbrdici, automatskim paljenjem pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, zračnim jastukom za vozača i suvozača, bočnim zračnim jastucima, mogućnošću isključenja zračnog jastuka za suvozača, te ISOFIX priključcima. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Uvođenjem Captur modela Renault je napravio odličan posao o čemu najbolje govore prodajni rezultati: jedan milion primjeraka za četiri godine. U brzo rastućem segmentu urbanih crossovera Captur će imati težak zadatak da zadrži vodeću poziciju, posebno u prodaji, jer su i drugi proizvođači prepoznali ovaj segment kao svoju priliku. No, Captur je već sebi trasirao uspješan put, pa je na tržištu već „provjerena“ opcija, dok se drugi modeli tu trebaju dokazati.
Ukupno gledajući Captur model dolazi u formi koja zadovoljava veliki broj kupaca. Od onih koji preferiraju dizajnerski dopadljiv i atraktivan automobil, do onih koje daju funkcionalnost i ekonomičnost. Renault je uspio sve ovo objediniti u jednom modelu, što je rezultiralo odličnom prodajom. Uz novu tehnologiju i poboljšani kvalitet Captur ima sve predispozicije da nastavi pridobivati nove kupce. Kada govorimo o cijeni, ona značajno varira ovisno o paketu opreme i odabranom motoru.
Osnovni benzinski Captur model možete kupiti 25.800 KM, dok osnovni dizelski model možete kupiti 28.550 KM. Cijena testnog modela sa dodatnom opremom koji smo isprobali iznosi 36.815 KM, al isti model se nalazi u prodajnoj akciji pa njegova konačna cijena iznosi 34.815 KM. Renault često daje popuste na svoje modele, pa za po vama idealno opremljen model kontaktirajte lokalnog prodavca.