Test: Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 – Veliki brat
Test: Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120 EAT6 – Veliki brat
Peugeot je u posljednjih nekoliko godina na tržište izbacio nekoliko značajnih modela sa kojim polahko ali sigurno osvaja nove kupce. Možda bi zvučalo pretenciozno kada bi rekli da „žari i pali“, ali francuskom proizvođaču zaista odlično ide na evropskom tržištu.
Novi Peugeot 5008 promijenio je segment, pa je iz uljuljanog MPV-a segmenta prebačen u užareni SUV segment gdje će voditi bespoštednu borbu sa ozbiljnim konkurentima iz Evrope i Azije. Model 5008 dolazi kao veći, ali ne i stariji brat modela 3008.
Dizajn i ponuda prostora
Peugeot 5008 prve generacije bio je MPV klasik, sa pomalo dosadnom formom. U principu, za sve predstavnike MPV-a možemo reći da su „dosadnog“ izgleda. Vrijeme kada je automobilski dizajn bio u nekom drugom-trećem planu odavno je prošlo.
Peugeot 5008 druge generacije doživio je potpunu transformaciju, počevši od dizajna, pa sve do koncepta i tehnoloških rješenja. Novi veliki SUV sa znakom lava kupce mami atraktivnim dizajnom koji je gotovo identičan onom kao kod manjeg brata 3008. Ako bi uprošteno opisali nastajanje modela 5008 onda bi rekli da je 3008 prošao sveobuhvatan tretman povećanja dimenzija uz neophodne estetske korekcije.
Već na prvi pogled novi Peugeot 5008 ima sva obilježja SUV-a. Dug i vodoravan poklopac motora, okomit prednji kraj i podignutu bočnu liniju karoserije. Na prednjem dijelu ističe se hromirana rešetka motora i oštra svjetlosna grupa koju ukrašavaju LED dnevna svjetla. Bočni dio automobila izgleda impozantno zahvaljujući svojim dimenzijama.
Velike staklene površine protežu se do samih krajeva automobila što osigurava više svjetlosti u putničkoj kabini, a to će posebno cijeniti putnici u trećem redu sjedišta koju ima izvedba sa sedam sjedišta. Tu su svakako zaštitne plastike pragova i blatobrana koje su neizostavni elementi SUV automobila, te ukrasne hromirane letvice kojim Peugeot daje posebnu dozu luksuza ovom automobilu.
Zadnjim dijelom dominira veliki poklopac prtljažnika koji je maksimalno razvučen do samih krajeva automobila. Svjetlosna grupa podijeljena je u dva dijela, veći dio koji je postavljen u poklopac prtljažnika i onaj manji dio koji je fiksno postavljen na karoseriju. Odlična grafika zadnje svjetlosne grupe podijeljena u tri dijela, što predstavlja otisak lavlje kandže. Ovaj originalni svjetlosni potpis francuskog brenda posebno je atraktivan noću što ostavlja poseban utisak.
Upečatljivom vanjskom dizajnu doprinosi velika silueta automobila čija visina iznosi 1646 mm, sa krovnim nosačima, a od tla je podignut 230 mm. Širina iznosi 1844 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 2840 mm što u praksi znači da se između prednje i zadnje osovine ovog modela može uparkirati Smart ForTwo. Ukupna dužina vozila iznosi 4641 mm i dalje je uravnotežena, te su dimenzije novog francuskog SUV-a jedne od najkompaktnijih među vozilima velike zapremine u C segmentu.
Unutrašnjost novog 5008 otkriva dva svijeta, svijet modernog dizajna i svijet obilja prostora. Teško je reći koji je danas važniji, ali u njihovoj kombinaciji dobijamo pobjednički paket. Novi 5008 ima kao i manji 3008 Peugeot i-Cockpit® najnovije generacije. Taj inovativni i futuristički koncept putnike u vozilu odvodi u originalan i visokokvalitetni svijet.
Zahvaljujući novom Peugeot i-Cockpit-u može se reći da model 5008 (uz 3008) ima najljepšu unutrašnjost koji je Peugeot ikada napravio. Kompaktni upravljač odrezan je sa gornje i donje strane što olakšava preglednost na potpuno digitalnoj instrument tabli čija veličina ekrana iznosi 8 inča.
Kao dio Peugeot i-Cockpita dolazi i veliki centrali ekran osjetljiv na dodir veličine 12,3 inča preko kojeg se upravlja audio uređajem, ventilacionim sistemom, navigacijom, kao i drugim postavkama automobila. Na centralnoj konzoli nalaze se i mehanički prekidači kojim se prolazi kroz menije (audio uređaj, ventilacija, navigacija…), a koji su dizajnerski zanimljivo riješeni, pa tako podsjećaju na klavirske tipke.
Centralna konzola blago je usmjerena prema vozaču što je odlika sportskih automobila. Idealna vozačka pozicija brzo se pronalazi u udobnim i dobro profilisanim sjedištima zahvaljujući kojim možete voziti duži vremenski period bez osjećaja umora.
Novi Peugeot 5008 sa međuosovinskim razmakom od 2840 mm nameće se kao najprostraniji SUV u C segmentu! Velike unutrašnje dimenzije ne bi bile dobro iskorištene bez inovativnih rješenja koja nudi novi 5008.
Zahvaljujući jedinstvenoj konfiguraciji na tržištu koja obuhvata: tri zasebna jednaka sjedišta na stražnjoj klupi koja su podesiva po dužini i nagibu te sklopiva sjedišta u trećem redu koja se mogu izvaditi.
Novi SUV Peugeot 5008 također nudi mogućnost sklapanja prednjeg suvozačevog sjedišta što omogućava utovar predmeta dužine do 3,20 m. Uz to, novi 5008 ima i poklopac prtljažnika sa funkcijom pristupa bez ruku, a zapremina prtljažnika u verziji sa dva reda sjedišta iznosi 1060 litara, dok u verziji sa tri reda sjedišta njegova zapremina iznosi 640 litra. Ukupno gledano, prostora i udobnosti ima na pretek!
Izbor materijala očekivano je dobar, reklo bi se za štedljiva vremena da premašuje očekivanja. Zahvaljujući modernim tehnologijama i atraktivnim rješenjima tokom vožnje stiče se utisak da ste u automobilu veće klase. Centralna konzola dizajnirana je sa puno pažnje u koju je ugrađeno dosta detalja od aluminija, što ostavlja sportski utisak.
Pogonski sklop i vozne karakteristike
Testni model bio pokretao je 1.6 litreni BlueHDi motor koji razvija 120 KS pri 3500 okr/min i 300 Nm okretnog momenta pri 1750 okr/min. U kombinaciji sa automatskim šeststepenim mjenjačem ovaj motor od 0 do 100 km/h novi 5008 dovodi za 11,9 sekundi, a najveća maksimalna brzina iznosi 184 km/h. Masa praznog vozila iznos 1380 kg što nije mnogo kada u obzir uzmemo gabarite vozila.
Ova kombinacija mjenjača i motora odlično funkcionišu, bez bilo kakvih anomalija. Motor radi mirno tiho, a snažni okretni moment osjeti se na niskim okretajima što je izuzetno važno u svakodnevnim gradskim vožnjama, kao i na offroad terenima. Još bolje performnse pokazuje kada da automobil prebacimo u Sport mod. Motor bolje reaguje na pritisak papučice gasa, ide u veće okretaje, što u konačnici daje bolju agilnost automobila.
Prijenosni omjeri automatskog mjenjača odlično su izračunati tako da odlično iskorištavaju ne tako velikih 120 KS. Zbog toga je osjećaj u svakodnevnoj vožnji da motor ima više snage. Izmjene stepena prijenosa idu brzo i glatko, bez obzira da li mjenjač sam prebacivao stepen u D/S modu ili to vi činili u M modu preko polugica na volanu.
Očekivano, ova kombinacija motora i mjenjača nije za postizanje sportskih rezultata već za udobnu i ekonomičnu vožnju. Tokom testa u gradskim uslovima (zimi) novi 5008 u ovoj kombinaciji motora i mjenjača trošio je oko 7 l/100 km, na otvorenoj cesti od 4,7 do 5,3 l/100 km, dok mu je na autoputu trebalo oko 6,4 l/100 km. Treba uzeti u obzir da je testni model bio u potpunosti nov, sa pređenih 1.500 km.
Novi 5008 postavljen je na EMP2 platformu i spada u SUV segment. S obzirom na segment kojem pripada njegov ovjes mora biti spreman na razne izazove. Ruku na srce, danas većina SUV automobila najveći broj kilometara pređe na asfaltiranim putevima, a odlazak na makadam gotovo da je rijetkost.
Vjerovatno, vođeni takvom logikom Peugeotovi inženjeri ovjes novog 5008 tvrdo su podesili pa se bolje snalazi na asfaltiranim nego na makadamskim putevima. No, manji off-road neće praviti problem. Automobil je od tla podignut za 23 cm što mu ostavlja mogućnost da savlada sve prepreke sa kojim se može susreti prosječan vozač: blato, duboki snijeg, manji potok i slično.
Upravljač malih dimenzija zaravnjen je na gornjoj i donjoj strani i odlikuje ga odlična preciznost. Iako je upravljač progresivan, prilikom brže vožnje po zavojima mora se obratiti dodatna pažnja jer je izuzetno osjetljiv i direktan. Također, u brzim prolascima kroz zavoje treba obratiti pažnju na kvalitet puta jer na svaku ozbiljniju neravninu zadnji dio automobila blago poskakuje.
Zahvaljujući čvrsto podešenom ovjesu novi 5008 odlično se ponaša na auto putu. Iako se radi o SUV vozilu buka u putničkoj kabini pri većim brzinama nije izražena što doprinosi odličnom komforu za pet odraslih putnika. Inižinjeri su se potrudili da smanje otpor zraka koji iznosi 0,80 SCx/m². Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 56 litara što je dovoljno za prelazak između 700 i 800 km, ovisno o uslovima vožnje.
Peugeot stalno naglašava da se radi o SUV modelu, novi 5008 isključivo dolazi sa pogonom na prednje točkove, bez obzira na pogonski agregat. 4×4 pogon nije ponuđeni ni kao opcija, a oni koji se žele okušati u divljini na raspolaganju je sistem Advanced Grip Control sa pet programa vožnje, ovisno o podlozi, te sistem za kontrolisano spuštanje niz padinu na offroad terenu.
Promjene modova vrše se jednostavnim okretanjem prekidača koji se nalazi odmah uz interesantnu ručicu automatskog mjenjača koja podsjeća na igraću palicu – joystick.
Sistemi aktivne i pasivne sigurnosti uključuju: autonomno kočenje, prepoznavanje mogućnosti frontalnog sudara, upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne trake. Tu je i prepoznavanje saobraćajnih znakova te upozorenje na vozila u mrtvom uglu. Da se radi o vrhunski sigurnom automobilu potvrdio je i Euro NCAP test na kojem je 5008 osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Detaljan test možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Novi Peugeot 5008 stigao je kao dopunsko izdanje manjeg modela sa oznakom 3008. Novi 5008 ima fantastičan dizajn koji je jedan od glavnih aduta u borbi za osvajanje kupaca. Sa inovativnim Peugeotovim i-Cockpitom koji je u potpunosti prilagođen ugodnoj i sigurnoj vožnji, ovaj automobil se jasno razlikuje od svoje konkurencije.
Nema sumnje da će vozač uživati u potpuno digitalnoj instrument tabli koja nudi mogućnost personalizacije prikaza. Novi Peugeot modeli već su postali prepoznatljivi po ovom rješenju.
Uz savremenu tehnologiju kojom je opremljen novi 5008 tu je i odlična ponuda dizelskih i benzinskih motora, novih mjenjača te sigurnosnih sistema. Novi 5008 nameće se kao odličan porodični i poslovni SUV sa kojim se možete uputiti bilo kad i bilo gdje. Ističe se po modernom dizajnu, savremenoj tehnologiji, niskoj potrošnji i maloj emisiji CO2 (112 g CO2/km).
Bazni benzinski model na bh. tržištu košta 42.762 KM, a dok cijena testnog modela sa bogatom opremom iznosi 56.656 KM sa PDV-om. Detaljnu i specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.