Test: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 – Na korak do idealnog!
Test: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130 – Na korak do idealnog!
Peugeot 308 u svom automobilskom segmentu visoko kotira i to nije slučajno, međutim to ne zadovoljava vodstvo francuske marke jer žele zauzeti sami vrh. Koliko su ozbiljni u toj namjeri najbolji dokaz je novi model 308 kojeg smo imali na testu. Iako je prethodnik imao jako dobar tržišni uspjeh i pozitivne reakcije, u Peugeotu su odlučili na radikalan pristup u stvaranju potencijalnog kralja klase. Samo nadograđeni prethodnik ne bi imao kapacitet za napad vrh segmenta u premium izdanju.
Novi Peugeot 308 sa svojim prethodnikom nema puno toga zajedničkog, a u to smo se uvjerili tokom testa. Novi francuski kompakt u napravio je veliki korak naprijed, a u nekim segmentima možda i dva koraka, ako ga uporedimo sa svojim prethodnikom. Dizajnerski je trenutno vladar u svojoj klasi, a tehnološki u rangu sa najljućim konkurentima. Međutim, Peugeot je tvrdoglavo zadržao neka rješenja koja se neće svidjeti svakome, a o čemu se radi čitajte u nastavku teksta.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Novi Peugeot 308 već nakon objave prvih zvaničnih slika oduševio je javnost svojim dizajnom. Peugeot uvijek daje veliku pažnju dizajnu, međutim sa novim 308 modelom napravili su fantastičan posao na kojem im mogu zavidjeti brojni konkurenti. Automobil sa svojim vanserijskim dizajnom izgleda prije svega agresivno, a zahvaljujući brojnim detaljima naglašena je tehnološka inovativnosti. Naravno tu su i brojni elementi koji pokazuju da Peugeot želi konkurisati modelima iz premium segmenta.
Izuzetno kompaktno prednje osvjetljenje je odlučno savremeno i tehnološki napredno. Prednji farovi u kojima se elegancije isprepliće s performansama, dodatno ističu dinamičnost i identitet novog 308 modela. Upečatljivi dijelovi kao što je velika prednja maska sa sjanim detaljima, velika LED dnevna svjetla koje simboliziraju lavlje očnjake, uz oštra izdužena glavna LED svjetla pravi su magnet za poglede. Sigurno osam od deset vozača koji dolaze iz suprotnog smjera pogledat će u novi 308. Isto je i za prolaznike… To je najbolje pokazuje kakav su posao napravili dizajneri.
Već duži vremenski period dizajneri u svojim kreacijama forsiraju oštre linije, a u svemu tome izgubila se sama osobnost i karakter automobila, pa kad na to dodamo i „babuška“ filozofiju (isti dizajn za sve modele, samo se razlikuju uglavnom po veličini) onda dolazimo do odgovora zašto je automobilsko tržište prezasićeno svim i svačim. Jednostavno kupci žude za nečim novim i drugačijim. Čini se da je Peugeot na dobrom putu da mnogima ispuni želje…
Zahvaljujući vanjskom dizajnu novog 308 modela nigdje nećete ostati ne primjećeni.
Dizajn novog Peugeot 308 modela kombinuje oble linije sa napuhanim površinama, a koje su onda presječene oštrim detaljima što automobilu daje zaista poseban izgled. Ujedno novi 308 je prvi Peugeot model koji nosi najnoviji logotip francuske, što je bezvremenski identifikacijski simbol marke u kojem se historija isprepliće sa ultra modernim izgledom. Amblem sa savremenom tipografijom proteže se na ukrasnoj maski, a isti logotip nalazi se sa strane na blatobranima. Na poklopcu motornog prostora možemo uočiti monogram 308.
Silueta automobila odiše dinamičnošću bez obzira iz kojeg ugla gledali automobil. Zadnja svjetlosna grupa jasno pokazuje da je novi Peugeot 308 moderan i tehnološki napredan automobil koji ima jedinstven svjetlosni potpis i ultra kompaktna svjetla u Full LED 3D tehnologiji.
Unutrašnjost novog Peugeot 308 modela u odnosu na prethodnika, ostala je koncepcijski ista. To znači da je zadržan i-Cockpit koncept koji je modernizovan. Upravo koncept i-Cockpit-a predmet je diskusija i podjela ZA i PROTIV, a razlozi su i dalje isti – nemoguće je pronaći idealnu vozačku poziciju u kojoj ćete imati idealnu preglednost na vozačke instrumente. Ujedno to bi po našem sudu bila i najveća zamjerka ovom automobilu jer je sve ostalo u putničkoj kabini manje-više fantastično napravljeno.
Putnička kabina zaista je odlično kreirana, prije svega dizajnerski moderno i nesvakidašnje za ovu automobilsku klasu. Za izradu unutrašnjosti korištena je kombinacija raznih materijala, od fine gumirane plastike, piano black lakiranih dijelova i imitacija aluminiuma, pa do tvrde plastike koja ipak nije stavljena na udarna mjesta tako da to ne predstavlja problem.
Peugeot je zadržao i-Cockpit koncept u novom 308 modelu koje je ipak puno prikladnije za SUV modele kao što su 2008, 3008 i 5008.
Završna obrada je na najvišem nivou koju je Peugeot do sada imao, pa s pravom možemo reći da je novi 308 u ovom segmentu napravio dva koraka naprijed. Zvučna izolacija također je dosta dobra, kao i prednja sjedišta koja su osjetno bolja nego kod prethodnika, pa se sada u njima dosta bolje sjedi a naslonjači nisu uski. Imaju dosta dobru ergonomiju, a svojom tvrdoćom više su orijentisana ka udobnosti nego ka sportskom držanju tijela u zavojima.
Centralna konzola odlično je dizajnirana i dokazuje da se može spojiti odličan dizajn i funkcionalnost, naravno ako se uloži dovoljno truda i rada. Futuristički dizajn našao je svoje mjesto i to je ono što svakako treba pohvaliti, jer ko zna šta će nam donijeti ubrzani tehnološki razvoj za nekoliko godina. Ono što je danas futuristički možda za pet godina neće biti uopšte interesantno…
Peugeot je uvijek bio među pionirima u uvođenju tehnologija pa je tako sa prethodnom generacijom uveo potpunu digitalizaciju svih bitnih komandi. Zbog toga francuskog proizvođača možemo smatrati glavnim „krivcem“ za pokretanje procesa digitalizacije u kojem su brojni prekidači uklonjeni i prebačeni na ekrane osjetljive na dodir. Ipak, francuski proizvođač od ove generacije modela 308 vratio je neke fizičke prekidače koji značajno olakšavaju svakodnevicu.
Osluškivanjem šta kupci žele i šta konkurencija bolje radi, Peugeot je došao do novih konceptnih rješenja pa je tako centralni multimedijalni ekran podijeljen u dva dijela, a ispod je dodao prave fizičke prekidače za brzi izbor menija. Gornji ekran je klasični ekran za multimediju preko kojeg možete upravljati brojnim opcijama. Gotovo da je nemoguće sve pobrojati, to oduzima mnogo vremena i prostora, ali dovoljno je reći da tu podešavate i pregledate što automobil ima.
Peugeot 308 je pionir digitalizacije i sa njegovim prethodnikom krenuo je trend uklanjanja fizičkih prekidača. Međutim kroz protekle godine takvo rješenje nije se pokazalo kao idealno pa je Peugeot u novi 308 model djelimično vratio prave fizičke tipke. Takvo rješenje vozačima olakšava korištenje u vožnji, a tu su i prilagodljive prečice na ekranu osjetljivom na dodir.
Drugi-donji ekran je stvoren za prečice menija preko kojeg birate okruženja, audio sistema, navigacije, telefonije, opštih podešenja… Važno je napomenuti da sve te prečice vi po svojoj želji postavljate, baš onako kako vama odgovara. Ukupno gledajući, dosta zanimljiv i originalan koncept koji je jednostavniji za korištenje u odnosu na prethodnika.
Ponuda prostora nešto je bolja u odnosu na prethodni model jer su i ključne dimenzije automobila povećane. Ukupna dužina automobila iznosi 4.367 mm (+114), širina je 1.852 mm (+50 mm), a visina je smanjena na 1.444 mm (-30 mm), dok međuosovinski razmak iznosi 2.675 cm (+50 mm).
Nove dimenzije donijele su nešto malo više prostora u putničkoj kabini, ali drastične razlike u odnosu na prethodni model nema. I dalje ćete najugodnije sjediti na prednjim sjedištima, dok je na zadnjoj klupi ipak nešto manje prostora za noge i glavu putnika, posebno kada u obzir uzmemo da je smanjena visina, te da automobil ima padajuću liniju krova. Zapremina prtljažnika je povećana, pa osnovna zapremina iznosi 410 litara, a preklapanjem naslona zadnje klupe isti se može proširiti na 1.323 litra.
Vozne karakteristike: vozi se još bolje u nevjerovatnu štedljivost
Prethodna generacija modela 308 postavila je visok standard u segmentu voznih karakteristika, jer se ovaj kompakt u rukama vještog vozača vozi gotovo kao karting. Ako se zapitate da li nova generacija može bolje od toga, odgovor je jasan – može.
Novi Peugeot 308 dijeli dvije dobre stvari sa prethodnikom: nastao je na EMP2 platformi i vozi se jako dobro kao i prethodnik. Izuzetno je precizan i direktan na upravljaču, balans automobila je odličan pa su inženjeri imali prostora da malo omekšaju ovjes kako bi se dodatno dobilo na udobnosti. U konačnici vozna dinamika nije narušena, iako osjetite naginjanje karoserije, pa automobil vrlo lahko ide zadanom putanjom. Jasno, riječ je o porodičnom automobilu pa ne treba pretjerivati, mada granice upravljivosti ovog automobila visoko su postavljene.
Benzinski turbo motor pravi je dragulj ovog automobila! PSA grupacija se već godinama hvali svojim poznatim 1.2 litrenim PureTech benzinskim motorima sa tri cilindra koji su višestruko nagrađivani u svojim kategorijama – i to s valjanim razlozima!
Novi 308 model ima odlične vozne karakteristike, a posebno dobar utisak ostavlja mali turbo benzinski motor koji je izuzetno živahan i štedljiv.
Testni model pokretao je navedeni motor posljednje generacije koji isporučuje 130 KS pri 5.500 okr/min. dok je najveći okretni moment od 230 Nm dostupan već pri niskih 1.750 okr/min. Tradicionalisti već izražavaju skepticizam po pitanju niskolitražnih trocilindraša, ali tehnološki razvoj svakim danom ih sve više demantuje u njihovim raznolikim komentarima. Najbolji primjer za to je i ovaj motor koji kada je uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa automobil težak 1.258 kg dovodi od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi i maksimalne brzine od 210 km/h.
Većina vibracija po kojim su u početku bili poznati trocilindarski motori je nestala, a tek na nešto višim okretajima decentno se čuje karakterističan zvuk. U visoke okretaje ide sa lahkoćom u čemu mu pomaže turbo punjač. Vožnja po ravnim putevima i održavanje konstantne brzine ne predstavlja nikakav problem, ali dinamična vožnja u brdovitim i zavojitim cestama traži niži stepen prijenosa i veći broj okretaja kako bi turbo punjač dovoljno namirio nedostatak veće zapremine motora.
Ako mislite da je kraj sa adutima ovog motora, onda se vrate jer na kraju dolazi možda i onaj najvažniji u današnjem vremenu – niska potrošnja goriva i mala emisija CO2! Vremena rastrošnih benzinaca definitivno prolaze, pa je jasno zbog čega proizvođači neprestano na sva zvona oglašavaju da je dizelima odzvonilo, posebno kada u obzir uzmemo njihovu sve veću mehaničku komplikovanost.
Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja goriva kretala se od 6,9 do 7,1 l/100 km, a putni računar je na otvorenoj magistralnoj cesti zabilježi prosjek od 5,2 l/100 km. U konačnici test smo završili s prosječnom potrošnjom od 6,5 l/100 km.
Sigurnost: veća sigurnost uz nove tehnologije
Novi Peugeot 308 opremljen je brojnim sistemima za pomoć u vožnji i izvođenju manevara koji vam pružaju više udobnosti i sigurnosti. Tako se na listi sigurnosnih sistema nalazi nova kamera za vožnju unazad visoke rezolucije pod uglom od 180 stepeni, sistem pomoći pri parkiranju pod uglom od 360° koji ima četiri kamere, nadzor mrtvog ugla sa dugim dometom, sistem poluautomatske vožnje koji donosi prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i aktivna pomoć u zadržavanju vozila na voznoj traci.
Zaključak
Vrlo lahko je sabrati sve utiske o automobilu kakav je novi Peugeot 308, pa bezrezervno možemo reći da se radi o izuzetno atraktivnom automobilu, originalnog dizajna sa brojnim tehnološkim novitetima. Fantastičan štedljivi 1.2 litreni turbo benzinski motor zadovoljit će većinu današnjih kupaca koji neće imati ni velike poreske namete zbog niske emisije štetnih plinova.
Činjenica koju je teško prihvatiti jeste da Peugeot i dalje forsira i-Cockpit u ovoj klasi automobila, zbog kojeg se jednostavno vozač ne može idealno pozicionirati. Ako i napravite neki kompromis u vozačkoj poziciji, dočekat će vas onda otežano izlaženje iz automobila jer ćete sjedište morati visočije podesiti. Jednostavno, ovaj koncept je puno prikladniji za SUV modele, a to smo se uvjerili na testu 3008 modela.
Na kraju dolazimo do cijene koja za osnovni model iznosi 40.289 KM, dok je za testni model sa Allure paketom opreme, uz uračunati popust, potrebno izdvojiti 43.146 KM. Detaljnu specifikaciju modela možete pročitati OVDJE.