Test: PEUGEOT 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDI – Filigranski obrađen i dotjeran
Test: PEUGEOT 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDI – Filigranski obrađen i dotjeran
PEUGEOT 3008 nakon četiri godine od predstavljanja dobio je dostojnog nasljednika koji je filigranski obrađen i dotjeran. Mnogi segmenti popularnog SUV modela prošli su ozbiljan proces unaprjeđenja – novi dizajn, nove tehnologije i novi pogonski sklopovi.
Od samog predstavljanja ovaj model privlačio je poglede svojim fantastičnim dizajnom, a nakon modernizacije nema sumnje da će tako biti i u budućnosti. U nastavku vam donosimo detaljan test popularnog francuskog SUV-a.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i nove tehnologije
Peugeot 3008 dobio je značajno osvježenje vanjskog dizajna koji se najviše primijeti na prednjoj strani automobila. Prvo što ćete primijetiti jesu nova svjetla s novi oblikom i novom grafikom koja sada imaju LED dnevna svjetla u stilu lavljih očnjaka – što je postao zaštitni znak za nove Peugeot modele.
Promijenjena je i prednja maska koja je znatno modernijeg dizajna te je usklađena s dizajnom ostalih novih Peugeot modela. Zadnji dio automobila zadržao je prepoznatljivu formu, ali je također dobio redizajniranu svjetlosnu grupu gdje se posebno ističu opciona 3D LED svjetla.
Unutrašnjost je zadržala već poznatu formu i-Cockpita, ali je dobila male i efektne promjene koje su dovoljne da PEUGEOT 3008 ostane dizajnerski svjež i tehnološki napredan. Jedna od glavnih promjena napravljena je upravo na i-Cockpitu koji je dobio novu digitalnu instrument tablu čija je dijagonalna dužina veća – 12,2 inča i novi “wide” ekran Infotainment sistema s dijagonalnom dužinom od 10 inča.
Centralni ekran za multimediju dobio je novu grafiku i mala poboljšanja u samom radu. No, iako je novi ekran veći i dolazi u trendovskom izduženom izdanju, sam dizajn kod prethodnika bio je bolje prilagođen cjelokupnoj unutrašnjosti.
Ispred vozača nalazi se treća generacija PEUGEOT i-Cockpita®, višefunkcijski kompaktni upravljač koji nudi bolji osjećaj i praktičnije upravljanje. Tu je i novi 10-inčni ekran u boji HD na kojem se prikazuju navigacijske karte u visokoj rezoluciji.
Centralna konzola ostala je ista uz već poznati raspored bitnih komandi. Peugeot je odlučio i dalje zadržati kombinaciju modernih digitalnih i fizičkih tradicionalnih prekidača što se čini optimalnim rješenjem. Fizičkim prekidačima koji podsjećaju na klavirske tipke prolazi se kroz menije (audio uređaj, ventilacija, navigacija…), a preko centralnog ekrana rade se podešavanja. Centralna konzola kao i kod prethodnika blago je usmjerena prema vozaču što daje dozu sportskog osjećaja.
U prethodnom vremenu puno se govorilo o i-Cockpit rješenju koje je podijelilo mišljenja. Kroz prethodne testove imali smo priliku isto isprobati kroz sve generacije, na različitim modelima. Utisak koji smo tekli nakon više testova različitih PEUGEOT modela jeste da se i-Cockpit treće generacije najbolje uklopio na modelu 3008. Bolje rečeno u ovom modelu može se pronaći odgovarajuća pozicija, a da nije narušena preglednost.
Ponuda prostora i udobnost
S dimenzijama dužina 4.447 mm, širina 1.841 mm, visina 1.624 mm i međuosovinski razmak 2.675 mm novi 3008 nudi istu prostranost putničke kabine kao i njegov prethodnik. Bez obzira da li sjedite kao vozač-suvozač ili ste na zadnjoj klupi, imat će te dovoljno prostora u svim segmentima.
Lijepo profilisana sjedišta pružaju optimalnu kombinaciju udobnosti i čvrstoće koja je neophodna za dobro držanje tijela u dinamičnoj vožnji. Sama vozačka pozicija zahtjeva prilagođavanje i-Cockpitu, koji i dalje drži podijeljena mišljenja o svojoj funkcionalnosti – za i protiv. Podsjećanja radi, i-Cockpit konfigurisan je tako da je upravljač postavljen veoma nisko, faktički u krilu vozača, pa pogled vozača na instrumente ide preko upravljača. Zbog ove konfiguracije imate dodatni osjećaj povišene pozicije sjedenja, a neki vozači kada pronađu idealnu poziciju za vožnju neće imati najbolji pregled na instrument ploči.
Zadnja klupa nudi dovoljno komfora što će putnicima omogućiti da se udobno smjeste i na dužim putovanjima, a iza njihovih leđa nalazi se prtljažnik koji nudi osnovnu zapreminu od 520 litra. Preklapanjem naslona zadnje klupe njegov kapacitet se proširuje na 1.580 litara.
Novi tehnološki sistemi
Među tehnološkim novitetima koje je dobila nova generacija modela 3008 je opcioni Night vision sistem koji doprinosi većoj sigurnosti. Ovaj sistem tokom vožnje noću prepoznaje preko infracrvene kamere prisutnost pješaka ili životinja na udaljenosti do 200 metara ispred vozila izvan dometa prednjih farova i upozorava vas na to zvučnim signalom.
Automatsko kočenje u nuždi može se također aktivirati ako u neposrednoj blizini vozila prepozna pješake ili bicikliste. Na popisu sigurnosnih sistema tu su Lane assist, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i prilagodljivi tempomat.
Vozne karakteristike – Novi pogonski sklopovi i poznata dinamika u vožnji
Novi 3008 model osim redizajniranog izgleda dobio je i nove pogonske sklopove, pa pored tradicionalnih benzinskih i dizelskih modela u ponudi su i hibridni modeli. No, naše tržište i dalje pretendira na tradicionalne pogonske sklopove, a poseban interes i dalje vlada prema dizelašima.
Platforma EMP2 na kojoj je napravljen 3008 donosi novi pogonski sklop kojeg čini novi 1.5 litreni HDi motor s 130 KS pri 3.750 okr/min i 300 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. i automatski mjenjač sa osam stepeni prijenosa. Novi 16 ventilski dizelski motor dolazi kao zamjena poznatom 1.6 litrenom eHDI motoru koji je pokretao brojne PEUGEOT modele pa tako i prethodnu generaciju 3008-ce.
Automatski mjenjač EAT8i s ručicama za mijenjanje brzina na volanu i električnim impulsivnim prebacivanjem omogućava brzo i tečno mijenjanje brzina zahvaljujući tehnologiji Quickshift.
Novi dizelski motor pravi je dragulj ovog automobila, prije svega zbog svog uglađenog rada i snage koju isporučuje uz veoma nisku potrošnju goriva. Poznato dizelsko “čekićanje” svedeno je na minimum, a nešto veća buka motora osjeti se tek preko 3.000 okretaja. U svakodnevnoj gradskoj vožnji automatski mjenjač brzo mijenja stepene prijenosa već do 2.000 okretaja što je još jedan od razloga zašto uživamo u maloj buci tokom svakodnevne vožnje.
Najbolji okretni moment na 1.750 okr/min. omogućava mu rane izmjene stepena prijenosa, ali i gusto nabijeni prijenosni omjeri, pa imate situaciju da automobil jako lijepo i tečno ubrzava sve do brzine od 160 km/h. Za hvatanje većih brzinskih špiceva treba nešto više vremena i dužih pravaca na auto putu. U tim situacijama buka u putničkoj kabini koja dolazi od motora nešto je veća pa ćete vjerovatno odustati od takve vožnje.
Prema fabričkim podacima ova kombinacija motora i mjenjača sposobna je da testni model s težinom od 1.505 kg (s vozačem 1.654 kg) iz mjesta do 100 km/h dovede za 11,5 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 190 km/h. Kada je riječ o među ubrzanju od 80 do 120 km/h tu mu je potrebno 8,1 sekunda.
Zahvaljujući ovoj kombinaciji prosječna potrošnja goriva u gradskim uslovima iznosi od 5,7 do 7,3 l/100 km, dok se na magistralnoj cesti kreće od 3,2 do 4 l/100 km. Na auto putu uz hvatanje nešto većih brzina 150+ km/h prosječna potrošnja iznosila je 5,4 l/100 km, pa u konačnici kada sve sagledamo možemo biti i više nego zadovoljni s jako niskom potrošnjom testnog modela. Niskoj potrošnji doprinosi i sistem koji svaki put kada otpustite papučicu gasa, mjenjač “nevidljivo prebaci u neutralni mod” tako da bez otpora krstarite. Testni model imao je tri moda vožnje, eco, normal i sport, a sve vrijednosti dobivene su normal režimu vožnje. S rezervoarom od 50 litra u mješovitoj vožnji možete računati na autonomiju od oko 600 km.
S obzirom na segment kojem pripada PEUGEOT 3008, njegov ovjes mora biti spreman na razne izazove. Ruku na srce, danas većina SUV automobila najveći broj kilometara prelazi na asfaltiranim putevima, a odlazak na makadam gotovo da je rijetkost. Ovjes novog PEUGEOT 3008 modela čvrsto je napravljen kako bi automobile omogućio dobro i precizno držanje na asfaltiranim putevima, no takve postavke nisu narušile udobnost na lošim putevima. Većinu neravnina i rupa ovjes ovog automobila jako lijepo upija, a svoj doprinos daju i veliki točkovi s gumama veličine 225/55 R18.
Upravljački mehanizam je jako precizan i prilično direktan, a posebno moramo istaći da automobile ima mali krug okretanja od svega 11,9 metara, što mu osigurava izuzetnu okretnost u gradu. Njegovom okretnošću bit ćete svakako pozitivno iznenađeni.
Offroad mogućnosti ovog automobila sasvim su pristojne kada znamo da ovaj automobile nema pogon na sva četiri točka – pogon je samo na prednjim točkovima. Uz masivne zaštitne plastike na udarnim dijelovima karoserije koja je od tla podignuta za 219 mm, bit ćete u stanju da se vozite po blagim offroad terenima, na kojim možete savladati veće rupe, manje vodene površine i eventualno dublji snijeg uz adekvatne zimske gume ili lance.
Kada je 2017. godine predstavljen model 3008 u formi SUV-a, svojom pojavom definitivno nikog nije ostavio ravnodušnim. Osim dizajna ponudio je i dobru praktičnost uz prihvatljivu cijenu, pa je do 2020. godine proizvedeno oko 800.000 primjeraka. Tim rezultatom izbio je na prvo mjesto po prodaji u svom segmentu što je još jedno priznanje ovom modelu nakon nagrada “Evropski automobil godine 2017.” i “Women’s World Car of the Year 2017.” u SUV kategoriji.
Gledajući sve ono što smo iskusili tokom testa novog 3008 modela možemo zaključiti da su Peugeotovi inženjeri napravili dobar posao prilikom nadogradnje popularnog SUV modela. Dizajnerski je još privlačniji, tehnološki je modernizovan, a možda i od svega najvažnije pogonski sklop dodatno je unaprijeđen po pitanju efikasnosti i ekoloških normi. Uz već sve poznate činjenice, novi 3008 nameće kao automobile koji može pokriti širok spektar zahtjeva.
Cijena osnovnog modela u BiH iznosi 48.630 KM dok je za bogato opremljeni testni model s popustom potrebno izdvojiti 58.865 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.