Test: PEUGEOT 2008 Allure 1.2 PureTech – Osvježeni „bestseller“
Test: PEUGEOT 2008 Allure 1.2 PureTech – Osvježeni „bestseller“
PEUGEOT 2008 druge generacije ostvario je fantastične prodajne rezultate i do danas na evropskom tržištu prodato oko 700.000 primjeraka. Filozofiju francuskog proizvođača u kojoj je akcenat stavljen na dizajn, vozne karakteristike i kvalitet, kupci su vrlo rado prihvatili pa onda nije čudo zašto je ovaj model lider u B-SUV segmentu i jedan od najprodavanijih automobila u Evropi.
Četiri godine nakon debija najprodavanijeg SUV modela B segmenta došlo je vrijeme za dizajnersko i tehnološko osvježavanje. Šta je to novo dobio Peugeot 2008 i kakav je utisak ostavio „osvježeni lavić“ čitajte u nastavku testa.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora
PEUGEOT 2008 druge generacije i četiri godine nakon predstavljanja imao je svjež dizajn, međutim dizajneri iz Pariza željeli su ga dodatno unaprijediti kako bi „mali lavić“ pokazao veći stepen zrelosti. Po receptu „evolucija, a ne revolucija“ Peugeot 2008 dobio je male dizajnerske promjene koje ga zaista čine zrelijim automobilom. Na prednjem dijelu sada su novo oblikovana glavna LED svjetla, a kod dnevnih svjetala nema više jedne duge LED trake koja je asocirala na lavlje očnjake nego tri kraće LED trake koje asociraju na lavlju kandžu.
Zbog ovih promjena nužno je morao biti promijenjen i prednji branik u kojem više nema svjetala za maglu. Rešetka hladnjaka motora također je nova, a tu je očekivano i novi logo Francuske marke. Dizajneri su iskoristili novu paletu aluminijskih točkova kako bi osvježili bočni izgled automobila jer na tom dijelu karoserije nisu radili druge zahvate. Zadnji dio automobila dobio je novu LED svjetlosnu grupu kojoj je promijenjen samo grafički potpis, a tu su i modelske oznake sa novim „fontom“ slova. Vanjske vizuelne promjene zaokružuje i nova paleta boja.
Povišena karoserija ostavlja utisak snage i robusnosti, a masivne zaštitne plastike na njenim rubovima dodatno naglašavaju želju za offroad terenima. Prednjim dijelom automobila dominira široka maska sa novim dizajnerskim detaljima koju okružuje prepoznatljiva svjetlosna grupa sada u stilu lavljih kandži. Profil automobila otkriva zategnute linije i isklesane bokove koji se tijesno uklapaju sa strukturom, što doprinosi živahnom i prodornom stilskom dizajnu. Uz 17 inčne aluminijske felge utisak robusnosti, ali i elegancije dodatno je začinjen.
Zadnjim dijelom automobila vizuelno dominira već prepoznatljiva svjetlosna grupa koja više ne nosi grafički potpis traga „lavlje kandže“. Sama svjetlosna grupa izgleda kao jedna cjelina koja se proteže duž cijelog poklopca prtljažnika. Ovakvo rješenje već je viđeno kod većeg 3008 koji je svojim dizajnom očarao brojne kupce. Sigurni smo da razumijete zašto su dizajneri posegnuli za ovim rješenjem – provjeren recept za uspjeh.
Sa novim dizajnerskim promjenama PEUGEOT 2008 model definitivno izgleda zrelije i modernije.
Unutrašnjost modela 2008 također je blago osvježena pa su tako uvedene nove kombinacije materijala i blaga tehnološka modernizacija. Testni model sa srednjim Allure paketom opreme imao je novu generaciju ekrana, što uključuje 10 inčni prilagodljivi ekran sa 3D prikazom koji je zamijenio klasične analogne mjerne pokazivače ispred vozača, te također 10 inčni glavni ekran multimedijalnog sistema. Standardno, ekran multimedijalnog sistema je osjetljiv na dodir a sam sistem je dobio softverske nadogradnje u vidu TomTom navigacionog sistema, Android Auto i Apple CarPlay mogućnosti povezivanja sa pametnim telefonima.
Centralna konzola maštovito je napravljena sa dosta estetskih detalja, sa dosta oštrih linija koje su i dalje moderne. Moderan i nesvakidašnji dizajn centralne konzole odlično se uklapa u digitalne instrumente. Vozač ispred sebe ima digitalnu instrument tablu s 3D efektom. Grafičko okruženje je novo, mogućnost 3D prikaza dodatno ostavlja lijep utisak.
Na sredini centralne konzole nalazi se samostojeći 10-inčni ekran Infotainment sistema preko kojeg upravljate ventilacijom, audio sistemom, navigacijom, podešavanjem opcija na vozilu i telefonijom. Ispod samog ekrana nalaze se pravi fizički prekidači u obliku klavirskih tipki po čemu je PEUGEOT postao prepoznatljiv. Preko njih se izvršava dio komandi koje nisu prebačene na ekran osjetljiv na dodir, poput četiri žmigavca, recirkulacija zraka u kabini, otključavanje/zaključavanje vozila, sada je ubačena i „touch Home“ tipka koja vas vraća na početne postavke prikaza ekran …
Kvalitet materijala je ostao na nivou prethodnika, ali uvedene su nove dizajnerske kombinacije. Gornji dio centralne konzole napravljen je od mekane gume, a tu su i brojni ukrasni elementi koji vjerodostojno imitiraju karbon. Na centralnom grebenu ubačene su „piano black” plastike koje veoma lijepo izgledaju, ali će vremenom biti podložne oštećenjima.
Novi PEUGEOT 2008 u odnosu na prethodnu generaciju ima djelomični izmijenjene dimenzije koje su blago porasle. Dužina automobila je 4.304 mm (+4 mm), širina 1.770 mm, visina 1.550 mm i međuosovinski razmak 2.605 mm. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju za ovu klasu putnička kabina nudi dovoljno mjesta da se u nju smjeste četiri odrasla putnika s prosječnom visinom većom od 180 cm. Od velikog međuosovinskog razmaka profitirali su putnici na zadnjoj klupi koji imaju dovoljno prostora za noge.
Prednja sjedišta vizeuelno lijepo izgledaju i napravljena su u kombinaciji mekanih i tvrdih materijala koji osiguravaju balans između udobnosti i dobro držanja tijela. S druge strane njihov oblik i proporcije ne idu u prilog udobnosti na dužim relacijama, pa češće pauze svakako su dobro došle. Duži sjedalni dio na prednjim sjedištima uveliko bi stvari popravio… Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za odrasle putnike, možda i više nego što to se očekuje.
Prtljažnik nudi natprosječno veliku osnovnu zapreminu od 434 litra kada uklonite poklopac dvostrukog dna. Ova zapremina je konkurentna modelima i iz većeg automobilskog segmenta, a ista se dodatno povećava preklapanjem zadnje klupe na 1.467 litara. Trebate imati na umu da nećete imati potpuno ravnu površinu zbog naslona zadnje klupe koji su iznad površine prtljažnika.
Vozne karakteristike – Udoban, okretan i agilan
Današnje automobilsko tržište preplavljeno je raznim automobilima i manje-više svaki je poseban na svoj način. Uglavnom nema tu prevelikih odstupanja od same filozofije proizvođača, a PEUGEOT ima filozofiju koja će zadovoljiti širok spektar kupaca – ponuditi automobil čije su vozne karakteristike i udobnost na optimalnom nivou. Koliko je to moguće? Uz malo inžinjerskog truda i bez pretjeranih očekivanja kupca takav rezultat je moguć.
Novi 2008 nastao je na EMP2 platformi koju je razvila PSA grupacija, a sada istu koriste i drugi članovi Stellantis korporacije. Na ovoj modularnoj platformi nastao je značajan broj modela koji su uglavnom dobro ocijenjeni. Zahvaljujući ovoj platformi novi 2008 pokreću moderni benzinski i dizelski motori, a tu je i hibridni i potpuno električni model. Hibridni model zbog baterije ima manji prtljažnik sa zapreminom od 405 litara.
Testni model pokretao je 1.2 litreni turbo benzinski motor – PureTech s tri cilindra koji isporučuje 130 KS pri 5.500 okr/min. i 230 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Njegova snaga prenosi se na prednje točkove preko EAT8 automatskog mjenjača sa osam stepeni prijenosa. Prijenosni omjeri su dobri i dosta su „nabijeni“ pa brzim izmjenama stepena prijenosa ovaj mjenjač izvlači najbolje iz ovog motora. Proizvođač garantuje da će osvježena 2008-ca, čija težina iznosi 1.205 kg, sa ovom kombinacijom motora i mjenjača od 0 do 100 km/h stići za 9,4 sekundi i postići najveću maksimalnu brzinu od 198 km/h. Na raspolaganju su tri režima vožnje, eko, normal i sport koji regulišu rad agregata i mjenjača te direktno utiču na performanse.
Već sa prvim kilometrima bit će te pozitivno iznenađeni uglađenim ubrzanjem i lijepom okretnošću. Elektronika mjenjača jako dobro obavlja svoj posao pa u pravo vrijeme odlučno i brzo mijenja stepene prijenosa. Kada je riječ o potrošnji ovaj moderni turbo benzinski motor sa automatskim mjenjačem prilično je „dvoličan“ U opuštenoj vožnji bit će prilično štedljiv, ali u situacijama kada ga „nagazite“ ili „zapnete“ u gradskoj gužvi popit će nešto više nego očekujete.
Prosječna potrošnja u gradskim uslovima kretala se od 6,7 do 9,5 l/100 km, ovisno gužvama. Na magistralnoj cesti prosječna potrošnja iznosi 4,5 l/100 km, a vožnja na auto putu s brzinom do 140 km/h donosi prosječnu potrošnju od 6,2 l/100 km. Uz ovakvu potrošnju goriva, zapremina rezervoara od 44 litra osigurat će vam pristojnu autonomiju.
Upravljački sistem nudi dobru preciznost pa vas prosto mami na dinamičnu vožnju. Ovjes je blago rekalibrisan u odnosu na prethodnika pa se automobil može nešto dinamičnije voziti na krivudavim planinskim putevima , ali i dalje ne treba očekivati nivo sportske vožnje. Osvježena 2008-ca još uvijek se bolje snalazi na lošim putevima kojih ne manjka na našim prostorima. Neravnine i udarne rupe ovjes jako lijepo upija što će vam češće trebati nego da jurite po zavojima.
Zahvaljujući provjereno dobroj EMP2 platformi i odlično proračunatim dimenzijama, Peugeot 2008 je veoma agilan, komforan i funkcionalan automobil u svakodnevnom korištenju. Uz to ima i atraktivan dizajn i moderne tehnologije što ga čini fantastičnim “paketom” prilikom razmatranja kupovine. Ovo su i prepoznali brojni kupci koji su mu dali svoje povjerenje pa je ovaj automobil postao „bestseller“ u svom segmentu, a nema sumnje da će to dugo i ostati
PEUGEOT 2008 deklarativno je SUV model čija karoserija je od tla udaljena 17 cm (ground clearance) i to mu osigurava da se možete otisnuti u blage offroad avanture. Pod tim smatramo vožnju makadamskim putevima, savladavanje manjih brežuljaka, prelasci preko manjih vodenih površina, ali za sve više od toga ovaj automobil nije namijenjen.
U konačnici kada sagledamo sve činjenice s testa osvježenog PEUGEOT 2008 modela, možemo reći da francuski SUV nije slučajno „bestseller“ u svojoj kategoriji, ali i jedan od najprodavaniji automobila u Evropi. Kako smo rekli za prethodnu generaciju da „pruža mnogo više od očekivanog“, tako mislimo i sa osvježenom generacijom. Voljeli bi smo da su dizajneri unijeli malo više „veselijih boja“ u unutrašnjosti, a da su inžinjeri povećali malo okretni moment. U tom slučaju 2008-ci ne bi bilo premca! S novim tehnološkim rješenjima svakodnevna vožnja znatno će biti lakša i sigurnija.
Kao i na kraju svakog testa dolazimo do cijene koja za osnovni ACTIVE model iznosi 38.264 KM, dok je za testni model s Allure paketom opreme i dodatnim opcijama uz odobreni popust potrebno izdvojiti 52.819 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.