Test: Opel Astra 1.6 CDTI Innovation – Kompakt za sve staleže

Test: Opel Astra 1.6 CDTI Innovation – Kompakt za sve staleže

Nova Opel Astra, pete generacije, predstavljena je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu. Mjesecima prije pompezno je najavljivan Opelov kompakt, a prije same svjetske premijere u Frankfurtu, bh. auto novinari dobili su priliku uživo vidjeti ovaj novitet na olimpijskoj planini Jahorina. U tom smislu, u Frankfurtu smo znali šta nas očekuje, ali na svjetskoj premijeri mogli smo se upoznati i sa karavanskom izvedbom te čuti očekivanja čelnih ljudi Opela koja su vrlo ambiciozna.

S novom generacijom Astre Opel želi napraviti jasan iskorak i budućim kupcima ponuditi u kompaktnoj klasi ono što je do sada bilo dostupno samo u višim automobilskim klasama. Bogata oprema, kvaliteti materijala, pouzdanost te ostale karakteristike u superlativu.

Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_01
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_02
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_03
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_04
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_05
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_06
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_07
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_08
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_09
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_10
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_11
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_12
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_13
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_14
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_15
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_16
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_17
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_18
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_19
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_20
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_21
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_22
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_23
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_24
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_25
previous arrow
next arrow
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_01
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_02
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_03
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_04
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_05
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_06
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_07
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_08
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_09
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_10
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_11
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_12
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_13
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_14
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_15
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_16
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_17
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_18
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_19
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_20
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_21
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_22
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_23
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_24
Test_Opel_Astra_1.6_CDTI_-_2016_-_25
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn, oprema i ponuda prostora

Nova Astra donosi prepoznatljiv izgled za novu generaciju Opelovih modela, ali i dosta novih elemenata koji doprinose dinamičnom i jedinstvenom izgledu. Vanjski dizajn nove Astre nije donio dizajnersku revoluciju već evoluciju već prepoznatljivog Opelovog dizajna. S novom Astrom došle su promjene u vidu redizajnirane maska hladnjaka i branika, a poklopac motora dobio je ‘nabore’. Također, promjenjene su i bočne strane automobila koje krase oštre linije te zanimljiva dizajnerska rješenja koja dodatno uljepšavaju bočnu siluetu, kao što su male hromirane letvice u blatobranima. Promjene su zahvatile i svetlosne grupe, što ih čini jedinstvenim i prepoznatljivim.

U Opelu su posebno ponosni na nova svjetla IntelliLux LED matrix, koja su dostupna uz doplatu, a vozaču omogućuju da noću pri brzini od 80 km/h uoči prepreke 30 do 40 m ranije nego što bi to mogao sa konvencionalnim halogenim ili xenon svjetlima. Zadnja svjetlosna grupa dizajnerski je u potpunosti izmjenjena, te je sada krase oštre linije što se u potpunosti uklapa u kompletan vanjski dizajn nove Astre.

Unutrašnjost nove Astre ima novi izgled za čiju izradu su korišteni znatno kvalitetniji materijali, a finalna obradaje na očekivano dobrom nivou. Pored kvalitetnih materijala Astru je moguće opremiti sa tehnološkim novitetima kao što je Opelova poslednja generacija IntelliLink multimedijalnog sistema. IntelliLink sistemom se upravlja preko centralnog ekrana osjetljivog na dodir, a jedna od njegovih opcija je i stalna konekcija sa sistemom za servisnu asistenciju Opel OnStar. IntelliLink nove generacije i servis OnStar su revolucionarna rješenja za povezivanje, koja su sada kompatibilna s platformama Apple CarPlay i Android Auto.

Astru je moguće uvezati sa Wi-Fi hotspotom koji dolazi sa snažnom ugrađenom antenom, pa je moguće povezati najviše sedam mobilnih uređaja. OnStar je jedinstven u Europi, pa Opel još jednom u ovom području diktira trendove. Opel je s novom Astrom otvorio i nova tehnološka poglavlja u tom automobilskom segmentu, s cijelim nizom inovativnih sistema pomoći i praktičnih detalja namijenjenih vozaču. Kada je riječ o luksuzu, Opel u novoj Astri nudi i potpuno ventilirana sjedišta, što je kod mnogih prizvođača rezervisano samo za luksuzne modele više klase.

Centralna konzola napravljena je u kombinaciji pjenaste i tvrde plastike sa odličnom završnom obradom. Za još bolji vizuelni utisak tu su i plastični elementi koji su lakirani u crnu boju sa visokim sjajem. Pored odličnog dizajna Opelovi inžinjeri su se potrudili da sve bude i funkcionalno i jednostavno za korištenje. Tako je napravljena kombinacija komandi koje se izvršavaju putem tastera i ekrana osjetljivim na dodir, a tome treba svakako dodati i komande na kožom opšivenom volanu.Za ovakvu kombinaciju definitivno možemo reći da je najbolja, najsigurnija i najjednostavnija.

U vremenima tehnološkog napretka i ‘digitalizacije’ automobila, mnogi proizvođači su otežali korištenje osnovinih funkcija u automobilu sa ekranima osjetljivim na dodir i komplikovanim izvršnim programima. Na sreću budućih vlasnika nove Astre Opel je pronašao pravu kombinaciju. Astrin razvojni tim više je pažnje posvetio praktičnim i korisnim stvarima a to potvrđuje i vrhunski navigacini sistem kojeg odlikuje odlična preciznost i pokrivenost kartama ex-juogoslovenskog regiona. Jednostavno, bilo je užitak koristiti Opelovu navigaciju što nije čest slučaj kod svih novih automobila koji se prodaju na našem (bh.) tržištu.

Da sve ne bude savršeno ‘zaslužna’ su dva elementa, prejednostavna instrument tabla koja se po našem mišljenju ne uklapa najbolje u cjelokupan moderni ambijent putničke kabine i platnena obloga prtljažnika koja je mogla biti kvalitetnija. Kada je riječ o samoj instrument tabli, ona je pregledna i funkcionalna, ali definitivno da su dizajneri mogli biti malo maštovitiji.

Testna Astra bila je bogato opremljena sa najbogatijim Innovation paketom opreme, a tu je bila i bogata lista dodatne opreme. Tako je Astra bila opremljena sa ergonomskim sjedištima za vozača i suvozača, paketom Inovacije, paketom pomoći vozaču, Sight & Light paketom 1, zimskim paketom 2, itd. Detaljan popis kompletne opreme sa cijenama možete pročitati OVDJE.

Ponuda prostora u novoj Astri je na očekivanom visokom nivou. Prostora u putničkoj kabini ima dovoljno za četiri osobe, a za potrebu prijevoza i petog putnika neće biti problema. Za to je zaslužan ‘pametni’ dizajn kojeg odlikuju manje dimenzije vani, a veće u unutrašnjosti. U odnosu na prethodnu generaciju, nova Astra je neznatno kraća i niža, ali osjetno lakša te nudi više prostora u putničkoj kabini. Pored prostrane putničke kabine nova Astra se hvali sa prtljažnim prostorom od 370 litara, a čija se zapremina može povećati preklapanjem zadnje klupe na 1.210 litara. Ono što treba spomenuti kada govorimo i prtljažniku jeste njegova prilično velika dubina.

Motor i vozne karakteristike

Testni model pokretao je 1.6-litreni CDTI turbo dizelski motor sa 136 KS koje razvija u rasponu od 3.500 do 4.000 okr/min i 320 Nm okretnog momenta koji je dostupan pri 2.000 okr/min. Radi se o novom Opelovom dizel motoru koji je u Astri dostupan u još tri izvedbe, sa 95 KS i 280 Nm, sa 110 KS i 300 Nm i najsnažnija bi-turbo izvedba sa 160 KS i 350 Nm.

Bregaste osovine novog Opelovog motora uvezane su lancem, a ne zupčastim remenom dok se za sistem ubrizgavanja brine japanski Denso. Motor odlikuje odlična elastičnost, a performanse na cesti uvjerljivo opravdavaju brojke na papiru. Kada je riječ o potrošnji goriva, tokom testa putni računar je u gradskim uslovima zabilježio prosječnu potrošnju od 5,5 l/100 km, dok je prosječna potrošnja na otvorenoj cesti iznosila 4,6 l/100 km.

Nova Astra, ovisno o modelu i paketu opreme, lakša je od 120 do 200 kg u odnosu na prethodni model. Nova temeljito olakšana arhitektura vozila glavni je razlog gubitku kilograma što se pozitivno odrazilo na vozne karakteristike i efikasnost. Boljim voznim karakteristikama doprinos je dao i izmjenjeni prednji i stražnji ovjes koji su zahvaljujući korištenju lakših i čvršćih materijala smanjili težinu za dodatnih 50 kg.

U dinamičnoj vožnji automobil se ponaša neutralno, tačnije nema tenzije proklizavanja preko prednje ili stražnje osovine zahvaljujući dobrom balansu težine između prednje i stražnje osovine. Također, ovjes je tvrđe podešen što također doprinosi stabilnosti automobila prilikom prolaska kroz brze zavoje.

Zaključak

Velika očekivanja Opelovih čelnika od nove Astre zaista nisu bez uporišta jer nova Astra ima šta ponuditi i ravnopravno boriti se za svakog kupca sa svojim najljućim konkurentima iz klase. U toj borbi Astra u nekim segmentima ima značajnu prednost jer nudi mogućnost bogatog opremanja i visoke tehnologije, a sve to uz odličan dizajn i funckionalnost. Da se radi o odličnom automobilu potvrđuje i nagrada “Car of the Year 2016” koju je Astra dobila početkom godine na ženevskom sajmu automobila.

Kada je riječ o cijeni, bazni model na bh. tržištu košta 26.247 KM, a testni model sa svom dodatnom košta 50.428 KM. Treba napomenuti da je testni model sa Innovation paketom opreme, bez dodatne opreme košta 38.373 KM. Cijena testnog modela definitivno ne spada u red ‘jeftinijih’, ali s ovakvom opremom nova Astra ulazi u premium segment gdje je ovakva cijena ‘normalna pojava’. No, Opel je ostavio fer mogućnost da svaki kupac može odabrati ono što je njemu potrebno, bilo kroz standardne pakete opreme ili kroz bogatu listu dodatne opreme.

Kategorije: Auto test, Testovi