Test: Mercedes GLK 220 CDI 4 MATIC BlueEFFICIENCY – Razlog za uživanje
Test: Mercedes GLK 220 CDI 4 MATIC BlueEFFICIENCY – Razlog za uživanje
Oko kupovine Mercedesa GLK kupci nemaju mnogo dileme. To su ljudi koji jasno žele trokraku zvijezdu na svojoj haubi svog SUV-a, a istovremeno su im “ML” i “GL” preveliki. Otuda i nevjerovatna sličnost u vožnji ova tri modela.
Testira Auto magazin, partner Carlander portala Piše: Aleksandar BursaćPriča o manjim modelima većine proizvođača se uglavnom svodi na to da je niži i nivo kvaliteta koji je posljedica niže cijene. Međutim, kod premijum brendova pa i Mercedesa situacija je drugačija. To što neko vozi manji model ne znači da je manje bogat, već da jednostavno nema potrebu za većim. Upravo takvim ljudima je namjenjen Mercedes GLK, koji se po svom luksuzu i voznim karakteristikama ne razlikuje mnogo od većih SUV modela čuvenog štutgartskog proizvođača.
Da se razumijemo, “GLK” i nije tako mali, ima gotovo identično međuosovinsko rastojanje kao i “C klasa”, od koje je, ipak, za nijansu kraći. To je veoma važno za snalaženje po gradskoj gužvi gdje nismo imali baš nikakvih problema; naprotiv. “GLK” kao da je pravljen za sve one koji su ljubitelji luksuznih SUV-ova, ali ih uglavnom voze po gradu. Prije svega, visoka pozicija sjedenja je idealna za bolju preglednost situacije na putu, a i relativno niska donja ivica prozora omogućava odličnu preglednost prilikom parkiranja. Sa druge strane, prilikom parkiranja nam je u velikoj mjeri pomogao sistem za automatsko parkiranje koji košta 800 eura, ali vrijedi svaki euro cent kada se uzme u obzir cijena popravke limarije.
Iako je za nijansu kraći od “C klase”, “GLK” je daleko prostraniji. Subjektivan osećaj je takav da kabina djeluje veće čak i od one u “E klasi”, tako da ako vam je potreban auto sa prostranim eneterijerom ovo je pravo rješenje. Prostor za glavu se ne dovodi u pitanje ni na zadnjim sjedištima, gdje bez problema mogu da sjede i košarkaši. Čak ni prostor za koljena nije problematičan, što je pravo čudo s obzirom na dimenzije. Time što su Mercedesovi inženjeri odlično odradili posao po ovom pitanju, očekivali smo čudo i u prtljažniku ali se sve završilo na prosjeku klase. Doduše, rezervni točak se standardno ne isporučuje, pa njegovo dokupljivanje znači još manji gepek.
Osjećaj u foteljama i položaj za volanom je skoro identičan kao u “ML”-u. Razlika je jedino u vrlo zakošenom i kratkom prednjem vjetrobranskom staklu koje je, između ostalog, “krivo” za koeficijent aerodinamike od 0.34 Cd; što je otprilike na nivou limuzina iz osamdesetih godina, a to i dalje nije loše. Tu je i čuvena ručica automatskog mjenjača smještena na volanu koja je izuzetno prijatna za korištenje jer je ergonomski dobro postavljena.
Posebno je zgodan taster za “P” poziciju koji se aktivira pritiskom sa strane; koristili smo ga skoro na svakom semaforu, a uz start-stop sistem, tih nekoliko desetina sekundi tišine, koliko traje crveno, djeluju vrlo relaksirajuće u vožnji. Čak i kada motor radi, vibracije su minimalne, a uz natprosječnu zvučnu izolaciju, osjećaj vožnje u ovom Mercedesu je zaista nesvakidašnji. Znamo mnogo ljudi koji u šali kažu da pravi Mercedesi počinju od “E klase”. Test ekipa “Auto magazina” na početak liste dodaje i “GLK”. Šalu na stranu, komfor je zaista na nivou većih limuzina, kao i kvalitet materijala i završne obrade.
Obično “padamo u nesvijest” dok čitamo spisak opreme evropskih proizvođača automobila kod kojih se mnogo toga doplaćuje, a zapravo vrlo malo dobija kao standard čak i u boljim paketima. Za nevjericu, skoro sve što vidite na ovom automobilu je praktično standardna oprema. Naravno, ima tu neizbježnih dodataka, ali “bazno” opremljen “GLK” košta vrlo pristojnih 40.380 eura (u Srbiji) sa istim ovim motorom i pogonom na sva četiri točka. Ako se uporedi oprema kod drugih proizvođača na ekvivalentnim modelima, Mercedes ispada povoljan.
“GLK” je umanjena verzija “ML”-a i kada su u pitanju vozne karakteristike. Vrlo slično se ponaša na putu; podrhtavanja su minimalna kao i skakutanja, a za to su između ostalog, zaslužne i opcione felge prečnika 19 inča.
Snaga od 170 KS na prvi pogled djeluje nedovoljno za skoro dvije tone tešku karoseriju, ali u praksi se pokazalo da je prava mjera za ovaj automobil. Ubrzanje iz stanja mirovanja do stotke ispod devet sekundi dokazuje da je “GLK” vrlo hitar automobil, pogotovo ako se uzme u obzir širok opseg okretaja u kojem su dostupni maksimalni okretni moment i snaga. Veliku podršku performansama pruža i sedmostepeni automatski mjenjač koji je vrlo inteligentan i praktično uči od vozača i prilagođava se stilu vožnje.
Naravno, kao i većina drugih modernih automatika dozvoljava mogućnost da pritiskom gasa određujete promjenu brzina, što više pritisnete, vratiće i do četiri brzine unazad kako bi se obezbjedilo maksimalno ubrzanje. Sa druge strane, ukoliko ste se opredjelili za održavanje konstantne brzine laganim pritiskom na gas, prebaciće u najveći stepen prijenosa. Na red dolazi inteligentna logika Mercedesovog mjenjača – pamti stil vožnje i broj okretaja, odnosno intenzitet ubrzanja, tako da svaki sljedeći put mjenja brzine po prethodno upamćenom stilu. Tu je i “sport” mod koji motor drži na višim okretajima, tako da je u svakom trenutku spreman da trenutno odreaguje na komandu gasa.
Zabava u vožnji Mercedesa GLK je zagarantovana, kao i upotrebljivost. Zbog zapremine motora od 2,2 litra registracija spada u skuplju kategoriju, ali ćete zato uštedjeti na potrošnji goriva. Prosjek testa i to gradske vožnje je iznosio 8,0 l/100 km. Offroad karakteristike ovaj put nismo isprobavali; u respektabilne mogućnosti terenske vožnje ovog Mercedesa uvjerili smo se na specijalnom poligonu koji je bio pripremljen za novinare na evropskoj prezentaciji u Njemačkoj održanoj prije četiri godine.
U međuvremenu, došlo je vrijeme za restilizaciju Mercedesa GLK. Nedavno je počela prodaja osvježenog modela i kod nas, što je i bio jedan od povoda za testiranje. Najlakše ćete ga prepoznati po drugačijim svjetlima koja su dobila atraktivne LED trake.
Automatsko parkiranje
Mercedes je maksimalno pojednostavio proceduru za korištenje sistema za automatsko parkiranje tako da se koristi vrlo lahko i intuitivno – bočni senzori će izmjeriti dužinu parking prostora i kada ga prođete brzinom ne većom od dvadesetak na km/h, dovoljno je da se zaustavite i da selektujete taster “OK” na volanu, ukoliko je dužina dovoljna za vaš “GLK”. Sve što treba da uradite je da regulišete komandu gasa i kočnice, bez dodirivanja volana kojim upravlja sam automobil. Ukoliko ga dodirnete, operacija se prekida. Rezultat je taj da se auto savršeno uparkira na paralelno mjesto tik uz ivičnjak, pa čak i na ona mjesta koja su knap.
Tehnička specifikacija: Mercedes GLK 220 CDI 4 MATIC
Motor: zapremina 2143 ccm, snaga 125 kW (170 KS) pri 3200-4200 o/min, okretni moment 400 Nm pri 1400-2800 o/min, mjenjač automatski, 7 stepeni
Dimenzije: 4.536/1.840/1.669 mm, međuosovinsko rastojanje 2.755 mm, rezervoar 59 litra, prtljažnik 450/1.550, masa 1880 kg, gume 235/60 R 17 All Season
Performanse: maksimalna brzina 205 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 sekundi, potrošnja 5,9/6,5/7,4 l/100 km
Oprema
Standard: Start-stop sistem, kompresor “klime” sa magnetnom spojnicom, trepćuće svjetlo adaptivne kočnice, gume za sve sezone, dnevna LED svjetla, elektrohromatski unutrašnji i vozačev retrovizor, prednji zračni jastuci, zračni jastuk za koljena vozača, senzor kiše, sedmostepeni automatski “7G-tronik” mjenjač, tasteri mjenjača na volanu, tempomat sa limiterom brzine, multifunkcionalni kožni volan, senzor pritiska u gumama, električno preklapanje spoljnih retrovizora, nebo vozila u crnoj boji, radio MP3/CD, alarm, automatski klima uređaj, električni podizači svih prozora, adaptivna duga svjetla, krovni nosači, ambijentalno osvetljenje, bluetooth konekcija, USB i AUX priključci.
Opcije: sistem za automatsko parkiranje Parktronic, pepeljara, alu felge 19 inča, bi-xenon svjetla, rezervni točak, zatamnjena zadnja stakla.
Cijena: Mercedes GLK 220 CDI 4 MATIC 40.380 eura sa PDV-om (u Srbiji).