Test: Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT – Kad bira srce
Test: Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT – Kad bira srce
Ekstravagancija koju je započeo Mercedes CLS već duže vrijeme je dostupna i u nižoj klasi. Ovo je druga generacija njegove bebi verzije – Mercedes CLA. Ekipa partnerskog Auto Magazina testirala je ovaj atraktivni automobil. U nastavku donosimo test iz njihovog ugla.
Tekst i fotografija: Aleksandar Bursać
Kupe sa četvora vrata je kategorija koja već odavno nije nikakva nepoznanica. Jedan od začetnika ove klase je Mercedes CLS, koji je kao koncept pod nazivom Vision CLS concept predstavljen prije nešto više od 17 godina. Kupci su ga dobro prihvatili a posebno njegovu drugu generaciju, pa je Mercedes odlučio da isti koncept primjeni i na nižoj klasi. Tako je 2013. nastao CLA, coupe-limuzina na bazi „A klase“.
Postao je prvi Mercedesov model sa prednjim pogonom koji je stigao na tržište SAD-a. Istovremeno je važio za najaerodinamičniji serijski auto u tom trenutku. Pojavom potpuno nove „A klase“, red je bio da se promjeni i CLA. Da ne bude zabune, Mercedes u ponudi ima i A klasu sedan. Možda na prvi pogled djeluje zbunjujuće što ima dva sedana u praktično istoj klasi, ali to su po karakteru potpuno različiti automobili.
Dok je A klasa sedan klasična limuzina namijenjena konzervativnijim kupcima koji cijene ovaj oblik karoserije i imaju potrebu za kompaktnijim spoljašnjim dimenzijama, Model CLA karakteriše sportskiji karakter, kao i mnogi elementi kupea.
Za početak, prozori nemaju okvire, a zadnja linija krova je niža nego kod limuzine A klase. Istina, to je dovelo do manje prostora na zadnjem sjedištu. Mercedes se oko toga ne uzbuđuje, s obzirom da ideja ovog automobila i nije udoban prijevoz za petoro, iako je za taj broj osoba i registrovan. Cilj je zadovoljstvo u vožnji, a prije svega uživanje u njegovoj pojavi.
Auto zaista izgleda više nego atraktivno, a zbog uspješno riješenih proporcija na prvi pogled pomislite da se radi o CLS modelu. To i jeste bio cilj, s obzirom na mnoštvo drugačijih elemenata u odnosu na A klasu sedan. Potpuno su drugačiji prednji i zadnji dio, pogotovo zadnje svjetlosne grupe, koje su glavni krivac za zbunjivanje posmatrača i pomisli da je pred njim CLS. Ništa to nije slučajno, a posebno iznenađuje podatak da je CLA duži i širi od aktuelne C klase! Istina, tek za koji milimetar.
Specijalan paket opreme Edition, namijenjen modelima koji su se tek pojavili na tržištu, posebno privlači pažnju. Prije svega, tu su narandžasti detalji koji se dobro slažu sa sivom karoserijom.
Unutrašnjost je također dobila obilježja ovog paketa opreme u vidu narandžastog štepa na sjedištima, u vratima i na komandnoj tabli. Iako je okruženje već poznato iz A klase, teško da ćete ostati ravnodušni prema luksuznim materijalima koji djeluju kao da su preuzeti iz daleko skupljih modela. Inače, CLA 200 može da se nabavi od 30.228 eura, koliko košta CLA 180 sa 136 „konja“.
Isti motor je i u našem „CLA 200“, ali u jačoj varijanti od 163 konjske snage. To što ima prednji pogon ne treba da vas brine. Šta više, većina vozača ovog modela su mlađi ljudi, za koje bi zadnji pogon bio preveliki izazov. Sa druge strane, zahtjevnijima su namijenjene jače verzije, koje imaju i 4Matic pogon na sva četiri točka. Za one koji imaju ekstremna očekivanja u pogledu performansi, rezervisane su primjerci sa AMG oznakom, čija snaga se kreće od 306 pa do 421 KS.
Naš primjerak je prava mjera za sve one koji nemaju potrebu da auto forsiraju do limita. Daleko od toga da je CLA 200 spor, naprotiv. Do „stotke“ stiže za 8,2 sekunde, što je više nego lijepa cifra koja nagovještava snažna ubrzanja. Tako je podešen i sedmostepeni automatizovani mjenjač sa dvije lamele. Standardni režim je, naravno, Comfort. Iako njegov naziv zvuči možda previše opušteno, nije tako.
Programiran je da nešto kasnije mijenja brzine, držeći motor u nešto višim okretajima u cilju raspolaganja većim zalihama sange. Kod nekih drugih proizvođača, ovakva postavka zvala bi se Sport mod. Smatramo da su inženjeri možda malo i pretjerali u strogoći, s obzirom da je 1,3 turbo-benzinac izuzetno elastičan čak i na niskim okretajima. Zato smo u opuštenoj gradskoj vožnji koristili Eco režim, ne zbog uštede, već zbog ranijeg mijenjanja brzina.
Vrlo je interesantno kako snažno povlači od 1.200 okretaja, na koliko može da padne kazaljka okretomjera poslije promjene stepena prijenosa. Prijalo nam je i kako slaže svih sedam brzina do šezdesetak na sat. Čak i onda kada nam je trebalo naglo međuubrzanje, nije bilo problema sa snagom na niskim okretajima.
Sport režim, očekivano, ozbiljno mijenja karakter. Mijenja se mapa ubrizgavanja goriva, volan postaje tvrđi, a mijenja se i boja ambijentalnog osvjetljenja. Naravno, tu je i mogućnost individualnog podešavanja parametara. Ovdje nema adaptivnog ogibljenja tako da je auto sve vrijeme relativno tvrd. Poskakuje preko neravnina, ali nije neudoban s obzirom da je ostavljen popriličan hod elemenata oslanjanja.
Brzi prolasci preko neravnina u krivinama otkrivaju da nije namijenjen vožnji na stazi zbog već pomenutog velikog hoda ogibljenja i sklonosti ka umjerenom ljuljanju. Može se reći da je ovo zanimljiv kompromis sportskih performansi i komfora. Očigledno je da nije super-sportista, ali nije ni za podcjenjivanje. U tom kontekstu bila nam je više nego zanimljiva reakcija svih onih kojima smo poslije vožnje u Sport modu saopštili da je pod haubom motor zapremine 1.332 kubika. CLA 200 ozbiljno vuče a jedino što nam je nedostajalo je pucanje iz auspuha. Očigledno je da za tako nešto mora da se izdvoji više para, odnosno nabavkom jačih motora.
Međutim, ukupna pojava je više nego dovoljna da se svi okreću za vama; počevši od niskoprofilnih „devetnaestica“ sa narandžastim rubom iza kojih se kriju perforirani diskovi, pa do više nego atraktivnog enterijera. Tu su sportska sjedišta sa podešavanjem na struju koja omogućavaju vrlo nisku poziciju vozača. Doduše, nema podešavanja širine naslona, i bočna podrška nije previše izražena, ali su vrlo udobna i lijepo izgledaju.
Naslon im je profiliran tako da osiguravaju dodatni prostor za noge putnika pozadi, koji je tek za koji milimetar veći u odnosu na prethodnika. To znači da osobe prosječne visine mogu da sjednu bez problema, ali će im biti knap za glavu. Interesantno je i da su tapecirunzi zadnjih vrata podjednako bogato tapacirani kao i oni naprijed, što nije baš čest slučaj čak ni kod premium modela C segmenta.
Svi najvažniji sistemi sigurnosti na broju, a tu je i čuveni „MBUX“ virtuelni asistent koji omogućava da se sa autom ispričate, izvršite brojna podešavanja kao i da dobijete sve neophodne informacije. Ukoliko auto nije povezan na internet, njihov broj je ograničen, ali i dalje glasom možete da promijenite stanicu, temperaturu klime, odaberete izvor zvuka, promijenite boju ambijentalnog osvjetljenja… Kada smo već kod nje, interesantno je da se mijenja boja tri centralna ventilaciona otvora – kada smanjujete temperaturu, oni se na trenutak poplave, a kada je povećavate – zacrvene.
Kao i kod ostalih najnovijih Mercedesa, uživali smo u lakoći kretanja kroz meni, što samih instrumenata, što multimedije. Lijeva grupa tastera na volanu upravlja instrumentima, čiji izgled i vrstu prikaza lako možete da promijenite, dok desna grupa upravlja centralnim ekranom. I da, budite pripremljeni za USB tip-C utičnice. Nema više klasičnih, pa preporučujemo da osigurate nekoliko adaptera, za svaki slučaj.
Mercedes CLA je prava ulaznica u svijet sportskih modela iz Stuttgarta. Kao što smo već pomenuli, u ponudi su i ekstremno sportske verzije koje do „stotke“ stižu za 4,9 sekundi. To ne treba da vas brine ukoliko je auto namijenjen mlađoj osobi.
CLA 200 je optimum kada su u pitanju dobre performanse i niska potrošnja. Prosjek u gradu tokom testa iznosio je 8,3 l/100 km uz prosječnih 27 km/h, a nije veliki potrošač ni na auto-putu; pri 130 km/h je na svega 2.400 o/min i tada troši oko 6,5 l/100 km benzina.
Bez obzira da li želite da privučete pažnju izgledom automobila ili da jednostavno uživate u vožnji, kvalitetu i najnaprednijim tehničkim rješenjima, Mercedes CLA je prava tema za razmišljanje. Možda nije najpraktičniji, ali ovo je svakako auto koji se bira srcem i isto tako uživa u njemu.
Kupe sa četvora vrata
Zakošena linija krova i vrata bez okvira prozora glavne su karakteristike po kojima se CLA smatra kupeom. Registrovan je za pet osoba, tek da ne budete nelegalni ako pozadi sa zabave povezete tri osobe.
Kvalitetno ozvučenje
Možda na prvi pogled ne djeluje dovoljno veliko, tek subwoofer smješten u prtljažniku dobro radi svoj posao. Audio sistem je snažan i nema izobličenja čak ni kada se muzika „odvrne“.
Za svačiji ukus
Digitalni instrumenti mogu se prilagoditi po ukusu vozača. Personalizacija uključuje i mapu navigacije a mogućnosti su brojne. Sve se obavlja preko tastera osjetljivih na dodir na lijevoj strani volana, dok desna upravlja centralnim displejem.
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT
Motor: zapremina 1.332 ccm, snaga 120 kW (163 KS) pri 5500 o/min, maks. okretni moment 250 Nm pri 1.620 o/min, mjenjač automatizirani sa dvije lamele, 7 stepeni prijenosa. Performanse: maks. brzina 229 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s, prosječna potrošnja 5,5 l/100 km, emisija CO2 127 g/km
Dimenzije: D/Š/V 4.688/1.830/1.439 mm, međuos. rastojanje 2.729 mm, prtljažnik 460 l, rezervoar 43 l, masa 1.420 kg