Test: Ford Focus ST 2.0 TDCi – Posljednji Tango

Test: Ford Focus ST 2.0 TDCi – Posljednji Tango

Posljednji Tango pleše aktulna generacija Focusa koja se na tržištu nalazi od 2011. godine. U godini 2015. prošla je kroz tretman osveženja, a već ovog proljeća trebala bi stići nova generacija Focusa. U nastavku donosimo test aktuelne generacije u ST izvedbi koja još uvijek ima mnogo toga za reći.

Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 01
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 02
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 03
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 04
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 05
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 06
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 07
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 08
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 09
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 10
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 11
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 12
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 13
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 14
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 15
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 16
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 17
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 18
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 19
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 20
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 21
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 22
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 23
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 24
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 25
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 26
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 27
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 28
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 29
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 30
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 31
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 32
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 33
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 34
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 35
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 36
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 37
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 38
previous arrow
next arrow
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 01
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 02
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 03
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 04
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 05
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 06
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 07
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 08
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 09
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 10
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 11
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 12
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 13
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 14
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 15
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 16
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 17
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 18
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 19
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 20
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 21
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 22
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 23
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 24
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 25
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 26
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 27
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 28
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 29
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 30
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 31
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 32
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 33
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 34
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 35
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 36
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 37
Test_Ford_Focus_ST_2.0_TDCi_ 2017 - 38
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

(re)Dizajn

Ford je sad već „davne“ 2011. godine predstavio aktuelnu generaciju Focusa, a četiri godine kasnije stigao je Focus sa zategnutim borama koji će se po svemu sudeć na tržištu zadržati još ovu godinu. Izgled aktuelnog Focusa odavno je poznat javnosti tako da ne treba gubiti previše vremena na to, bitno je naglasiti najvažnije elemente po kojim se testirani Focus ST razlikuje od svoje ostale „obične“ braće.

Sa redizajnom iz 2015. godine osvježeni Focus izgleda znatno bolje, modernije, rekli bismo, onako kako je trebao izgledati već na samom početku. Ako želite u potpunosti doživjeti neki automobili onda morate odabrati pravu boju za njega, baš kao što je bila metalik žuta boja testnog modela.

Zahvaljujući jarkoj boji na automobilu se ističu svi dizajnerski i aerodinamički elementi. Prednjim dijelom dominira velika crna maska i izdužena glavna svjetla sa crnom podlogom. Zahvaljujući njima prednji dio Focusa ST liči na ribu grabljivicu koja je spremna da uhvati svoj plijen. Tu je i novi odbojnik koji sa agresivnim dizajnom koji naglašava sportski karakter automobila.

Bočna silueta Focus ST modela identična je standardnoj izvedbi s tim da se na pragu nalazi lajsna koja dodatno vizuelno spušta automobil. Na kraju krova/vrhu poklopca prtljažnika ima i aerodinamički dodatak u vidu spoilera koji definitivno tu nije radi kozmetike. Naravno, tu su posebni aluminijumski točkovi u veličini od 18 inča i spušteni ovjes, pa u konačnici sve jako dobro izgleda.

Zadnji dio automobila malo miriše na sport zahvaljujući izmijenjenom odbojniku i centralno postavljenoj ispušnoj cijevi. Ovakvo rješenje prepoznatljivo je za mnogo snažnije i ozbiljnije automobile, ali obzirom da se radi o dizelskom modelu dizajneri su napravili nešto smireniju izvedbu po kojoj ipak možete naslutiti narav ovog automobila. Sve ukupno gledano Focus ST od običnih modela izlgleda znatno agresivnije i ljepše, ako posmatrate iz ugla ljubitelja sportskih automobila.

Unutrašnjost Focus ST modela za mnoge će biti prejednostavna u nedostatku raznih igrački u vidu ekrana osjetljivih na dodir i slično. Zbog toga treba napraviti jasnu razliku, da li ste kupili automobil da bi bili “IN” i igrali se u njemu, ili ste ga kupili za vožnju i svakodnevno korištenje.

Centralna konzola ostaje ista kao kod klasičnog Focusa, s tim da su na vrhu dodati analogni pokazivači temperature ulja, pritiska turbo punjača i pritisak ulja u motoru. Instrument tablom dominiraju veliki analogni pokazivači brzine, broja okretaja motora, količine goriva i temperatura rashladne tečnosti. Tu je u sredini i mali monohromatski ekran putnog računara dovoljan da prikaže osnovne putne informacije.

Svim komandama poput upravljanja ventilacionim sistemom i audio sistemom pristupa se na tradicionalni i intuitivni način preko fizičkih prekidača. Zahvaljujući tom rješenju, nakon vremena privikavanja, uvijek ćete znati šta radite, bez da morate skrenuti pogled sa ceste na prekidač. To je „old school“ rješenje koje ima neprocjenjivu vrijednost, a danas ih je sve manje jer se komande sele na ekrane osjetljive na dodir. Pravi ljubitelji brze vožnje teško će ikada zavoljeti takvo rješenje, jer ona jednostavno nisu praktična. Možete li zamislite upravljač F1 bolida sa ekranom osjetljivim na dodir?

Prostora u putničkoj kabini ima sasvim dovoljno za četiri odrasle osobe koje se mogu ugodno smjestiti na prednju i zadnju klupu. Prostora ima dovoljno i u prtljažniku koji nudi osnovnih 365 litra zapremine, a koji se može proširiti preklapanjem zadnje klupe na 1.150 litara.

Testni model bio je opremljen sa sportskim Recaro sjedištima koja su bila kožom presvučena. Nisu klasično tvrda, a daleko su od premekanih, već su upravo kako trebaju biti za svakodnevnu vožnju i povremeno hvatanje veće G sile kroz zavoje. Imaju odlično bočno držanje ali i uske naslone za leđa.

Preglednost iz perspektive vozača je dobra, pa automobil možete bez problema parkirati i bez parking senzora. O da, povratak u neka vremena kada su se vozili automobili bez brda pomagala. Idealna vozačka pozicija brzo se pronalazi pa vožnja može početi.

Vozne karakteristike

Ford Focus ST stvoren je kao prihvatljiva alternativa sportskom automobilu sa kojim ćete moći zadovoljiti vaše svakodnevne potrebe i izvršiti sve zadatke. Kada poželite malo zabave bit će dovoljno više stisnuti papučicu gasa i čarolija će početi.

I danas dan traju diskusije da li automobil sa dizelskim motorom može biti sportista. U tu diskusiju ne želimo ulaziti, ali se može spomenuti da su „do jučer“ u utrkama izdržljivosti (WEC) pobjeđivali bolidi pokretani sa dizel hibridnim pogonskim jedinicama.

Testni model pokretao je 2.0 litreni TDCi motor sa 185 KS i 400 Nm okretnog momenta što je za današnje vrijeme i dalje visok standard za većinu automobila. Motor je uparen sa ručnim šestostepenim mjenjačem koji ima dosta kratke prijenosne odnose što pogoduje dinamičnoj vožnji. Zahvaljujući ovoj kombinaciji automobil težak 1386 kilograma od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu i postiže fabrički deklarisanih 217 km/h.

Motor već iz niskih okretaja odlično vuče, a kada kazaljka okretomjera pređe brojku 3.000 u kabinu počinje dopirati odličan zvuk koji nije baš karakteristika dizelaša. Kazaljka okretomjera motora glatko ide do crvenog podioka pa u prvu ruku pomislit ćete da se radi o benzinskom motoru.

Upravo nesvakidašnji dobar dizelski zvuk, dobra kombinacija snažnog motora i mjenjača sa kratkim prijenosnim omjerima mame vas da stalno pritisnete papučicu gasa do kraja. U tome trebate biti pažljivi i oprezni, posebno kada je klizava cesta, jer je Focus ST lagan na prednjoj osovini pa pogonski točkovi vrlo brzo izgube trakciju.

Zahvaljujući sportski tvrdo podešenom ovjesu automobil dobro drži cestu, ali na klizavoj podlozi brzo će proširiti putanju preko prednje osovine. Na to treba posebno obratiti pažnju jer zbog tvrdog ovjesa nema najave kada automobil počne proklizavati, već se jednostavno „otkači“ kad gume izgube držanje. Za stabilnost zadnje osovine dodatno se brine spoiler koji je postavljen na vrh poklopca prtljažnika.

Zahvaljujući njemu automobil na velikim brzinama ima odličnu stabilnost zadnje osovine što nije čest slučaj kod hatchback modela. Efekat ovog aerodinamičkog dodatka vidi se i na drugi način, pa će tako bočne strane zadnjeg vjetrobranskog stakla ostati uglavnom čiste. Poznato je da nazad „odsječeni“ automobili zbog vrtloženja zraka brzo prljaju zadnje vjetrobransko staklo.

Kočnice Focus ST odlično odrađuju posao u svim uslovima vožnje, a automobil je stabilan bez obzira o intenzitetu kočenja. Zahvaljujući sportskom ovjesu prilikom jakih kočenja nema naginjanja preko prednje osovine. Isto tako motor je dobro učvršćen za karoseriju automobila pa bez obzira da li kretali polako ili žustro nema neželjenog hoda. Jednostavno sve je sportski čvrsto kao stijena!

Upravljački sistem je direktan i precizan, ali sa smanjenim uglom zakreta točkova. Zbog toga ćete morati prilikom parkiranja i okretanja više manevrisati. Kada je riječ o potrošnji, testirani model u gradskim uslovima (zimi) trošio je oko 7,1 l/100 km, na auto putu 6,2 l/100 km dok je na otvorenoj magistralnoj cesti trošio 4,9 l/100 km.

Zaključak

Fordovi automobili oduvijek su se isticali po dobrim voznim karakteristikama, a izuzetak nije ni Ford Focus ST 2.0 TDCi. Iako je na zalasku svog proizvodnog ciklusa i dalje je vrlo konkurentan, posebno kada je riječ o voznim karakteristikama.

Nesporno da će naredna generacija donijeti najviše promjena u smislu uvođenja novih tehnologija, poput ekrana osjetljivih na dodir i drugih gadgeta, ali da je ovaj model u prethodnom osvježenju dobio malo više tehnologije u unutrašnjosti, bez problema bi se mogao proizvoditi još jedan duži vremenski period.

Bez obzira na sve, aktuelni Focus ST ostao je pravi primjerak automobila koji se dobro vozi i koji vas na to tjera, pa čak i one koji nisu veliki ljubitelji brzine. Dobro opremljeni testni model do registracije košta 59.360 KM sa PDV-om, a detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi