Test: Ford Fiesta 1.5 TDCI Business High – Bez velikih kompromisa!
Test: Ford Fiesta 1.5 TDCI Business High – Bez velikih kompromisa!
Fiesta i Focus najznačajniji su modeli za Ford kada je u pitanju donošenje profita. Koncem 2017. godine Ford je najviše prodao Fiesta modela čime je postao najprodavaniji automobil u Evropi u istoj godini. Nova Fiesta sigurno je jedan od rijetkih modela u svojoj klasi koji je zadržao prave vrijednosti malog gradskog automobila: jednostavnost, funkcionalnost, ekonomičnost…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Nova Fiesta nije donijela revolucionaran vanjski dizajn, već evoluciju dizajna prethodnog modela. Ford je sa novom Fiestom nastavio dizajnersku filozofiju u kojoj su prepoznatljivi geni Aston Martin modela. To se uglavnom odnosi na prednji dio automobila, koji je ovog puta potpuno nov.
Prednjim dijelom dominira velika dugačka rešetka motora te izdužena svjetlosna grupa. Dizajneri nisu bili škrti sa korištenjem hroma, pa u konačnici prednji dio izgleda elegantno. Bočna strana automobila ostala je manje-više ista, a tek suptilne promjene ukazuju da se radi o novom modelu.
Zadnji kraj automobila značajnije je promijenjen u odnosu na prethodni model. Nova Fiesta je dobila novu svjetlosnu grupu koja je sada horizontalno postavljena. Bočni retrovizori nove Fieste nešto su manjih dimenzija, dizajnerski lijepo izgledaju, ali u većem izdanju vozač bi imao puno bolju preglednost.
Unutrašnjost je dizajnerski usklađena sa vanjskim dijelom automobila, jednostavna i klasičnog je koncepta. Već smo pomalo navikli da mnogi proizvođači pokušavaju pronaći toplu vodu kada je riječ o stvaranju unutrašnjosti novih modela. U tim pokušajima mnogi naprave veoma loša rješenja za svakodnevno korištenje. Kod nove Fieste to nije slučaj, jer je u prvom planu stavljena funkcionalnost i ergonomija, pa tek onda dizajn. No, u konačnici sve dobro izgleda.
Klasična centralna konzola napravljena je od mekane plastike, što je za ovaj segment u današnjem vremenu prava rijetkost. Kod konkurencije uglavnom prevladava tvrda plastika koja možda ljepše izgleda sa raznim dizajnerskim detaljima, ali definitivno ne ostavlja utisak kvaliteta. Kod nove Fieste na sredini centralne konzole postavljen je ekran osjetljiv na dodir, što je već postao nezaobilazni dio svakog modernog automobila. Kako to obično danas biva na njemu se prikazuju informacije audio uređaja, navigacije, telefonije i slično.
Veličina ekrana zavisi od opreme, a kod testnog modela sa Business High paketom opreme dužina dijagonale iznosila je 8 inča. Na dnu samog ekrana dodati su i pravi fizički prekidači kojim možete upravljati intuitivno u samoj vožnji. Ovakvim rješenjem Ford je odlično spojio tradicionalna i nova moderna rješenja. Istom filozofijom Ford se vodio u stvaranju instrument table koja kombinuje jednostavne analogne pokazivače i veliki pregledni centralni ekran na kojem se prikazuju informacije putnog računara te multimedijalnog sistema.
Na trokrakom upravljaču nalazi se veliki broj komandi koje olakšavaju korištenje raznih funkcija u vožnji. Ipak, one traže vrijeme privikavanja i učenja jer zbog velikog broja dugmića u početku znaju biti zbunjujuće. Sam upravljač klasično je dizajniran, dobrih dimenzija i dobro leži u rukama, pa samim tim Fiesta ima još jednu dobru predispoziciju za jednostavnu i ugodnu svakodnevnu vožnju.
Ono o čemu se uvijek vode polemike jeste prostranost putničke kabine. Sa svakim novim modelom svi proizvođači jednostavno bombarduju sa brojevima kako su automobil povećali u svim segmentima. Povećanje od par milimetara u svakodnevnom korištenju ne donosi neke velike benefite, ali konstantna povećanja kroz više generacija dovele su do toga da su mali gradski automobili stigli na prag veće klase od prije 15 godina. Isti slučaj je i sa novom Fiestom koja je od prethodnog modela milimetarski rasla u svim smjerovima.
U odnosu na prethodni model nova Fiesta duža je 7 cm što nije malo, ali to se nije značajnije odrazilo na povećanje putničko prostora na zadnjoj klupi. Prostora ima dovoljno u svim smjerovima pa se na prednja sjedišta mogu ugodno smjestiti i putnici preko 190 cm. Prostora na zadnjoj klupi ima dovoljno tek u slučaju kada se voze putnici sa prosječnom visinom ispod 180 cm.
Realno gledajući, ni jedan automobil iz ove klase nije napravljen za gorostase. U praksi, mlada porodica sa jednim ili dvoje male djece, moći će se udobno smjestiti. Za svakodnevnu upotrebu prtljažnik od 292 litra bit će sasvim dovoljan, ali za dalja putovanja i ne baš. U ovom segmentu nova Fiesta kaska za glavnim konkurentima koji nude zapreminu i do 350 litara.
Prednja sjedišta nude odličnu udobnost što se najbolje osjeti na dužim vangradskim vožnjama. No, ako ste ljubitelj dinamičnije vožnje po zavojima, ostat ćete pomalo razočarani. Bočne sile u zavojima putnike će jednostavno istisnuti iz sjedišta zbog nedostatka bolje bočne potpore. Ford nije igrao na kartu kompromisa između udobnosti i bočnog držanja, pa je prednost dao udobnosti. To jasno ima smisla jer prvobitna namjena Fieste nije jurcanje po zavojima, ali inžinjeri jednostavno nisu smjeli u gradskom automobilu „zaboraviti“ krovne rukohvate!
Vozne karakteristike
Testirani model pokretao je 1.5 litreni TDCI DuraTorq motor sa 85 KS i 215 Nm okretnog momenta. Najbolji okretni moment ovog osam ventilskog motora dostupan je od 1.750 do 2.250 okr/min. U kombinaciji sa preciznim ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa automobil težak 1163 kg od 0 do 100 km/h ide za 12,5 sekundi. Na autoputevima bez ograničenja možete dostići maksimalnu brzinuo od 175 km/h, a tokom vožnje u kabinu neće dopirati mnogo buke zbog dobre zvučne izolacije.
Sa ovim motorom nova Fiesta ima sasvim pristojne performanse, a ko poželi biti brži u ponudi je i snažniji dizelski motor. No, sa ovim motorom nova Fiesta je izuzetno štedljiva. Tako u gradskim uslovima potrošnja se kreće od 4,4 do 6,2 l/100 km (ovisno o uslovima), dok se na otvorenoj cesti bez pretjeranog obaziranja na pritisak papučice gasa ista spušta na 4,1 l/100 km. U kombinovanom režimu prosjek se kreće oko 5,4 l/100 km.
Ovjes nove Fieste zaslužuje svaku pohvalu. Odlično upija neravnine i rupe na putu, te bez problema drži zadanu putanju u dinamičnim prolascima kroz zavoje. Precizni upravljač daje dovoljno informacija sa podloge pa novu Fiestu možete dinamično voziti, gotovo na nivou modela iz veće klase.
Zaključak
Kroz nove generacije klasa malih kompaktnih automobila svojim gabaritima je stigla na nivo većeg segmenta koji je tu bio prije nekih 15 godina. Taj trend slijedila je i Fiesta pa danas u svojoj sedmoj generaciji predstavlja automobil koji može odgovoriti na mnogo zahtijeva. Nova Fiesta jednako dobro će se snalaziti u gradskim gužvama i na auto putevima. Kvalitet, udobnost, funkcionalnost i ekonomičnost stavlja se u prvi plan.
Digitalizacija nije mimoišla ni novu Fiestu, ali Fordovi inžinjeri nisu pravili loša funkcionalna rješenja da bi zadovoljili modne trendove, kao ni da bi maksimalno povećali profit po svakom prodatom primjerku Fieste. Ono što nudi nova Fiesta svakako će znati prepoznati oni koji cijene kvalitet, a kvaliteta novoj Fiesti ne nedostaje. Kada je riječ o cijeni nove Fieste, na bh. tržištu osnovni model košta 23.527,00 KM, dok je za testni model sa dodatnom opremom potrebno izdvojiti 36.243,15 KM sa PDV-om. Detaljan spisak opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.