Test: DS4 1.2 Trocadero – Nameće svoja dizajnerska pravila
Test: DS4 1.2 Trocadero – Nameće svoja dizajnerska pravila
DS Automobiles marka nakon osamostaljenja od Citroëna krenula je u restrukturiranje svoje ponude i razvoj svojih dizajnerski originalnih modela. Novi DS 4 model u svojoj drugoj generaciji stigao je u originalnom dizajnerskom izdanju koji prevashodno cilja na kupce koji se žele istaći velikoj masi automobila koji iz godine u godinu postaju sve jednostavniji – da ne kažemo bezličniji. DS Automobiles po dizajnu je jedinstven, ali i dalje koristi tehnologiju iz Stellantis grupe, tj. izvorno iz PSA grupe odakle je i došao u svjetski automobilski konglomerat. Tokom našeg testa iz prve ruke smo se uvjerili koliko je DS 4 drugačiji od ostalih, a detalje čitajte u nastavku…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: sve je podređeno jedinstvenom dizajnu
DS 4 član je premium automobilskog segmenta koji dolazi iz Francuske. Marka DS Automobiles ima veliku historijsku ostavštinu koju je stvorila prije svega zahvaljujući legendarnoj „ajkuli“ (čij oldtimer test možete pročitati OVDJE) i sa punim pravom želi konkurisati izuzetno jakoj konkurenciji koja dolazi iz Njemačke. Možda to zvuči izuzetno teško jer „Švabe“ melju konkurente najviše na tehnološkom polju, ali Francuzi su odlučili da konkurenciju „napadnu“ sa druge strane – sa strane dizajna!
Dizajneri DS 4 modela stavljeni su pod veliki pritisak jer su oni stvaraoci glavnog aduta sa kojim će se DS 4 boriti protiv jake konkurencije. Većina će pomisliti da je to jednostavno jer su Francuzi uz Talijane modni magovi, međutim automobilsko tržište je već duže vremena „zatrovano“ bezličnošću i jeftinoćom da su kupci postali hipnotisani dizajnerskim klišejima.
Kompaktni DS 4 svojim vanjskim izgledom jasno se ističe od ostatka automobila na cesti. Dizajneri su vrlo vješto pomiješali eleganciju i sportsku agresivnost. Blago podignuta karoserija kompromis je kojim se žele zadovoljiti ljubitelji crossovera i ljubitelja klasičnih kompakta. Niska linija krova uz blago skraćene prozore i dugački poklopac motora karoseriji daju ozbiljnu dozu agresivnosti. Bokovi automobila su nabildani proširenjima što dodatno ostavlja jak vizuelni utisak.
Koliko se dalo pažnje vanjskom dizajnu najbolju pokazuju i ručice za otvaranje vrata koje se automatski uvlače/izvlače u sama vrata. Ovakvo rješenje do sad je samo viđeno u puno višim automobilskim segmentima – konkretno kod Range Rover SUV modela.
Prednjim dijelom dominira velika rešetka motora, kao i brojni ukrasni detalji koji ostavljaju utisak prestiža. Posebna pažnja data je u stvaranju LED svjetlosne grupe na prednjoj i zadnjoj strani automobila koja ostavljaju originalan svjetlosni potpis. Ovakvim pristupom DS 4 postaje prepoznatljiv i danju i noću.
Unutrašnjost DS 4 modela također je stvorena po jedinstvenom dizajnerskom receptu pa zbog toga vas ne trebaju čuditi neka nekonvencionalna rješenja. Čvrsta odluka da je dizajn u prvom planu nametnula je dosta toga bude drugačije pa za neke ergonomske promjene trebate neko vrijeme za navikavanje. Suštinski koncpet unutrašnjosti je tradicionalan pa su sve bitne stvari „na pravom“ mjestu.
Pri prvom ulasku u automobil odmah primjećujete da je vozačka pozicija nešto visočija, a kada idealno podesite visinu sjedišta shvatit ćete da zbog niske linije krova morate imati bolje razgiban vrat prilikom ulaska i izlaska u automobil. Nakon što sjednete za upravljač odmah što primjećujete zaista odličan kvalitet materijala i završnu obradu koja dolikuje premium automobilu.
DS 4 sa svojim vanserijskim dizajnom definitivno iskače iz ovovremenskih klišea. Međutim zbog beskompromisnih dizajnerskih rješenja u nekoliko segmenata žrtovana je funkcionalnost.
Svaki element unutrašnjosti posebno je dizajniran i prilagođen ovom modelu, pa tako kada pogledate instrument tablu vidjet ćete da ona vizuelno duboko zalazi u bočne tapecirunge vrata u koje su postavljene mlaznice za ventilaciju. Zaista originalno rješenje ali zbog njega je malo žrtvovana prostranost na prednjim sjedištima – no ipak neće biti problema ni za korpulentnije putnike. Tu nije kraj nesvakidašnjim rješenjima, pa su tako prekidači za otvaranje prozora postavljeni na sami vrh tapecirunga vrata, na centralnoj konzoli nalazi se zanimljivi „touch pad“ kontroler.
Ispred vozača nalazi se opet dizajnerski jedinstveni kolor informacioni ekran koji daje prikazuje dosta informacija, ali također traži vrijeme privikavanja. Motor se pokreće na lijepo dizajnirani prekidač koji je također postavljen na nesvakidašnjem mjestu, pa po navici često ga tražite tradicionalnim mjestima.
Instrument tabla blago je podignuta, a u sredini se nalazi glavni multimedijalni ekran razumnim dimenzijama od 10 inča čija je pozicija u vidnom polju sa 7 inčnim ekranom „virtual cockpita“. Visoka rezolucija ekrana i prikladna grafika centralnog ekrana ostavljaju dobar utisak, međutim prilično zakomplikovano okruženje traži da beskrajno klikate po ekranu kako bi došli do jednostavnih komandi. Ovo nije slučaj samo kod ovog modela, već i kod drugih automobilskih marki – bespotrebne komplikacije digitalnog doba!
Kada je riječ o udobnosti i prostranosti putničke kabine, segment zvučne izolacije na vrhunskom je nivou. Kompletna putnička kabina dobro je izolovana i „utegnuta“ tako da se pošteđeni od uticaja vanjske buke i iritantnih cvrkutanja plastika. Iako su dimenzije automobila: dužina 4.400 mm, širina 1.866 mm, visina 1.470 mm i međuosovinski razmak 2.675 mm, prostranost putničke kabine platila je danak dizajnerskih rješenja. Već smo pomenuli neke prostorne nedostatke kojim bi još dodali i nešto manje prostora za putnike na zadnjim sjedištima. No, u globalu ništa strašno pa se i dalje četiri odrasla putnika mogu veoma udobno prevesti i do daljih putnih destinacija.
Prtljažni prostor nudi jako dobru osnovnu zapreminu od 430 litara što je iznad prosjeka klase, a preklapanjem zadnje klupe, koja je djeljiva u omjeru 60:40, zapreminu prtljažnika moguće je povećati na 1.240 litara.
Vozne karakteristike: udoban i predvidiv
DS Automobiles kao član nekadašnje PSA grupe, a danas svjetskog konglomerata Stellantis koristi dostupne i već provjerene platforme i tehnologije. Boljim automobilskim poznavaocima jasno je tehnološka baza ovog automobila EMP2 platforma koju koriste Peugeot 308, Citroën C4 – C4 X i Opel Astra. Baza je ista, ali za svaki model posebno prilagođena kako bi prilagodila konceptu i karakteru automobila pa su razlike ipak vidljive i osjetne.
DS 4 kako kompakt zahvaljujući povišenom rastojanju od tla sa 189 mm ušao je na mala vrata crossover modela koji su i dalje jako popularni na tržištu. Riječ crossover nagovještava offroad sposobnosti koje su kod ovog modela skromne što je i očekivano. Pogon je samo na prednjoj osovini gdje su postavljene 19 inčne aluminijumske felge u visokom sjaju sa gumama 205/55 R19. Zbog toga će ovaj automobil uglavnom gaziti blage makadame, visoke pločnike ili manje snježne prepreke. Veće offroad mogućnosti neopravdano je očekivati je to bi nekako ličilo kao da vidite gospodina u odijelu koji gazi po blatnjavim cestama.
Podešavanje podvozja i pogonskog sklopa u konačnici dalo je jako dobar rezultat jer je DS 4 veoma udoban automobil na lošim putevima i vrlo predvidljiv u dinamičnoj vožnji. Iako je karoserija blago povišena, danak nije platila stabilnost u dinamičnoj vožnji po zavojima. Naprotiv, DS 4 iznenađujuće jako dobro drži zadani pravac, mada bi upravljački mehanizam mogao dati nešto više informacija sa podloge. Ali u svakom slučaju ostat ćete veoma pozitivno iznenađeni kada „stisnete“ gas po lošoj planinskoj cesti jer DS 4 istovremeno fantastično amortizuje udare sa lošeg puta i drži zadani pravac.
Kada je riječ o pogonskom sklopu testirani primjerak pokretao je osnovni benzinski motor. Radi se o trocilindarskom 1.2 litrenom PureTech benzincu sa 130 KS pri 5.500 okr/min i najvećim okretnim momentom od 230 Nm pri 1.750 okr/min. Proizvođač je deklarisao da ovaj model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 210 km/h.
Ako ste imali ambicije agresivne vožnje koje su utemeljene na fantastičnom dizajnu, one će jednostavno splasnuti kad se bolje upoznate sa ovim agregatom. Agregat sa 130 KS nije preslab, međutim brojka od 150 KS i nekih 300 Nm okretnog momenta puno bi bila prikladnija za ovaj automobil. U krajnjoj liniji i 130 KS ne bi bilo malo da je okretni moment veći za kojim jednostavno žudi ovaj automobil.
Vožnja DS 4 modela izuzetno je prijatna zahvaljujući prije svega dobro podešenim mehaničkim sklopovima. Osnovni benzinski agregat nužno je rješenje za ovaj automobil jer njegovom vizuelnom nastupu prikladniji su znatno snažniji agregati.
Prosječnu ili ipak bolje rečeno skromnu izlaznu snagu motora za ovaj automobil djelomično nadomješta odlični automatski EAT8 mjenjač sa osam stepeni prijenosa. Prijenosni omjeri su dobri i dosta dobro „nabijeni“ pa brzim izmjenama stepena prijenosa ovaj mjenjač izvlači najbolje iz ovog motora. Kada je riječ o efikasnosti i tu je situacija prilično neujednačena, pa je tako putni računar tokom testa u gradskoj vožnji zabilježio prosječnu potrošnju od 8,5 do 9,5 l/100 km ovisno o gužvi, što je prilično puno za automobil težak 1.352 kg.
Na otvorenoj magistralnoj cesti situacija je znatno povoljnija pa se prosječna potrošnja može spustiti na 4,5 l/100 km, dok se prosjek na autoputu u okviru dozvoljenih brzina kreće nešto oko 6 l/100 km. Karakteristika ovog motora je da u nižim okretajima može biti prilično štedljiv, međutim ako se odlučite na dinamičnu vožnju sa pritisnutom papučicom „do poda“ prosječna potrošnja drastično će se uvećati. U konačnici test smo završili sa prosječnom potrošnjom od 6,4 litra. U rezervoarza gorivo stat će 60 litara, pa možete računati na nekih 600 km dometa u mješovitom režimu vožnje
Na kraju kada rezimiramo utiske sa testa bez ustezanja možemo reći da DS 4 se ističe svojim originalnim dizajnom koji je sigurno jak adut. Ostaje samo da vrijeme pokaže koliko su kupci spremni prihvatiti dizajnersku filozofiju Francuskog proizvođača. U segmentu pogonskih sklopova svakako bi se opredijelili za neku snažniju pogonsku jedinicu koja bi bilo puno primjerenija samom vizuelnom nastupu automobila.
Cijena osnovnog DS 4 modela na bh. tržištu iznosi 57.119 KM, dok je za bogato opremljeni testni model potrebno izdvojiti 64.999 KM u šta je uračunat akcijski popust. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.