Test: BMW 730Ld xDrive – Kad ne može bolje

Test: BMW 730Ld xDrive – Kad ne može bolje

Auto koji vam predstavljamo mnogo je više od vrhunskog inženjeringa. Ovaj rad inženjera BMW-a slobodno možemo nazvati jednom od najvećih industrijskih tekovina civilizacije.

Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_01
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_02
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_03
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_04
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_05
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_06
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_07
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_08
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_09
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_10
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_11
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_12
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_13
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_14
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_15
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_16
previous arrow
next arrow
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_01
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_02
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_03
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_04
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_05
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_06
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_07
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_08
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_09
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_10
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_11
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_12
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_13
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_14
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_15
Test_BMW_730Ld_xDrive_-2018_16
previous arrow
next arrow

Piše: Aleksandar Bursać
Fotografija: Magazin auto

Autoindustrija je sigurno među prvih pet najvažnijih u svijetu. Ulozi su ogromni a profit je u masovnosti proizvoda. Onda se postavlja pitanje koliko moraju da budu savršeni i drugačiji od svega ostalog proizvodi koji su naminjeni najprobirljivijoj klijenteli i koji se, razumljivo, ne proizvode masovno. Odgovor na to smo dobili od BMW-a, prilikom testa nove “serije 7”.

Nova “sedmica” je auto koji je izazvao veliku pažnju javnosti zbog svojih naprednih rješenja, a marketinški najveći utisak je ostavilo parkiranje na daljinski, preko ključa. Ovu i mnoge druge opcije imali smo prilike lično da isprobamo u modelu “730Ld xDrive”, sa vrlo bogatom opremom, pogonom na sva četiri točka i produženim međuosovinskim rastojanjem.

Prvi “BMW serije 7” pojavio se 1977. godine. Od tada pa do danas, najveća limuzina bavarskog proizvođača je postala sinonim za prestiž i moć. Njemci se trude da ostanu dosljedni u svojoj estetici minimalizma, i pritom, izvršavaju gotovo nemoguć zadatak – minimalizmu su iz generacije u generaciju dodavali raskoš, ali sa ukusom i mjerom. Kada pogledamo prethodnu i novu sedmicu, razlika u materijalima je zaista velika.

Dok su kod “F01” tu i tamo mogle da se nađu površine pod plastikom, kod novog “G11” njeno prisustvo je zaista svedeno na minimum. Čak su tasteri na volanu, kao i prekidači u vratima, sada napravljeni od aluminijuma umjesto od plastike. Kabinom generalno dominiraju koža, aluminijum, drvo i najfiniji velur. Poseban utisak ostavlja romboidni štep perforirane napa kože na sjedištima “konjak” boje, kao i prigušeno ambijentalno osvjetljenje koje je dizajnirano tako da vam na pamet ne pada ništa luksuznije od ovog BMW-a. Čak nam se i modeli Rolls Roysa ne čine ovako luksuznim.

Kod ovakvog automobila, naravno, prvo treba sjesti pozadi. Produženo međuosovinsko rastojanje (fabrički kod za “L” verziju je “G12”) je donijelo dodatni prostor, tako da putnici na zadnjim sjedištima mogu komotno da prekrste noge. Spuštanjem naslona za ruke otkrivamo tablet marke Samsung, kojim se podešava mnogo toga; tablet možete da izvadite pritiskom na dugme, a sofisticirani mehanizam uz pomoć elektro-motora će ga izdići iz ležišta. Osim ozvučenja i posebne dvije zone “klime” za putnike pozadi, preko tableta možete da podešavate grijanje, ventilaciju i nagib sjedišta, da uključite masažu, da pratite parametre sa putnog kompjutera, navigacije…

Postoji čak i opcija da onaj ko sjedi pozadi ima mogućnost pomjeranja suvozačevog sjedišta kako ono ne bi smetalo u opuštanju. Rolo zavjesice na zadnjem i bočnim staklima su, naravno, elektro-podesive i sve to možete da podešavate sa zadnjeg sjedišta, uključujući i roletnu panoramskog krova. Ukoliko vam dosadi miris kože, tu je osvježivač zraka čiji intenzitet možete posebno da dozirate. Naravno, nema treskanja vratima, s obzirom da je na spisku opreme i čuveni mehanizam za meko zatvaranje koji ih nježno privuče i zatvori do kraja.

Konstruktori su se potrudili da vlasnik podjednako, ako ne i više, uživa za volanom najveće BMW-ove limuzine. Naravno, sva podešavanja su električna, sa memorijom položaja sjedišta, retrovizora i volana. Mislilo se i na one vrlo krupne, pa se po gašenju motora sjedište i volan pomjeraju unazad u cilju lakšeg izlaska i ulaska. Komandna tabla je kompletno dizajnirana po standardima BMW-a i tu većih iznenađenja nema, osim u pogledu materijala.

Kao što rekosmo, koža, drvo i aluminijum su svuda, uz atraktivne LED trake u “M” bojama koje u mraku stvaraju vrlo sofisticiranu atmosferu. Kao i do sada, kod BMW-a nema nikakvih komplikacija tokom korištenja menija brojnih podešavanja. Sve se intuitivno koristi, a vozač ima mogućnost da se kreće kroz meni džojstikom ili direktno dodirom ekrana. Prava stvar je urađena sa tasterima za podešavanje sjedišta; s obzirom da ih vozač ne vidi, već tokom vožnje može samo da ih napipa, na centralnom ekranu se za svaki od njih prikaže koju tačno funkciju ima. Nevjerojatno je koliko je sve složeno i kompleksno a koliko se zapravo lako koristi.

Jedna od najvećih novina na novoj “sedmici” je upravljanje multimedijom putem gestikulacije rukom. Možete da podesite odgovarajuću funkciju za svaki pokret; na primer, ako oslonjeni laktom na centralni naslon zavrtite prstom u pravcu komandne table kao čarobnim štapićem, zvuk će se pojačavati ili utišavati, u zavisnosti od smjera okretanja kažiprsta. Pokretom dva prsta na lijevo ili desno mjenjate radio-stanice ili muzičke numere iz play-liste.

U “BMW serije 7” ugrađuje se jedan dizel motor zapremine tri litre ali sa tri nivoa snage. Osim najslabijeg od 265 KS koji smo testirali u modelu “730Ld xDrive”, na raspolaganju je još “740d” sa 320 KS, kao i “750d” koji umjesto dvije ima četiri dvostepene turbine. Kada se pokreće motor, u kabini je nestvarno tiho i mirno, skoro potpuno bez vibracija.

Tradicionalnu ručicu mjenjača stavljamo u Drive položaj i auto počinje da klizi. Nevjerojatno je koliko je motor uglađen i koliko djeluje kao da čita misli vozaču. Na svaku komandu gasa momentalno reaguje, najbrže od svih dizela do sada. Za dobar raspored prijenosnih odnosa pobrinuo se osmostepeni automatik, koji je, između ostalog, zadužen da se želja vozača trenutno sprovede u djelo. Spada u najinteligentnije automatike današnjice, sa trenutnom reakcijom u ručnom režimu rada preko tastera iza volana. Auto se prilikom izlaska sa parkinga ponaša veoma pitomo, sve je maksimalno uglađeno. Ali kada se nagazi, postaje brutalan! Kakvih 265 “konja”, to je samo cifra na papiru. Skoro dvije tone teška limuzina ubrzava kao super-auto i u praksi djeluje da ima mnogo veću snagu.

Najljepše od svega je što se ovakav auto vozi opušteno, bez želje za dokazivanjem, jer je svima oko vas u saobraćaju jasno šta vozite. Ispred ovakvog automobila se niko ne ubacuje, nikome ne smeta što vozite po ograničenju i put je jednostavno vaš. Međutim, ono što najviše fascinira, osim snage, je ogibljenje. Vožnja u “sedmici” je kao let na čarobnom ćilimu. To je kao kada organizmu priredite optičku varku; receptori govore jedno a oči vide drugo. U ovom slučaju, oči vide da je put ispred, da se drugi automobili tresu i poskakuju a vi ste u “BMW”-u savršeno mirni. Da, potrebno je neko vrijeme da se na sve to naviknete, a onda nastaju problemi kada sjednete u “smrtnički” auto.

Vožnja auto-putem je posebna priča. Brzina se jednostavno ne osjeća i lako može da se desi da pretjerate. Na to vas jedino upozorava povećan šum strujanja zraka. S obzirom da auto ima izuzetno nizak koeficijent aerodinamike od svega 0,25 Cd, možete da pretpostavite koliko brzo morate da vozite da biste prijetili šum zraka. Još jedno iznenađenje stiže u vidu potrošnje. Kombinacija auto-puta i gradske vožnje je dovela do prosjeka od nezamislivih 7,9 l/100 km. Pri tome, bilo je dosta maltretiranja automobila i rada na “leru” za potrebe fotografiranja. Ako ste razuman vozač, čisto gradska potrošnja će povećati prosjek tek za koju decimalu.

Poslije svega, moramo da kažemo da je razlika između “sedmice” i “petice” ogromna. Nije poenta samo u veličini, nego i u tehnologiji, materijalima, sofisticiranosti i pažnji na svakom detalju.

Parkiranje preko daljinskog

“BMW serije 7” je ogroman auto. Bez obzira na to, njime se veoma lako manevriše i generalno se lako vozi. Kada dođe red na parkiranje, tu je automatika, koja će uz pomoć najnaprednijih senzora sama uparkirati auto. Tačnije, preuzet će kontrolu nad upravljačem, dok vozaču preostaju gas i kočnica. Međutim, šta kada treba da se parkirate na vrlo tijesno parking mesto, ili ako je garaža jednostavno premala za auto tako da vozač ne može komotno da izađe iz automobila.

Tu na scenu stupa sistem za daljinsko parkiranje. Luksuzni i elegantni ključ, napravljen od kombinacije aluminijuma i displeja osjetljivog na dodir, služi kao daljinski upravljač. Potrebno je da motor bude ugašen a mjenjač u parking položaju. Ulaskom u odgovarajući meni na samom ključu, ključu povezuje se sa automobilom. Nakon toga, pritiskom na dugme pokrećete motor i dobijate mogućnost da auto pomjerate naprijed i nazad.

Uz pomoć senzora auto će izbjeći prepreku, korekcijom volana ali i apliciranjem kočnice. Drugim riječima, dovoljno je da stanete ispred garaže, izađete iz auta i jednostavno ga uparkirate bez da se provlačite zbog tijesnog prostora. Isto važi i za isparkiravanje. Inače, preko ključa možete da provjerite da li je auto zaključan, da zatvorite ili otvorite prozore ali i da isprogramirate “vebasto”, tako da vas sačeka ohlađen ili ugrijan auto, po želji.

Duga svjetla bez zasljepljivanja

Aktiviranjem automatike za duga svjetla omogućava se LED tehnologiji farova da dođu do punog izražaja. Suština je da, kada za tim ima potrebe, odnosno na neosvijetljenim putevima, auto zapravo sve vrijeme vozi sa dugim svjetlima a da nikoga ne zaslijepi. Sistem funkcioniše tako što u faru ima mnogo aktivnih LED elemenata koji bukvalno preskaču automobile ispred, bilo da vozite iza njih ili vam dolaze u susret. Na taj način farovi uvijek optimalno osvjetljavaju put, izbjegavajući čak i saobraćajne znakove kako ne bi zaslijepili vozača zbog refleksije.

BMW 730Ld xDrive: tehnički detalji testnog modela

Motor: 6 cilindara, redni, zapremina 2993 ccm, snaga 195 kW (265 KS) pri 4000 o/min, maks. o. moment 620 Nm pri 2000-2500 o/min, mjenjač automatski, 8 stepeni.
Dimenzije: 5238/1902/1485 mm, međuos. rastojanje 3210 mm, prtljažnik 515 l, rezervoar 78 l, koeficijent aerodinamike 0,25 Cd, pneumatici 245/45 R 20 naprijed, 275/35 R 20 nazad, masa 1870-1945 kg.
Performanse: maks. brzina 250 km/h. ubrzanje 0-100 km/h 5,9 s, potrošnja 4,6/5,2/6,1 l/100 km, emisija CO2 137 g/km.
Oprema: kožna sjedišta ‘Nappa’ Cognac, integralno aktivno upravljanje, Runflat gume, kamera za vožnju unazad, displej ključ, komforni pristup vozilu, meko zatvaranje vrata, termo-otporna šoferšajba, panorama stakleni krov, sunčane rolo zavjesice na zadnjem i bočnim prozorima, aktivna ventilacija prednjih sjedišta, grijači sjedišta naprijed i pozadi, automatska klima sa kontrolom 4 zone, paket ambijentalnog mirisa, adaptivna LED svjetla sa asistencijom dugih svjetala, 4 kamere sa pogledom oko cijelog vozila, automatsko parkiranje sa parking asistentom, parkiranje vozila putem ključa, navigacioni sistem „Professional”, Harman Kardon sistem zvučnika, bežično punjenje telefona, kontrola gestikulacijom, “M Sport paket” sa felgama 20 inča, sportski automatski 8-stepeni mjenjač, komforna prednja sjedišta elektro-podesiva, svjetlosni paket, unutrašnja drvena lajsna „Fineline”, LED svjetla za maglu, individual obloga krova.

Kategorije: Auto test, Testovi