Test: Audi A6 Limousine 50 TDI quattro Tiptronic Sport – Čista dinamika!

Test: Audi A6 Limousine 50 TDI quattro Tiptronic Sport – Čista dinamika!

Osma generacija Audi A6 modela svjetlo dana ugledala je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Premijera nove poslovne limuzine iz Ingolstadta otkrila je ono što se već ranije nagađalo, a to da je novi A6 u potpunosti nešto novo, bolje rečeno da je pravo dizajnersko i tehnološko osvježenje u svom segmentu.

Novi Audi A6 do sada nikada nije bio ljepši, veći, snažniji i pametniji. Da, pametniji! U vremenu koje živimo vještačka inteligencija polako, ali sigurno, preuzima sve veći dio operacija u svakodnevnom životu svih nas! Novi Audi A6 sa novom tehnologijom definitivno preuzima vaše emocije i brige.

Test Audi A6 50 TDI S Line 01
Test Audi A6 50 TDI S Line 02
Test Audi A6 50 TDI S Line 03
Test Audi A6 50 TDI S Line 05
Test Audi A6 50 TDI S Line 06
Test Audi A6 50 TDI S Line 07
Test Audi A6 50 TDI S Line 08
Test Audi A6 50 TDI S Line 09
Test Audi A6 50 TDI S Line 10
Test Audi A6 50 TDI S Line 11
Test Audi A6 50 TDI S Line 12
Test Audi A6 50 TDI S Line 13
Test Audi A6 50 TDI S Line 14
Test Audi A6 50 TDI S Line 15
Test Audi A6 50 TDI S Line 16
Test Audi A6 50 TDI S Line 17
Test Audi A6 50 TDI S Line 18
Test Audi A6 50 TDI S Line 19
Test Audi A6 50 TDI S Line 20
Test Audi A6 50 TDI S Line 21
Test Audi A6 50 TDI S Line 22
Test Audi A6 50 TDI S Line 23
Test Audi A6 50 TDI S Line 24
Test Audi A6 50 TDI S Line 25
Test Audi A6 50 TDI S Line 26
Test Audi A6 50 TDI S Line 27
Test Audi A6 50 TDI S Line 28
Test Audi A6 50 TDI S Line 29
Test Audi A6 50 TDI S Line 30
Test Audi A6 50 TDI S Line 31
Test Audi A6 50 TDI S Line 33
Test Audi A6 50 TDI S Line 34
Test Audi A6 50 TDI S Line 35
Test Audi A6 50 TDI S Line 36
Test Audi A6 50 TDI S Line 37
Test Audi A6 50 TDI S Line 38
Test Audi A6 50 TDI S Line 39
Test Audi A6 50 TDI S Line 40
Test Audi A6 50 TDI S Line 41
Test Audi A6 50 TDI S Line 42
Test Audi A6 50 TDI S Line 43
Test Audi A6 50 TDI S Line 44
Test Audi A6 50 TDI S Line 45
Test Audi A6 50 TDI S Line 46
Test Audi A6 50 TDI S Line 47
Test Audi A6 50 TDI S Line 48
Test Audi A6 50 TDI S Line 49
Test Audi A6 50 TDI S Line 50
Test Audi A6 50 TDI S Line 51
Test Audi A6 50 TDI S Line 52
Test Audi A6 50 TDI S Line 53
previous arrow
next arrow
Test Audi A6 50 TDI S Line 01
Test Audi A6 50 TDI S Line 02
Test Audi A6 50 TDI S Line 03
Test Audi A6 50 TDI S Line 05
Test Audi A6 50 TDI S Line 06
Test Audi A6 50 TDI S Line 07
Test Audi A6 50 TDI S Line 08
Test Audi A6 50 TDI S Line 09
Test Audi A6 50 TDI S Line 10
Test Audi A6 50 TDI S Line 11
Test Audi A6 50 TDI S Line 12
Test Audi A6 50 TDI S Line 13
Test Audi A6 50 TDI S Line 14
Test Audi A6 50 TDI S Line 15
Test Audi A6 50 TDI S Line 16
Test Audi A6 50 TDI S Line 17
Test Audi A6 50 TDI S Line 18
Test Audi A6 50 TDI S Line 19
Test Audi A6 50 TDI S Line 20
Test Audi A6 50 TDI S Line 21
Test Audi A6 50 TDI S Line 22
Test Audi A6 50 TDI S Line 23
Test Audi A6 50 TDI S Line 24
Test Audi A6 50 TDI S Line 25
Test Audi A6 50 TDI S Line 26
Test Audi A6 50 TDI S Line 27
Test Audi A6 50 TDI S Line 28
Test Audi A6 50 TDI S Line 29
Test Audi A6 50 TDI S Line 30
Test Audi A6 50 TDI S Line 31
Test Audi A6 50 TDI S Line 33
Test Audi A6 50 TDI S Line 34
Test Audi A6 50 TDI S Line 35
Test Audi A6 50 TDI S Line 36
Test Audi A6 50 TDI S Line 37
Test Audi A6 50 TDI S Line 38
Test Audi A6 50 TDI S Line 39
Test Audi A6 50 TDI S Line 40
Test Audi A6 50 TDI S Line 41
Test Audi A6 50 TDI S Line 42
Test Audi A6 50 TDI S Line 43
Test Audi A6 50 TDI S Line 44
Test Audi A6 50 TDI S Line 45
Test Audi A6 50 TDI S Line 46
Test Audi A6 50 TDI S Line 47
Test Audi A6 50 TDI S Line 48
Test Audi A6 50 TDI S Line 49
Test Audi A6 50 TDI S Line 50
Test Audi A6 50 TDI S Line 51
Test Audi A6 50 TDI S Line 52
Test Audi A6 50 TDI S Line 53
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Novi Audi A6: Teorija koja je potvrđena u praksi!

Novi Audi A6 svojom pojavom na cesti predstavlja pravi mamac pogleda, posebno ako se radi o modelu koji je opremljen sa S line sportskim paketom i HD Matrx LED svjetlima. Sa zategnutim površinama, oštrim rubovima i privlačnim linijama, ova poslovna limuzina nepogrješivo izražava svoje karakteristike: sportsku eleganciju i profinjenost.

Agresivno dizajniranim prednjim dijelom dominira već tradicionalna velika Singleframe maska na koju se naslanjanju opciona HD Matrix LED svjetla. Ona imaju pet vodoravnih linija koje formiraju potpis dnevnih pozicijskih svjetala, te tako naglašavaju širinu prednjeg kraja. Marc Lichte glavni dizajner Audija odgovoran je za današnji dizajn novih Audi modela koji propagiraju sportsku eleganciju sa profinjenim detaljima.

Novi Audi A6 ima uravnotežene vanjske proporcije, sa dugim poklopcem motora i dugim međuosovinskim razmakom. Ipak, prevjesi automobila su kratki što nagovještava dobre vozne karakteristike.

Novi A6 sa dužinom od 4.939 milimetara od prethodnog modela duži je za 7 mm, dok je sa širinom od 1.886 širi od prethodnika za 12 mm. Visina automobila od 1.457 mm viša je za 2 mm nego kod prethodnog modela. Međuosovinski razmak sa dužinom od 2.924 mm duži je za 12 mm i glavni je krivac za odličnu prostranost bez obzira da li sjedite na prednjim ili zadnjim sjedištima. Otvaranjem poklopca prtljažnika dočekat će vas 530 litra prtljažnog prostora. Poklopac prtljažnika može se otvoriti električkim putem, jednim „mahanjem“ noge ispod stražnjeg branika. Ovim sistemom bio je opremljen testirani model, koji je dio dodatne opreme.

Unutrašnjost novog A6 u potpunosti je nova, u dizajnerskom i tehnološkom smislu. Nova centralna konzola sa izvučenim segmentom i uz neisprekidanu vodoravnu liniju, stvara osjećaj još veće širine i prozračnosti. Sama centralna konzola usmjerena je prema vozaču, a glavni tehnološki novitet je gotovo potpuna digitalizacija komandi. U praksi to znači da novi A6 ima tri velika ekrana, preko prvog centralnog ekrana koji je osjetljiv na dodir upravlja se MMI sistemom, a drugim manjim koji se nalazi ispod njega, upravlja se klimatizacijom. Treći ekran je potpuno digitalna instrument tabla – Audi virtual cockpit.

Mnogi proizvođači automobila već su predstavili svoja rješenja sa kojim su digitalizirali unutrašnjost. Većina tih rješenja izgledaju lijepo, ali su uglavnom nepraktična i komplikovana za korištenje. Audi je svoj način digitalizacije doveo do savršenstva, jer je uveo jednu novinu koju ni jedan proizvođač do sada nije primijenio.

Naime, svakim dodirom na ekran osjeti se vibrirajući „klik“ te odgovarajući zvučni signal. Na takav način stvara se osjećaj mehaničkog prekidača, pa se vrlo brzo uči na intuitivno korištenje što je gotovo nemoguće kod drugih rješenja digitalizacije. Ovakvo rješenje već je primijenjeno kod većih A8 i A7 modela.

Već sa prvim susretom kroz MMI sistem prolazi se vrlo jednostavno i lako. Vrijeme prilagodbe je svedeno na minimum, zapravo po zdravoj logici, sve bitne stvari postavljene su na pravo mjesto. Upravljanje audio sistemom, telefonijom, postavkama automobila, navigacijom, i sl. odvija se u dva do tri „klika“.

Udobnost novog A6 modela otišla je ponovo na još jednu stepenicu više. Bez obzira da li ste vozač ili saputnik, novi A6 ćete doživjeti na poseban način. Novi A6 nudi zaista velike mogućnosti prilagodbe vozačke pozicije, bez obzira na preferencije vozača. To znači da će idealnu poziciju lako pronaći oni koji žele sjediti nešto visočije, ali i oni koji žele sjediti nešto niže za upravljačem. Iako po svojim dimenzijama A6 ne pripada grupi sportskih automobila, ljubitelji sportskih automobila vrlo brzo i lako pronaći će idealnu vozačku poziciju. Zbog odlične vozačke pozicije mogu steći utisak da voze sportski A5 Coupe.

Novi Audi A6 dobio je novodizajnirana sjedišta koja ističu karakter staložene limuzine za duge vožnje. Ona nude velike mogućnosti namještanja kako bi se udobno smjestili. Zahvaljujući njima, na višesatnim putovanjima nećete osjetiti umor. Testni model bio je opremljen sportskim sjedištima koja su presvučena u kombinaciji kože i platna. Sa dubokim profilom ona pružaju odlično držanje tijela u dinamičnoj vožnji, a dovoljno su mekana kako bi se ugodno smjestili na dugim putovanjima.

Za potpuni užitak tokom putovanja brine se opcioni Bang & Olufsen Advanced Sound System, koji osigurava fascinantni 3D zvuk i na zadnjim sjedištima. Pored visokog kvaliteta zvuka, ovaj zvučni sistem hvali se i velikom snagom tako da potpuno možete uživati u glasnoj muzici. Danas je apsolutni hit i bežično punjenje telefona u automobilu. Novi A6 nudi i ovu mogućnost, pa je dovoljno da vaš pametni telefon odložite u centralni pretinac između prednjih sjedišta.

Tehnološka revolucija za čistu dinamiku

Sa tehnološke strane novi Audi A6 je „crni biser“ koji sa naprednom tehnologijom uvodi nove standarde u svoju klasu. Novi A6 svoj agresivni dizajnerski nastup morao je opravdati i vrhunskim voznim karakteristikama, a kada tehnologiju dijelite sa većim A8 i A7 modelima onda je uspjeh zagranatovan.

Karoserija novog Audija A6 donosi naprednu aerodinamiku koja ima minimalni koeficijent otpora zraka od 0,24 te zahvaljujući sofisticiranoj aeroakustici, buka u putničkoj kabini ostaje minimalna čak i pri visokim brzinama (200+ km/h). To uveliko doprinosi smanjenju osjećaja brzine u putničkoj kabini, što smanjuje stres i olakšava duga putovanja.

Na karoseriju svakog automobila prenose se vibracije preko ovjesa koje mogu biti neugodne na dužim putovanjima. Kako bi novi A6 bio udoban u svim situacijama, Audi je za novu limuzinu osigurao zračni prilagodljivi ovjes koji je dio dodatne opreme.

Zračni prilagodljivi ovjes novi A6 pretvara u limuzinu više klase, jer je udobnost upravo onakva kakva je u većoj klasi. Bez obzira na kakvom putu se vozili, bile to loše ceste ili moderni autoputevi, ovakav tip ovjesa odgovorit će na najbolji mogući način svim zahtjevima. Vozaču je na raspolaganju Audi drive select sistem preko kojeg aktivira različite profile vožnje. U ponudi su već odavno poznati profili: efficiency, comfort, dynamic, individual, ali i auto u kojem udobnost i vozne karakteristike automatski prilagođavaju trenutnim zahtjevima vozača.

Sistem upravljanja zadnjim točkovima još jedan je novitet kojim može biti opremljen novi A6. Ovaj sistem prvi put je uveo je Porsche na modelu 911, ali Audi ovaj sistem prvi put uvodi u A6 model. U blagodati ovog sistema uvjerili smo se u svim situacijama, od okretanja automobila na malom prostoru, parkiranja u skučenim parking prostorima do dinamičnih prolazaka kroz zavoje.

Kako ovaj sistem radi? Na zadnjoj osovini vretenasti pogon zakreće zadnje točkove +/- do 5 stepeni. Pri malim brzinama zadnji točkovi se okreću se suprotno od smjera okretanja prednjih točkova kako bi se dodatno povećala agilnost automobila prilikom parkiranja ili gradske vožnje. To skraćuje krug okretanja za 1,1 metar, pa za potpuno okretanje automobila potrebno je samo 11,1 metar. Definitivno ćete ostati iznenađeni kada novi A6 okrenete lakše i jednostavnije u prostoru koji je tijesan i za okretanje manjeg automobila!

Pri 60 km/h i iznad, zadnji točkovi se okreću u istom smjeru kao i prednji točkovi kako bi se poboljšala stabilnost na pravcu i olakšala promjena voznih traka. Opcijski sportski diferencijal dodatno poboljšava upravljanje. Aktivno raspodjeljuje pogonski moment između zadnjih točkova, nadopunjujući quattro pogon na sva četiri točka. Kao i dinamičko upravljanje svim točkovima, kontrola tvrdoće i prilagodljivi zračni ovjes, sportski diferencijal integrisani su u kontrolnu funkciju elektronske kontrole šasije (ECP).

Upravo ovo tehnološko rješenje posebno će oduševiti ljubitelje dinamične vožnje, jer novi A6 mogu voziti po zavojima poput sportskog A5 Coupe modela. U dinamičnoj vožnji stiče se osjećaj da vozite znatno manji automobil nego što je A6. Granice dobrog držanja zadane putanje definitivno su pomjerene na veći nivo, što će vas isprovocirati da novi A6 vozite dinamičnije nego neki manji sportski model.

Mild hybrid tehnologija je inovativni sistem kojim je opremljen novi A6. Ovaj sistem donosi novi mehanički element u koji su objedinjeni alternator i starter – BAS. Sada alternator i starter rade zajedno sa litij-ionskom baterijom. Uz pomoć nje Audi A6 može krstariti pri brzinama između 50 i 160 km/h. Start-stop funkcija aktivira se pri brzinama do 22 km/h.

Tokom usporavanja BAS obnavlja do 12 kW energije, a u realnim uslovima vožnje ovaj sistem može smanjiti potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara. U Start/Stop režimu zahvaljujući ovom sistemu start motora još je lakši i mekši, što dodatno doprinosi udobnosti u vožnji. Svi motori koji pokreću novi A6 opremljeni su ovom tehnologijom.

Motor koji je pokretao testirani A6 model nosio je oznaku 50 TDI. Ne, ne radi se o pet litrenom TDI motoru, već o novoj Audi oznaci. Riječ je o V6 3.0 litrenom dizelašu sa 286 KS i velikih 620 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 2.250 do 3.000 okr/min. On je bio uparen sa osamostepenim Tiptronic mjenjačem, a snaga se prenosila preko standardnog quattro pogonom na sva četiri točka. Treba naglasiti da ovaj model ima samo-blokirajući centralni diferencijal.

Ova poslovna limuzina sa težinom od 1.890 kg od 0 do 100 km/h ide za 5,7 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Ubrzanja su mirna i uglađena jer je sve posvećeno udobnosti. U suštini i kada snažno ubrzavate još uvijek je sve uglađeno i prilično tiho. Ako ima smisla govoriti o potrošnji goriva kod ovakvog automobila, onda treba reći da se ona kreće u gradskim gužvama od 9 do 11 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti može spustiti na nevjerovatnih 4,2 l/100 km. Ipak ona se češće kreće između 6,6 i 7,0 l/100 km kada se ne obazirete na potrošnju.

HD Matrix LED svjetla

Audi već godinama ima pionirsku ulogu u razvoju tehnologije svjetala. Nova HD Matrix svjetla produkt su Audijevog razvojnog centra. HD Matrix LED svjetla sa inovativnim tehnološkim rješenjem otvaraju potpuno novu dimenziju osvjetljenja puta. Pored inovativne tehnologije ona se po svom dizajnu jasno razlikuju noću i danju.

Glavna osobina HD Matrix LED kod novog modela A6 dinamičko osvjetljavanje puta dugim svjetlima. Kada su upaljena duga svjetla u Auto modu, senzori prepoznaju vozila koja dolaze u susret te se gasi dio dioda koje osvjetljavaju automobil iz suprotnog smjera. Kako se automobili kreću, tako se i diode gase i pale, tako da vozač iz suprotnog smjera nije zaslijepljen, a vi imate maksimalno osvijetljen put.

Kada je riječ o naprednim tehnološkim rješenjima tu je i sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. Automobil će vas uvijek upozoriti na eventualne nepravilnosti u vašoj vožnji, kao npr. prekoračenje brzine. Testni model bio je opremljen i sa Audi pre sense sistemom, Tour assist paketom koji sadrži: upozorenje o napuštanju vozne trake sa asistentom, te adaptivni tempomat sa asistentom, Pre sense Plus naprijed, te radar i laser kao dio paketa pomoći za skretanje. U standardnoj opremi tu je i multifunkcionalna kamera za asistent sisteme.

Zaključak

Audi je prije više od 50 godina ušao u višu srednju klasu te od samog početka uvodio tehničke inovacije. Njemačka „trojka“ koju čine Audi, BMW i Mercedes decenijama vode bespoštednu borbu u ovom segmentu, ali ovog puta Audi je skočio korak dalje na tehnološkom polju u odnosu na svoje konkurente. Novi A6 u potpunosti ima novi dizajn, ali u njemu je ostao prepoznatljivi Audi DNA. U vremenu dizajnerskih iživljavanja novi Audi A6 dokazuje da jednostavne i čiste linije mogu biti mnogo privlačnije od raznih eksperimenata. Audi je u novom A6 modelu objedino sve: odličan dizajn, tehnološku inovativnost, zavidnu udobnost i fantastične vozne karakteristike.

Ovisno o želji i potrebi kupca novi Audi A6 može biti opremljen sa tehnološkim novitetima koji će ga bez problema postaviti u ravan sa nekim automobilima iz veće automobilske klase. Treba imati na umu da vrhunska tehnologija ima svoju cijenu, pa vas ne treba čuditi ako vrhunski opremljen A6 košta kao neki manje opremljen automobil iz više automobilske klase. Cijena startnog A6 modela kreće od 110.220,74 KM, dok je vrhunski testni model do registracije koštao 185.528,00 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.

Audijev slogan „Vorsprung durch Technik“ novi A6 u potpunosti opravdava!

Kategorije: Auto test, Testovi