Koliko su važne zimske gume i da li ih koristit? Obavezno!
Koliko su važne zimske gume i da li ih koristit? Obavezno!
Ljetne gume zadržavaju svoju efikasnost i performanse do temperature oko +7 stepeni, a +4 već se smatraju zimski uslovi. All-season gume zadržavaju svoju efikasnost i performanse do minus 10 stepeni Celzijusa, a zimske gume na minus 30 stepeni.
Gume na vašem automobili tokom čitave godine jedan su od najvažnijih dijelova Vašeg vozila. One su kontakt između automobila i ceste pa tako imaju jednu od presudnih uloga za sigurnost. O tome kako će gume držati cestu uveliko zavisi o njihovom sirovinskom sastavu.
Zbog toga je bitno da u svakom vremenskom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Kada je riječ o zimskim uslovima, ljetne gume pri temperaturi zraka nižoj od +7 stepeni, gube elastičnost kao i svojstva prianjanja na podlogu koju imaju u toplim vremenskim uslovima, za šta su i predviđene. Ako su pored toga i istrošene ili neodgovarajuće, onda značajno pogoršavaju sigurnosnu situaciju, pa će tako produžiti zaustavni put prilikom kočenja, što može dovesti do neželjenih posljedica.
Važno je imati “ujednačene” gume. To znači da treba te imati na automobil sve četiri zimske gume, od istog proizvođača, istog modela i iste dimenzije koju propisuje proizvođač automobila. Zašto je ovo tako važno? Vozači obično postavljaju zimske gume na pogonske točkove, dok na druga dva ostavljaju ljetne ili starije i istrošenije gume. Uzmimo za primjer automobil sa prednjim pogonom. Ako postavite samo naprijed zimske gume, imat će te prividno dobar osjećaj, jer će automobil moći bez problema krenuti i manje više tako se zaustaviti. Problem nastaje pri izmjenama pravca i pri većim brzinama na otvorenim putevima ili autoputevima.
Tad zadnja osovina počije gubiti kontakt i vrlo lahko zadnji dio automobila može postati prednji, što može imati katastrofalne posljedice! Ovakave kombinacije ljetnih i zimskih guma imale su donekle smisla prije dvadeset i više godina, kada su proizvođači guma pravili razliku jedinu u dubini šare, dok je sirovinski sastav bio isti i gdje gume nisu na svojim blokovima imali “lamele” koje su vrlo bitan faktor kod zimskih guma. Zbog dvije gume možete puno štete napraviti, pa čak izgubiti život, što je najveća šteta. U nekim evropskim državama kombiniranje zimskih i ljetnih guma strogo je zabranjeno i kažnjivo. Upravo zbog ovoga.
U većini zimskih uslova vozač sa ljetnim gumama neće biti u stanju da se kreće kao onaj sa kombinacijom 2+2. Moguće je voziti ili sa sve četiri ljetne uz obavezno posjedovanje lanaca ili sve četiri zimske gume. Takođe, neke evropske zemlje su uvele pravilo da su zimske gume obavezne, iako imate lance, što je za svaku pohvalu.
Nemojte štediti na gumama, one su tako jeftine da bi tako puno rizikovali svoje živote i živote drugih.