Vozili smo: Opel Cascada 2.0 CDTI – Niko kao ona
Vozili smo: Opel Cascada 2.0 CDTI – Niko kao ona
Vjetar u kosi, lijepa muzika i lagana vožnja omiljenim putem mogu vas opustiti i udaljiti od svakodnevnih problema više nego bilo koji lijek. Na žalost, pravih kabrioleta je sve manje na tržištu, pa je Opel Cascada stigla kao pravo osvježenje.
Testira Auto magazin, partner Carlander portala Piše: Ivan Katunac .Od kada je ekonomska kriza stegla i najveće proizvođače automobila, svjedosci smo da se rijetko ko odlučuje da izađe iz šablona koji provjereno donosi uspjeh i profit, dok su egzotični modeli sklonjeni duboko u ladice, gdje čekaju neke bolje dane.
Upravo u ovakvom vremenu, pojava nečeg što odudara od rutine odjekne jače. Na takav potez odlučio se Opel prestavivši klasični kabriolet u nižoj srednjoj klasi, odnosno C segmentu. Gotovo nevjerovatno zvuči podatak da je Cascada jedini kabrio sa klasičnim platnenim krovom u segmentu. Onih nekoliko preostalih kabrioleta imaju metalne pomične krovove, detalj za koji njihovi proizvođači vjeruju da će obezbijediti više kupaca. Očigledno je da se platneni krov polhako, ali sigurno prebacio među proizvođače premijum segmenta koji imaju nešto drugačiju klijentelu.
Upravo zbog toga treba česititati Opelu na poslovnoj hrabrosti koja će se sigurno isplatiti, jer na svijetu još uvek ima dovoljno kupaca koje ne žele da žive u šablonu. Da bi ovakav hrabar poslovni potez protekao u redu, Opel se potrudio da Cascadu dovede do perfekcije.
Za početak tu je dizajn. Nikada ne komentarišemo izgled automobila zato što smo svjesni da su ukusi različiti. Međutim, ovom prilikom zaista ne možemo da povjerujemo da postoji neko no ne bi rekao da ovaj automobil nije lijep. A njegova ljepota dolazi prije svega od dobro odmjerenih proporcija, držanja tradicionalnih i oprobanih recepata prilikom dizajniranja kabrioleta. Prije svega tu je potreba za dozom elegancije, a ona je postignuta umjerenom količinom detalja, nenapadnim dizajnom i svedenošću. Inače, napominjemo da automobil spada u C segment po međuosovinskom rastojanju, međutim sa dužinom karoserije od 4,7 metara dostigao je recimo Mercedes E klase kabro.
Opel Cascada je klasičan kabrio četverosjed, kojem na sreću linija boka nije naručena fiksnim rolbarom. Kabina je dizajnirana u tipičnom Opelovom stilu. Automobil koji vam prikazujemo ima nekoliko dodatnih paketa opreme, poput kožnih sjedišta. Svijetlo braon boja sjedišta i tamno braon detalji na komandnoj tabli i oplati vrata su odlično uklopljeni i izgledaju vrlo atraktivno. Prednja sjedišta nude obilje prostora i udobna su, mada ne drže tijelo u krivini onako dobro kako bi se moglo naslutiti na osnovu njihovog izgleda.
Zadebljani nosači vjetrobrana donekle povećavaju mrtvi ugao, međutim to ne predstavlja problem kada vozite sa spuštenim krovom. Kada je krov podignut, auto postaje vrlo nepregledan, pa prilikom parkiranja i vožnje u nazad kamera i parking senzori itekako dobro dođu. U gradskoj vožnji potreban je nešto veći oprez i korištenje retrovizora. Zadnja klupa nudi nešto manje prostora nego kod Astre, ali dva odrasla putnika idalje mogu udobno da se prevezu.
Iako je ovo ljeto varljivo, možda kao u filmu „Varljivo ljeto 1969-te“, nemojte da vas to obeshrabri. Stavite kapu na glavu, šal oko vrata, uključite grijanje, pa i grijanje sjedišta ako baš morate i uživat ćete i kada je napolju temperatura čak i ispod petnaest stepeni. Ako se vozite sami ili sa jednim saputnikom, preko zadnjih sjedišta možete da montirate opcioni deflektor koji će smanjiti vrtloženje zraka oko vašeg vrata. Platneni krov je napravljen od nekoliko slojeva materijala i nudi dobru akustičnu i termičku izolaciju u velikom temeteraturnom rasponu. Čak i prilikom brze vožnje na auto putu nismo primjetili preveliko povećanje buke.
Opel navodi kako je prednju osovinu preuzeo sa OPC modela. Auto je vrlo stabilan, odlično prenosi snagu na put, mada djeluje nešto tromije prilikom promene pravca i ulaska u krivinu. Ovim autom se svakako nećete trkati, ali će vam pružiti dovoljno užitka, smopouzdanja i bezbjednosti prilikom hitrije vožnje. Također, poželjeli smo da je upravljač “govorljiviji”. Dobra ocjena ide i za karoseriju koja je dovoljno tvrda da ima tek neznatne vibracije. Nemojte da mislite da je ovo mana Cascade, svi kabrioleti podrhtavaju zbog koncepta nosećeg dijela, odnosno nedostatka krova koji je noseći element. Opel je u ovom segmentu zaista vrlo dobar. Ogibljenje je prilično tvrdo i ne prijaju mu udarne rupe, ali je prilično blagonaklono ka dugim neravninama i poskakivanjima.
Testirani auto pokreće poznati dvolitarski turbo dizel motor snage 165 KS. Ovaj put uparen je sa šestostepenim automatskim mjenjačem. Motor je dovoljno snažan i uglađen da dobro sarađuje sa automatikom. Performanse su odlične i više nego dovoljne za ovakvu vrstu automobila. Za ubrzanje do “stotke” potrebno je 10,3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 218 km/h. Potrošnja je umjerena. Prosjek na testu je iznosio 7,2 litara. Po gradu potrošnja se kreće oko 8,5 litara. Na auto putu, pri 120 km/h sa spuštenim krovom Cascada troši 8,8 litara, a sa podignutim 7,1 litar.
Iako je turbo dizel odličnan motor dobrih performansi, ipak smatramo da je za ovakav kabrio primereniji, šmekerskiji benzinski motor, a Opel u ponudi ima dva kvalitetna nova turbo benzinca. Opel je napravio odličan kabrio model sa premijum prizvukom koji prodaje po “regularnoj” cijeni. Automobil koji smo vam prikazali ima osnovnu cijenu od 28.227 eura. Uz brojnu dodatnu opremu, konačna cijena iznosi 36.399 eura.
Volan kao puter
Standardni opelov točak upravljača u kabrioletu je obložen izuzetno mekom kožom. Ako ga snažnije zgrabite prsti će vam utonuti u njega nekoliko meilimetara, što je vrlo prijatno i poeljno. Volan je usotalo naintimnji deo automobila preko kojeg komunicirate sa autom.
Rastegljivi prtljažnik
Prtljažnik ima osnovnu zapreminu 380 litara sa podignutim , odnosno 280 litara sa spuštenim krovom nudi dosta prostora. Na žalost, vrata prtljažnika su relativno mala, što smatramo da nije mana. Ako poželite, uvek možete povećati korisni prostor obaranjem zadnje klupe. Ipak, ne znamo nikoga ko bi ovakvim kabrioletom prenosio kabasti teret.
Električno pokretani krov
Opel je koristio magneziju u skeletu krova kako bi smanjio masu. Elektro-hidraulični sistem podiže i sklapa krov za 17 sekundi, a ovu operaciju možete izvesti i u vožnji, do brzine od 50 km/h. Nema boljeg načina da na sebe privučete pažnju nego da u opuštenoj gradskoj vožnji izvedete “ritual” podizanja ili spuštanja.
Tehnički podaci: Opel Cascada
Motor: zapremina 1.956 ccm, snaga 121 kW (165 KS) pri 4.000 o/min, maks. okretni moment 350 Nm pri 1.750-2.500, mjenjač šestostepeni automatski
Dimenzije: 4.695/1.840/1.445 mm, međuosovinsko rastojanje 2.695 mm, rezervoar za gorivo 56 litra, prtljažnik 280/750 litra, masa 1.740 kg, pneumatici 235/50 R 18
Performanse: maksimalna brzina 218 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,3 s, potrošnja 8,2/5,0/6,2 l/100 km, emisija CO2 163 g/km
Oprema
Standard: ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, prednji i bočni vazdušni jastuci, putni računar, tempomat sa limiterom brzine, LED dnevna svjetla, el. podesivi i grijani spoljašnji retrovizori, el. podizači svih prozora, e. pokretanje krova, automatski dvozonski klima uređaj, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, maglenke, alu-felne prečnika 17 inča
Doplata
Multimedijalni sistem sa navigacijom, bluetooth povezivanje telefona, kožna sjedišta, dodatni deflektor, metalik boja, automatsko parkiranje, sportska sjedišta