Vozili smo: Novi Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Vozili smo: Novi Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Toyota je 2005. godine predstavila svoj najmanji model pod imenom Aygo, te je isti pravila devet godina. Kada je Toyota ušla u automobilski A segment, njen mališan Aygo imao je devet direktnih konkurenta, danas devet godina poslije taj broj narastao je na dvadeset. Udvostručeni broj konkurenata jasno ukazuje o važnosti A segmenta, a sama je Toyota proizvela 760.000 primjeraka Aygo modela.
Nakon devet godina od predstavljanja prve generacije Aygo modela, došao je red na drugu generaciju ovog mališana, koja je predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Novi Aygo zadržao je prepoznatljivost prethodnog modela, ali druga generacija dolazi sa dosta modernijim i dinamičnijim dizajnom koji će zasigurno skrenuti veliku pažnju na ovaj model.
Piše: Emir Kalender
Novi J-Playful dizajn
Nakon prisustva na ženevskoj premijeri novog Aygo modela, dobili smo dvodnevnu priliku u Holandiji da isprobamo novog Toyotinog mališana. Testna ruta bila je od Amsterdama do Rotterdama i natrag, u kojoj smo imali priliku novi Aygo voziti po lokalnim otvorenim cestama, autoputu, te na kraju po gradskim ulicama.
Nakon dolaska na aerodorom Shipol u Amsterdamu, uputili smo se u obljižnji restoran Den Burgh gdje smo se u ugodnom ambijentu odmorili i pripremili za prve kilometre sa novim Aygoom. Na parkingu restorana bila je parkirana mini flota Aygoa u crvenoj, narandžastoj, crnoj i bijeloj boji, sa različitim nivoima opreme, ali svi pokretani sa istim 1.0-litrenim VVT-i motorom.
Dizajn novog Aygoa kreacija je Davida Teraia kojeg smo upoznali ovom prilikom, te smo se iz prve ruke upoznali sa njegovim vodiljama prilikom dizajnaranja ovog automobila. Prilikom dizajniranja novog Aygoa on je nadahnuće pronašao u kulturi mladih u Japanu. Namjera je bila da ovaj automobil bude prepoznatljiv i drugačiji od drugih, a dizajn novog Aygoa nazvan je J-Playful.
Iako je dizajner inspiraciju crpio sa japanskih prostora, nema sumnje da je novi dizajn mnogo bliži i evropskim kupcima, čemu Toyota posebno daje pažnju sa svakim novim modelom. To nije nikakvo čudo jer Toyota u narednim godinama želi preuzeti zanačajniji dio tržišnog ‘kolača’ u Evropi. Automobilom dominira slovo ‘X’, a najuočljivije je na prednjem dijelu. Oblik prednje svjetlosne grupe prati agresivnu masku motora što novom Aygou daje sportski izgled.
Novi Aygo od svog prethodnika duži je za 25 mm, pa njegova dužina iznosi 3.455 mm, širina je ostala ista 1.615 mm, dok je njegova visina smanjena za 5 mm koja iznosi 1.460 mm. Ipak to se nije negativno odrazilo na unutrašnje dimenzija pa tako putnici na prednjoj klupi imaju 7 mm više prostora za glavu. I tu nije kraj s povećanjem dimenzija, jer je povećan i razmak između točkova za 8 mm što se direktno odažava na bolje vozne karakteristike. Povećanje dimenzija unutrašnjeg prostora automobila omogućio je i rast prtljažnika čija je zapremina povećana za 29 litara što sada ukupno iznosi 168 litara.
Unutrašnjost
Dizajn unutrašnjosti novog Aygoa temeljito je promjenjena, pa je sada daleko ljepša, zabavnija i modernija. Iako je izrađena od tvrde plastike, finalna obrada odlična a svi sastavi su japanski precizno uklopljeni. Ono što definitivno uljepšava unutrašnji ambijent novog Aygoa jesu obojeni pastični umetci, a ništa manje važu ulogu nema ni 7 inčni ekran osjetljiv na dodir pod nazivom X-Touch. Očekivano, on prikazuje sve informacije od audio uređaja, navigacije, Google servisa, kao i informacije sa mobilnog telefona kada je uparen sa ovim sistemom. No, pored navedenog isti ekran prikazuje i sliku sa kamere za vožnju unatrag koja je standardni dio opreme Aygoa druge generacije.
Značajnu promjenu pretrpila je i instrument tabla koja je bogatija sa pokazivačima te znatno ljepše dizajnirana. Glavna promjena u odnosu na prethodnu instrument tablu jeste pokazivač okretaja motora koji sada dolazi standardno u digitalnoj izvedbi, dok se u prethodnoj generaciji isti doplaćivao i dolazio je kao analogni pokazivač.
Novi Aygo krasi i mogućnost personalizacije u vidu 4 osnovna i 3 posebna paketa, sa velikim brojem kolornih kombinacija. Svaki budući kupac novog Aygoa moći će po svom ukusu napraviti kombinaciju boja što će svaki automobil učiniti jedinstvenim. Ono što je važno spomenuti je da će budući vlasnici Aygoa imati mogućnost naknadne kupovine druge ukrasne kombinacije u drugoj kolornoj šemi, što znači da će moći svoj automobil osvježiti s vremena na vrijeme.
Sjedišta su korektno profilisana i dosta dobre su udobnosti, pa pronalazak idealne vozačke pozicije nije problem. U to smo se mogli uvjeriti tokom vožnje prve rute koja je kombinirala vožnju na otvorenoj cesti, autoputu i u gradu.
Iskustva iz vožnje
Polaskom iz restorana Den Burgh u Amsterdamu krenuli smo prema Marnemoendeu, gdje smo većinu puta vozili po lokalnim cestama sa prelijepim krajolikom. Nakon kafe pauze u Marnemoende putnas je odveo prema Rotterdamu preko odličnih autoputeva na kojima novi Aygo nije pokazivao znakove umora.
Iako je naš Aygo pokretao 1.0-litreni VVT-i trocilindarski motor sa 69 KS i 95 Nm okretnog momenta, mogli smo bez problema držati visok brzinski ritam. Ipak, držali smo se propisanih ograničenja od 120 km/h što je u nekim momentima bilo dosadno, a navedena brzina za novi Aygo nije predstavljala ni najmanji napor. Pri takvoj vožnji u kabini nije bila pristuna pretjerana buka. Jasno, prisutna je buka koja dolazi s ceste te karakteristični zvuk trocilindraša, koji postaje izraženiji onda kada ste u fazi preticanja te morate motor ‘zavrtiti’ u veći broj okretaja bez čega teško da ćete moći preticati.
Smanjenju buke pogodovala je i poboljšana aerodinamika, kao i smanjenju potrošnje goriva i emisiji štetnih plinova. Prema fabričkim podacima novi Aygo u Eco verziji hvali se sa potrošnjom od svega 3,8 l/100 km i 88 g/co2 emisije štetnih plinova. Aygo Eco verzija donosi Start/Stop sistem koji je tokom naše vožnje u gradu perfektno radio, a sam Start/Stop sistem idealan je za ovakav gradski automobil.
Kada je riječ o potrošnji, na nju nismo obraćali veliku pažnju jer naša ruta bila je dugao oko 120 km u kombinovanom režimu. Također, u gradovima su postavljeni semafori koji prepoznaju gužvu, pa zbog toga stajanja na crvenom svjetlu gotovo da i nije bilo. Zbog toga ćemo o potrošnji pisati kad novi Aygo stigne na test, u naše realne balkanske uslove, mada vjerujemo da će biti blizu fabričke deklarisane potrošnje.
Tehnička unaprijeđenja
Kada je riječ 1.0-litrenom VVT-i motoru, on je pretrpio unaprijeđenja pa sada ima bolji odziv te nešto drugačiji zvuk. Otklonjene su blage vibracije u ‘leru’ koje su se prenosile na karoseriju automobila kod prve generacije što doprinosi komforu ovog automobila. Svakako veliki napredak napravljen je u smanjenju težine motora koji je sada lakši za 12 kg. Pored motora unaprijeđenja pretrpili su i drugi mehanički sklopovi kao što je upravljački sistem koji je sada 14% direktniji. Naredni mehanički sklop koji je unaprijeđen je ovjes na prednjoj i zadnjoj osovini koji je sada podešen da bude udobniji, što smo osjetili tokom vožnje, a njegova težina smanjena je za 3,3 kg.
Tokom zvanične prezentacije neki od prisutnih novinara bili su zainteresovani da li će se pojaviti novi Aygo u hibridnoj izvedbi. Odgovor predstavnika Toyote bio je negativan, obzirom da se radi o skupom sistemu koji bi značajno povećao cijenu automobila, te zbog velike tehničke zahtijevnosti što bi u konačnici dovelo u pitanje i krajnji rezultat. Jednostavnije rečeno, upitno je da li bi potrošnja bila manja nego sada.
Kada je novi Aygo bio još u fazi razvoja, inžinjeri su odlučili da Aygo sa osnovnim paketom opreme bude opremljen ABS, EBD i VSC (ESP) sigurnosnim sistemima, kao i kontrolom pritiska u gumama koji će biti obavezan kod svih novih automobila koji se prodaju na evropskom tlu od 2015. Također novi Aygo opremljen je Hill start assistent sistemom – pomoć pri kretanju uzbrdo, a tu je i 7 zračnih jastuka.
Na kraju…
Kada zbrojim prve utiske iz vožnje novog Aygoa, možemo zaključiti da je Toyota napravila značajan iskorak i podigla ljestvicu standarda visoko. Posebno uzimajući u vidu da je novi Aygo moguće opremiti zaista luksuznom opremom kao što su kožna sjedišta, da ima bogatu serijsku opremu, te da su zanačajno unaprijeđeni mehanički sklopovi.
Novi Aygo dobio značajnu tehnološku opremu koja podiže cijenu automobila, ali Toyota i Toyota Adria BiH potrudili su se da siromašnom BiH tržištu omoguće cjenovno prihvatljiv Aygo. Tako će novi Aygo na BiH tržište stići u septembru po cijeni od 17.800 KM za srednji paket opreme.
Zahvaljujući Toyota Adria BiH otputovali u Amsterdam i Rotterdam kako bi isprobali novi Aygo, te vam iz prve ruke prenijeli naše impresije o novom Toyotinom modelu.