Uporedni test: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat – Porodični dvoboj!
Uporedni test: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat – Porodični dvoboj!
Segment „srednje klase“ ili popularno rečeno segment poslovnih limuzina za svakog velikog proizvođača automobila od posebne je važnosti. Volkswagen u ovom segmentu nastupa sa Passat modelom sa kojim je već godinama u vrhu po prodaji. Od 2001. godine u ovaj segment ušla je i Škoda sa Superb modelom sa kojim je napravila značajne rezultate.
Da li je Škoda sa Superb modelom može preuzeti ozbiljan dio kupaca od Volkswagena? Koliko je bolji Passat od Superba? Koji je model cjenovno prihvatljiviji? Na ova pitanja odgovore je dao uporedni test ova dva modela.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Model kao što je Volkswagen Passat nije potrebno mnogo predstavljati, a koji je se od 1973. godine do danas proizvodi u svojoj osmoj generaciji sa više od 22 miliona proizvedenih jedinica. Prodajna premoć u Evropi traje već godinama, a ni stanje na bh. tržištu nije ništa drugačije gdje je Passat u svom segmentu apsolutni vladar.
S druge strane Škoda kao proizvođač sa istorijom 2001. godine oživila je svoj prestižni model pod imenom Superb s kojim je ušla u srednju automobilsku klasu. Povratak Superb modela zaoštrio je konkurenciju u ovom automobilskom segmentu, posebno kada se zna da je Škoda članica Volkswagen grupacije zbog čega ima širok pristup savremenim tehološkim rješenjima koja posjeduje Volkswagen. Na tom tragu treba istaći da je povratnički Superb model bio preuređeni Passat (3BG) pa je kod mnogih stvoreno mišljenje da je „Passat i Superb“ isto vozilo sa drugačijom značkom brenda.
Već u drugoj generaciji Superb je napravio jasnu diferenciju od svog prethodnika, ali se i jasno odvojio od Passata kojem želi biti direktni konkurent. Dolazak treće, aktuelne, generacije Superba iznova je donio značajne promjene u odnosu na prethodnika, za kojeg u Škodi kažu da nikad nije bio bolji. Takva tvrdnja svakako ima svoje uporište, ali da li se može ravnopravno suprostaviti Volkswagen Passatu? Odgovor slijedi…
.
Šta nudi Volkswagen Passat B8?
Za Passat B8 Volkswagen je obezbjedio „crème de la crème“ tehnologiju kojom raspolaže u svom asortimanu, a koji je svake godine sve bogatiji. Pored vrhunske tehnologije Passat B8 ima detaljno promijenjen vanjski i unutrašnji dizajn. Ono što je ključno promjenjeno jeste koncepcija i filozofija ovog automobila. Po nama, oduvijek je trebala takva biti pa je novi Passat: dizajnerski privlačan, reprezentativan, sportskog duha, tehnološki napredan, funkcionalan, udoban i cjenovno dostupan.
Dizajn novog Passata B8 vrlo je elegantan, ali ujedno i sportski, rekli bi smo „nikad više sportski“. Upravo taj sportski duh izražavaju čiste i oštre linije automobila, te smanjena visina i skraćeni prednji prevjes automobila. Bočna strana automobila je vitka i izdužena, sa blagom formom sedan kupea, a kako pogled odlazi prema zadnjem dijelu automobila geni sa CC modela sve su vidljiviji, posebno na zadnjim vratima.
No, Passat B8 zadržao je eleganciju prave limuzine. Kada već spominjemo zadnja vrata, svakako treba istaći da je njihova veličina povećana kao i sam ugao otvaranja, pa ulazak na zadnju klupu automobila na nivou je velikih limuzina: lagan i jednostavan! Zadnji dio automobila zadržao je sličnost sa svojim prethodnikom i to je jedino što ova dva modela imaju zajedničko.
Unutrašnjost novog Passata B8 ista je priča kao i vanjski dio. Temeljito izmijenjena u odnosu na prethodnika, ali su zadržana Volkswagen načela, gdje je akcenat stavljen na funkcionalnosti, vrhunsku preciznost završne obrade i kvalitet materijala. Ergonomija je vrhunska, upravo onakva na kakvu su navikli vlasnici Volkswagen automobila. Sve je podređeno užitku u vožnji, pa se idealna pozicija za vožnju brzo pronalazi. Kako bi se užitak u vožnji dodatno poboljšao ručica mjenjača je pomjerena za 3 cm prema gore.
Prostora u putničkoj kabini ima i više nego dovoljno, pa tako bez problema jedan iza drugog mogu sjediti putnici s prosječnom visinom od 180 cm. Unutrašnjost po širini je povećana za dodatnih 17 mm te zaista pruža prostornu raskoš, posebno na stražnjoj klupi.
Udobnost je značajno unaprijeđena, kako zbog povećanja dimenzija, tako i zbog promjene položaja sjedenja. Udobnost sjedišta ovisi o odabranom paketu opreme, a naš testni model imao je platnom presvučena sjedišta koja su imala dosta dobru bočnu potporu i udobnost. Rekli bismo dobar omjer između sportskog užitka i udobnosti. Svakako treba spomenuti i zapreminu prtljažnika koja iznosi 586 litara, a istu je moguće povećati preklapanjem zadnje klupe.
Volkswagen Passat: Motor i mjenjač
Za pokretanje testnog Passata bio je zadužen 2.0-litreni TDI motor sa 150 KS dostupnih u rasponu od 3.500 do 4.000 okr./min i 340 Nm okretnog momenta koji je dostupan u rasponu od 1.750 do 3.000 okr./min. Dobro poznati i provjereni TDI motoru iz Volkswagena pretrpio je određene modifikacije koje su mu donijele smanjenje težine i povećanje snage. Tako je dobio potpuno aluminijski blok što je smanjilo težinu motora za 40 kg, ali i ukupnu težinu automobila koja je manja za 85 kg. Smanjenje težine automobila pozitivno se odrazilo na performanse automobila, smanjena je potrošnja goriva i emisija štetnih plinova.
Motor je bio uparen sa odličnim 6-stepenim DSG mjenjačem, a testni model imao je „papučice“ na volanu za promjenu stepena prijenosa. Kombinacija 2.0-litreni TDI motor i DSG mjenjač savršeno funkcionišu. Ubrzanja u „D“ modu su lagana i tečna, dok „S“ mod pokazuje sav potencijal motora, ali i brzo reagovanje mjenjača. Jednostavno čisti užitak u vožnji. Kome to nije dovoljno, tu je „M“ mod, pa izmjene stepena prijenosa može vršiti po vlastitom osjećaju.
Kada je riječ o performansama, za ovaj model fabrički je deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 218 km/h što je sasvim dovoljno za većinu budućih prosječnih kupaca Passata. Ko poželi brži model Volkswagen je obezbjedio „top dizelski model“ sa 240 KS.
Potrošnja goriva tokom testa značajno je varirala obzirom na hladne dane tokom testa. U gradskim uslovima zabilježili smo potrošnju od 5,3 do 8,5 l/100 km, a na otvorenoj magistralnoj cesti zabilježili smo potrošnju od 5,0 do 5,6. Na kraju test smo završili sa ukupnim prosjekom od 6,8 l/100 km, što nije loše kada uzmemo u obzir uslove u kojim smo vozili.
Volkswagen Passat: Ovjes, upravljivost i sigurnost
Ovjes Passata B8 podešen je da bude nešto tvrđi, ali to se nije odrazilo na udobnost auta, čak šta više, generacija B8 vjerovatno je najudobnija od kada se Passat proizvodi. Vozne karakteristike su na visokom nivou, kao i kod svih modela koje smo isprobali na MQB platformi. Bez obzira na veličinu automobila i dizelski agregat, balans automobila je odličan. Kroz zavoje prolazi bez tendencije da proširi putanju preko prednje ili zadnje osovine.
Kako bi se spriječile neugodne ili rizične situacije brine se veliki broj sigurnosni sistema, a prvenstveno tu je ESC sistem koji je stigao sa MQB platformom. Uz ESC sistem, testni model bio je opremljen sa ABS, ASR, EDL, EDTC i TRSP sigurnosnim sistemima. Svakako treba istaći da je Passat B8 moguće opremiti raznim vozačkim asistentima koji nisu dostupni čak ni kod nekih limuzinama iz većeg automobilskog segmenta. Pored elektronskih sigurnosnih sistema testni model bio je opremljen sa šest zračnih jastuka, a na EuroNCAP testu Passat je osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.
Volkswagen Passat B8, savremena limuzina
Passat B8 značajno se približio premium segmentu, slobodno možemo reći da je na samoj margini. Volkswagen je u Passatu B8 ponudio mnoštvo nove tehnologije i asistenata u vožnji što je prije bilo dostupno samo u većim automobilskim klasama. Uz to dolazi odlična udobnosti, vrhunske vozne karakteristike, primamljiv dizajn, najviši stepen sigurnosti za putnike itd. Kada je u pitanju cijena što je na našem tržištu obično presudni faktor, Passat je i u tom segmentu vrlo konkurentan. Tako je testni model sa 2.0-litrenim TDI motorom od 150 KS i DSG mjenjačem, u paketu Comfortline i dodatnom opremom koštao 64.196 KM do registracije.
.
Šta nudi Škoda Superb treće generacije?
Povratak Superb modela za Škodu je označio novo poglavlje u njenoj dugogodišnjoj historiji, ili bolje rečeno, nastavak poglavlja koje je zaustavljeno 1939. godine. Za povratnički Superb model Škoda je kao bazu iskoristila vrlo uspješni Volkswagen Passat 3BG, te uz manje korekcije na istoimenom modelu, krenula u novu eru. Od tada pa do danas, Superb i Volkswagen Passat postali su neodvojivi dio priče, iako je Škoda sa drugom generacijom Superba napravila ozbiljan korak u diferenciji od svog glavnog „takmaca“. Dizajn druge generacije i nije bio adut s kojim se Superb mogao hvaliti, bar kada je riječ o limuzinskoj verziji.
Dolaskom treće generacije Superb je iz temelja promijenio dizajn, koji je sada postao jedan od glavnih aduta ovog modela. Dizajn novog Superba je rezultat nove Škodine dizajnerske filozofije koja je započela sa aktuelnom Octavijom, pa jednostavne i oštre linije prevladavaju automobilom. Kompletan dizajn automobila odlikuju sklad i preciznost. Nema neskladnih detalja kao na prethodnom limuzinskom modelu kojeg je „mučila“ zadnja svjetlosna grupa, kao i duguljasta silueta automobila. Novi Superb sada ostavlja utisak velike i ozbiljne limuzine modernog dizajna.
Škodini dizajneri na trećoj (modernoj) generaciji Superb modela nisu eksperimentisali, već su primijenili sva dosad stečena znanja i iskustva. Zbog toga i ne čude česti pogledi drugih vozača ili prolaznika…
Unutrašnjost Superb modela nastavak je pozitivne priče o dizajnu vanjskog dijela automobila. Jednostavnost i funkcionalnost dvije su riječi kojima bismo najkraće mogli definisati putničku kabinu. Novi Superb dizajnerski nema nikakvih dodirnih tačaka s prethodnim modelom, jer unutrašnjost novog Superba krase jednostavne i oštre linije koje ostavljaju „minimalistički“ utisak. Unutrašnjost je koncepcijski gotovo ista sa aktuelnim modelom Octavije, ali, jasno, uz dodatnu prefinjenost i kvalitetnije materijale.
Kvalitet materijala i preciznost završne obrade, očekivano za ovaj model, na visokom je nivou koji se može pronaći u Škodinoj ponudi. Ipak, postoji i segment koji malo kvari odličan utisak, a to je udobnost sjedišta koja bi trebala biti bar za jednu nijansu mekša, što bi u konačnici ostavilo odličan utisak.
Škoda je za novi Superb pripremila mnoštvo tehnoloških unaprjeđenja koja vožnju čine ugodnom i jednostavnom. Tako putnici u novom Superbu mogu koristiti razne moderne tehnologije, a jedna od njih je i SmartLink sistema. SmartLink uključuje MirrorLinkTM, Apple CarPlay i Android Auto, koji pružaju jednostavan pristup mnogim aplikacijama iz pametnog telefona putnika. Putnici u novom Superb modelu mogu se povezati i na Internet mrežu što će putovanja učiniti zabavnijim. Također, novi Superb donosi prvi put i trozonski klima uređaj.
Ponuda prostora kao glavni adut i funkcionalnost
Škoda kroz sve svoje modele promoviše bogatu ponudu prostora i funkcionalnost, pa izuzetak nije ni novi Superb, koji nudi „kraljevsku“ ponudu prostora, kako u putničkoj kabini, tako i u prtljažniku. To potvrđuje činjenica da bez problema, jedan iza drugog, mogu sjediti izrazito visoki putnici, pa smo tokom testa na prednje sjedište smjestili putnika visine 192 cm, a iza njega putnika visine 188 cm. Obojica su imali dovoljno prostora i za noge i za glavu. Sa širinom je ista situacija, pa gledajući cjelokupno, prostor putničke kabine novog Superba najviše podsjeća na prostranu dnevnu sobu. U jednom momentu neće biti čudno ako se zapitate da li vam zaista treba toliki prostor u automobilu.
Prtljažnik sa svojih osnovnih 625 litara zapremine, „progutat“ će prtljag i najzahtjevnijih putnika, a za slučaj potrebe transporta veće količine prtljaga, preklapanjem stražnje klupe prtljažni prostor povećava se na 1.760 litara. Impresivno! Uz to svakako treba spomenuti da se poklopac prtljažnika testnog modela otvara i zatvara automatski, za šta je dovoljno samo pritisnuti taster na poklopcu ili daljinskom upravljaču (ključa) vozila.
Novi Superb hvali se i sa 29 Simply clever rješenjem, koja su zaštitni slogan Škode. U 29 novih Simply clever rješenja koje ima novi Superb spada niz pretinaca, džepova, držača čaša i flaša do 1,5 l, pretinac za sunčane naočale, pretinci za kišobrane u vratima, električno upravljanje petim vratima koja se otvaraju i zatvaraju automatski. Također, peta vrata je moguće otvoriti bez dodira, dovoljno je samo da kliznete nogom ispod prtljažnika i on će se sam automatski otvoriti. Ovaj dodatak je moguć samo kod električno upravljivim petim vratima i sistemom KESSY (sistem pokretanja i zaključavanja).
Vozne karakteristike: motor, mjenjač, pogon i ovjes
Za pokretanje testnog modela zadužen je poznati 2.0-litreni TDI motor sa 150 KS dostupnih od 3.500 do 4.000 okr/min i 340 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 1.750 do 3.000 okr/min., a motor je uparen sa ručnim 6-stepenim mjenjačem. Snaga se na podlogu prenosi preko sva četiri točka putem 4×4 sistema koji omogućava Superbu odlično držanje ceste.
U ovoj kombinaciji motora, mjenjača i pogona fabrika deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 215 km/h. Tokom testa putni računar je zabilježio potrošnju goriva u gradskim uslovima od 6,2 l/100 km s uključenim „Star+Stop“ sistemom, i naravno, nezaobilaznim gradskim gužvama. Na otvorenoj cesti putni računar je zabilježio potrošnju od 5,3 l/100 km, s tim da se tokom vožnje nije pretjerano obraćala pažnja na ekonomičnost vožnje, pa je navedenu potrošnju moguće dodatno smanjiti. Uz to treba dodati da su tokom testa bile niske temperature zraka što je svakako doprinijelo većoj potrošnji goriva.
Superb sa ovim motorom definitivno nije pretjerano raspoložen za pružanje sportskih užitaka u vožnji, ali se korektno nosi sa svim postavljenim izazovima. Dvolitreni dizelaš sa 150 KS sa 4×4 pogonom zadovoljit će većinu bh. kupaca, ali ipak oni koji vole bržu i dinamičniju vožnju definitivno trebaju odabrati model sa snažnijim motorom od 190 KS, koji će biti i više nego dovoljan da podigne adrenalin.
Novi Superb sa pogonom na sve točkove 4×4 uvjerava svim dobrim vrlinama. Tehničke karakteristike su odlično podvozje sa multilink stražnjom osovinom. Balans težine automobila je odličan, pa proklizavanja preko prednje ili zadnje osovine nema. Naravno, za to je zaslužan i pogon na sve točkove.
Ovjes je očekivano nešto mekše podešen, ali nema pretjeranih naginjanja vozila, tako da je pred Superba moguće postaviti izazov dinamičnije vožnje po zavojitim cestama. Za sigurnost u vožnji brine se sigurnosna elektronika (ESC uključuje: ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS,CBC, MKB, XDS+ i Autohold) koja će na vrijeme reagovati te vozilo zadržati u predviđenoj i zadanoj putanji. Novi Superb postavljen je na modularnu MQB platformu, baš kao i Passat B8.
Superb kombinuje odlike hatchbacka i limuzine sa ogromnom prostranošću
Tvrdnja Škode da je novi Superb najbolji automobil koji je ikad izašao sa njihovih proizvodnih traka itekako ima smisla. Najveća Škodina limuzina dobila je potpuno novi, privlačni, agresivni i mladalački dizajn, te brojna tehnološka i mehanička poboljšanja. Kvalitet materijala i završne obrade također je podignut na veći nivo.
Raskošne dimenzije putničke kabine i prtljažnika oduvijek su bile među najjačim adutima Superba, a s novim modelom raskoš prostora odlazi na još veći nivo. Uz to, kad dodamo još veliki broj novih „Simply Clever“ rješenja, novi Superb se nameće kao ozbiljan konkurent i znatno skupljim automobilima.
Vožnja novog Superba najviše podsjeća na vožnju velikog „hatchback“ modela, što u neku ruku i jeste Superb, ali uz sve benefite koje donose velike sedan limuzine. Zbog spoja ove dvije filozofije Superb i jest tako interesantan automobil. Svojim mogućnostima pokriva veliki broj želja i potreba, bilo da se radi o poslovnim, ili porodičnim korisnicima.
Cijena testnog modela sa dodatnom opremom iznosi 64.921,00 KM sa PDV-om. Detaljan popis serijske i dodatne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Konačno bi trebali donijeti nimalo jednostavnu odluku i reći koji je model bolji. Suprotstavljeni automobili definitivno su različiti i rekli bismo posebni na svoj način. Iako dijele istu modularnu MQB platformu, pokreće ih isti motor sa identičnom izlaznom snagom, a razliku je jedino činio mjenjač, koji može biti i stvar preferencije budućeg kupca. Opremljenost automobila vrlo je približna pa su i cijene bile približne.
U konačnici istaknut ćemo pozitivne strane Škode koja je izazivač na ‘dvoboj’. Superb tako nudi rekordnu količinu prostora u putničkoj kabini, a prtljažnik je već u samoj osnovi poput dječje sobe. Uz to kada se doda da Superb ima peta vrata kao hatchback, otvara se mogućnost prijevoza zaista gabaritnih stvari. Ono po čemu Superb nije još dorastao Passatu jeste udobnost, kvalitet materijala, te nemogućnost opremanja najsavremenijom tehnologijom kojom u ovom momentu Volkswagen raspolaže.
Passat B8 u odnosu na Superb nudi odličnu udobnost, kvalitet materijala koji u rangu premium segmenta, vrhunske asistente u vožnji i odlične vozne karakteristike. Ukupno gledano, Passat B8 ima sve odlike vrhunske luksuzne limuzine. Ono u čemu je inferioran u odnosu na Superba jeste nešto manja prostranost, ali i dalje on nudi više od prosjeka. Tovarne sposobnosti prtljažnika također nisu istim mogućnostima kao kod Superba.
Kada sve sagledamo, Škoda Superb je po svim svojim karakteristikama veliki hatchback model, dok je Passat B8 vrhunska limuzina srednje klase koja ulazi u premium segment. Budućim kupcima pri odabiru jednog od ova dva automobila vodilja bi trebala biti namjena automobila. Tako će Passat će ponuditi veću udobnost, luksuz, inovativnost, dok će Superb ponuditi veću prostranost i funkcionalnost.