Uporedni test: Volkswagen Passat B7 vs. Passat DSG
Uporedni test: Volkswagen Passat B7 vs. Passat DSG
Jedan od najprodavanih automobila na BH tržištu je Volkswagen Passat. Odlični prodajni rezultati nisu slučajni, jer Volkswagen iz generacije u generaciju pravi odličan posao kada je u pitanju ovaj model. Aktuelni model pod oznakom B7 dizajnerski nije se puno odmakao od prethodnog modela B6 što je mnoge razočaralo, ali je automobil značajno tehnološki napredovao.
.
Sve pozitivne strane prethodnog modela B6 su zadržane i unaprijeđene, a novi B7 je dobio potpuno novu paletu savremenih motora, gdje bi posebno istakli nove TDI Common rail motore. Zahvaljujući njima Passat je postao mnogo ekonomičniji kada je potrošnja u pitanju, ali i ugodniji za vožnju. Prema tvrdnjama iz Volkswagena njihov cilj je bio tehnički usavršiti model B7 i tehnološki ga bolje opremiti sa raznim elektronskim sistemima i pomagalima. Ovakav pristup i filozofija Volkswagena rezultovala je tehnički odličnim automobilom, a cjenovno je postao još prihvatljiviji od svog prethodnika što je u vrijeme recesije jako važno.
Novi Passat nudi se u dvije izvedbe kada su u pitanju mjenjači, u standardnoj izvedbi sa manuelnim mjenjačem i opcionim DSG mjenjačem. Mnogi su u dilemi šta je bolje, manuelni ili savremeni DSG mjenjač? Da li se isplati doplata za DSG mjenjač? Čovjek ili mašina? Na neka od ovih pitanja odgovor će vam dati ekipa koja radi na projektu “Full Motion” pri Katedri za motore i vozila Mašinskog fakulteta u Sarajevu, gdje su napravili uporedni test dva nova Passata opremljeni sa manuelnim i DSG mjenjačem, a koje su pokretali savremeni TDI motori. U nastavku prenosimo detalje sa uporednog testa koji su napravili v. prof. dr. Boran Pikula, Adis Gadžo i Leo Katz.
Volkswagen Passat posljednje generacije vjerovatno predstavlja jedno od najpoželjnijih automobila današnjice na našim prostorima a i šire. Njegova jedinstvena filozofija je opšteprihvaćena i dokazana u praksi pa stoga ne čudi enorman broj prodatih primjeraka ove, ali i svih prethodnih generacija Passata. Njemački kvalitet upotpunjen odličnim dizajnom jednostavno mora biti pun pogodak.
Ovim uporednim testom smo pokušali riješiti dilemu oko izbora transmisije na VW Passatu posljednje generacije: da li je klasični manualni mjenjač bolji izbor od naprednog automatskog DSG mjenjača ili je obrnuto?
Odgovor na ovo pitanje će te naći u nastavku testa, a prije toga želimo da predstavimo „takmičare“. U našem uporednom testu su učestvovala 2 VW Passata posljednje generacije (B7), koji su pokretani dobro poznatim 2.0-litarskim „common-rail“ TDI motorom maksimalne snage 103 kW (140 KS) koju razvija pri 4200 o/min, te maksimalnog obrtnog momenta od 320 Nm koji se ostvaruje u rasponu 1750 – 2500 o/min.
Ukoliko pogledate fotografije, možda će te reći da su ova dva Passata totalno različita, ali u suštini to nisu. U oba slučaja riječ je o modelima koji su opremljeni „comfortline“ paketom opreme, uz određene nivoe dodatne opreme koja je, pored transmisije, jedina razlika između ova dva modela.
Cijena osnovnog modela sa 2.0 TDI motorom i 6-stepenom manualnom transmisijom, za BH tržište iznosi 48.200 KM, dok su cijene testnih modela bile znatno različite. Cijena testnog Passata sa 6-stepenom manualnom transmisijom je iznosila 51.205 KM do registracije uz listu dodatne opreme u kojoj se posebno ističe električni stakleni krov (1.742 KM) i metalik boja (928 KM) te uz još poneku sitnicu.
DSG transmisija iziskuje dodatnih 4.403 KM u startu, a ako tome pridodate još multimedijalni i navigacijski uređaj „RDS 510“ sa touch-screen ekranom i 30 GB hard diska (4.354 KM), „Mineapolis“ 17“ alu – naplatke (1.041 KM), bi-xenon svjetla sa prednjim (dnevnim) i zadnjim LED svjetlima (2.354 KM), i još ponešto, shvatit ćete da se konačna cifra vrtoglavo penje, tako da je cijena testnog modela sa DSG transmisijom iznosila 62.284 KM! No, ove razlike u cijeni diktira prvenstveno dodatna oprema koja je stvar ličnog ukusa i dubine džepa, a o tome se ne raspravlja. U nastavku vam iznosimo detalje sa testiranja oba modela, kako bi riješili pitanje sa početka teksta.
U sklopu testiranja ubrzavanja, prilikom čega je mjereno vrijeme ubrzavanja od 0 do 100 km/h, pokazalo se da Passat sa manuelnim mjenjačem stiže sa 0,1 s brže nego njegov „brat“ sa DSG mjenjačem. Iako fabrički navodi govore da oba modela stižu do 100 km/h za 9,8 s, u praksi smo dokazali da makar jedan od njih može bolje. Tako je Passat DSG postigao fabričke navode od 9,8 s, dok je „obični“ Passat misiju obavio za 9,7 s. Naravno, za ovu 0,1 s smo se morali svojski potruditi, ali s druge strane gledajući mnogo je faktora koji utiču na ubrzanje, pa ćemo navesti najbitnije u ovom slučaju:
- Passat DSG ima veću masu za cca. 30 kg u odnosu na „obični“ Passat
- Testni Passat DSG je imao veći otpor kotrljanja zbog većih dimenzija pneumatika (235/45 R17) u odnosu Passata sa manualnim mjenjačem (215/55 R16).
Gledajući iz vozačke perspektive, znatno eksplozivniji start ima Passat sa manualnim mjenjačem, ali zato izmjena stepeni prijenosa u slučaju DSG mjenjača je neuporedivo brža zbog njegove dvostruke spojnice i kompjuterskog upravljanja sistemom transmisije, što se jasno može vidjeti na dijagramima ubrzanja. Sa manualnim mjenjačem, ubrzanje mnogo zavisi od vozačevih „osjetila“ i istreniranosti izmjene stepeni prijenosa. Nakon ovog dijela, iako je bila mala razlika u ubrzanju, možemo zaključiti da je trenutno rezultat neriješen, 1 : 1.
Sljedeći test je pokazao ipak određene razlike između ova dva modela, a to je ispitivanje potrošnje goriva. Polazeći od fabričkih navoda, koji kažu da Passat sa manualnim mjenjačem troši 5,6/4,0/4,6 l/100 km (grad, otvorena cesta, kombinovano), a Passat DSG troši u prosjeku 0,5 litara više, odlučili smo da to zaista i provjerimo. Praktičnim testom pokazalo se da modelu sa 6-stepenom manuelnom transmisijom, za kretanje zaista treba manja količina energije, odnosno troši manje goriva u odnosu na model sa sekvencijalnom DSG transmisijom.
Ono što se naročito isticalo jeste to da je Passat sa manualnom transmisijom pri vožnji otvorenom cestom trošio manje količine goriva uz veće brzinske prosjeke. U priloženoj tabeli su navedeni rezultati ovog ispitivanja, po čemu se može zaključiti da je u ovoj fazi testa, prednost na strani Passata sa manuelnom transmisijom. Bitno je napomenuti da su se u vozilima prilikom testiranja nalazile po 3 osobe i jednaka količina prtljaga i mjerne opreme, tako da potrošnja goriva kod oba modela može biti i znatno manja, naročito ukoliko se radi o vožnji po ravnoj otvorenoj cesti.
U testu kočenja, oba Passata su pokazala približno jednake rezultate. Jako bitna stavka pri ovom ispitivanju jesu bili pneumatici! Naime, oba Passata su bila opremljena zimskim pneumaticima (Passat DSG je bio opremljen zadnjim ljetnim pneumaticima) zbog zakonske regulative u vrijeme odvijanja testa. Međutim, vremenski uslovi u vrijeme testiranja nisu bili karakteristični zimski uslovi, već više proljetni sa temperaturom zraka oko 20 °C.
Ovakvi uslovi negativno utiču na zimske pneumatike jer se oni pri tome pregrijavaju i samim tim gube vozna svojstva, tako da su zaustavni putevi bili znatno duži nego što bi to bilo da su korišteni ljetni pneumatici. Rezultati ispitivanja kočenja su prikazani grafikom, gdje se na primjeru kočenja sa 100 km/h vidi da zaustavni put iznosi 41 m za Passata DSG odnosno 43 m za Passata sa manualnim mjenjačem. Uvjereni smo da bi oba vozila, u slučaju korištenja ljetnih pneumatika u ovakvim okolnostima, imala zaustavni put kraći za 10-15 %. Zbog ovakve postavke pneumatika i njihovog uticaja na proces kočenja, rezultati kočenja nisu uzeti za zlo niti jednom od testiranih modela.
Kroz tri testa koja su služila za određivanje voznih karakteristika, a to su slalom test, los test i test kočenja sa preprekom, oba Passata su pokazala vrlo dobre rezultate, naročito ako se uzme u obzir činjenica da su bili opremljeni zimskim pneumaticima. Ovi rezultati su prije svega proizvod odlične usklađenosti sistema vješanja, upravljanja i kočenja. Krenemo li od sistema vješanja, možemo naglasiti da Volkswagen (konačno) djeluje udobnije nego u prethodnim slučajevima.
Sam sistem vješanja je malo više podešen na „udobnost“, a u kombinaciji sa vrlo udobnim sjedištima, rupe i neravnine na cesti više neće uzrokovati bol u leđima, naročito nakon duže vožnje. Naravno, u slučaju Passata DSG koji opremljen niskoprofilnim pneumaticima, ipak se osjete oštri prelazi ali ne dovoljno za kritike. Progresivni elektro-hidraulični servo upravljač, komande na točkove prenosi izuzetnom preciznošću, dok je „feedback“ ka vozaču trenutan i vrlo intenzivan.
Na red je došao i završni dio testa koji predočava stvarne utiske pri vožnji u normalnim saobraćajnim uslovima. U ovom dijelu, prednost smo se odlučili dati Passatu sa DSG mjenjačem. Zašto?
-
- Zato što vožnja u gradskim uslovima nimalo ne zamara,
-
- Zato što vožnja na otvorenoj cesti može biti pravo uživanje pri krstarećim brzinama,
- Zato što uslovima vožnje kada se iz vozila izvlači maksimum u svim aspektima, kada se obično vozači odluče za manualni mod izmjene stepeni prenosa, ta ista izmjena teče glatko, ektremno brzo, bez mogućnosti greške pri odabiru stepena prijenosa – jednostavno rečeno, tada DSG mjenjač u mnogome prevazilazi klasični manualni mjenjač.
Zaključak
Kada se sve ovo rečeno sabere i oduzme, opet dođemo na neriješen rezultat, 2 : 2! Međutim, ključni faktor pri odabiru je vjerovatno ležati u dijelu teksta koji se tiče cijena. Razlika između 6-stepenog manualnog i DSG mjenjača iznosi ne malih 4403 KM. Sa tom količinom novca, pri odabiru vozila moguće su mnoge varijante, od velikog izbora dodatne opreme pa do jednostavne uštede novca.
Sve se to može uraditi zahvaljujući tome što Vokswagen dopušta zaista razne kombinacije pri izboru opreme i vozila, što je jako pozitivno i čime svaka osoba može zadovoljiti svoj individualni izbor. Sve to može… ako ste osoba koja ekonomičnost i omjer uloženo-dobijeno cijeni više nego uživanje u vožnji. Ako jeste takav tip osobe, onda je Passat sa manualnim mjenjačem vozilo za vas. Ali ukoliko to niste, tj. želite svaki pređeni kilometar ceste doživljavati na poseban način, a pri tome ekonomičnost vam nije u prvom planu… DSG mjenjač de se pobrinuti da to i doživite!