Test: Volkswagen Taigo R line 1.5 TSI DSG – SUV za sve generacije
Test: Volkswagen Taigo R line 1.5 TSI DSG – SUV za sve generacije
Volkswagen Taigo novi je model u SUV porodici njemačkog proizvođača koji stiže u izuzetno primamljivoj formi. Novi Taigo prvi je SUV coupe model u ponidi Volkswagena sa kojim će sigurno ojačati svoju poziciju u još uvijek rastućem i najpopularnijem automobilskom segmentu. Gradski kompaktni SUV modeli odavno su preuzeli primat, a dolazak njihovih coupe izdanja dodatno će privući još veliki broj kupaca.
Novi Taigo svojim dizajnom, tehnologijom ali i dobrom cijenom stiže u pravo vrijeme. Iako je nastao na temeljima već provjerenih mehaničkih sklopova, novi Taigo unio je puno svježine u Volkswagenovu ponudu, prije svega drugačijim dizajnerskim pristupom. U nastavku vam donosimo detaljan test Volkswagenovog noviteta…
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: Nova forma u praktičnom izdanju
Volkswagen Taigo prvi je kompaktni SUV njemačkog proizvođača koji dolazi u coupe izdanju i kao takav jasno je da će biti želja prije svega mlade vozačke populacije. Međutim, Volkswagen igra uvijek na povjerenje svojih kupaca pa nikada ne radi velike eksperimente te zbog toga sigurno će Taigo biti izbor i onih u zrelijoj životnoj dobi – jer zaista dobro izgleda! Uz atraktivan dizajn koji nikako ne ostaje ne primijećen na cesti, vjerujemo da će budući kupci zrelije dobi u neku ruku proživljavati i svoju drugu mladost…
Ako se pitate kako stvoriti automobil koji će se dopasti muškom i ženskom spolu bez obzira na starosnu dob, onda pokucajte na vrata Volkswagena i pitajte njih, jer u tome imaju višedecenijsko iskustvo i dobro im ide. Novi Taigo još jedan je dokaz ove činjenice. Coupe forma automobila dizajnerima je nametnula da krenu stvarati Taigo od čistog lista papira, što oni i jesu uradili kada je riječ o vanjskom dijelu automobila. No, šmek Volkswagenovog dizajnerskog recepta vidljiv je na svakom dijelu.
Novi Taigo već na prvi pogled prednjeg dijela izgleda sportski, posebno kada je riječ o bogato opremljenom R line modelu. Novodizajnirana prednja IQ. LED Matrix svjetlosna grupa spojena je LED svjetlosnom trakom što postao prepoznatljivi svjetlosni potpis novih Volkswagen modela. Svjetla za maglu integrirana su bočno u široki branik i dizajnerski neodoljivo podsjećaju na ona na Golf GTD 7.5 modelu. Tu su veliki crni ukrasni lementi na prednjem braniku koji ostavljaju posebno jak utisak.
Taigo u R line paketu opreme ima naglašen sportski karakter, pa shodno tome dobro je odabrati neku od upečatljivih boja koja će istaknuti brojne dizajnerske elemente.
Bočna strana automobila otkriva odlične proporcije na kojoj nema suvišnih detalja koji bi narušili sklad. Svjetlosne grupe duboko zalaze u bočnu stranu automobila i na njih se naslanjaju bočne prelome linije karoserije. Obzirom da je riječ o coupe modelu linija krova već polako pada prema nazad već od kraja prednjih vrata, no međutim dizajneri nisu pretjerali u spuštanju krova pa su vrata ostala u jako dobrim dimenzijama pa se u Taigo ulazi bez problema. Plastične zaštitne obloge na blatobranima naglašavaju da je Taigo spreman i za manje offroad avanture.
Novi SUV novi karakter, tako bi ukratko mogli opisati zadnji dio automobila koji sa padajućom linijom krova ima moderni svjetlosni potpis. Njegova potpuna LED svjetlosne grupa također je spojena u jednu cjelinu, a jarka crvena boja u kontrastu sa crnom naglaša coupe dizajn te ostavljaju snažan utisak. Na gornjem dijelu poklopca prtljažnika svoje mjesto je našao i krovni spojler koji osim i estetske uloge ima i zadatak poboljšanja aerodinamika.
Unutrašnjost novog Taigo modela nastala je na temeljima već provjerenih rješenja koja su primijenjena na manjem T-Cross i većem T-Roc modelu, a upravo između ova dva modela smjestio se novi Taigo. U novi Taigo ulazi se veoma lako bez obzira da li je riječ o prednjem ili zadnjem redu sjedišta, za što su zaslužne jako dobre proporcije vrata i umjereni pad linije krova. U izradi unutrašnjosti dosta je posvećeno pažnje na kvalitet materijala i završnu obradu. Zbog toga svi segmenti djeluju lijepo i čvrsto pa u vožnji nema neželjenih zvukova škriputanja plastike.
Iz vozačke perspektive vidljiv je dobro dizajnirani vozački kokpit kojem je u procesu nastajanja ključna vodilja bila praktičnost i jednostavnost. Jasno, odmah su prepoznatljivi brojni segmenti iz modela Polo i T-Cross koji su u velikoj mjeri tehnička osnova ovog modela. Vozačka pozicija je odlična, a detaljne mogućnosti podešavanja pozicije sjedišta i upravljača omogućavaju i natprosječno visokim vozačima da pronađu idealnu vozaču poziciju – baš onako kako smo navikli od Volkswagen modela.
Digital Cockpit prikazuje vam klasične sadržaje poput brzinomjera i brojača kilometara na ekranu u boji visoke rezolucije veličine 20,32 cm u sklopu serijske opreme. Opcioni Digital Cockpit Pro ima ekran veličine 26,04 cm i može se dizajnirati prema vašim individualnim željama.
Ispred vozača nalazi se digitalna instrument tabla – Virtual Cockpit u već poznatom dizajnerskom okruženju sa prikazom brojnih putnih informacija. Odmah u produžetku nalazi se i centralni ekran multimedijalnog sistema koji je integrisan u centralnu konzolu baš kao kod Polo i T-Cross modela. Grafičko okruženje multimedijalnog sistema također je je preneseno iz već pomenutih bratskih modela, pa oni koji su imali susrete sa novim Volkswagen modelima neće imati potrebu za privikavanjem – jednostavno Plug&Play korištenje.
Kada je riječ o svakodnevnom korištenju ključnih funkcija u automobilu, npr. kao što je klimatizacija, Volkswagen je primijenio rješenje „klizača“ kao što je to kod novih modela Arteon, Tiguan i Polo. Na ovaj način vozač može jednostavno i intuitivno tokom vožnje upravljati klimatizacijskim sistemom, bez skretanja pogleda sa ceste. Uz to, zadržani su i još neki fizički prekidači što će svakako olakšati korištenje u svakodnevici.
Mnogi tvrde da izgled automobila ključan u prodaji što nije daleko od istine, međutim bez dobre vozačke pozicije i ugodnih sjedišta i najveći ljepotani neće biti prvi izbor kupaca. Novi Taigo ima sve navedene predispozicije, lijep izgled, dobro vozačku poziciju i jako ugodna sjedišta sa dobri proporcijama. Usudili bi se reći i više od očekivanog, bez obzira da li sjedite na prednjoj ili zadnjoj klupi. U prilog tome govori i provjerena činjenica sa testa da su četiri odrasle osobe u jednom danu ugodno proputovale put dug gotovo 500 km, bez nedostatka prostora i izraženog umora. Na to treba dodati da su se na zadnjoj klupi nalazili putnici visine skoro dva metra.
Za odličnu prostranost putničke kabine novog Taigo modela zaslužne su dvije činjenice: odlične proporcije automobila i dobro odmjerene dimenzije. Točkovi automobila pomjereni su u same krajeve karoserije što omogućilo da se inženjeri poigraju sa dimenzijama koje su značajno veće od Pola i T-Crossa, a veoma su bliske većem T-Rocu.
Dužina Taigo modela je 4.266 mm, širina 1.757 mm, visina 1.493 mm, međuosovinski razmak 2.566 mm, a najniža tača podnice od tla udaljena je 168 mm. Sa svojom dužinom Taigo je od T-Cross modela duži je za 16 cm, a od Pola za 20 cm što se svakako vidi i osjeti. U odnosu na veći T-Roc kraći je za 32 mm i ima kraći međuosovinski razmak za svega 37 mm.
Uprkos kompaktnoj veličini novi Taigo nudi impresivan prostor u putničkoj kabini i prtljažniku. Varijabilna podnica utovarnog prostora osigurava dodatni prostor za odlaganje.
Coupe modeli ne hvale se pretjerano raskošnim prtljažnim prostorom, no Taigo ima šta ponuditi. Otvaranjem velikih vrata prtljažnika dočekat će vas dobro iskoristiv prtljažni prostor čija osnovna zapremina varira o položaju poklopca duplog dna, od 385 do 430 litara. U slučaju kada je preklopljena zadnja klupa na raspolaganju je 1.222 litra prtljažnog prostora.
Vozne karakteristike: fantastičan u zavojima i sposoban za mini offroad
Volkswagen Taigo nastao je na provjerenoj MQB-A0 platformi koju koristi Polo i T-Cross. To je umanjena verzija MQB platforme koja ove godine slavi 10 veoma uspješnih godina. Na njoj su nastali brojni automobili sa fantastičnim voznim karakteristikama. Dobar recept iskorišten je za stvaranje novog Taiga, a koji je prošao male modifikacije koje su u konačnici donijele još bolje rezultate. Pa krenimo redom…
Testni model pokretao je već dobro poznati 1.5 litreni TSI ACT motor koji isporučuje 150 KS i 250 Nm okretnog momenta. Ovaj poznati motor sa ACT sistemom deaktivacije dva cilindra u momentima kada nema veliko opterećenje, godinama prolazi kroz blaga unaprjeđenja koja ga dovode do filigranski izbrušenih performansi. Tako u kombinaciji sa automatskim DSG mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa novi Taigo od 0 do 100 km/h dovodi za 8,3 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 213 km/h.
Isporuka snage je ujednačena i motor se vrlo rado vrti u većem broju okretaja kada počinje proizvoditi umjereno oštar zvuk koji vam blago podiže nivo adrenalina. Taigo nije dobio posljednju generaciju DSG mjenjača sa „shift by wire“ tehologijom koji se recimo nalazi u novom Golfu 8, već koristi DSG mjenjački sklop Temic DQ200 Gen2 koji se također nalazi u modelima Polo i T-Cross.
Nova verzija prethodne generacije DSG mjenjača prošla je također usavršavanje pa sa ovim motorom radi fantastično. Brze i pravovremene izmjene stepena prijenosa, sa odličnim prijenosnim omjerima, zaista izvlače odličan potencijal turbo benzinskog motora. To se osjeti i na potrošnji goriva koja u gradskim uslovima iznosi od 6,8 do 8 l/100 km, dok se na magistralnoj cesti kreće prosječnih 5,7 l/100 km. Uz kapacitet rezervoara od 40 litara u kombinovanom režimu vožnje moguće je prijeći do 550 km koliko smo mi uspjeli na našem testu. Testirani model imao je mogućnost izbora režima vožnje; eco, normal i sport, a dobivene rezultate potrošnje goriva dobili smo u eco režimu vožnje.
Moderni turbo benzinski motor dodatno je usavršen na polju efikasnosti pa se uz respektabilnu izlaznu snagu može pohvaliti i niskom potrošnjom goriva.
Ovjes automobila dovoljno je mekan da uglavnom dobro upija neravnine sa loših puteva. U dinamičnoj vožnji po zavojima dobro drži zadatu putanju bez prevelikih naginjanja karoserije, kao i bez tendencije za proklizavanjem točkova preko prednje ili zadnje osovine. Za odličan balans automobila i dobre vozne karakteristike zaslužna je i pozicija točkova koji su maksimalno pomjereni u same uglove karoserije. U svemu tome svoj doprinos daje i precizni upravljački mehanizam koji u manjoj mjeri filtrira informacije sa ceste što u konačni donosi bolji komfor za vozača.
Ipak, prostora za napredak u segmentu udobnosti ima. Zbog zadnje torzione osovine ponekad čuju udari sa većih neravnina. Istini za volju, jako veliki broj konkurenata ima isto takvo rješenje. Sa multi link ovjesom Taigo bi bio udobniji ali to bi ga odvelo u veći automobilski segment i viši cjenovni rang. U svakom slučaju ne radi se o čestoj i iritantnoj pojavi…
Novi Taigo kao SUV coupe model spreman je i za manje offroad avanture pa se tako bez problema možete voziti makadamskim putevima, savladavati manje vodene prepreke ili rupe. Ipak, trebate imati na umu da je najniža tačka automobila od tla udaljena 168 mm te da je vuča samo na prednjim točkovima. Uz to ne zaboravite da na automobilu imate i aluminijumske točkove sa gumama veličine 215/45 R18 koje se brzo mogu ošteti na oštro kamenje. S toga nema smisla upuštat se nepotrebne avanture surovim putevima…
Sigrnost: na nivou višeg automobilskog segmenta
Volkswagen ulaže velike napore u segment sigurnosti pa svi njegovi modeli već godinama dobivaju najviše ocjene na neovisnom Euro NCAP crash testu. Tako je i Taigo prošao kroz rigorozne Euro NCAP testove pa se na kraju okitio sa maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. U tome mu je pomogla čvrsta struktura karoserije, aktivni sistemi za sprječavanje nesreće ili umanjenje njenih posljedica, kao i zaštita pješaka.
Novi Taigo tako može biti opremljen sistemima kao što je IQ.DRIVE Travel Assist, automatsko regulacisanje razmaka ACC – aktivni tempomat, Side Assist i Park Assist.
Zaključak
U konstantno rastućem SUV automobilskom segmentu osjeti se blago modelsko zasićenje pa dolazak modela kao što je Taigo SUV coupe pravo je osvježenje. Ujedno to je i pravo osvježenje za ponudu njemačkog proizvođača koje je već svojim premijernim pojavljivanjem pokupilo brojne simpatije javnosti. Svojim atraktivnim dizajnom i odmjerenim dimenzijama smjestio se u prilično skučen prostor između T-Cross i T-Roc modela, ali Volkswagen je definitivno pogodio pravu mjeru. Kada se pojavio model T-Roc mnogi su vjerovali da bi upravo on mogao postati najozbiljniji konkurent legendarnom Golfu.
Ako objektivno sagledamo kompletnu ponudu kompaktnih modela iz Volkswagena vidjet ćemo šarolik izbor, međutim Taigo bi vrlo brzo mogao postati „bestseller“. Za tako nešto ima jako mnogo aduta koji nisu samo „slovo na papiru“ već su u praksi primijenjeni. Atraktivan dizajn, odmjerene dimenzije koje su prihvatljive za sve situacije, praktičnost, brojne tehnološke novine i mogućnosti, odlični mehanički sklopovi i na kraju jako dobra cijena u odnosu na ostatak ponude i konkurencije. Osnovni Taigo možete kupiti već od 41.642,00 KM dok je za bogato opremljeni testni model sa R line paketom opreme potrebno izdvojiti 55 683,46 KM. Detaljnu konfiguraciju testnog modela možete pročitati OVDJE.