Test: Volkswagen Golf R – Steroidi u krvi
Test: Volkswagen Golf R – Steroidi u krvi
Volkswagen Golf R, vrlo jednostavno, rekli bi smo običan Golf s nekim sportskim paketom opreme… Ipak, radi se o najjačem serijskom Volkswagen Golfu čiji su prethodnici nosili oznake VR6 i R32, koje su ruku na srce „opasnije“ zvučale, ali zbog toga Golf R nije u podređenom položaju, jer on „opasnije“ ide!
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Volkswagenova „kuhinja“ sportskih automobila iz godine u godinu sprema sve bolje, da ne kažemo ukusnije, sportske automobile, a aktuelni Golf R sedme generacije jedan je od posljednjih „kolača“ sa 300 KS! Da srce počne još jače udarati, nedavno se potrudila njemačka tunerska kuća ABT koja je ovaj model „nasvirala“ na 400 KS, a upravo o njemu čitajte OVDJE. Dobra vijest za ljubitelje VW-a a loša za VW-omrzce, jer kompleksi će opet rasti!
Došlo je vrijeme za prave stvari
Nakon brda auta koje pokreću motori čija zapremina motora ima manju oznaku nego snažniji usisivač koji možete kupiti kod ljubaznog komšije u kineskoj prodavnici, konačno smo došli u priliku stisnuti gas na automobilu koji će nam izmamiti dječački osmijeh, a metabolizam tijela gurnuti u ludački režim rada! U tom periodu molili smo Boga da se ne ukaže plavac ispred nas, kao ni „domaćin“ s traktorom koji je upravo pošao da obradi svoju njivu… i molitva je bila uslišena!
Za one koji i nisu baš upućeni oko Golfa R, u nekoliko riječi pokušat ćemo objasniti… Radi se o najjačem Golfu za kojeg možemo reći da je Golf GTI na steroidima. Pokreće ga isto 2.0-litreni TSI motor, ali koji je uz određene tehničke promjene „nasviran“ na 300 KS, za razliku od osnovnog GTI-ovog motora koji raspolaže sa 220 KS. Ono što čini sljedeću veliku i izuzetno važnu razliku između GTI-a i R-a je i 4Motion pogon koji je postavljen na R model, jer 300 KS treba adekvatno prenijeti na asfalt!
Standardni Golf R ima tri režima rada pogona: Normal, Sport i Individual, a s kojim direktno mjenjamo ponašanje automobila, kao što je reakcija gasa i DSG mjenjača. Za one koji žele još bolju „ultimativnu mašinu“ dostupan je napredni DCC adaptivni ovjes, koji dodaje i mogućnost Comfort i Eco moda ali i onu najvažniji, RACE režim! Sami nazivi režima govore za koji su namjenjeni, pa tako Normal režim je neki balans performansi i udobnosti, dok Comfort režim umiruje i obuzdava ovog trkača, ali je opet u svakom momentu spreman da „pokaže zube“ onom ko ga izazove! Eco režim dodatno će umiriti automobil, a to ćete koristiti vjerovatno dok budete krstarili nekom morskom obalom gdje želite uživati u lijepom ambijentu.
Race režim od uglađenog i finog pravi brutalno i bezobrazno brz automobil. Tada doslovno sve radi brže, protiče brže, ali i troši se brže. Ovjes i volan postaju kruti kako dolikuje svakom sportskom automobilu, mjenjač reguje brže a motor se vrti do 7.500 okretaja gdje 2.0-litreni turbak reži kao zvijer koja je spremna pojesti sve pred sobom! I zaista je tako, pojest će sve ispred sebe, osim ako ne naiđe na znatno veću zvjerku pred kojom se neće postiditi!
Držanje ceste je vrhunsko, XDS diferencijal sa „cross differential“ sistemom odrađuje vrhunski posao, a uz 19-inčne točkove savladavanje zavoja zaista je čisto, kontrolisano, pravo adrenalinsko uživanje! U svakom momentu osjetite snagu, stabilnost i neutralno ponašanje, što vas samo tjera da pritisnete gas koliko smijete! Oni koji žele otići korak dalje, mogu isključiti sva elektronska pomagala, ali to manje iskusnim vozačima nije nikako preporučljivo.
Pred zavojom kada smanjite stepen prijenosa, 2.0-litreni turbak dobro reže, a po izlasku iz zavoja gas i stepen brzine ide u više gdje se čuje karakterističan „bum“ na četiri ispušne rore! Motor zrakom opskrbljuje turbina pozamašnih gabarita, rekli bi smo, kao s nekog manjeg kamiona, ali to ne znači da joj treba „godina da se zavrti“. Turbo rupa gotovo da je neprimjetna, pa tako da R dobro potegne i iz niskih okretaja.
Brzina koja raste kao okretomjer kod „usisivač“ automobila gotovo da se ne osjeti u putničkoj kabini, jer zvučna izolacija je vrhunska, ali ipak propušta onu „pravu“ zvučnu frekfenciju na kojoj radi motor i ispušni sistem! Pazite se ovoga, jer nedostatak osjećaja kojom brzinom idete ima više posljedica, a ona najbezazlenija je plavac s „lizalom“ ispred vas! Dobra zvučna izolacija svakako je važna kada se odlučite na putovanje od 300, 400, 500 km, jer zamislite da vam svo vrijeme „bruji“ mašina i ispušni sistem!
Ukupno gledano, Golf R možete voziti svaki dan u gradu jer za tako nešto nije pretvrd, posebno model koji je opremljen sa naprednim DCC adaptivnim ovjesom. Također, motor može biti miran kao beba, ali odlaskom van grada, ili na stazu, pružit će vam sasvim dovoljno zabave!
Za dobru i sigurrnu zabavu mora biti obezbjeđena i vrhunska sigurnost. Tako da bi se Golf R sigurno zaustavljao, na prednje točkove postavljeni su 340 milimetarski diskovi, dok se na stražnjoj osovini nalaze 310 milimetarski diskovi koje stežu predimenzionirane čeljusti s oznakom R. Pored tipičnih sigurnosnih sistema koje čine ABS, ESC, Hold Hill, zračni jastuci, itd., tu su i opcioni prednji i stražnji parking senzori, kamera za vožnju unatrag, adaptivni tempomat, sistem za sprječavanje frontalnog sudara.
Pogled na svijet iz R kabine sasvim je drugačiji
Ko kupuje Golfa R sigurno ima drugačiji pogled na svijet. Golf R i njemu slični automobili su za uživanje, a ne za prevoz frižidera, zimnice i ostalog, mada i to može. Vlasnik takvog automobila spreman je izbrojati ozbiljnu svotu novca kako bi uživao u njegovim voznim mogućnostima, ali pri tome auto može opremiti raznim dodacima koje će ga dodatno učiniti sretnim. Znači, sreća i zadovoljstvo nemaju cijenu, bez obzira o kojem se autu radilo!
Unutrašnjost testiranog Golfa R odisala je sportskim duhom, kako mu i dolikuje. Potpuno crni enterijer, duboko profilisana kožna sjedišta sa kombinacijom karbon-kožnh umetaka, ambijentalno osvijetljenje u plavoj i bijeloj boji, audio/telefon/navigacioni sistem sa velikim 8 inčnim ekranom osjetljivim na dodir, panorama krov… itd, samo su neki od detalja kojim je opremljen testirani model, što u konačnici ostavlja fantastičan utisak. Kvalitet korištenih materijala bolja je od prosjeka za klasu, sve je precizno spojeno i čvrsto kao stijena. To tako mora biti, jer za kofer novca koliko košta Golf R, kupac želi najbolje!
Prednja sjedišta pružaju odlično držanje u zavojima, a imaju iznenađujuću udobnost što je svakako još jedan plus. Prostora ima kao i kod običnog Golfa, tako da oko takvih detalja nećemo gubiti vrijeme. Sportski, trokraki, multifunkcionalni volan presvučen je kožom i odlično leži u rukama. Na samom volanu postavljene su poluge za promjene stepena prijenosa, a bez njih užitak u vožnji bi bio osjetno uskraćen.
Ko su glavni konkurenti Golfa R?
Golf R unutar Volkswagen grupe ima već dovoljno jaku „bratsku konkurenciju“, a prvi na listi je Audi S3 s kojim i dijeli platformu. Audi S3 predstavnik je premium segmenta pa zbog profinjenih materijala i posebnih detalja košta osjetno više, dok su performanse na istom nivou kao kod Golfa R. Naredni konkurent iz VW grupe je Seat Leon Cupra, koji je postavljen na istu MQB platformu, ali je osiromašen za 4Motion pogon, te za profinjene materijale i detalje.
Pokreće ga isti 2.0-litreni TSI motor sa 280 KS, a zahvaljujući nešto manjoj težini na stazi ostvaruje nešto brže vrijme koje se graniči sa nebitnim u svakodnevnici, obzirom na sve prednosti 4Motion sistema. Također, Leon Cupra ima znatno povoljniju cijenu pa može biti most između Golfa GTI i Golfa R, naravno, za one kojima su važne samo performanse automobila.
Golf GTI ima čitavih 80/70 KS manje (ovisno o izvedbi), nema 4Motion pogon, ali je osjetno jeftiniji što će ga postaviti na vrlo konkurentno mjesto, a kao posljednjeg i ne tako ozbiljnog konkurenta navest ćemo Škodu Octaviu RS, koja je više „porodični“ sportista nego onaj istinski.
Konkurencija drugih brendova zaista je „brza i žestoka“, pa dovoljno je spomenuti BMW 1M, Mercedes A AMG, Renault Megane RS, Opel Astra OPC. Uporedne testove na trkaćoj stazi napravio je njemački Auto Bild, a iste možete pogledati u nastavku.