Test: Volkswagen Amarok V6 TDI Highline – Beskompromisna lokomotiva
Test: Volkswagen Amarok V6 TDI Highline – Beskompromisna lokomotiva
Pick-up segmentom godinama su vladali japanski proizvođači, a njihova dominacija trajala je sve do dolaska Volkswagen Amaroka. Volkswagen je sa prvom generacijom postavio nove standarde u pick-up segmentu, a isto nastavlja i sa drugom generacijom koja donosi ljepši dizajn, bolju opremu i najsnažniji dizelski motor.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn
Dizajn novog Amaroka doživio je svoju prvu evoluciju, pa novi segmenti na karoseriji i unutrašnjosti postavljaju jasnu razliku između prethodnog i novog modela. Novi evolutivni dizajn najprimjetniji je na prednjoj strani automobila koji je dobio novu prepoznatljivu Volkswagen masku sa obiljem hroma, novi odbojnik i novu svjetlosnu grupu sa LED dnevnim svjetlima. Amarok ima prepoznatljiv Volkswagenov dizajn, ali ipak se može reći da ima malo „amerikanizirani“ stil, što je i logično kada se u obzir uzme da je njegova prodajna baza upravo američki kontinent.
Amarok izgleda vrlo robusno i snažno, pa na cesti izaziva poštovanje drugih učesnika u saobraćaju. Za to je najviše zaslužan prednji kraj kojim dominira velika maska motora sa predimenzioniranim „VW“ amblemom, te velika svjetlosna grupa. Uz to, ako dodamo da je Amarok od tla podignut za 19,2 cm, onda je jasno zašto izgleda kao pravi gorostas.
Testirani model krasio je poseban paket dodatne opreme “Style Chrom II” koji donosi hromirani ukrasn držač i cijev na pragu od nehrđajućeg čelika bez stepenika. Tu je bilo i efektno osvjetljenje cijevi pragova, kao i Milford 19 inčni aluminijumski točkovi.
Unutrašnjost novog Amaroka pretrpjela je detaljan redizajn, a tu je sada i nova tehnologija koja će vožnju putnicima učiniti još lakšom i zabavnijom. Centralna konzola temeljno je redizajnirana, a dizajnerski se oslanja na druge aktuelne modele Volkswagena. Tako je Amarok dobio novu instrument tablu, novi audio i navigacioni sistem te nove komande ventilacionog sistema. Ni kod novog Amaroka Volkswagen nije odstupao od svojih načela kao što su preciznost, dugotrajnost te odlična estetika.
Plastični dijelovi izrađeni su od tvrde plastike koja je oplemenjena gravurom, pa pogledom na nju izgleda kao da se radi o mekanoj i pjenastoj plastici, kao što je ona u skupljim putničkim limuzinama. Ovakvo rješenje ima smisla jer dobro izgleda, a nudi veliku otpornost na habanje, što će biti izuzetno važno kod Amaroka.
Volkswagen kroz sve nove modele promoviše premium i luksuz ugođaj pa ni Amarok nije izuzetak. Iako je Amarok zamišljen kao teretno i radno vozilo, većina primjeraka prodata je sa luksuznom opremom. Upravo je to razlog zbog čega je Volkswagen u Amaroku ponudio najmoderniju tehnologiju i bogatu opremu zbog koje Amarok može konkurisati i većini SUV modela.
Putnička kabina Amaroka nudi dovoljno prostora za prijevoz pet putnika, a u posebnoj udobnosti i komforu uživat će vozač i suvozač. Ergonomija je na očekivano visokom nivou, što je odlika svih Volkswagenovih modela. Za odličnu udobnost u novom Amaroku pobrinula su se odlična “Vienna” kožom presvučena ergoComfort sjedišta sa podrškom za kičmu. Ova više puta nagrađivana sjedišta imaju elektro podešavanje i pružaju udobnost na nivou vrhunskih limuzina.
Za potpuni ugođaj u vožnji tu je bio i kožom presvučeni multifunkcionalni upravljač, audio uređaj sa CD/SD card mp3 čitačem, navigacioni sistem ”Discover Media”, parking senzori koji na ekranu audio uređaja grafički prikazuju blizinu prepreka prilikom parkiranja. Na listi bogate opreme bila su bi-xenon svjetla, automatski klima uređaj ”Climatronic”, četiri automatska podizača prozora, električna grijana vanjska ogledala, tri 12V utičnice, tempomat, a detaljan popis opreme na testnom modelu možete pročitati OVDJE.
Volkswagen je poznat po tome što nudi veliki raspon nivoa opremljenosti svojih modela, a to je slučaj i sa ovim modelom. Amarok može imati dva lica, lice pravog teretnog pick-up vozila, ali i lice „šminkera“. Kad je testni Amarok u pitanju, neće se moći odmah utvrditi da li se radi o teretnom vozilu ili 4×4 terencu jer zaista izgleda moderno i luksuzno.
Ponuda prostora i transportne sposobnosti
Kada je riječ o dimenzijama one su nešto malo drugačije u odnosu na prethodni model. Dužina novog Amaroka iznosi 5.321 mm, širina 1.954 mm, visina 1.834 mm, a dužina međuosovinskog razmaka iznosi 3.097 mm. Pogledom na brojke jasno je zašto Amarok izgleda kao gorostas, ali u praksi, ako ga uporedite sa nekom limuzinom iz srednje klase, vidjet ćete da je nešto „malo“ duži, ali postoji realna mogućnost da će upravo Amaroku trebati isto prostora da se parkira u gradu kao na primjer Volkswagen Passatu CC. Veliki međuosovinski razmak omogućio je stvaranje velikog putničkog prostora, ali i odlične stabilnosti vozila, posebno pri većim brzinama dok prolazite kroz zavoje.
Amarok se može pohvaliti sa 2,52 m² tovarnog prostora, koji može biti otvorenog ili zatvorenog tipa. Tačnije, tovarni prostor Amaroka može biti zatvoren kao kod Caddy modela, ili otvoren kao kod svih pick-up vozila, s tim da se onda isti može zatvoriti „roletnom“. Dužina tovarnog prostora iznosi 1.555 mm, a širina 1.222 / 1.620 mm, što omogućava smještanje euro palete. Dubina tovarnog prostora iznosi 508 mm, tako da je u njemu moguće prevoziti i značajniju količinu rasutog tereta, ali i kabastih stvari. Najniži prag zadnjih vrata tovarnog prostora iznosi 780 mm, a kod modela bez zadnjeg branika ista se mogu preklopiti do 180 º.
Nosivost testnog Amaroka iznosi do 1 tone, a težina praznog vozila iznosi 2.053 kg. Uz to treba dodati da poklopac tovarnog prostora može nositi do 150 kg što je vrlo značajno prilikom utovara/istovara tereta. Da je Amarok zaista respektabilan teretni automobil potvrđuje i činjenica da je sposoban vući prikolicu težine do 3,5 tone, što mu daje epitet prave lokomotive.
Na zadnju osovinu umjesto amortizera postavljene su lisnate ploče, tj. gibnjevi, što je omogućilo bolju iskoristivost tovarnog prostora. Rješenje sa gibnjevima svakako je bolje zbog utovara veće težine i same izdržljivosti. Ako se neko zapita šta je sa stabilnošću, nema potrebe za brigom. Amarok je odlično izbalansiran, pa čak i prazan nema problem sa „poskakivanjem“ praznog tovarnog dijela.
Motor, mjenjač i vozne karakteristike
Pored novog dizajna i opreme Amarok je dobio potpuno novi motor V6 TDI motor sa kojim se Amarok izdvaja od konkurencije po snazi i efikasnosti. Novi 3.0 litreni V6 TDI motor na bh. tržištu dostupan je u dva nivoa snage, sa 150 kW / 204 KS i 500 Nm okretnog momenta te sa 165 kW / 224 KS i 550 Nm okretnog momenta.
Testni model pokretao je snažnija izvedba motora koja je bila uparena sa novim automatskim mjenjačem sa osam stepeni prijenosa. Ovaj mjenjač posebno je razvijen za novog Amaroka i odlično funkcioniše uz izuzetno brze i precizne promjene stepena prijenosa. Kombinacija ovog motora i mjenjača Amaroku omogućavaju odlične performanse na svim terenima. Tako će Amarok na asfaltiranoj cesti biti izuzetno brz, brži čak od većine putničkih automobila, jer od 0 do 100 km/h hita za 7,9 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 193 km/h.
Na cesti Amarok se odlično ponaša, ovjes pruža odličnu udobnost i upravljivost bez obzira na gabarite vozila, pa hvatanje većih brzinskih prosjeka po zavojitim putevima ne predstavlja nikakav problem. Silaskom sa asfaltiranih puteva Amarok ne gubi ništa na snazi i dinamici jer zahvaljujući 4Motion pogonu na sva četiri točka, snaga potentnog motora u potpunosti je iskorištena. U uslovima gdje nema proklizavanja nekog od točkova, snaga motora se na zadnju osovinu distribuiše u omjeru od 60% dok na prednje točkove ide 40%.
Tokom testa Amaroka smo isprobali i po off-road terenima, u raznim uslovima, od tvrdog makadama do šumskih puteva, ali sve to Amaroka nije sprječavalo da dođe do željenog odredišta. Kada neki od točkova počnu gubiti idealan kontakt, elektronika prepoznaje proklizavanje i sama automatski određuje raspodjelu snage. Amarok ima sposobnost da izađe ili siđe na put pod uglom od 45 º, te ima mogućnost bočnog naginjanja od 50 º.
Motor se vrlo rado odaziva na pritisak papučice gasa te Amaroka konstantno tjera od niskih do krajnjih okretaja. To je izuzetno važno kada je vozilo pod teretom ili kada ga vozite po off-road terenu. Uz fantastične karakteristike motora treba ubrojati i njegovu potrošnju, koja je za ovakav tip automobila i više nego prihvatljiva. Tokom testa, u gradskim uslovima, bez tereta Amarok se zadovoljavao potrošnjom od oko 12 L/100 km dizela, ovisno o gustoći gužve u udarnim terminima. Na otvorenoj cesti potrošnja je bila znatno manja, oko 8,5 L/100 km, a teškim off-road putevima bilo mu je potrebno oko 14 L/100 km.
Za sigurnost u vožnji brine se novi automatski sistem kočenja nakon sudara sa ciljem sprečavanja sekundarnih sudara. U slučaju sudara ako se vozilo odmah ne zaustavi, nakon kratke pauze, vozilo počne sa postepenim kočenjem do 10 km/h. Tu je i ESP sistem koji sprječava posljedice nedovoljnog ili pretjeranog upravljanja kroz ciljano kočenje pojedinih točkova.
Poboljšan je i kočioni sistem koji sada čine prednje diskovi na obje osovine, naprijed u veličini od 17 inča i nazad u veličini od 16 inča. Tu je i Hill Descent Assist koji omogućava vožnju niz padinu na siguran i kontrolisan način, brzinom hoda, pri čemu se adaptira brzina motora uz aktiviranje kočnice, ukoliko je to potrebno.
Zaključak
Novi Amarok sa izmijenjenim dizajnom, novom opremom i novim snažnim dizelskim motorom postavlja nove standarde u klasi. U segmentu pick-up vozila svaki kupac je važan jer se ne radi o vozilu za svaki dan, mada Amarok i to može biti. Novi Amarok u svakom segmentu nudi zaista mnogo, velike transportne i off-road sposobnosti, pa do mogućnosti luksuznog opremanja i odlične udobnosti. Snažni motor omogućava mu vrhunske performanse na svakoj vrsti puta, bez bojazni da će vas iznevjeriti. To potvrđuje i činjenica da je Amarok već nekoliko godina jedno od servisnih vozila na Dakar reliju koji je najteži ispit za mašinu i čovjeka.
Sigurnost je također na zavidnom nivou jer se Amarok može opremiti sa svim elektronskim i drugim aktivnim zaštitnim sistemima. Jednostavno, vožnja novog Amaroka ostavlja utisak snage i sigurnosti na svim putevima. Na kraju dolazimo do cijene Amaroka koja za testni Highline model sa svom dodatnom opremom iznosi 95.668,18 KM do registracije. Bazni model sa Comfortline paketom opreme i V6 TDI motorom sa 204 KS košta 71.439,00 KM