Test: Toyota RAV4 2.0 D–4D Executive – Konzervativan ali i dalje poželjan
Test: Toyota RAV4 2.0 D–4D Executive – Konzervativan ali i dalje poželjan
Automobilski SUV segment koji je stvorila Toyota trenutno proživljava dosada najslavnije dane, a tvorac navedenog segmenta, model RAV4 kako bi ostao u samom vrhu stigao je u osvježenom izdanju.
Karoserija osvježenog RAV4 modela nije pretrpjela radikalne promjene, ali ispod nje se skriva potpuno nova tehnologija koja ugođaj u vožnji i sigurnost svih putnika podiže na novi nivo.
Piše: Emir Kalender
(re) Dizajn i ponuda prostora
Evropski C-SUV segment privlači armiju kupaca pa stoga ne čudi ozbiljnost proizvođača automobila koji na sve raspoložive načine žele uzeti što veći dio tržišnog kolača. Među njima posebno se ističe Toyota koja je utemeljitelj ove jako popularne klase automobila u cijelom svijetu.
Na temelju iskustva dužem od dvije decenije Toyota je predstavila osvježeni RAV4 koji je po prvi put predstavljen sa hibridnom tehnologijom. Naravno, upotrijebljena su iskustva stečena na modelima Lexus koji se, kao što znamo, nalaze pod velikim Toyotinim krovom.
Prošle su tri godine od kada je Toyota predstavila potpuno novu generaciju modela RAV4, a sada je došlo vrijeme za njeno blago osvježenje. RAV4 prošao je detaljan dizajnerski tretman što mu je zateglo trogodišnje bore. Kao produkt dizajnerskih zahvata na RAV4 modelu stigla zaoštrene linije karoserije, novi prednji dio koji je u skladu sa aktuelnim Toyotinim dizajnerskim pravcem, moderna LED svjetla te restilizovana grafika zadnjih svjetala.
Unutrašnjost automobila nije pretrpila značajne promjene. Tu je modernizovana i restilizovana instrument tabla s infomrmacijama bogatijim putnim računarom, te novi multimedijalni sistem s ekranom osjetljivim na dodir. Pri sjedanju u automobil dočekat će vas prednja, odlično profilisana, sjedišta s izuzetnom udobnošću. Ni stražnjim nema mane, ali prednja su jednostavno odlična! Ergonomija je odlična, po čemu su Toyotina vozila postala prepoznatljiva.
U današnjem vremenu svi automobilski proizvođači teže ka smanjenju proizvodne cijene automobila na što ni Toyota nije ostala imuna. Zbog toga u putničkoj kabini ima dijelova koji su napravljeni od jeftine plastike, ali karakter plastike otkriva se tek dodirom ruke. Završna obrada je odlična i nema nepoželjnih škriputanja koja znaju biti iritantna. Ono što jasno novi RAV4 diferencira od drugih SUV automobila jeste odlična akustična izolacija. Bilo da se radi o off-road vožnji ili brzim autoputevima, buka koja prodire u kabinu na zanemarivom je nivou.
RAV4 nudi fantastičnu prostranost putničke kabine u koju se bez ikakvih problema može smjestiti 5 odraslih osoba. Prostora ima i više nego dovoljno na prednjoj i zadnjoj klupi, a začuđujuće je velik i prostor za noge na zadnjoj klupi. Na prednjim sjedištima prostora ne nedostaje ni u kojem slučaju, dok se stražnja sjedišta ne mogu pomjerati po dužini. Ali kad uzmemo u obzir prostor za noge na zadnjoj klupi, to ne predstavlja nikakav problem.
Nasloni zadnjih sjedišta mogu mijenjati ugao što znatno poboljšava pronalaženje idealne pozicije za sjedenje tokom dužih putovanja. Prtljažni prostor varira od 547 do 1.746 litara, ovisno o položaju naslona zadnjih sjedišta. Dovoljno je povući praktične ručice za preklapanje zadnjih sjedišta i RAV4 se pretvara u respektabilni transporter!
Dizel motor samo uz 2WD pogon
Toyota u ponudi RAV4 modela nudi mogućnos 4WD i 2WD pogona. Nažalost mnogih, 4WD pogon trenutno je rezervisan samo za hibridnu izvedbu, dok se ljubitelji dizelaša moraju zadovoljiti s 2WD pogonom. Mogućnost izbora 4WD ili 2WD odličan je poslovni potez, ali gledajući izvornu namjenu ovakvog automobila ona je potpuno nelogična. Zašto? Pa onom kome je potreban terenski automobil ima i potrebu za 4WD pogonom. U suprotnom, kupac ovakvog automobila s 2WD pogonom želi samo koristiti druge pogodnosti koje SUV automobil nudi, ali koliko su one opravdane?
Automobil s pogonom na sve točkove definitivno je upotrebljiviji i sigurniji, ali pri kupovni je skuplji te ima nešto veću potrošnju goriva. Također, cijena redovnog održavanja je nešto veća obzirom na komplikovaniji mehanički sklop. U suštini, kod velikog broja kupaca upravo cijena određuje koji će model kupiti, a ne njegova namjena. U današnjem vremenu SUV segment je izgubio svoju izvornu namjenu te postao svojevrsni statusni simbol.
Značajan broj automobilski proizvođača uvodi posebnu vrstu automobila, koji svojim izgledom liče na SUV, dok vozne sposobnosti ostaju na prosječnom putničkom automobilu. Šta su takvi automobili u konačnici? Prosudite sami…
No, kakve su vozne sposobnosti RAV4 modela s pogonom na jednu osovinu? Kvalitetna osnova pravog terenca koji ima dovoljno visine od tla omogućava vožnju po neuređenim putevima, dok odlični ovjes s modernom sigurnosnom tehnologijom omogućava udobnu i sigurnu vožnju na asfaltiranim putevima. U izazove poput prolaska kroz blatnjave terene nemoj te ulaziti jer u njima ostaju zaglavljeni i modeli s pogonom na obje osovine kad se za volanom nađe neiskusan vozač.
Motor koji je pokreće testni model ima zapreminu 2 litra i plod je zajedniče saradnje s Njemačkim BMW-om. Raspolaže sa 143 KS i 320 Nm okretnog momenta što je dovoljno da RAV4 dovede od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi te da postigne maksimalnu brzinu od 195 km/h. Uz precizni i dobro proračunati šestepeni ručni mjenjač u gradskim uslovima vožnje zadovoljit će se sa 7,5 l/100 km uz korištenje Start/Stop sistema, dok na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja pada na 5,6 l/100 km. Ukupan prosjek potrošnje na kraju testa iznosio je 6,4 l/100 km.
Motor radi tiho i uglađeno a nedostatak kilograma koje je izgubio zbog pogona na samo jednu osovinu odmah je primjetan na njegovoj poletnosti i potrošnji goriva. Okretnog momenta ima dovoljno pa tokom putovanja i u nižim stepenima prijenosa imat ćete dovoljno snage što ne zahtijeva česte izmjene stepna prijenosa. Ono čime se RAV4 nikako ne može pohvaliti jeste detalj koji nalazi ispod poklopca motora.
Naime, motorni procesor smješten je na vrlo osjetljivom mjestu pa malo ozbiljniji udes može izazvati njegovo oštećenje što za vlasnika može značiti, bespotreba, ozbiljan finansijski trošak. Da stvar bude gora, žice koje ulaze u sam priključak procesora potpuno su ne zaštićene što je praksa kod jeftinih automobila. Druga stvar koja bi se mogla pripisati kao nedostatak je mala autonomija automobila. S jednim rezervarom goriva uz malo obazriviju vožnju teško da ćete moći dohvatiti 700 km.
Sigurnost
Osvježeni RAV4 dolazi s nizom tehnloških novotarija koje sigurnost u vožnji podižu na trenutno najviši mogući nivo. Izdvajamo opcioni Panoramic View Monitor sistem koji na centralnom 7 inčnom kolor ekranu osjetljivom na dodir prikazuje sliku automobila od 360 stepeni. Na desnom dijelu ekrana vozač samo može odabrati kameru, odnosno kadar, čime je nadziranje određenog ugla automobila maksimalno precizno.
Zaključak
Toyota je začetnik SUV segmenta s modelom RAV4 koji je od svog nastanka u samom vrhu. Konkurencija svih godina nije mirno posmatrala uspjehe koje je Toyota nizala s RAV4 modelom, već je uložila velike napore da stigne Toyotu. U tome su definitivno uspjeli pa RAV4 zaista ima jaku konkurenciju, posebno onu sa evropskog kontinenta.
Obnovljeni RAV4 dobio je potrebnu svježinu kako bi privukao buduće kupce SUV modela a koji će njegovom kupovinom biti sigurno zadovoljni. RAV4 donosi odličnu udobnost i komfor, funkcionalnost, pouzdanost te nakon godina korištenja dobro drži cijenu. Testni model uz pogon samo na prednju osovinu dodatno je bliže kupcima koji većinu pređenih kilometara naprave na asfaltiranim putevima. Povoljnija cijena definitivno će biti mamac za njih. Sitne zamjerke ne kvare dobar utisak, al ipak su tu.
Cijena testnog modela iznosi 68.770 KM, a osnovni model moguće je nabaviti već za 49.990 KM. Detaljnu specifikaciju testiranog modela možete pročitati OVDJE.