Test: Toyota Avensis 2.2 D4-D – Kruzer na četiri točka
Test: Toyota Avensis 2.2 D4-D – Kruzer na četiri točka
Na svjetskim „chartovima“ prodaje novih vozila, Bosna i Hercegovina se nalazi u rangu gdje i ekonomsko-politička situacija. Znači, vrlo nisko. Međutim, čak i u takvim uslovima, neki prilično zadovoljno trljaju ruke – prije svega uvoznici njemačkih automobilskih marki, pogotovo oni koji se bave uvozom polovnih vozila. Podneblje na kojem živimo je primarno orjentisano ka ovim automobilima, dok svi ostali dolaze u razmatranje naknadno.
Piše: Adis Gadžo
Mi ne bi bili mi kada bi razmišljali kao i ostatak svijeta, pa prihvatili činjenicu da svjetski proizvođač automobila broj 1 ne dolazi iz ove zapadno-evropske države već sa dalekog istoka, iz dalekog Japana gdje marljiva i strogo disciplinovana populacija već decenijama kreira i proizvodi automobile zbog čijeg kvalitet konstantno održavaju sami vrh svjetske ljestvice. Naravno, riječ je o Toyoti… Mnogi prodavači se kunu da je Toyotu kupcima u BiH problem prodati samo prvi put, odnosno da ih je prvi put teško uvjeriti u sve kvalitete Toyote. Poslije toga, ili zadovoljni vlasnici ne žele da mjenjaju ili uopšte ne razmišljaju o drugim opcijama.
Ekipa Full Motiona je dobila priliku da provjeri sve ovo kroz jedan opsežan test posljednje serije modela Avensis. Zahvaljujući kompaniji Toyota BH, zvaničnom uvozniku i distributeru vozila Toyota i Lexus, na test smo dobili luksuzno opremljenog Avensisa, sa paketom opreme Sol, dizelskim motorom zapremine 2,2 litre i 150 KS. Naš test smo podijelili na dva dijela. U prvom dijelu fokus je bio na ekonomsko-ekološkim kriterijima, odnosno potrošnji goriva. Drugi dio testa se odnosio na provjeru dinamičkih karakteristika vozila.
Prvi dio
Ponukani navalom tekstova o uštedama goriva i maksimalnim dosezima pojedinih vozila, odlučili smo se da i mi pokušamo nešto tako. Međutim ovo smo napravili uz drastične razlike u odnos na druge autore i testove. Testove maksimalnog dosega sa jednim rezervoarom goriva svi ostali su provodili držeći se strogo definisanih pravila za uštedu goriva a to su:
- Isključeni klima i audio uređaj
- Zatvoreni prozori
- Minimalan broj zaustavljanja – znači vožnja jednakim tempom autoputem ne prelazeći 100 km/h, ograničavanje fizioloških potreba, mali broj pauza za odmor.
Sve u svemu, to je pristup bez ikakvog užitka i komfora u vožnji. Mi smo se odlučili za drugačiji pristup, onaj koji je bliži običnim vozačima i putnicima. Odlučili smo se za „turistički“ pristup a to je:
- Maksimalan ugođaj u vozilu – uključen klima i audio uređaj,
- Vožnja magistralnim putevima što uslovljava promjenjivost u stilu i tempu vožnje
- Obilazak turističkih destinacija.
Za ovaj oblik testa maksimalnog dosega smo se odlučili jer smatramo da prvi način nije realan pokazatelj. Takvi testovi će pokazati minimalnu tehnički moguću potrošnju goriva, ali na takav režim vožnje kupci sigurno nisu spremni. Početna i krajnja tačka testne dionice je bila Sarajevo, a put je tekao preko Travnika, Jajca, Petrovca, Bihaća, Plitvičkih jezera te Zadra nakon čega smo obišli čitavu dalamatinsku magistralu sve do Dubrovnika, i nazad u Sarajevo preko Stoca i Mostara.
Čitavom ovom dionicom su bila uključenja zaustavljanja radi obilaska turističkih destinacija, odmora i naravno fizioloških potreba. Vožnja je trajala oko 20 sati, pa nam je gotovo ponestalo ideja i puta, te smo u totalu prevalili 1100 km. Prema pažljivom proračunu, u Sarajevo smo ušli sa preostalih 7 litara goriva u rezervoaru, što bi uz dotadašnji tempo kretanja, bilo dovoljno za još 150 km. Prema ovome, sa jednim punjenjem rezervoara od 60 litara goriva BH kvalitete te turističkim načinom vožnje bosanskim i hrvatskim magistralama, Toyota Avensis 2.2 D4-D sa 150 KS, može se preći 1250 km što daje prosječnu potrošnju od svega 4,8 l/100 km! Svaka čast – zaista! Ovdje još nismo napomenuli da je 20 sati efektivne vožnje za upravljačem proveo samo jedan vozač sa suvozačem, te da je umor bio zaista minimalan zahvaljujući prije svega udobnosti Avensisa.
Drugi dio
Drugi dio testa odnosio se na, kao što smo već naveli, ispitivanje dinamičkih karakteristika vozila kroz više standardnih procedura ispitivanja. U ovom dijelu ispitivanja, Toyota Avensis je pokazala još jednu pozitivnu stranu, te se istakla kao vrlo siguran automobil, sposoban za „pretjerivanje“ u manevrima, ali ipak sa više osobina koje ističu da je prije svega riječ o automobilu koji radije preferira duge staze i krstarenje cestama nego oštro i neprestano „napadanje“ zavoja. Kao da nam je poručila: „OK, ja to mogu, ali ohladite malo…“ Takvim „ludorijama“ odgovara automobil male mase i niske tačke težišta, a ne ovakav kruzer koji teži 1630 kg (prazan). Da bi se ovaj automobil u potpunosti zaustavio sa brzine 100 km/h bilo je potrebno 36,6 m unutar kojih je kočioni sistem maksimalno opterećivan, što je rezultat vrijedan svake hvale.
Na manevarskim testovima poput slaloma i kočenja sa preprekom, naročito se odrazio utjecaj ovolike mase i teškog dizelskog motora, pa je često nastupalo podupravljanje odnosno proklizavanje preko prednje osovine. Međutim, i pored ove pojave, Avensisa je bilo lako zadržati na zadatoj putanji zahvaljujući odličnim sistemima vješanja i upravljanja. Tako je prosječna brzina prolaska slalomskom stazom iznosila 60,11 km/h uz dejstvo bočne sile promjenjivog smjera čiji je intenzitet dostizao 1G. Prosječna brzina kojom je Avensis prolazio između čunjeva postavljenih prema normama za los-test, iznosila je 103,38 km/h. Najteži ispit na poligonu, odnosno kočenje sa preprekom, Avensis je prošao bez problema, sa početnom brzinom od čak 100 km/h. Iako je naginjanje karoserije pri ovom testu bilo značajno ni u jednom trenutku nije dolazilo do gubitka kontrole nad vozilom.
Pravolinijski testovi pokazuju snagu motora i podešenost transmisije, a jedan od takvih jeste i vrijeme ubrzavanja vozila od 0 do 100 km/h. Naša mjerenja su pokazala da je ovom Avnesisu potrebno 9,6 s da dostigne 100 km/h, a nakon 1238 m dostigne i 178 km/h koliko smo maksimalno uspjeli razviti na našoj testnoj stazi ograničene dužine od 1,6 km.
Prostrana putnička kabina kao i prtljažnik, uz kvalitetne materijale sa dobrom završnom obradom, a naročito ako je u sve to uključeno mnoštvo dodatne opreme poput kožnih sjedišta, xenon svjetala, dvozonskog klima uređaja, alu-naplataka i drugih stvarčica, obično sa sobom donose i visoku krajnju cijenu vozila. No, to ne mora biti uvijek slučaj, već treba pogledati sa druge strane pa se zapitati da li se za 57.633 KM može kupiti atraktivno brend vozilo sa snažnim dizelskim motorom, sa mnoštvom opreme, koje istovremeno može zadovoljiti biznismena sa visokim zahtjevima jednako kao i porodičnog čovjeka, a da se pri tome ne pristaje na kompromise, već da se dobije zahtijevano? Vrlo teško, a ova Toyota Avensis upravo to pruža za 57.633 KM koliko košta do registracije.