Test: Toyota Auris 1.6 D4-D Sport – Za klasu bolji
Test: Toyota Auris 1.6 D4-D Sport – Za klasu bolji
Toyota je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi predstavila novi, osvježeni Auris model, koji je početkom ljeta zvanično stigao i na BiH tržište. Osvježeni Auris pretrpio je sveobuhvatne promjene koje su zahvatile dizajn, kvalitet materijala, te mehaničke sklopove. Ovim promjenama na Aurisu Toyota želi ozbiljnije „napasti“ evropsko tržište koje joj do sada i nije bilo primarno.
Utjecajem Akio Toyoda, novog predsjednika Toyota Motor korporacije, donesene su ključne odluke koje će Toyotine automobile filozofijom i dizajnom više približiti evropskim kupcima, a osvježeni Auris i Avensis prvi su automobili nastali nakon tih odluka. Inače, Akio Toyoda direktni je potomak osnivača Toyota korporacije, a za njegovo proevropsko i proameričko razmišljanje zaslužno je školovanje i životni vijek van granica Japana.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
(Re)dizajn
Novi Auris pretrpio je značajne promjene dizajna, kako vanjskog dijela karoserije, tako i unutrašnjosti putničke kabine. Kada je riječ o vanjskim promjenama, Auris je dobio potpuno nove svjetlosne grupe u koje je integrisana LED tehnologija, nove odbojnike, te novu masku motora, upravo ono što je i potrebno za jedan ozbiljan redizajn automobila. Ovim redizajnom promijenio se karakter automobila koji je sada znatno veseliji u odnosu na prethodnika, koji je bio dosta konzervativan. Novi Auris izgleda mnogo dinamičnije, što svakako neće ostati neopaženo.
Unutrašnjost automobila dobila je novu centralnu konzolu koja je zadržala formu prethodnika, ali je sada odlikuju blaže, oble linije, što je mnogo ugodnije za oko evropskog kupca. Jednostavno dizajniranje unutrašnjosti „katanom“ nije najbolji način ako automobil želite prodati u Evropi. Pored nove centralne konzole, u potpunosti je promijenjena i instrument tabla, rekli bismo konačno moderna, funkcionalna, pregledna, mada preglednosti nije nedostajalo ni kod prethodne.
Izmijenjene su i komande za regulaciju ventilacije automatske dvozonske klime koje su spoj odličnog dizajna i funkcionalnosti. Novitet u unutrašnjosti je i novi Toyota Touch 2 sistem čije se sve komande izvršavaju preko ekrana osjetljivog na dodir, a dizajnerski je odlično uklopljen u visoko sjajni lakirani dio centralne konzole, što vizuelno ostavlja utisak skladne cjeline. Toyota Touch® 2 multimedijalni sistem radi brže, ima ekran dijagonale 6,1 inča na kojem se projicira oštra i kvalitetnija slika u rezoluciji 800×480. Toyota Touch® 2 sistem standardno donosi kameru za vožnju unazad, te “MirrorLink” tehnologiju. Ova funkcija korisnicima omogućava povezivanje sa pametnim telefonima, kako bi preko njih mogli koristiti ekran automobila.
Toyota Touch® 2 with Go kupcima nudi unaprijeđenu navigaciju sa kompletnim kartama. Napredne informacije o saobraćaju prikazuju se na karti tako da vozač unaprijed vidi i eventualne gužve na cesti, a sistem mu automatski računa koliko kašnjenje može očekivati. Sistem može vozaču ponuditi alternativne rute, ovisno o dobu dana.
Preko Toyota Online funkcije ovaj multimedijalni sistem može se povezati sa različitim servisima, uključujući “Toyota Real Time Traffic”, pokretan od strane TomTom-a, Google Street View, Panoramio i Google lokalnu pretragu – najveću i najažuriraniju bazu podataka na svijetu. Za izradu unutrašnjosti korišteni su kvalitetniji materijali, a završna obrada je na visokom nivou. Korištenjem kvalitetnijih materijala unaprijeđena je i zvučna izolacija putničke kabine, pa je komfor u konačnici podignut na veći nivo. Toyota je novi osvježeni Auris ponudila u deset različitih boja karoserije, koje je moguće ukombinovati sa aluminijumskim felgama u šest dezena koje dolaze u veličini 16 i 17 inča.
Novi motori i vozne karakteristike
Novi, osvježeni Auris pored dizajnerskih promjena dobio je i značajne promjene u ponudi motora. Nakon što je Toyota ostvarila saradnju sa BMW-om, prvi plod ove saradnje jesu dva nova dizelska motora. Radi se o 2.0-litrenim i 1.6-litrenim D-4D motorima, a upravo pomenuti 1.6-litreni dizelaš našao se u Aurisu. Ovaj potpuno novi dizelski motor raspolaže sa 112 KS i 270 Nm okretnog momenta. Upravo takav motor je pokretao naš testni model, za koji možemo reći da je „prava mjera“ za ovaj automobil. Prethodni model imao je samo jedan dizelski motor u ponudi, 1.4-litreni D-4D sa 90 KS, koji je bio štedljiv, ali se u određenim situacijama osjetio nedostatak snage, kao i mala zapremina motora.
Novi 1.6-litreni motor uparen je sa ručnim 6-stepenim mjenjačem koji odlikuju dobro izračunati prijenosni omjeri, pa po fabričkoj deklaraciji ovaj automobil ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 195 km/h. Uz sve to, u atmosferu ispušta svega 108 g/km CO2, što ga svrstava u izuzetno „čiste“ motore koji zadovoljavaju Euro 6 norme. Kada je riječ o potrošnji, fabrika deklariše da će prosječna potrošnja goriva u gradskim uslovima iznositi 5,0 l/100 km, van grada 3,7 l/100 km, te u mješovitim uslovima 4,2. Tokom testa mi smo zabilježili nešto veće vrijednosti, ali s obzirom na to da je automobil kada je stigao na test imao na km satu nešto više od 1.000 pređenih kilometara, prosječna potrošnja u kombinovanim uslovima od 5,6 l/100 km vjerovatno će se smanjiti nakon što se motor dodatno „uhoda“. Uz to treba dodati i radi klima uređaja.
Kada je riječ o voznim karakteristikama, Auris je prava kombinacija između dobrog držanja ceste i udobnosti. Toyotini inženjeri dodatno su unaprijedili udobnost ali bez narušavanja voznih karakteristika, pa tako Auris bez ikakvih problema na autoputu drži visoke brzinske prosjeke bez naginjanja, a osjećaj za brzinu pomalo je umanjen. To je svakako pozitivno, ali zbog toga morate obratiti malo više pažnje na pokazivač brzine jer se vrlo brzo možete naći u prekoračenju dozvoljene brzine. Isti slučaj je i na zavojitim magistralnim cestama, Auris odlično drži zadati pravac prilikom brzih prolazaka zavojima, ponaša se neutralno, bez tendencija proklizavanja preko prednje ili zadnje osovine.
Sigurnost
Novi, osvježeni Auris dobio je i nove sigurnosne sisteme koji su povećali stepen sigurnosti putnika. Tako je Toyota unutar novog Aurisa predstavila “Toyota Safty Sense” paket aktivne sigurnosti koji donosi: sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS), sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake (LDA), sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala (AHB), sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (RSA).
Zaključak
Toyota je sa novim, osvježenim Auris modelom odlučila da značajnije učestvuje u prodaji automobila na evropskom tržištu. Iako je svjetski lider u prodaji automobila, Toyotin udio prodaje na evrposkom tržištu putničkih vozila nije bio tako značajan, što japanski div želi svakako promijeniti. Analiza tržišta jasno je pokazala da Toyota svoje automobile mora značajno približiti Evropljanima ukoliko želi veći dio tržišnog kolača. Novi, osvježeni Auris upravo je početak te priče, a iz Toyote najavljuju još značajnije promjene u novoj generaciji Aurisa, koji će biti 100% „evropska priča“. Na kraju kada sagledamo sve promjene koje donosi novi osvježeni Auris, s pravom možemo reći da je on sada za klasu bolji.
Testni model bio je opremljen sa Sport paketom opreme, pa u kombinaciji sa novim 1.6-litrenim D4-D dizel motorom košta 36.318,31 KM. Detaljan popis opreme koji donosi Sport paket možete pročitati OVDJE.