Test: Renault Twingo 1.2 16V Trend facelift – Provjeren igrač

Test: Renault Twingo 1.2 16V Trend facelift – Provjeren igrač

Renault je ozbiljno shvatio borbu na tržištu malih gradskih automobila, a u prilog tome govori i dolazak novog Twinga, koji će sigurno biti jedan od jakih igrača u toj automobilskoj klasi. Prva generacija Twinga pravila se u maratonskom izdanju, od čak 15 godina, sve do 2007. godine kada je stigla druga generacija. Za treću generaciju nije trebalo dugo, pa je aktuelna generacija Twinga predstavljena u Frankfurtu, krajem 2011. godine.

Test Renault Twing 2012 01
Test Renault Twing 2012 02
Test Renault Twing 2012 03
Test Renault Twing 2012 04
Test Renault Twing 2012 05
Test Renault Twing 2012 06
Test Renault Twing 2012 07
Test Renault Twing 2012 08
Test Renault Twing 2012 09
Test Renault Twing 2012 10
Test Renault Twing 2012 11
Test Renault Twing 2012 12
Test Renault Twing 2012 13
Test Renault Twing 2012 14
Test Renault Twing 2012 15
Test Renault Twing 2012 16
Test Renault Twing 2012 17
Test Renault Twing 2012 18
Test Renault Twing 2012 19
Test Renault Twing 2012 20
Test Renault Twing 2012 21
previous arrow
next arrow
Test Renault Twing 2012 01
Test Renault Twing 2012 02
Test Renault Twing 2012 03
Test Renault Twing 2012 04
Test Renault Twing 2012 05
Test Renault Twing 2012 06
Test Renault Twing 2012 07
Test Renault Twing 2012 08
Test Renault Twing 2012 09
Test Renault Twing 2012 10
Test Renault Twing 2012 11
Test Renault Twing 2012 12
Test Renault Twing 2012 13
Test Renault Twing 2012 14
Test Renault Twing 2012 15
Test Renault Twing 2012 16
Test Renault Twing 2012 17
Test Renault Twing 2012 18
Test Renault Twing 2012 19
Test Renault Twing 2012 20
Test Renault Twing 2012 21
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender

Dolazak druge generacije Twinga značio je radikalni zaokret kada je u pitanju dizajnerska filozofija, ali koncept je ostao isti. Mali automobil sa velikom ponudom prostora, lagan za upravljanje uz prihvatljivu cijenu. Treća generacija Twinga faktički je redizajn druge generacije, došla su i manja unapređenja automobila.

Renault je spremio vrlo konkurentnu ponudu kada je u pitanju novi Twingo te sa dobrim omjerom uloženog i dobijenog, Sigurno da će biti jedan od glavnih igrača u najmanjoj automobilskoj klasi. Startni model opremljen je 1.2 16V benzinskim motorom sa 75 konjskih snaga i Trend paketom opreme koji u trenutnoj akciji košta 15,417,34 KM.  Upravo takav model mi smo dobili na test, koji je imao dodatno još metalik boju, što je uvećalo cijenu za 837 KM.

Eksterijer

Prednji dio automobila zahvatile su najveće promjene u odnosu na prethodnu generaciju. Sada izgleda mnogo agresivnije nego što on jeste. Prednjim dijelom dominiraju velike svjetlosne grupe te veliki usisnik zraka na kojem je saćasta rešetka. Ono što se ističe na prednjem dijelu jesu svjetla za maglu koje svojim rješenjem podsjećajući na Nissan Juke i Škoda Yeti, ali po našem sudu najbolje ukopljene od sva tri modela.

Iako se radi o trećoj generaciji Twinga, vrata se otvaraju originalnom bravom koja se našla na prvoj generaciji. Najuočljivija promjena zahvatila je svjetlosne elemente. Svjetlosni elementi modernijeg su izgleda, sa zaobljenim linijama, a dodatak je došao na petim vratima. Promjene na zadnjem djelu dobro su napravljene, pa tako cjeli zadnji dio sastoji se samo od branika i vrata prtljažnika. Ulazak u kabinu vozila ne predstavlja nikakav problem, obzirom da se radi trovratnom automobilu vrata su izuzetno velika.

Ponuda prostora

Kontrolna ploča povučena je unaprijed, dok je volan pozicioniran prema gore, pa takva konfiguracija rezultira dovoljnim prostorom za koljena. Putnici i sa nadprosječnom visinom neće imati problema sa smještajem na prednjim sjedištima. Bez ikakvih problema na prednje sjedište može se smjestiti putnik od 180 cm i iste visine jedan iza njega.

Interijer

Sjediša novog Twinga presvučena su kvalitetnim materijalom. Sjedišta klasično „Renaultovski“ udobna, dok držanje tijela u dinamičnijoj vožnji nije na posebnom nivou. Generalno to se i ne očekuje od njih, već da budu udobna u gradskim i prigradskim relacijama. Ozbiljna zamjerka ide na račun pozicija ručice za preklapanje. Nalazi se na dnu bočne strane sjedišta i sjedište je teško preklopiti jednom rukom.

Svi prethodni Twingo modeli imali su velike staklene površine, što je znatno uticalo na preglednost automobila. Francuzi nisu eksperimentisali, pa je isti slučaj i sa trećom generacijom. Retrovizori su dosta veliki, ali pored svoje veličine nemaju najbolji efekat. Postavljeni su dosta visoko pa su predaleko od očiju vozača. Preglednost prilikom vožnje unazad je dobra. Bočni dijelovi automobila dobro su pregledni zahvaljujući velikim staklenim površinama.

Za očekivati je da se u najjeftinijim modelima koristi jeftina plastika. Međutim sa malo truda i malo mašte može sasvim pristojno izgledati. Kombinacija dvije gravure i dvije boje unutrašnje plastike čini ljepšim, a utisak kvari plastika koja se nalazi oko radio uređaja koja je bezlična. Generalno, svi korišteni materijali u unutrašnjosti dobro su finalno obrađeni i stilski uklopljeni.

Upravljač je većih dimenzija nego što se to očekuje, koji je podpomognut elektro-hidrauličnim sistemom, pa je vožnja sa njim lahka i ugodna. Ono što se može zamjeriti jeste nemogućnost podešavanja po dubini.

Mjenjač je ručni petostepeni sa dosta dugim prijenosnim odnosom i dugim hodom. Zbog dugog prijensonog odnosa mjenjač vam pruža mogućnost da u gradskim uslovima vozite sa rijeđim izmjenama stepena prijenosa. Tokom našeg testa često smo se šalili da u gradu ovaj automobil ima automatski mjenjač, dovoljno je da ubacite u drugi stepen prijenosa i nećete imati potrebu za promjenom u veći ili manji stepen. Ono što nas ne neprijatno iznenadilo kada je u pitanju mjenjač jeste da se u neutralnoj poziciji mjenjača prenose vibracije motora na samu ručicu. Povećanjem gasa primjetna je još jednu anomaliju, ručica mjenjača pomjera naprijed nazad.

Kočnice su efikasne pa čak i u više uzastopnih kočenja neće znatno promjeniti njihovu efikasnost. Test koji smo proveli na poligonu pokazao je da se novi Twingo sa brzine od 130 km/h zaustavlja se za 61 metar.

Instrument tabla pozicionirana je u na sredinu automobila, izvedena bez analognih pokazivača. Brizna automobila prikazuje se u velikom okruglom ekranu, sa velikim digitalnim brojevima, koje gotovo mogu vidjeti vozači iza vas. U istom ekranu su i informacije sa putnog računara, dok ostale informacije prikazuju se putem signalnih lampica. Naš testni Twingo bio je opremljen osnovnim paketom opreme „Trend“, pa smo bili tako uskraćeni za nama jedan važan segment, a to pokazivač okretaja motora. Bogatiji paket opreme posjeduje analogni pokazivač okretaja koji se nalazi ispred vozača.

Klimatizacija Twinga očekivano dobro radi, otvori na centralnoj ploči velikih su dimenzija pa nema problema kada je u pitanju strujanje zraka. Kontrolni točkovi klimatizacije u boji su stilskih detalja u automobilu, simpatično rješenje koje će se dopasti prvenstveno mlađoj ženskoj populaciji.

Jedini segment koji iskače iz komletnog automobila jeste radio cd uređaj koji je dio serijske opreme. Izgleda dosta „demode“.  Definitivno audio uređaj u automobilu iz 2012. godine trebao bi dizajnerski pratiti ostatak unutrašnjosti automobilom. Pozicija audio uređaja ista je kao kod nekadašnjeg modela Renault 5. Zvuk u automobilu je zadovoljavajući, a audio sistemom možete upravljati sa komandama koje se nalaze iza volana.

Kada smo dobili na test novog Twinga očekivali smo da će nas u automobilu dočekati pregršt pretinaca i mjesta za odlaganje što u praksi nije slučaj. U vrata možete odložiti bocu, ali ne i predmete veće od 20 cm. Ispred vozača se nalazi manji otvoreni pretinac u koji možete ostaviti predmet veličine mobilnog uređaja. Kod mjenjača nalaze se dva mjesta za boce, a ispred suvozača pregrada koja svojim dimenzijama ne iskače iz prosjeka.

Prtljažnik sa svojim dimenzijama zadovoljavajući je obzirom na veličinu automobila. Vrata prtljažnika podižu se visoko, a jednostavnim preklapanjem zadnje klupe dobit ćemo solidan tovarni prostor.

Performanse

1.2 16V benzinski motor, od kojeg ne trebamo očekivati neke sportske mogućnosti. Ovaj motor prvenstveno je namjenjen za gradske uslove vožnje, bez trkačkih ambicija. Pored toga ovaj motor svojom jednostavnošću obezbjedit će vam minimalne posjete servisima i malu potrošnju. Ovo su svakako karakteristike koje se očekuju od malog gradskog automobila. Potrošnja u gradskim uslovima kreće se od 5,1 do 7,4 l/100 km, dok na otvorenoj magistralnoj cesti ona iznosi do 5,0 l/100 km. Ubrzanje od 0 do 100 km/h koje smo na testu izmjerili iznosi 13,87 sekundi.

Manevarske sposobnosti ovog automobila, su očekivane. Slalom između čunjeva bez problema će savladati, te višestruke nagle izmjene pravca. Testni Twingo bio je opremljen sa zračnim jastucima za vozača i suovzača.

Zaključak

Twingo treće generacije nije neko svjetsko čudo, ali ima svoje jake adute. Provjerena Renault mehanika, dobra kvaliteta materijala u unutrašnjosti, dobar omjer uloženog i dobijenog, prihvatljiva cijena, dobre vozne sposobnosti prvenstveno u gradskim uslovima, niski troškovi održavanja. Unaprijeđeni dizajn, posebno na prednjem dijelu automobila, daje dobru sliku o ovom automobilu. Kada saberemo sve utiske i činjenice, onda se za novi Twingo može reći da je automobil idealan za „tatinu djecu“ i one koji često „zuje“ po gradu. Pored gradske vožnje sa njim možete otići laganom vožnjom na vikend odmor, ali sve preko toga traži dosta psiho-fizičkih napora.

Emir Kalender

Ukoliko vam finansijske mogućnosti dopuštaju, novi Twingo će odlično poslužiti kao prelijep poklon prije svega nježnijem spolu, mada ni muškarci „ne gledaju poklonu u zube“. Čak bi mu crvena mašnica na krovu prelijepo stajala! Odličan mali gradski automobil, koji će svojim osobinama zadovoljiti očekivanja vlasnika, prije svega po pitanju prostranosti i efikasnosti, a isto tako po pitanju ekonomičnosti. Niska do umjerena potrošnja u gradskim uslovima, te izuzetno niska potrošnja na otvorenoj cesti znače da nećete biti čest gost na preskupim benzinskim pumpama.

Po pitanju ostalih performansi, najveće dileme se mogu raspredati oko transmisije, odnosno dugih prenosnih odnosa u prva tri stepena prenosa. ZA i PROTIV dugih prenosnih odnosa? ZA: nema čestog posezanja za ručicom mjenjača znači manje zamaranja… PROTIV: Slabije ubrzanje, veća potrošnja… Uz mali 1,2-litarski 16V motor, mnogo bolji tandem bi činio mjenjač sa nešto kraćim prenosnim odnosima, jer prilikom preticanja drugih učesnika u saobraćaju, morate biti dobro „sračunati“ da li imate dovoljne zalihe snage za sigurno provođenje manevra!

Zalihe snage se postižu u visokim brojevima obrtaja motora koji se prilično sporo dostižu ukoliko počinjete ubrzavati sa npr. 2500-3000 o/min. Prebacivanjem u niži, ili još niži stepen prenosa, problem je riješen! Ali kada Twingov motor dostigne visoke obrtaje, onda naprosto „leti“ i sreći nema kraja! S obzirom da mu je ovjes podešen na „comfort only“, ne očekujte mnogo sportskog u Twingu. Duboko tone u opruge pri oštrim manevrima, a zbog raspodjele mase koja znatno više ide u korist prednje osovine, nemojte se začuditi ukoliko zadnji dio automobila ponekad „zapleše Tango“. Napominjemo, ovo se dešava isključivo u ekstremno-ekstremnim situacijama koje 99,9% vlasnika Twinga sigurno nikad neće doživjeti. Ali zahvaljujući „comfort only“ vješanju, vlasnike Twinga sigurno neće boljeti kičma od BH saobraćajnica a povratak kući poslije dugog radnog dana ili iscrpljujućeg shopinga će biti prava uživancija! Znači, samo opušteno i nikako drugačije!

 Adis Gadžo

Glavni konkurenti Twinga su Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Kia Picanto i Ford Ka.


Glavne karakteristike automobila
  • Lahkoća upravljanja u gradskim uslovima
  • Dobra ponuda prostora i komfora sa akcentom na prednjima sjedištima
  • Dobar pristup kabini automobila
  • Korištenje kvalitetnih materijala sa dobrom finalnom obradom u kabini vozila
  • Odličan dizajn prednje maske i svjetlosne grupe automobila
  • Mladalački dizajn unutrašnjosti
  • Dobar omjer uloženog i dobijenog
Ispod očekivanja
  • Vibracije od motora se prenose na ručicu mjenjača
  • Nemogućnost pomjeranja volana po dubini
  • Nedostatak obrtomjera u osnovnom paketu opreme
  • Predugi prijenosni odnosi mjenjača
  • Audio uređaj zastarjelog izgleda
  • Mali broj pretinaca i mjesta za odlaganje u kabini
  • Loša pozicija ručice za preklapanje prednjih sjedišta
Troškovi
  • Akcijska cijena testiranog modela iznos 15.417,34 KM
  • Metalik boja 837,00 KM
  • Registracija 482,00 KM
  • Cijena prvog redovnog servisa koji se obavlja 15.000 km 100,00 KM

Ukupna cijena: 16.836,34 KM

Tehnička specifikacija

Kategorije: Auto test