Test: Renault Clio TCe 90 – Nikad ljepši!

Test Renault Clio 0.9 TCe

Test: Renault Clio TCe 90 – Nikad ljepši!

Kada je Renault prije 23 godine pokrenuo proizvodnju prve generacije modela Clio, malo ko da je pretpostavljao da će ovaj model ostvariti rezultat koji je vrijedan za upis među najznačajnije u skorijoj historiji. Iako u ovom automobilskom segmentu ima čitava plejada automobila, malo je onih koji su ostvari rezultat kao Clio.

Nakon tri izuzetno uspješne generacije Renault je pripremio i četvrtu generaciju, koja već svojom pojavom miriše na još bolji uspjeh. Iako su prethodne generacije ostavile težak zadatak, nema sunje da će novi Clio nastaviti sa dobrim prodajnim rezultatima, a već samom svojom pojavom izaziva veliko interesovanje u što smo se uvjerili tokom testa.

.

Eksterijer

Dolazak četvrte generacije modela Clio označio je i početak novih dizajnerskih trendova u Renaultu. Prethodno predstavljeni konceptni model DeZir, poslužio je kao inspiracija u kreiranju novog Clia, na kojeg su prenešena neka dizajnerska rješenja. Zbog toga i ne čudi zašto novi Clio odiše sportskim duhom. Novi Clio prvi je serijski model koji potpuno izražava novi Renaultov dizajnerski smijer, inspirisan radom Laurensa Van Den Ackera. Cilj je da se preslika stil i osjećaj Renaultovih konceptnih modela na serijske automobile, a novi Clio je upravo ispunjenje toga.

U odnosu na prethodni Clio model Renault je malo zaoblio linije te se potrudio da četvrta generacija izgleda dosta smirenije. Ono što je najvažnije je to da se novi Clio sa svojim dizajnom nije stopio u prosjek koji dugo vlada u ovom automobilskom segmentu, već je postao jedan od trenutnih dizajnerskih uzora. Upravo zahvaljujući zaobljenim linijama stiče se dojam da je Clio dodatno narastao, ali to je samo prividno, jer je novi Clio na istoj platformi kao prethodni model.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Gledajući prednji kraj automobila odmah je vidljiv izvor inspiracije, a to je sportski konceptni model DeZir. Uz čiste linije koje dominiraju ističe se velika svjetlosna grupa koja je dosta slična generaciji Clia iz 2002. godine, a centralnu poziciju zauzima predimenzionirani logo Renaulta što je pravo osvježenje. U sklopu maske koja se nadovezuje na svjetlosnu grupu nalaze se i standardna LED dnevna svjetla. Prednji kraj automobila pored ljepote ima i aktivnu ulogu u poboljšanju aerodimanike, smanjenju potrošnje goriva te bržem postizanju radne temperature motora. U masci motora nalaze se pokretne klapne koje ovisno o potrebi, elektronika automatski otvara ili zatvara.

Iz profila novi Clio naglašava liniju kupea sa skrivenim ručicama zadnjih vrata koje su ugrađene uz rub zadnjeg bočnog stakla. Razmjera veličine točkova usklađena je prema visini vozila da bi se postigao dinamičniji izgled, a točkovi velikog profila izbočeniji su za 15 mm u odnosu na Clio III kako bi ispunili blatobrane. Jedan od razloga zašto su skirvene ručice zadnjih vrata jeste i činjenica da se novi Clio neće poizvoditi u trovratnoj verziji pa svi oni koji su ljubitelji trovratnih modela, mogu pronaći utjehu u ovom rješenju.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Kao i cijeli automobil tako zadnji dio izveden je u zaobljenim linijama koje daju prividno veće dimenzije od stvarnih. Poklopac prtljažnika proporcionalnih je dimenzija, a tu je sada i porpuno novi dizajn svjetlosne grupe koja je izvedena u vodoravnom položaju. Kao i na prednjem dijelu, tako i na zadnjem dijelu dominira veliki logo Renaulta sa natpisom Clio. Svakako ne smije se izostaviti efektna imitacija stražnjeg difuzora koja je integrisana u branik automobila.

Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 01
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 02
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 03
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 04
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 05
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 06
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 07
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 08
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 09
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 10
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 11
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 12
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 13
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 14
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 15
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 16
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 17
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 18
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 19
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 20
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 21
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 22
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 23
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 24
previous arrow
next arrow
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 01
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 02
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 03
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 04
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 05
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 06
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 07
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 08
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 09
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 10
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 11
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 12
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 13
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 14
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 15
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 16
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 17
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 18
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 19
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 20
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 21
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 22
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 23
Test Renault Clio 0.9 TCe -2013- 24
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Interijer

Unutrašnjost novog Clia u potpunosti je promijenjena i donosi potrebnu svježinu sa novim rješenjima. Clio je dobio novu centralnu kanzolu u kojoj su integrisani obojeni detalji koje možemo birati u nekoliko kolor shema. Po prvi put u centralnoj konzoli integrisan je veliki ekran od 7 inča, osjetljiv na dodir, putem kojeg upravljamo Radio bluetooth® uređajem s naprednim funkcijama, navigacijom, putnim računarom, itd. Važno je spomenuti da novi Clio nema CD uređaj koji je u potpunosti izbačen i kao opcija, a kao zamjena ostavljen je USB priključak audio formata.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Novi Clio je dobio i novu instrument tablu, koja kombinuje analogne i digitalne pokazivače. Iako instrument tabla ostavlja pomalo siromašan dojam, ipak tu su sve potrebne informacije. Za one koji žele više u ponudi je R-Link koji donosi mnoštvo naprednih funkcija kao što su: kamera za vožnju unatrag, upozorenja na radare, vremenska prognoza, podaci o održavanju vozila, e-pošta, stalna konekcija sa društvenim mrežama, itd.

Dobra pozicija za vožnju brzo se pronalazi, a tome doprinosi odbačena filozofija, gdje je vozač bio iznad volana. Ručica 5-stepenog ručnog mjenjača i nožne komande dobro su pozicionirane, kao i drugi bitni prekidači koji su postavljeni na logična mjesta. Preglednost je u svim pravcima očekivano dobra, osim prema natrag. Krivac za to je relativno mali stakleni otvor na petim vratima, te širina C-nosača, pa doplata za praking senzore ili parkirnu kameru u svakom slučaju dobro će doći.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Za izradu unutrašnjosti korištena je kombinacija plastike sa gravurom i glat tvrde plastike koja je na donjem dijelu centralne konzole. Tu su obojeni umetci oko ventilacionih otvora, centralnog ekrana te umeci u kolu upravljača. Navedeni kolor detalji daju mladalačku živahnost unutrašnjosti. Sjedišta su udobno tvrda te zadovoljavajuće drže tijelo, ali ipak malo bolje profilisanje dobro bi došlo u nešto dinamičnijoj vožnji.

Ponuda prostora i oprema

Renaultovi konstruktori posebnu pažnju posvetili su usklađivanju dimenzija: dužina je 4.062 mm, širina 1.732 mm (bez retrovizora) i visina 1.448 mm, međuosovinski razmak je 2.589 mm. Novi Clio od svog prethodnika niži je za 45 mm, a tragovi prednjih i stražnjih točkova znatno su prošireni, 34 do 36 mm. Sa ovim dimenzijama na prednjoj klupi putnici neće imati problema, dok je prostor za noge zadnje klupe značajno uslovljen visinom putnika sa prednje klupe. U svakom slučaju, Clio je sposoban prevesti četiri, a po potrebi i pet osoba u gradskim i manjim međugradskim relacijama. Prtljažnik nudi 300 litara tovarnog prostora što je sasvim dovoljno za veličinu ovog automobila, a njegovim preklapanjem dobije se respektabilnih 1.146 litara, što otvara mogućnost transporta gabaritnijih stvari.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Testni model bio je opremljen Dynamique paketom opreme, te opcionim paketom Trendy plava koji je donio nove detalje na eksterijeru automobila. Budući kupci koji požele ovaj dodatni paket morat će izdvojiti 572,00 KM. Dynamique paket donosi sve što je potrebno za svakodnevnu vožnju, električne podizače prednjih stakala, električno podešavanje retrovizora, klima uređaj, kožom obloženi volan i ručica mjenjača, itd. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Motor i mjenjač

Testni model bio je pokretan novim 0.9-litrenim trocilindričnim turbobenzinskim motorom. Radi se o novom motoru sa kojim je Renault nastavio trend u auto industriji pod nazivom downsizing, tj. smanjenje zapremine motora. Motor raspolaže sa 90 KS pri 5.250 okr./min. i 135 Nm okretnog momenta koji je dostupan već pri 2500 okretaja. Iako brojke nisu impozantne u praksi se pokazuju mnogo uvjerljivijim, a u prilog tome govori i činjenica da 90% okretnog momenta dostupno je već na niskih 1650 okretaja.

Na većem broju okretaja osjeti se nedostatak jednog cilindra i radne zapremine motora, ali snaga kojom raspolaže novi TCe 90 sasvim je zadovoljavajuća za ovaj automobil. Iako se radi o trocilindrašu motor radi vrlo uglađeno i mirno, a minimalne vibracije možete primijetiti tek u leru.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Motor se zadovoljavajuće nosi sa težinom vozila od 1009 kg, pa za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 12,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 182 km/h. Kada je potrošnja u pitanju tokom testa u gradskim uslovima testni Clio trošio je oko 5,9 litara benzina, dok na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja je bila oko 5,5 litara.

Zaslugu za efikasnost u štednji goriva ima Star&Stop sistem koji do izražaja dolazi u svakodnevnim gradskim gužvama. Mjenjač je ručni 5-stepeni baš kao i kod prethodne generacije, s tim da su prijenosni omjeri prilagođeni ovom motoru. Ovaj motor puno je bolje ješenje za novi Clio od vremešnog benznskog atmnosferca 1.2 16V, posebno u gradskim uslovima gdje novi Clio sa motorom TCe 90 prosto zuji poput pčele.

Test Renault Clio 0.9 TCe

Ovjes i upravljivost

Ovjes novog Clia definitivno je napredovao u odnosu na prethodni model. Za njega možemo reći da je kompromis između udobnosti i dobrog držanja ceste, a dobrom držanju ceste značajno doprinosi i dobar balans automobila. Prilikom dinamične vožnje automobil se ponaša predvidljivo, bez pretjeranih naginjanja. Ipak u kabini se čuju povremena lupanja sa zadnje osovine što je posljedica u najmanju ruku BH off-road puteva koji manje-više postaju svakodnevnica. Svakako treba spomenuti da upravljački mehanizam daje dovoljno informacija sa ceste, pa u svakom momentu znate šta se dešava. Novi Clio lahko se vozi u svim uslovima što je tradicija kod ovog modela, zbog čega je omiljen kod pripadnica ženskog spola.

Sigurnost

Da Renault posvećuje veliku pažnju sigurnosti putnika nije nikakava novost, a osvojenih pet zvjezdica na EuroNCAP crash testu nije ništa drugo nego očekivano za novog Clia. Za sigurnost putnika tu su aktivni sigurnosni sistemi, ABS, ESP, prednji zračni jastuci. Kočnice novog Clia sasvim korektno obavljaju svoj posao, ali bi ipak uputili zamjerku na kočioni sistem zadnje osovine na kojoj su doboši umjesto vrlo poželjnih diskova. Smatramo da su ovakva rješenja logična za znatno jeftinija vozila i brandove koji ne uživaju ugled kakav ima Renault. Detalje sa EuroNCAP crash testa možete pogledati OVDJE.

Zaključak

S pravom možemo reći da je ovo do sada najljepši i najinovativniji Clio. Njegov dizajn bit će sigurno presudan kod odabira mnogih kupaca, a sigurno nećemo pogriješti ako kažemo da je trenutno najljepši automobil u svojoj klasi. Paleta novih motora u koju ulazi i TCe 90 obezbjeđuje Clio modelu dobre vozne karekteristike i pristupačne cijene održavanja. Uz to treba pomenuti da nova paleta motora ima Start&Stop sistem, što doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. Kao nikad do sada, za novi Clio dostupna je velika paleta dodatne opreme. Kada sve činjenice sagledamo onda je jasno zašto novi Clio miriše na uspijeh!

Glavne karaktereistike automobila
  • Novi dinamični dizajn
  • Dobra ergonomija i udobnost
  • Dobre vozne karakteristike
  • Živahnost novog TCe 90 motora.
Ispod očekivanja
  • Osjetljivost plastičnih dijelova tapacirunga
  • Nedostatak opreme u odnosu na cijenu testnog modela.
Troškovi
  • Cijena testnog modela:  26.852,00 KM
  • Cijena prve registracije: 517,00 KM

Ukupni troškovi sa registracijom 27.369,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test