Test: Renault Clio TCe 100 LPG Evolution – Mali maratonac s titulom „BestBuy“
Test: Renault Clio TCe 100 LPG Evolution – Mali maratonac s titulom „BestBuy“
Renault Clio jedan je od rijetkih modela B segmenta koji uspijeva preživjeti globalnu SUV i elektro pandemiju koja vlada evropskim kontinentom. Njegovi brojni konkurenti jednostavno nestali su sa tržišta, ali Clio ne samo da se uspješno opire trendovima nego i vraća neka rješenja koja su nepravedno zapostavljena, npr. kao što je auto plin – LPG. Upravo takva vrsta pogonskog goriva ponovo je ponuđena u osvježenom modelu Clio koji smo testirali. Kombinacijom benzina i LPG-a niskolitražni turbo benzinski motor u modelu Clio premašuje autonomiju i vrlo štedljivog dizelaša uz minimalnu emisiju štetnih plinova. U nastavku donosimo vam detaljan test osvježenog Clio modela sa primamljivim pogonskim sklopom.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora
Renault je u 2023. godini predstavio osvježeni Clio model koji je došao do svoje pete generacije. Vanjsko dizajnersko osvježenje Clio modelu donijelo primamljiviji izgled koji je prilagođen digitalnom dobu koje živimo. Samim tim dizajnerska modernizacija ovaj model vizuelno približava električnoj braći na koju Renault ozbiljno računa u budućnosti, ali definitivno se ne odriče modela kao što je Clio.
Dizajneri su promijenili prednji i zadnji kraj koji sada imaju nove branike i nove svjetlosne grupe, a vizuelni nastup je “naoštren” s jasnim i oštrim linijama, te sa novom rešetkom hladnjaka i novim logom francuske marke. Vanjske promjene zaokružile su nove boje i nova paleta točkova, međutim testni model došao je u bijeloj boji te sa čeličnim točkovima koji su imali plastične poklopce koji vjerodostojno imitiraju aluminijske točkve.
Najupečatljivija dizajnerska promjena jeste nova svjetlosna grupa po čemu se osvježeni Clio jasno razlikuje od svog prethodnika. Novi svjetlosni potpis odlično se uklapa u novi dizajn te na najbolji način prikazuje ključna obilježja a to su preciznost i tehničko umijeće. Dizajnerske promjene na karoseriji nisu samo kozmetičke prirode već su dale i svoj doprinos u poboljšanju aerodinamičke efikasnosti.
Unutrašnjost osvježenog Clio modela suštinski je ostala ista. U potpunosti je zadržan koncept njegovog prethodnika koji je u prvi plan stavljao funkcionalnost, a ne „digitalno eksperimentisanje“. Evolution paket opreme namijenjen je onima koji racionalno razmišljaju i ne zahtijevaju razne igračke koje u konačnici neće svakodnevno koristiti.
Kompletna unutrašnjost je napravljena od jednako kvalitetnih materijala kao i njegov prethodnik što znači da je korišteno nekoliko vrsta plastike, imitacija brušenog aluminijuma i nekoliko vrsta finih tkanina. U konačnici sve ostavlja ugodan osjećaj pogotovo kad vidimo da je završna obrada dobra.
Sjedanjem za upravljač osvježenog Clia sa Evolution paketom opreme vozača će dočekati ugodna sjedišta u kojim se brzo pronalazi odgovarajuća pozicija za vožnju. Digitalna instrument tabla prikazuje dosta putnih informacija, a na sredini je postavljen mali centralni multimedijalni ekran. Da, mali ekran sa jednostavnim grafičkim okruženjem preko kojeg se upravlja sa multimedijom i postavkama na automobilu. Možda na prvi pogled ne izgleda reprezentativno, ali prekomplikovana grafička okruženja sa bezbroj nepotrebnih mogućnosti jednostavno umaraju pa je ovakvo rješenje neka vrsta „pozitivnog reseta“ – daj te nam samo ono što nam treba!
Clio je dobio blago osvježenje koje ga čini privlačnijim ali je i zadržao sve dobre karakteristike svog prethodnika.
Renault je zadržao i određeni broj fizičkih prekidača koji se nalaze ispod centralnog ekrana, a svojim dizajnom i položajem podsjećaju na klavirske tipke. Prednja sjedišta lijepo su dizajnirana i zahvaljujući mekanim materijalima od kojih su napravljena pružaju dobru udobnost i na dužim putovanjima. Ona također upijaju dosta sitnih vibracija pa je jasno da je Renault igrao na kartu maksimalne udobnosti. Ipak, to ima i svoju cijenu pa u žustroj vožnji po zavojima nemate očekivanu podršku za tijelo, no pitanje je koliko će vozača tako jutriti zavojima sa prosječnim Clio modelom…
Dimenzije osvježenog modela ostale su gotovo iste, dužina 4.053 (+3) mm, širina 1.798 mm, visina 1.439 (-1), a međuosovinski razmak sa 2.538 mm ostao je isti. U putničku kabinu mogu se smjestiti četiri odrasle osobe sa prosječnom visinom od 180 cm. Sa svojim dimenzijama Clio je i dalje vrlo kompaktan automobil spreman za gradsku borbu u prenatrpanim i skučenim parking prostorima.
Prtljažni prostor ima pravilan četvrtasti oblik i nudi osnovnih 391 litar. Dvostruka podnica olakšava svakodnevno korištenje, a preklapanjem zadnje klupe dobiva se ravna površina pogodna za transport većih stvari. U prostor za rezervni točak smješten je rezervoar za LPG auto plin tako da je prtljažni prostor ostao u potpunosti raspoloživ, a umjesto rezervnog točka tu je set za reparaciju probušene gume.
Vozne karkateristike: LPG ima šansu da se vrati na velika vrata!
Renault Clio jedan je od rijetkih modela u B segmentu koji se i danas nudi sa širokom paletom pogonskih agregata. Iako se na sve načine pokušava nametnuti elektrifikacija tržište i dalje ne želi odustati od motora na unutrašnje izgaranje. Svjesni toga, ali i skupih penala za prekoračenje CO2 normi u Renaultu su posegli za starim i davno dokazanim rješenjem LPG auto plina koje su usavršili i implementirali u osvježeni Clio.
Testni Clio pokretao je poznati TCe 100 turbo benzinski motor sa tri cilindra i nešto 0,9 litara radne zapremine koji je bio posebno prilagođen za LPG auto plin. Ovaj motor kada pokreće LPG isporučuje 101 KS od 4.600 do 5.000 okr/min, a najveći obrtni moment iznosi 170 Nm od 2.000 do 3.500 okr/min. Kada se za pokretanje koristi benzin izlazna snaga motora je manja pa proizvođač deklariše 91 KS od 4.800 do 5.000 okr/min i najveći okretni moment od 160 Nm u rasponu od 2.100 do 3.750 okr/min.
Snage na papiru i praksi ima dovoljno, međutim pravi adut ovog automobila je njegova autonomija koja sa 39 litara benzina i 32 litra LPG auto plina iznosi oko 1.400 km što je teško ostvarivo i najštedljivijim dizelašima. No, tokom testa nismo se bavili cijeđenjem svake kapi goriva i kalkulisanjem koliko nam je teška noga na gasu. Vozili smo onako kako će većina vozača voziti, komobinovali gradsku i otvorenu vožnju…
Odmah na početku treba reći da Clio jednako lijepo i uglađeno ide na LPG i benzin, a promjene sa jednog goriva na drugo su neprimjetne. Pogonski agregat na LPG-u oslobađa nešto veću snagu, ali to u gradskim uslovima nije toliko primjetno. Clio sa živahnim turbo benzinskim motor u kombinaciji sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa vrlo lijepo ubrzava u gradskom režimu vožnje, a nisu ni potrebne česte promjene stepena prijenosa. Upravljački mehanizam je vrlo lagan i precizan pa borba sa gradskim gužvama za Clio ne predstavlja nikakav problem.
Clio je odavno sa svojim dimenzijama prerastao klasu malog gradskog automobila pa s njim bez problema možete putovati na dalje destinacije, a jedini ograničavajući faktor može biti prtljažnik ako putuju četiri odrasla putnika. No i to je rješivo sa krovnim koferom za prtljag… No, kako se Clio sa LPG auto plinom nosi na otvorenoj cesti?
Putnička kabina ima veoma dobru zvučnu izolaciju i time su putnici lišeni buke koja bi mogla dolaziti od različitih izvora. Ovjes u ovoj izvedbi Clia podešen je tako da pruža odličnu udobnost pa tako nećete osjetiti umor nakon 450 km cjelodnevne vožnje. Ako poželite žustriju vožnju po zavojitoj cesti ni to neće biti problem za ovaj automobil jer ima dosta čvrstu šasiju, precizan upravljač i izbalansiranu težinu. Jedini ograničavajući faktor je motor „malih pluća“ koji se ipak bolje snalazi u gradu ili u konstantnoj brzini na auto putu.
Clio je svojom veličinom, kvalitetom i mogućnostima odavno prerastao jedan mali gradski automobil. Danas kada cijene automobila konstatno rastu, novi Clio sa LPG sistemom nameće se kao BestBuy model zbog brojnih aduta. Prije svega male potrošnje i prihvatljive cijene za koju dobijete veoma upotrebljiv i provjeren automobil.
Na auto putu Clio se dobro snalazi i kada brzine prelaze 150 km/h, ali na brzinama 130+ putnici će se osjećati najugodnije. Renault Clio obzirom da je blago osvježen i nadograđen ostao je na CMF-B (Common Module Family) modularnoj platformi koja osigurava čvrstu šasiju i brojne sigurnosne sisteme za vozača.
Kada je riječ o potrošnji goriva testni Clio sa LPG auto plinom ima se čim pohvaliti posebno kada se koristi ECO režim vožnje. Tokom kombinovanog testa koji je uključivao i ECO režim vožnje putni računar je zabilježio prosječnu potrošnju u gradskim uslovima od 7 l/100 km, dok se na magistralnoj cesti potrošnja kretala od 4,4 do 5,7 l/100 km, ovisno na konfiguraciji puta. Na auto putu uz držanje konstantne brzine od 130+ km/h prosječna potrošnja kretala se 5,3 l/100 km.
Zaključak
Osvježeni Clio tržištu je predstavljen u 2023. godini i to je njegova peta generacija. Vanjsko dizajnersko osvježenje Clio modelu donijelo primamljiviji izgled koji je prilagođen digitalnom dobu koje živimo. Samim tim dizajnerska modernizacija ovaj model vizuelno približava električnoj braći na koju Renault ozbiljno računa u budućnosti, ali definitivno se ne odriče modela kao što je Clio. Dizajneri su promijenili prednji i zadnji kraj koji sada imaju nove branike i nove svjetlosne grupe, a vizuelni nastup je “naoštren” s jasnim i oštrim linijama. Vanjske promjene zaokružile su nove boje i nova paleta točkova.
Osim svježijeg izgleda Clio se hvali zaista bogatom paletom pogonskih agregata, a testirani model sa LPG auto plinom definitivno bi mogao ponijeti titulu „BestBuy“. Razlozi su jasni, živahan i provjeren pogonski agregat, niska potrošnja goriva, velika autonomija sa oba puna spremnika (gotovo 1.400 km) i u startu znatno jeftinija cijena kupovine u odnosu na štedljivi dizel. Ono što također ne treba zaboraviti da će ovakav automobil većinu kilometara praviti u gradskim uslovima gdje i nastaju najveći problemi kod svih dizel automobila koji su opremljeni sa filterima čađi. Dugoročno gledajući imat ćete potencijalno manje mogućnosti za problem, a uz to testirani model sa LPG sistemom ima minimalno zagađenje što je veoma važnu u državama gdje se plaća eko porez.
Cijena testnog modela iznosi bez opcija: 35.500 KM. Više detalja o vozilu možete pročitati OVDJE.