Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 Active – Drugo ime za privlačnost i ekonomičnost
Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 Active – Drugo ime za privlačnost i ekonomičnost
Peugeot je krenuo s primjenom radikalnih dizajnerskih rješenja na novim modelima. Jedan od tih modela je novi 3008 koji je skoro predstavljen na jesenjem sajmu automobila u Parizu.
Novi 3008 odlikuje savršeno uravnotežen dizajn koji plijeni već na prvi pogled. Uz savremenu tehnologiju i odlične efikasne motore novi 3008 odlučno se okreće mladim i modernim kupcima.
Piše: Emir Kalender
Dizajn
Novi Peugeot 3008 dizajnerski je miljama daleko od svog prethodnika. S radikalno izmijenjenim dizajnom novog 3008, Peugeot odlučno želi skrenuti pažnju na svoj novi SUV što mu definitivno uspijeva. Vožnjom novog 3008 ono što prvo primjećujete jesu radoznali pogledi. Novi 3008 ima savremen i robusan dizajn. Na prednjem dijelu ističe se hromirana rešetka motora i oštra svjetlosna grupa koju ukrašavaju LED dnevna svjetla. Zadnjim dijelom dominira svjetlosna grupa s odličnom grafikom koja je podijeljena u tri dijela, dok bočni dio automobila prati fluidna i dinamična linija koja je naglašena hromiranim detaljima.
Već na prvi pogled novi 3008 ostavlja odličan utisak, bez obzira da li ste ljubitelj Peugeota što jasno pokazuje kakav su posao napravili francuski dizajneri. Široke zaštite, povećano rastojanje o tla, veliki točkovi, elegantne krovne šine i oblik vrata daju mu robusan izgled što je odlika svakog pravog SUV automobila.
Unutrašnjost novog 3008 modela je na dobrom tragu pronalaska dugo traženog savršenstva u putničkoj kabini. Od pojave radikalnog rješenja centralne konzole na modelima 208, 2008, 308, Peugeot je pokušavao pronaći idealan balans između tradicionalno funkcionalnih rješenja i inovativnosti. U prvi mah, nisu se najbolje snašli, ali poučeni iskustvima s prethodnih modela u kokpitu novog 3008 otklonili su skoro sva rješenja koja nisu bila idealna.
Zahvaljujući novom Peugeot i-Cockpit-u možemo reći da novi 3008 ima najljepšu unutrašnjost koji je Peugeot ikada napravio. Instrument tabla je 100% digitalna čiju grafiku možete mijenjati u više modova. Veličina ekrana instrument table iznosi 8 inča i ima dobru preglednost. Pored digitalne instrument table tu je i centrali ekran osjetljiv na dodir veličine 12,3 inča preko kojeg se upravlja audio uređajem, ventilacionim sistemom, navigacijom, kao i drugim postavkama automobila. Na centralnoj konzoli nalaze se i mehanički prekidači kojim se prolazi kroz menije (audio uređaj, ventilacija, navigacija…), a koji su dizajnerski zanimljivo riješeni, pa tako podsjećaju na klavirske tipke. Centralna konzola blago je usmjerena prema vozaču što je odlika sportskih automobila.
Ponuda prostora i udobnost
Prostora u putničkoj kabini ima sasvim dovoljno bilo da se radi o prednjoj ili zadnjoj klupi. Idealna pozicija za vožnju brzo se pronalazi, sjedi se prilično visoko što je karakteristično za SUV vozila. Preglednost je dobra, ali za parkiranje na skučenim parking prostorima neophodni su parking senzori. Sjedišta na prednjoj klupi su komforna, ali bi naslonjači za leđa mogli biti malo širi.
Stražnja klupa nudi dovoljno komfora što će putnicima omogućiti da se udobno smjeste i na dužim putovanjima. Prtljažnik nudi zapreminu od 520 litra, a po potrebi može se proširi na 1.580 litara.
Motor i vozne sposobnosti
Na prvi pogled novi 3008 ostavlja snažan utisak velikog i robusnog automobila pa ispod poklopca motora očekujete najmanje 2.0 litreni motor. No, testni model pokreće dobro poznati 1.6 litreni motor sa 120 KS i 300 Nm okretnog momenta koji je dostupan u rasponu od 1.750 do 3.750 okr/min. S težinom od 1.5 tone novi 3008 od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h.
Motor je uparen s preciznim ručnim šeststepenim mjenjačem kojeg odlikuju dobri prijenosni omjeri. Zahvaljujući ovoj kombinaciji prosječna potrošnja goriva u gradskim uslovima iznosi od 6,2 do 6,6 l/100 km, dok se na magistralnoj cesti kreće od 3,7 do 5,4 l/100 km. Na kraju test smo završili s ukupnim prosjekom od 5,4 l/100. Gledajući ove brojke, novi 3008 može se pohvaliti s niskom potrošnjom goriva koja igra veliku ulogu prilikom kupovine automobila.
Novi 3008 postavljen je na EMP2 platformu i spada u SUV segment. S obzirom na segment kojem pripada njegov ovjes mora biti spreman na razne izazove. Ruku na srce, danas većina SUV automobila najveći broj kilometara pređe na asfaltiranim putevima, a odlazak na makadam gotovo da je rijetkost. Vjerovatno, vođeni takvom logikom Peugeotovi inženjeri ovjes novog 3008 tvrdo su podesili pa se bolje snalazi na asfaltiranim nego na makadamskim putevima. Ipak, blagi off-road neće praviti problem.
Upravljač malih dimenzija zaravnjen je na gornjoj i donjoj strani i odlikuje ga odlična preciznost. Kao i kod modela 208 i 308, prilikom brže vožnje mora se obratiti dodatna pažnja jer je izuzetno osjetljiv i direktan. Također, u brzim prolascima kroz zavoje treba obratiti pažnju na kvalitet puta jer na svaku ozbiljniju neravninu automobil blago poskakuje.
Zaključak
Novi Peugeot 3008 radikalno je promijenjen u pozitivnom pravcu. Prije svega njegov fantastični dizajn glavni je adut u borbi za osvajanje kupaca. Da će imati uspjeha u tome ne treba sumnjati jer radoznali pogledi i pozitivni komentari opravdavaju velika očekivanja.
Uz savremenu tehnologiju kojom je opremljen novi 3008 ističe se još jedan značajan adut, a to je odlična ekonomičnost. Uz prosječnih 5,4 l/100 km kombinovane vožnje, novi 3008 nameće se kao automobil koji može zadovoljiti svakodnevne potrebe uz nisku cijenu vožnje. I na kraju, kada je riječ o cijeni bogato opremljen testni model možete kupiti po akcijskoj cijeni od 47.868,60 KM što je definitivno primamljiva ponuda. Detaljan popis serijske i doplative opreme možete pročitati OVDJE.