Test: Nissan Note 1.2 Acenta – Lijep i praktičan!
Test: Nissan Note 1.2 Acenta – Lijep i praktičan!
Novi Nissan Note u prodaji je od kraja 2013. godine, što je njegova druga generacija koja bi mogla napraviti možda i bolji rezultat u historiji ovog modela. Za takvu ‘sumnju’ razlozi su jednostavni, Nissan Note od poprilično dosadnog i jednoličnog automobila postao atraktivan i moderan, što bi moglo biti uveliko povećati interesovanje za ovim modelom.
Pored temeljito izmijenjenog dizajna, Nissan je novi Note opremio zaista respektabilnom dodatnom opremom, kojom zaista ima smisla opremiti gradski automobil. Prvenstveno to se odnosi na Start/Stop sistem, te četiri kamere za pomoć pri parkiranju u gradskim gužvama…
Piše: Emir Kalender
Ono što je zaista nedostajalo prethodnoj generaciji Nissan Notea je bolji dizajn. Iako je prethodna generacija imala originalna dizajnerska rješenja, po čemu je ovaj model bio prepoznatljiv, ipak ona nisu bila toliko atraktivna i privlačna. Sveukupno gledano, automobil je bio prejednostavnog dizajna, što je plod japanske filozofije. Ipak, temeljno izmijenjena dizajnerska filozofija u Nissanu, odrazila se i na novi Note, koji je dobio prepoznatljive linije koje dijeli sa ostalim novim Nissanovim modelima. Ovaj trend se ‘ustoličio’ kod svih velikih proizvođača automobila, pa da li je on ispravan ili ne, najbolje govori činjenica da zbog toga niko od njih nije ‘propao’, a ni zabilježio pad prodaje.
Dizajn i funkcionalnost
Kod novog Nissan Notea niža linija krova i strmiji vjetrobran najviše dolaze do izražaja. Bok automobila dobio je novi identitet, čija je velika površina razbijena s nekoliko linija koje automobilu daju dinamičan izgled, a značajnu promjenu pretrpile su i svjetlosne grupe koje su dobile potpuno novu formu. Velike dizajnerske promjene pretrpio je prednji dio automobila koji je znatno agresivniji u poređenju sa prethodnikom. Cjelokupno gledano svi elementi prednjeg dijela izgledaju stopljeni jedan sa drugim. Također, ni zadnji kraj nije ništa manje pretrpio izmjena, posebno kada je riječ o svjetlosnoj grupi koja je dobila potpuno novu formu, pa tako sada duboko zalazi u bočni dio automobila.
Unutrašnjost novog Nissan Notea pretrpila je također značajne dizajnerske promjene, kao i vanjski dio automobila. Evidentan je napredak u dizajnu, kvaliteti materijala, ali i u završnoj obradi po kojoj se prethodnik u nekim segmentima i nije mogao ponositi. U ovom cjenovnom rangu automobila besmisleno je očekivati neki luksuz, ali svakako možemo očekivati solidan kvalitet i dobru obradu plastike kakvu ima novi Note. Da se ipak razbije monotonija plastičnih dijelova na centralnoj konzoli ubačeni su lakirani umetci koji daju vizuelno luksuzni izgled.
Dizajn instrument table daleko je bolji od prethodne generacije, a sa svojim osvjetljenjem uveliko podsjeća na one koje viđamo u nekim hibridnim ili električnim automobilma. Također, unutar nove instrument table nalazi se i zanimljiv pokazivač, koji prikazuje koliko je pritisnuta papučica gasa, što svakako doprinosi kontroli potrošnje goriva. Uključivanjem tastera ECO, iznad instrumenata pojavit će se plava svjetlosna linija koja promjenom boje ukazuje da li je vožnja ekološki prihvatljiva, a samim tim i štedljiva. Položaj sjedenja na vozačevom mjestu dosta je visok tako da stječete dojam da se vozite u nekom crossoveru. Sam ulazak u automobil je olakšan sa velikim vratima, što će svakako cjeniti vozači starije dobi.
Ono čime se novi Note može ponositi je bogata lista funkcionalne dodatne opreme, koju ćete koristiti u svakodnevnoj gradskoj vožnji. U prvom planu se ističe “Around View Monitor” sistem koji na 5,8 inčnom ekranu reprodukuje sliku sa sve četiri strane automobila, koju šalju neprimjetno postavljene kamere. Ovaj sistem omogućava da novi Note parkirate u najmanje slobodno parking mjesto. Paket opreme Acenta nudi Nissan Connecta uređaj, koji donosi 5,8 inčni ekran osjetljiv na dodir, USB i AUX ulaze, navigaciju, te mogućnost povezivanja sa smartphoneom.
Kao i kod prethodnika, glavni adut novog Notea je prostranost i funkcionalnost putničke kabine. Novi Note pruža obilje prostora, gdje se mogu smjestiti i ‘dvometraši’, čemu najviše doprinosi mogućnost pomjeranja zadnje klupe. Upravo ovakvim rješenjem prtljažni prostor možemo transformirati po potrebi, ovisno treba li nam veliki prtljažnik ili pak više mjesta na zadnjoj klupi. Tako zapremina prtljažnika može varirati od 325 do 411 litra, dok u slučaju kada je preklopljena zadnja klupa zapremina tovarnog prostora raste na 929 litra.
Ovakvo rješenje zaista pruža velike mogućnosti maksimalnog iskorištavanja putničkog unutrašnjeg prostora, što će svakako cijeniti oni koji imaju čestu potrebu za prevozom veće količine prtljaga. Prevedeno u praksu, možete prevesti sve veće kućanske aparate, a zašto ne i poneki komad namještaja? Uz sve treba spomenuti i stakleni panoramski krov, kojim je bio opremljen testni model. Panoramski krov kod novog Notea nalazi se samo iznad glave vozača i suvozače i nažalost nema mogućnost otvaranja. No, on dodatno vizuelno uvećava prostranost automobila i putovanje čini ljepšim.
Motor, vozne karekteristike, sigurnost…
Novi Nissan Note napravljen je na platformi V, a istu koristi i Nissan Micra model. Navedena platforma predstavlja drugu generaciju platforme B na kojoj se temelje modeli Juke i Clio IV. S novom platformom došla je i nova paleta motora koji pokreću novi Note. Nissan je u okviru benzinske palete ponudio dva atmosferska 1.2-litrena trocilindarska motora sa 80 i 98 KS, dok je za ljubitelje dizel motora u ponudi samo jedan turbo motor, 1.5-litreni dCI motor sa 90 KS.
Motor koji je pokretao testni model bio je startni 1.2-litreni benzinac sa 80 KS i 110 Nm okretnog momenta. Ovaj motor ne može se pohvaliti pretjeranom živahnošću, ali je zato izuzetno elastičan pa se bez problema vozi na 2.000 okretaja. Obzirom da se radi o motoru sa tri cilindra s malom zapreminom, jasno je da je proizvođač akcenat stavio na malu potrošnju i dugotrajnost.
Kako bi se postigla što manja potrošnja u gradskim uslovima, testni model je imao Start/Stop sistem, te pokazivač pravovremene izmjene stepena prijenosa. U konačnici sa nešto laganijom vožnjom po gradu, prosječna potrošnja goriva dolazi do brojke 6,8 litara. Potrošnja na otvorenoj magistralnoj cesti daleko je niža, pa smo tokom testa zabilježili potrošnju od 3,9 litara. Ako se odlučite za vožnju autoputem potrošnja će se približiti gotovo gradskoj sa 6,5 l/100 km.
Bazni benzinski motor ne hvali se sportskim manirima, pa mu je tako za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno 13,7 sekundi, a krajnja granica na kojoj će se zaustaviti pokazivač brzine je 170 km/h. Motor radi prilično tiho, dok se prelaskom 3.000 okretaja čuje karakterističan zvuk za sve trocilindarske motore. Ipak, buka u putničkoj kabini nešto je više izražena tokom brže vožnje autoputem, ali ponajviše zahvaljujući slabijoj zvučnoj izolaciji. Motor je uparen sa petostepenim ručnim mjenjačem, koji je vrlo precizan sa adekvatnim prijenosnim omjerima.
Kada su u pitanju vozne karakteristike, Note ima nešto veće težište, ali korektno drži zadati pravac u zavojima. Tokom prolaska kroz zavoje nema većih naginjanja. Ipak, zbog veće bočne površine treba obratiti pažnju tokom preticanja na većim brzinama, jer se osjete blaži udari vjetra. Kočnice su također, u skladu sa očekivanjima, a izvedene su u kombinaciji diskova na prednjoj i doboša na zadnjoj osovini.
Kada je sigurnost u pitanju novi Nissan Note na EuroNCAP testu osvojio je četiri zvjezdice za sigurnost, a detalje sa testa možete pročitati OVDJE. Testni model bio je opremljen sa ABS, EBD, ESP sistemima, te pokazivačem ‘mrtvog ugla’ u bočnim retrovizorima. Ako se pojavi vozilo u ‘mrtvom uglu’ na retrovizoru se pojavljuje svjetlosna signalizacija, a istovremeno oglasit će se i zvučno upozorenje koje je vas neće prepasti nekim šokantnim zvukom, ali će vas suptilno upozoriti na moguću opasnost. Ovo rješenje zaista je korisno u svakodnevnoj gradskoj vožnji, jer opreza nikad nije dosta!
Zaključak…
Novi Nissan Note zadržao je funkcionalnost prethodnog modela, ali ovog puta sa mnogo više stila i ljepote. Druga generacija Notea pored prostranosti i lijepog dizajna nudi zaista korisne tehnološke dodatke za kojima prosto ‘vape’ mali gradski automobili. Uz pouzdanu mehaniku koja krasi Nissan automobile, nema sumnje da je novi Note vrlo konkurentan u svojoj klasi.
Realno gledajući, Nissan Note trenutno i nema ozbiljnu konkurenciju u formatu automobila kao što je on. Cijena testnog modela iznosi 25.200 KM + dodatna oprema 3.100 KM, što ukupno iznosi 28.300 KM. Za one koji nisu previše zahtjevni važno je pomenuti da se osnovni model može kupiti po cijeni 23.900 KM. Ako se nekom čini da je cijena visoka, najbolji način da promijeni mišljenje je da obavezno pogleda listu standardne opreme koju nudi Nissan Note, te istu da uporedi sa najbližim ‘jeftinijim’ konkurentima. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.