Test: Nissan Juke Nismo – Oksimoron
Test: Nissan Juke Nismo – Oksimoron
Nisan je spojio dvije naizgled nespojive krajnosti: napravio je sportsku verziju malog gradskog modela Juke. Da li klasični sportski automobili treba da se “plaše” ovog simpatičnog Nissana”pod imenom Nismo otkrili smo vozeći ga na stazi i u saobraćaju.
Testira Auto magazin, partner Carlander portala
Piše: Ivan Katunac.
Ponuda Nissanovih modela u evropi je veoma neobična. Sa jedna strane tu su mali gradski automobili, a sa druge, tu su terenci i SUV-ovi po kojima je poznat,a ne treba zaboraviti ni ektremno sportske modele. Odluka da se napravi miks ovih modela nameće se kao logično rješenje.
Brza verzija Jukea postojala je od samog predstavljanja, a ovaj put, automobil je preradilo sportsko odjeljenje Nissana, čuveni Nismo. Karoserija je pretrpila brojne kozmetičke izmjene i nedvosmisleno prolaznicima i drugim učesnicima u saobraćaju pokazuje da se prednj njima nalazi nešto krajnje neobično i brzo.
Ono što je nas najviše interesovalo nalazi se ispod “kože”. Benzinski turbo motor zapremine 1.6-litara je pojačan za deset “konja” i sada razvija ravno 200. Okretni moment od 250 Nm isporučuje se u rasponu od 2.400 do 4.800 o/min, što bar teoretski znači da je motor elastičan. U pitanju je mašina koja je vrlo slična onoj koja se ugrađuje u Renault Clio RS. U pitanju je vrlo savremen sportski motor koji ima sistem za direktno ubrizgavanje goriva u cilindre i turbo punjač varijabilne geometrije.
S obzirom na vrlo veliku specifičnu snagu, moramo da pohvalimo karakter motora u svakodnevnoj vožnji. Na malim okretajima radi mirno i prihvata gas bez ikakvih protesta. Naravno, u tom područiju nije previše agresivan. Snaga se isporučuje linearno i progresivno, a pravi udarac u leđa osjeća se tek preko 4.500 o/min. Ovaj motor se vrlo rado i lahko vrti, tako da bez problema dođe do limitera okretaja na 6.500 o/min. Upravo ovakav karakter omogućava vam da Juke Nismo vozite opušteno po gradu, a da na otvorenom drumu, ili zatvorenom poligonu pustite adrenalin u krvotok.
Glatka isporuka snage može da bude problematični ako ne pazite šta radite, ili nemate dovoljno iskustva. Naime, primjetno je da auto ima problem da prenese snagu na podlogu, naročito ako je asfalt vlažan. U krivini unutrašnji točak vrlo lahko prokliže čak i u trećem stepenu prenosa. Tada auto nosom krene van krivine. Na svu sreću lahko ga je korigovati doziranjem gasa, a rasipanje snage se odražava samo na brzinu izlaska iz krivine i u krajnjoj liniji, čestu zamjenu ne tako jeftinih pneumatika prečnika 18 inča.
Da bi pokušali da prkose zakonima fizike, inženjeri su ugradili tvrđe opruge i amortizere. Zahvaljujući tome, auto se manje naginje, bolje i brže mjenja pravac i ima precizniji upravljač. Ipak, čuda nisu moguća, pa je Juke Nismo samo najbolji među svojima, ali još uvijek nedovoljno blizu najboljim sportskim hatchback modelima. Ono što nas je oduševilo je vrlo velika bočna sila koju može da istrpi u krivinama, a poželjeli smo upravljač koji bolje “komunicira” sa vozačem.
Na svu sreću, ogibljenje nije brutalno. Auto jeste osjetno tvrđi i sportskiji u odnosu na klasičnu verziju, ali i dalje umije da dobro upije duge neravnine. Problem su kratke udarne neravnine, poput češljeva na mostu koji prilično protresu putnike. Međutim, mi ne uzimamo ovo za zlo. Naime, djelimična neudobnost ide uz karakter auta, a kupci znaju da je to neminovno.
Od sportske verzije auotmobila sa motorom od 200 KS ne očekuje se da bude previše štedljiv. Ipak, ako ga vozite mirno i tečno, potrošnja u gradu može da bude vrlo umjerena. Uspjeli smo da zabilježimo prosjek od oko 8 litara. Međutim, ako iole pritisnete gas između semafora i potjerate motor u srednje i više okretaje, ova cifra se prilično lahko udvrostručuje. Slično je i na otvorenom drumu. Auto će vas nagraditi za tečnu vožnju magistralom potrošnjom od 5,5-6 litara benzina na 100 kilometara. Međutim, ako želite da preteknete sve ispred sebe, prosjek će lahko otići i na 12 litara.
S obzirom na odlične performanse i dobru opremu, Juke Nismo ima vrlo umjerenu cijenu. Verzija sa pogonom na prednjim točkovima i ručnim mjenjačem koju smo vam predstavili košta 24.490 eura.
Sada ga vidiš, sada ne
Nisan je napravio neuobičajen interface na srednjoj konzoli. Naime, klima uređaj i putni računar dijele iste tastere. Pritiskom na taster, vozač bira da li želi da podešava klima uređaj ili računar. Pri tome se natpisi i funkcije tastera kompletno mjenjaju. Ovaj sistem je urađen vrlo kvalitetno, pa se ni po mraku ne može naslututi da jedan taster ima dva simbola na sebi.
Kvalitetni materijali i oprema
Standardna oprema verzije Nismo vrlo je bogata. Nama se najviše dopalo to što su se dizajneri potrudili da specijalnu verziju vizuelno i taktilno odvoje od standardnih modela. Najviše nam se dopala obilna upotreba prijatne alkantare. Pored sjedišta i dio upravljača presvučen je ovim materijalom.
Tehnički podaci: Nissan Juke Nismo
Motor: zapremina 1618 ccm, snaga 147 kW (200 KS) pri 6.000 o/min, maks. okretni moment 250 Nm pri 2.400-4.800, mjenjač ručni šestostepeni
Dimenzije: 4.135/1.765/1.765 mm, međuosovinsko rastojanje 2.530 mm, rezervoar za gorivo 46 litra, prtljažnik 251/830 litra, masa 1.445 kg, pneumatici 225/45 R 18
Performanse: maksimalna brzina 215 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,8 sekunde, potrošnja 9,1/5,6/6,9 l/100 km, emisija CO2 159 g/km