Test: Renault Megane Coupe GT Line dCi 130 Energy – Sportista za svaki dan!
Test: Renault Megane Coupe GT Line dCi 130 Energy – Sportista za svaki dan!
Postoje automobili sa kojima kada napravite prve metre odmah vam se dopadnu i ne morate tražiti u njima ono najbolje. Megane Coupe GT Line definitivno je jedan od njih, jer svoj karakter pokazuje odmah nakon što sjednete u njega.
Posljednje zatezanje bora i gotovo! Tako bi mogli okarakterisati posljednje osvježavanje aktuelnog Megane modela. Nakon predstavljanja posljednjeg osvježenja dizajna na Meganeu, neki su s podsmijehom jedva dočekali takav potez Renaulta. Ipak, zlobni komentari imaju drugu stranu medalje, a to je svakako ona koja govori da aktuelna generacija Meganea doživljava svoj vrhunac! Da nije tako, sigurno većina vozača, a i pješaka, nebi ‘zurila’ u na novo redizajnirani automobil.
No, sama forma coupea dovoljno je atraktivna, posebno mlađoj populaciji kojoj je ovaj automobil i namjenjen, ali i onim koje ‘drma’ kriza srednjih godina, da izazove njihovu pažnju i želju da postanu vlasnicima takvog automobila. Obzirom da se radi o „faceliftu facelifta“ davno je sve rečeno o njegovom dizajnu, pa s toga ne treba trošiti mnogo riječi na tu temu. Ipak, kada je dizajn u pitanju, glava promjena je na prednjem dijelu automobila, koji je dobio potpuno novu masku, novu svjetlosnu grupu, te novi odbojnik.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Zbog toga novi Megane sada izgleda mnogo agresivnije, što mu je definitivno nedostajalo u prethodnom izdanju. Svakako, novi dizajn predstavlja Renaultov aktuelni dizajnerski pravac ili bolje rečeno, Megane je dobio prepoznatljiva obilježja svih novih Renault modela. Tu prvenstveno mislimo na masku motora sa velikim Renault logom. Sve ostalo je na temu ‘varijacija manje-više’, uz sitne promjene, ostalo isto. Dizajn novog Meganea definitivno je spojio agresivnost i eleganciju, pa onda nije čudo zašto se pogledi drugih vozača i prolaznika prosto lijepe za ovaj automobil.
Putnička kabina idealna je za dva putnika, ali po potrebi, na zadnju klupu mogu se još ‘ugurati’ dvije ili tri osobe u ‘sardina’ položaju. Šalu na stranu, četiri odrasle osobe mogu se smjestiti u coupe Megane, ali neka to ne bude praksa. Vozač i suvozač imaju dovoljno prostora u svim dijelovima, pa se ugodno mogu namjestiti i za duža putovanja. Renault Sport sjedišta dobro su profilisana kako bi pružila najbolji omjer dobrog bočnog držanja tokom brzih prolazaka kroz zavoje, ali i svakodnevnog lakog ulaska/izlaska u automobil. Uz to svakako treba pomenuti da ista pružaju solidnu podršku za lumbalni dio leđa pa se nameću kao odličan izbor za one koji će ovaj automobil svakodnevno koristiti gdje su izlasci/ulasci u automobil vrlo česti.
Preglednost iz vozačeve pozicije je dobra i brzo se pronalazi idealna pozicija za vožnju. Ipak, postoji mala zamjerka u segmentu preglednosti zadnjeg dijela. Naime, zbog malih bočnih stakala na zadnjem dijelu, preglednost je loša, pa prilikom uključivanja u kolovoznu traku, morate dobro obratiti pažnju. Kada je u pitanju osjećaj putnika na zadnjoj klupi, možda će neko pomisliti da se vozi u blindiranom vozilu sa puškarnicama…na ‘ludom’ Balkanu i to može biti od koristi!
Kvalitet korištenih materijala za izradu unutrašnjosti možemo ocjeniti sa 4+. Ono što je za svaku pohvalu je minimalno korištenje tvrde plastike, koja u ovakvom automobilu nebi bila primjerena. Tu su i umeci koji su napravljeni kao vrlo vjerodostojna kopija karbona, a koji upotpunjuju sportski ‘štih’ u unutrašnjosti automobila. Kvalitet kože i preciznost štepova na volanu i ručici mjenjača na visokom je nivou.
Da je novi Megane više od “facelift od facelifta” potvrđuju i nove tehnologije kojim se može opremiti, kao što je multimedijski sistem Renault R-Link koji uključuje ekran osjetljiv na dodir. R-link sistem objedinjuje navigacioni sistem sa TomTom kartama, multimedijalni dio, telefoniranje preko auto ozvučenja, internet aplikacije itd. R-Link će vam omogućiti da tokom vožnje na siguran način upravljate svim funkcijama. Sve ukupno gledano, teško je pronaći pravu zamjerku, pa sve miriše na jedan dobar ‘paket’.
Najbolje tek slijedi…
Da Renault ima bogato iskustvo u proizvodnji sportskih automobila odavno je poznata stvar, ali kada u ‘obični’ automobil sa dizelskim motorom usadite sportski gen, e onda je to zaista vrijedno pažnje i pomena. Upravo to Renault je napravio sa Megane Copue GT Line 130 dCi Energy modelom. Stari ‘trkači’ jedva čekaju da se nasmiju kada neko kaže da dizel sa 1.6-litrenim motorom i 130 KS može biti respektabilan na cesti.
No, ‘tuširanje hladnom vodom’ uslijedi čim se ukažu krivine na magistralnim cestama. Oni sposobniji od ‘stare garde’ koja samo prizaje stare prežedne benzince, uz veliki napor moći će vidjeti mjesto registarske tablice coupe Meganea. Je li zaista Megane Copue GT Line toliko dobar? Za 1.100 pređenih kilometara u 7 dana, po raznim putevima, nije nas niko razuvjerio!
Megane Copue GT Line odlikuje odličan balans, dovoljno tvrd/udoban ovjes, te primjeren dizelski motor. Kada je riječ o motoru, radi se o posljednjoj generaciji savremenog common rail dCi turbo dizela, koji radi vrlo tiho i uglađeno. Renaultovi inžinjeri su iz 1.6-litre ‘izvukli’ 130 KS i 320 Nm okretnog momenta, ali zbog relativno male zapremine motora do 1.750 okr./min. osjeti se mala inertnost. No, kada turbo punjač počne raditi svoj posao, od 1.750 okr./min pa pa naviše, motor počne pokazivati sav svoj potencijal.
Također, još jedna vrlo važna odlika ovog motora je izuzetno niska potrošnja. Gotovo je nevjerovatno za motor od 130 KS da se potrošnja može spustiti do 3,6 l/100 km što je slučaj kada vozite na otvorenoj magistralnoj cesti. Za vožnju auto putem potrošnja je nešto veća 4,3 l/100 km, a dok u gradskom maltretiranju u jutarnjim i poslijepodnevnim špicama potrošnja neće preći 5,6 l/100 km. Zaista, učinak vrijedan svake hvale!
Na kraju kao ‘šlag’ dolaze vozne karakteristike, koje će zaista oduševiti svakog vozača koji voli uživati u brzim prolascima kroz zavoje. Ovjes automobila nešto tvrđe je podešen, reklo bi se po njemačkom receptu, ali sasvim dovoljno da automobil ne bude pretvrd. S tako podešenim ovjesom te uz dobar balans težine na prednjoj i zadnjoj osovini, brzi prolasci kroz zavoje postaju svakodnevnica, a ne umijeće! Da su na automobilu bili postavljeni ‘valjci’ od guma, pomislili bi da oni imaju veliku zaslugu za stabilnost, ali na ovom modelu bile su postavljene Continental SportContact 5 gume u dimenziji 205/50 R17.
Da se radi o vrhunskim voznim karakteristikama govori i činjenica da tokom brzog ulaska u zavoj nećete imati podupravljivost preko prednje osovine, što je odlika mnogih automobila sa prednjom vučom, već će vas unutrašnji dio krivine doslovno ‘uvlačiti’ kako budete pritiskali papučicu gasa. U tom slučaju kao ograničavajući faktor brzine prolaska kroz zavoj postavlja se koliko imate hrabrosti za dodatno pritiskanje gasa i granična sposobnost guma!
Definitivno da će vas tako nešto ‘povući’ da pokušate pronaći limit, ali tražiti limit pri većim brzinama u dvosmjernim cestama nije nikako preporučljivo. Ipak, ako se pretjera, ESP sigurnosni sistem brzo i efikasno će popraviti situaciju, pa neka vam to bude znak da malo ‘ohladite glavu’. Ipak, ako nešto krene po zlu, treba znati da je ovaj automobil na EuroNCAP testu osvojio maksimalnih pet zvjezdica, a detalje sa tog testa pročitajte OVDJE. No, ipak oprezno…
Na kraju pitate se koliko svo to zadovoljstvo košta? Cijena testnog modela iznosti 45.446 KM, a uz popust od 2.750 KM onda pada na 42.696 KM. U prvi tren čini se mnogo jer za tu sumu možete kupiti veliki broj ozbiljnih automobila. Cijena može biti još niža jer je testni model imao poprilično bogatu listu dodatne opreme koju možete pogledati OVDJE.
No, postavite sami sebi pitanje šta će vam ponuditi ti automobili? Možda će vam ponuditi dodatni par vrata, još nešto dodatne opreme, ali teško da će vam pružiti dašak sportskog užitka u vožnji! Ako uzmemo u obzir činjenice da ovaj automobil nudi atraktivan dizajn, sportski užitak u vožnji, te zaista minimalnu potršnju goriva, onda ćete shvatiti zašto toliko košta. Na kraju krajeva, ovakav automobil ima svoju klijentelu, koja je spremna platiti užitak i emociju!