Test: KIA Sportage LX FRESH 1.6 T-GDI – Ima sve preduslove da preuzme vrh klase!
Test: KIA Sportage LX FRESH 1.6 T-GDI – Ima sve preduslove da preuzme vrh klase!
KIA Sportage danas je jedan od najpoželjnijih i najuspješnijih modela na globalnom tržištu, a izuzetak nije ni bh. tržište koje tradicionalno povjerenje uglavnom daje evropskim proizvođačima. No, stvari su se značajno promijenile u posljednjih desetak godina u kojim je KIA sa svojim Sportage modelom dobro uzdrmala konkurenciju. Svaki ozbiljan rad u konačnici donosi ozbiljne rezultate pa onda čuđenju nema mjesta kada na cesti vidite veliki broj Sportage modela, kao i veliko interesovanje za najnoviji model koji smo imali priliku testirati.
Sa potpuno novim dizajnom Sportage modela KIA je napravila gotovo pa radikalan zaokret koji je mač sa dvije oštrice, a to znači totalni promašaj ili odličan uspjeh. Već na samom početku prodaje novog Sportage modela, osluškujući javnost, slobodno možemo reći da je KIA sa novim modelom pogodila ono što se kupcima sviđa te da je na dobrom putu da napravi zavidan rezultat. U nastavku vam donosimo detaljan test južnokorejskog SUV-a koji će definitivno zadati puno glavobolje konkurenciji.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: pomjeranje granica
Novi KIA Sportage u svojoj petoj generaciji stigao je sa potpuno novim dizajnom kojem je glavna zadaća da osvoji srca evropskih kupaca. To definitivno nije lagan zadatak jer evropsko tržište vri od raznolike automobilske ponude u kojem ima mnogo toga, ali nažalost sve manje originalnog i oku prihvatljivog. Uz to treba dodati „konfekcijsku” ponudu koja dolazi iz Njemačke i Francuske automobilske industrije gdje se automobili na prvi pogled uglavnom razlikuju po veličini.
Do dolaska potpune nove generacije Sportage modela, KIA je uglavnom igrala na provjerenu dizajnersku kartu, bez radikalnih rješenja kako bi privukla pažnju što šire populacije kupaca. Taj su cilj definitivno ispunili, ali vremena se munjevito mijenjaju, posebno sa dolaskom novih „digitalnih” generacija kupaca čiji su pogledi na automobile i svakodnevicu znatno drugačiji od tradicionalista.
Dolaskom električnih automobila otpočela je i nova dizajnerska era, pa je KIA odlučila da napravi jednu dizajnersku filozofiju za kompletnu ponudu novih automobila. Jedan od tih modela je i novi Sportage koji dijeli dizajnerski DNA sa potpuno električnim modelom EV6. Glavni fokus je na modernu eleganciju i mišićave linije što ovaj dizajnerski pristup u najmanju ruku čini interesantnim. Dizajneri su posvetili dosta pažnje detaljima što u konačnici daje dobar „šmek” ovom automobilu.
Novi Sportage ima hrabar i originalan dizajn koji je prema prvim reakcijama javnosti pun pogodak.
Danas se teško možemo sjetiti vremena kada je neki novi model stigao u originalnom prepoznatljivom izdanju, posebno kada ga vidite iza vas u retrovizoru. Novi Sportage zahvaljujući potpuno novom i dizajnerski jedinstvenom prednjem kraju biti će odmah prepoznat. Glavna LED svjetlosna grupa hrabro je dizajnirana i podijeljena u više segmenata, a preko cijele širine prednjeg kraja proteže se velika rešetka hladnjaka i srebrena letvica koja vizuelno spaja svjetlosnu grupu.
Bočna strana automobila dizajnirana je u nešto smirenijem tonu, bez suvišnih lomljenja površina, ali su dizajneri monotoniju razbili sa brojnim estetskim detaljima u „Piano Black” boji i hormiranim letvicama. Sve u svemu dobra kombinacija luksuza i sportskog duha.
Na zadnjem dijelu dizajnerski fokus je i dalje na jednostavnom ali ujedno i modernom pristupu. Uklonjeno je sve što bi narušilo jednostavni i moderni dizajn. Nova moderna svjetlosna grupa ističe novu dizajnersku filozofiju, a ista su spojena tankom crnom letvicom. Zanimljivo, upravo ta letvica je i rub poklopca prtljažnika koji ima svoj aerodinamički zadatak – umanjenje vrtloženja zraka koje baca vodu i blato na zadnje vjetrobransko staklo.
Aerodinamički dodaci prisutni su i na vrhu poklopca prtljažnika gdje se nalazi krovni spojler, a ispod njega sakriven je brisač zadnjeg vjetrobranskog stakla. Među novim detaljima tu je i novi modernizirani logo brenda koji se potpuno uklapa u novi dizajn automobila.
Unutrašnjost putničke kabine temeljno je izmijenjena, a samo u nekim segmentima mogu se prepoznati tragovi prethodnog dizajnerskog pristupa. U suštini imati dizajnerski DNA je za svaku pohvalu, jer kroz nekoliko generacija stiče se prepoznatljivost i konstanta. No, teško bi bilo napraviti adekvatnu evoluciju dizajnerskog pristupa sa prethodnog modela, pa je ovdje riječ o dizajnerskoj revoluciji.
Lahkim ulaskom u putničku kabinu, zahvaljujući velikim vratima, ugodno ćete se smjestiti bez obzira da li se radi o prednjim ili zadnjim sjedištima. Ovaj kompaktni SUV ima raskošnu i prostranu putničku kabinu, a povišena pozicija sjedenja uz prilično velike staklene površine daje dobru preglednost.
Sjedanjem za upravljač vozača prosječne evropske visine (između 170 i 185 cm) lahko će pronaći odgovarajuću poziciju za vožnju, a tek vozači blizu dva metra osjetit će manji nedostatak dužine naslona prednjih sjedišta kao i sjedalnog dijela. Treba reći i to da su sjedišta lijepo profilisana i mogu se podešavati u više smjerova tako da se uglavnom možete dobro smjestiti za duža putovanja.
Putnici na zadnjoj klupi također imaju obilje prostora u svim smjerovima, pa se bez problema u drugom redu sjedišta mogu voziti i tri putnika. U komfornijem slučaju kada se voze samo dva putnika na raspolaganju im je i srednji naslonjač za ruku, a tu je i mogućnost podešavanja ugla naslona zadnje klupe. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 591 litar, a preklapanjem naslona zadnje klupe kapacitet raste na 1.780 litara.
Kada je riječ o glavnim promjenama unutrašnjosti u prvom redu ističe se centralna konzola na kojoj su sada postavljena dva velika ekrana koji su idealno spojena u jednu cjelinu. Standardne analogne instrument table svakim danom sve više padaju u zaborav, a njihovo mjesto zauzimaju kolor ekrani koji su do samo prije par godina bili ekskluzivno rezervisani za automobile visoke klase.
Danas, novi KIA Sportage standardno dolazi sa digitalnom instrument tablom koja je vizuelno na fantastičan način povezana sa centralnim ekranom dijagonalne dužine 12,3 inča. Svi proizvođači nastoje ponuditi jedinstvena rješenja, međutim mnogi posao nisu uradili na najbolji način, što možemo shvatiti ako u obzir uzmemo da su bili među pionirima. Ipak, KIA je mudro sačekala te napravila trenutno najbolje digitalizacijsko rješenje, sa svojom vizijom i potpisom. Naravno, digitalizacija nije idealna, ali prolasci kroz okruženja dosta su brza, mada kao i svaki novi automobil traži vrijeme učenja i prilagodbe.
Kada je riječ o digitalnoj instrument tabli moramo reći da bi idealno bilo kada bi se upravljač mogao podići samo za dva centimetra više jer tada u gornjem dijelu ekrana instrument table ne bi imali „mrtvi ugao” kojeg stvara kolo upravljača.
Neizbježni proces digitalizacije prošla je i KIA sa novim Sportageom. Ako je neki od proizvođača imao možda i previše fizičkih prekidača, onda je to bila KIA. U prethodnim modelima upravljač i centralna konzola bila je preplavljena brojnim prekidačima, pa se ponekad činilo da ste u cockpitu aviona. Međutim, digitalizacijom svi ti prekidači su uklonjeni, a komanduje se preko ekrana osjetljivim na dodir.
Prostrana unutrašnjost je dizajnirana u modernom duhu sa odličnim tehnološkim rješenjima a putnicima osigurava da se odlično osjećaju tokom putovanja te da ispuni sva njihova očekivanja. Ipak, dobro bi bilo da prednja sjedišta imaju nešto duže naslone za leđa, kao i da sjedalni dio ima sklopivi nastavak.
KIA je za regulaciju ventilacionog sistema uvela poseban ekran, neovisan o ekranu multimedije. Preko njega vrlo lahko i jednostavno upravljate klimatizacijom, a samo jednim klikom isti se pretvara u komandno mjesto za audio sistem. Zgodno i dosta jednostavno digitalno rješenje. (Kod modela sa osnovnom opremom zadržane su fizičke kontrole audio i ventilacionog sistema).
Kvalitet korištenih materijala znatno je bolji nego na prethodnom modelu, a svi spojevi su izrađeni jako precizno pa nema iritantnih škriputanja plastika. Uz to, dizajneri su ubacili „Piano Black” elemente te one koji vjerodostojno imitiraju aluminium. Ukupno gledajući sve je jako lijepo i odmjereno ukomponovano pa onda ne čudi zašto smo se tokom testa susreli sa velikim brojem ljudi koji su bili oduševljeni izgledom automobila.
Vozne karakteristike: jasan i ozbiljan napredak
KIA Sportage u prethodnim generacijama imao je uglavnom dobre vozne karakteristike. Bilo je tu prostora da se naprave poboljšanja kako bi se došlo do zaista visokog nivoa. Upravo je to KIA napravila u razvoju novog Sportagea koji je nastao na potpuno novoj platformi. Sa novom platformom stigle su nove tehnologije i novi mehanički sklopovi zbog čega je novi Sportage znatno bolji od prethodnika, ali brojnih konkurenata.
Automobilska industrija opredijelila se za elektromobilnost, međutim motorima na fosilna goriva još uvijek nije rečeno posljednje zbogom. Zbog toga je KIA novi Sportage opremila posljednjom generacijom benzinskih i dizelskih motora koji svi osim baznog benzinskog modela imaju Mild hibridnu tehnologiju – blagi hibridi. Naš testni model pokretao je upravo bazni benzinski motor, poznati 1.6 T-GDi turbobenzinac koji isporučuje 150 KS pri 5.500 okre/min. i 250 Nm okretnog momenta pri 4.000 okr/min.
Dizelski tradicionalisti odmah bi iskazali rezervu i skepticizam, međutim ovaj bazni benzinski motor ima mnogo pozitivnih iznenađenja. Nećemo puno vremena trošiti, već ćemo samo istaknuti ono najznačajnije. Prije svega moderni benzinac u startu je jeftiniji od dizelskog pandama za oko 6.000 KM što nije mala svota novca. Drugo, vozači koji većinu vožnje provode u gradskim gužvama neće biti izloženi začepljenju i čestim regeneracijama DPF filtera što uzrokuje znatno veću potrošnju goriva u tom procesu, a to je neizbježno kod modernih dizel motora.
Sam rad motora je miran i uglađen, a odlikuje ga i odlična elastičnost što se posebno ističe u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Ručni šestostepeni mjenjač sa kojim je bio uparen motor ima jako dobre prijenosne omjere koji lijepo iskorištavaju potencijal motora, a treba reći da je sam hod ručice mjenjača izuzetno kratak i precizan – gotovo kao kod sportskih automobila. Ono na čemu se još moglo poraditi jeste zvučna izolacija motornog prostora iz kojeg dolazi nešto više buke kada motor zavrtite u veći broj okretaja, a što mu uopšte ne predstavlja problem. Također, nešto veći okretni moment svakako bi dobro došao u svakodnevnom gradskom kretanju.
Kombinacija modernog turbo benzinskog motora i ručnog mjenjača sa šest stepeni prijenosa zadovoljit će većinu potreba prosječnog vozača. Posebno će biti zadovoljni niskom potrošnjom i malom emisijom štetnih plinova.
U vožnji stiče se utisak da Sportage sa ovim motorom uopšte nije „lijen” te da je sposoban zadovoljiti većinu potreba prosječnih kupaca. Kada je riječ o ekonomskoj strani, sa jednim rezervoarom goriva od 54 litra možete prijeći između 550 i 700 km. U našem kombinvanom testu, prosječna potrošnja u gradskim uslovima kretala se od 6,4 do 7,4 litra, na otvorenoj magistralnoj cesti ona je iznosila 5,0 l/100 km, dok se na auto putu pri brzini od 130 km/h kretala oko 6,5 l/100 km.
Na kraju test smo završili sa prosječnom potrošnjom od 6,7 l/100 km što je i bolje od očekivanog kada sve sagledamo činjenice, te da je Sportage težak 1.451 – 1.595 kg. Testirani model imao je tri fabrička režima rada motora, eco, normal i sport, a svi rezultati dobiveni su u eco i normal režimu vožnje. Puni potencijal motora koji novi Sportage dovodi od 0 do 100 km/h 10,3 sekunde i do maksimalne brzine od 189 km/h dostupan je u sport režimu rada. U sport režimu rada potrošnja je nešto veća, ali u svakodnevnici nećete imati stalno nagla ubrzanja iz mjesta, kao ni stalna dostizanja maksimalne brzine.
Ovjesi i upravljački mehanizam donose novu dimenziju vozačkog iskustva. Ovjes je podešen da pruži dobru udobnost, ali i dalje je spreman da vozaču omogući dinamičnu vožnju u zavojima. Naravno, u obzir uzimamo klasu vozila i to da su na njemu bili postavljeni aluminiumski točkovi sa gumama veličine 215/65 R17 koji dodatno doprinose udobnosti.
Upravljački mehanizam značajno je poboljšan pa sada pruža dovoljno tačnih i precizni informacija sa podloge. To nije bio slučaj kod prethodnika jer se stalno dobivao osjećaj tokom vožnje da je upravljač povezan sa gumom za rastezanje.
Dinamika vožnje dodatno je unaprijeđena, kao i udobnost, a upravljački mehanizam najbolji je do sada što je imao Sportage. Offroad mogućnosti testnog modela nisu velike, ali hrabriji i iskusniji vozači sigurno da će iskoristiti njegov potencijal.
Offroad sposobnosti u baznoj pogonskoj izvedbi nisu prevelike prije svega zbog pogona samo na prednjim točkovima. Ipak udaljenost podnice od tla od 181 mm (ostale dimenzije – dužina 4.515 mm, širina 1.865 mm, visina 1.645 mm, međuosovinski razmak 2.680 mm) osigurava vam mogućnost da prođete kroz veće rupe ili slične prepreke koje ne traže pogon na sva četiri točka. U malim offroad avanturama pomoći će vam i sistem za spuštanje nizbrdo koji se jednostavno aktivira jednim pritiskom na prekidač pored ručice mjenjača. Uz to, karoseriju na udarnim mjestima štite masivne plastične obloge.
Sigurnosni segment također je nešto čime se novi Sportage može pohvaliti. Brojni sistemi pomoći dostupni su u novom modelu koji stalno brinu o vašoj sigurnosti. Poneki su možda i previše agresivni, pa tako automatsko kočenje u slučaju prepoznavanja potencijalnog udesa može biti prenaglo i preagresivno, što samo po sebi nije problem, ali može biti problem za vozilo iza vas.
Ono što fantastično radi jeste sistem državanja vozila u voznoj traci! Senzori stalno prepoznaju putnu infrastrukturu i drže vozilo u vašoj traci na način da stalno vrši korekcije upravljača unutar vozne trake. Ako sklonite ruke sa upravljača, vozilo nikada neće napustiti voznu traku (nama to nije pošlo za rukom), a sam sistem će vas upozoravati da vratite ruke na upravljač i preuzmete kontrolu. Kod dosta konkurenata ovaj sistem radi znatno slabije, jer već nakon par upozorenja sistem se ugasi i vozilo može napustiti traku.
Uz sve ovo treba napomenuti da se ovaj sistem brzo i jednostavno može aktivirati i deaktivriati samo jednim klikom na prekidač koji je postavljen na samom upravljaču. Također, maksimalno je pojednostavljeno korištenje tempomata, pa još jedan palac gore za novi Sportage.
Zaključak
KIA Sportage kroz sve svoje generacije konstantno je napredovao u svim segmentima, međutim čini se da je sa petom generacijom napravljen uvjerljivo najveći napredak u svim segmentima. Za južnokorejski model bez suzdržavanja možemo reći da ima sve predispozicije da postane lider u svom segmentu. Svojom posljednjom izvedbom Sportage je premašio dosta konkurenata koji osjetno i više koštaju.
Sa izvanrednim dizajnom i originalnim rješenjima privlači pažnju mlade ali i one starosno ozbiljnije populacije. Sa brojnim tehnološkim novitetima, svakodnevnom funkcionalnošću te veoma bitnom ekonomičnošću novi Sportage sigurno će biti među najpoželjnijim automobilima svoje klase.
Cijena osnovnog modela po redovnom cjenovniku iznosi 52,599 KM, dok je za bogato opremljeni testni model sa LX FRESH ISG paketom opreme treba izdvojiti 56.299 KM. Ove cijene mogu se umanjiti za 3.600 KM sa korištenjem „Bonus Joker” popusta o čemu možete više pronaći na www.kia.ba. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.