Test: Kia Pro_cee’d 1.6 GDI – Tigrov pogled

Kia Pro_ceed

Test: Kia Pro_cee’d 1.6 GDI – Tigrov pogled

Prva generacija Kia Pro_cee’d modela napravila je značajan korak u približavanju evropskim kupcima, a naročito mlađoj populaciji. Dolaskom Peter Schreyera u Kiji su radikalno unaprijedili dizajn novih modela koji su sad znatno bliže ukusu evropskih kupaca, a Pro_cee’d druge generacije najbolji je dokaz za to.

Lijep, moderan i agresivan, tako bi najkraće mogli opisati model Pro_cee’d druge generacije. Novi Pro_cee’d donosi novu filozofiju u dizajniranju Kijinih trovratnih modela, koji su sada znatno atraktivniji od svojih prethodnika. Pored odličnog dizajna novi Pro_cee’d nudi odlične vozne karakteristike i vrlo dobar kvalitet materijala uz prihvatljivu cijenu. Mlađa generacija vozača, za koju je i namijenjen ovaj automobil, sigurno će prepoznati sve prednosti novog Kijinog sportski nastrojenog modela.

Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 01
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 02
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 03
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 04
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 05
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 06
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 07
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 08
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 09
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 10
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 11
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 12
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 13
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 14
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 15
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 16
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 17
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 18
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 19
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 20
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 21
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 22
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 23
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 24
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 25
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 26
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 27
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 28
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 29
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 30
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 31
previous arrow
next arrow
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 01
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 02
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 03
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 04
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 05
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 06
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 07
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 08
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 09
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 10
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 11
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 12
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 13
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 14
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 15
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 16
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 17
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 18
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 19
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 20
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 21
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 22
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 23
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 24
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 25
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 26
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 27
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 28
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 29
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 30
Test Kia_Pro_cee'd 1.6 GDI -2013- 31
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn

Kia je sa cee’d hatchback modelom postavila odlične dizajnerske temelje na kojima je stvoren novi Pro_cee’d. Petovratni porodični model doživio je svojevrsnu transformaciju u trovratni model vrlo dopadljivog izgleda. Kada je stvaran novi Pro_cee’d zaboravljena je „tradicija“ da se petovratnom modelu samo ukloni jedan par vrata i tako dobije „novi model“. Novi Pro_cee’d zadržao je osnovne dizajnerske temelje od svog petovratnog brata, ali je upakovan u dinamičnu formu cupe-a, što je jedan od ključnih elemenata njegovog atraktivnog izgleda.

Sa ovakvim dizajnom Kijine namjere su jasne, privući kupce koji žele sportski format karoserije. Ovakvim dizajnerskim rješenjem najsretnija će biti mlađa populacija koja čini najveći procenat kupaca trovratnih modela u automobilskom C segmentu. Zasigurno, novi Pro_cee’d jedan je od najljepših automobila u svojoj klasi, pa česti pogledi prolaznika nisu slučajni.

Kia Pro_ceed - Test 2013 - 02

Kada govorimo o dizajnerskim promjenama u odnosu na hatchback model, one su zahvatile veliki broj dijelova. Tako je prednji dio automobila dobio novi odbojnik, nova svjetla za maglu i redizajniranu rešetku motora. Bočna strana automobila najviše otkriva njegovu dinamičnost i sportski duh. Tome svakako doprinosi zakošeno prednje vjetrobransko staklo i srednji krovni nosač koji je pomjeren prema zadnjem kraju za 220 mm, dok spušteno ogibljenje za 40 mm dodatno naglašava njegov sportski karakter.

Stražnji dio automobila je kompaktan i dizajnerski lijepo riješen. Originalno dizajnirana svjetlosna grupa duboko zalazi u bočni dio automobila, dok mudro dizajnirani odbojnik izdužuje siluetu automobila.

Gotovo kao i u svaki trovratni model, ulazak – izlazak u putničku kabinu dijelom je otežan. Obično su problemi vezani za uske parkinge, kada je potrebno otvoriti prilično duga vrata, pa ulazak na stražnju klupu može zahtijevati manje akrobatske sposobnosti. No to je „cijena“ koju plaćaju vlasnici trovratnih modela.

Kia Pro_ceed

Unutrašnjost automobila nije donijela velike promjene, osim onih koje su vezane za promjenu šasijske izvedbe. Jasno, glavne promjene su u stražnjem dijelu kabine koju „krasi“ nepreglednost zbog manjih bočnih staklenih otvora i zakošenog zadnjeg vjetrobranskog stakla. U ovom slučaju, parking senzori i kamera za pomoć pri parkiranju postaju i više nego poželjan dio opreme.

Unutrašnjost testnog modela krasili su crni tapacirunzi i crna krovna obloga, što je svakako doprinijelo atraktivnosti. Unutrašnjost hatchback modela krasila je vrlo dobra kvaliteta odabranih materijala i visoko precizna završna obrada, pa s toga nije bilo potrebe bilo šta mijenjati na Pro_cee’d modelu, te je ista prenesena u ovaj model. Unutrašnjost novog Pro_cee’da izgleda vrlo moderno, a detalji kao što su tapacirunzi obloženi eko kožom i piano crni plastični umetci, daju određenu dozu luksuza.

Kia Pro_ceed - Test 2013 - 11

Ergonomija je vrlo dobra i sve je na svom mjestu, a tu su i produžetci za olakšano vezivanje sigurnosnih pojaseva na prednjoj klupi. Centralna konzola dizajnirana je masivno, kao i instrument tabla sa mjernim pokazivačima. Na centralnoj ploči koja je blago usmjerena prema vozaču ističe se dodatni ekran sa prikazom vanjske temperature, vremena i datuma.

Sjedišta su dobro oblikovana, te pružaju adekvatnu potporu u zavojima. Udobnost sjedišta je također, vrlo dobra, a za izradu je korišten kvalitetan materijal. Najbolja pozicija volana vrlo lako se pronalazi, a ručne komande kao i ostali prekidači su na dohvat ruke.

Kia Pro_ceed

Ponuda prostora

Za automobile iz C segmenta nekako se uvijek vezivao problem skučenosti i nedostatka prostora na zadnjoj klupi. Rijetki su modeli koji su nudili kakav-takav komfor na zadnjoj klupi, pa bojazan o skučenosti zadnjeg dijela nije bila neopravdana. Da novi Pro_cee’d razbija stereotipe uvjerili smo se već pri prvom ulasku na stražnju klupu, gdje smo ostali pozitivno iznenađeni sa količinom ponuđenog prostora.

Vođeni radoznalošću i željom za praktičnim testom, u Pro_cee’d smo smjestili četiri putnika prosječne visine 180 cm te se zaputili na kraći izlet van grada. Tokom vožnje od 1 sata niko se nije žalio na nedostatak prostora, pa konstatacija da ni duže putovanje ne bi predstavljalo problem ima svoje uporište. Prtljažni prostor nudi 380 litara prostora, odnosno 1.225 litara kada se preklopi stražnja klupa, što je sasvim dovoljno za ovakav tip automobila.

Kia Pro_ceed

Oprema

Testni model bio je opremljen sa EX Style paketom opreme, ali i sa još nekim dodacima iz  bogatijeg EX Maxx paketa. Tako su se na popisu dodatne opreme našli: ECM – unutrašnje osvrtno ogledalo s automatskim zatamnjenjem, senzor za kišu, Smart Key & Button Start, grijana prednja sjedišta, grijani obruč upravljača, dodatni otvor ventilacije straga, TFT-LCD Supervision – sportski mjerni instrumenti sa putnim računarom, kamera za lakšu vožnju unatrag, Xenon AFLS prednja svjetla s funkcijom inteligentnog prilagođavanja, LED prednja dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, 17 inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima 225/45 R17. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Kia Pro_ceed

Motor i mjenjač

Testni model bio je pokretan 1.6-litrenim GDI motorom sa 135 KS i 165 Nm okretnog momenta pri 4.850 okr./min., a navedeni motor je najsnažnija izvedba u benzinskoj paleti motora. Snaga i okretni moment ovog motora razvijaju se na prilično visokim okretajima, na kojima Pro_cee’d pokazuje sav svoj potencijal. Potreba za većim brojem okretaja naglašava njegovu energičnost i sportski karakter, što se i očekuje od ovakvog automobila.

Motor radi mirno i tiho, te pruža dobru elastičnost pa nisu potrebne česte promjene stepena prijenosa. To potvrđuje i činjenica da će u šestom stepenu prijenosa na 1.000 okr./min. prihvatiti gas. U fazama preticanja, u trećem stepenu prijenosa, motor s lakoćom nabija brzinu i broj okretaja, a dah gubi tek u crvenom polju obrtomjera. Pored navedenih voznih karakteristika, dok se motor vrti u visokim okretajima, proizvodi i rezak zvuk zbog kojeg često „zaboravite“ spustiti okretaje. Za dobre performanse zaslužan je i dobro proračunati šestostepeni ručni mjenjač. Vrlo je precizan i same izmjene stepena prijenosa idu glatko, bez bilo kakvih zapinjanja. Generalno, na svim testnim cee'd modelima imali smo riječi hvale za mjenjač!

Kia Pro_ceed

Tokom testa Pro_cee’d je u gradskim uslovima trošio 9,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,5 l/100 km. Potrošnja u gradskim uslovima ne bi se mogla okarakterisati kao štedljiva, ali ostaje u prihvatljivim okvirima.

Ovjes i upravljivost

Ovjes Pro_cee’da je kao i kod hatchback modela, koji ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca što znatno utječe na poboljšanu udobnost i stabilnost automobila. Ovjes na Pro_cee’d odlično upija neravnine na putu, što će mnogi kupci sa balkanskih prostora cijeniti. Držanje ceste je na iznenađujuće visokom nivou, a cjelokupan ovjes bi mogli ocijeniti kao trenutno jedan od najboljih u C segmentu kada je u pitanju omjer udobnosti i stabilnosti.

Kia Pro_ceed

U poređenju sa hatchback modelom, za Pro_cee’d model napravljene su određene izmjene. Tako je ovjes Pro_cee’d modela niži za 40 mm u odnosu na hatchback, a proširen je i trag točkova. Na prednjem dijelu trag točkova proširen je za 20 mm, a straga za 30 mm.

Kada je riječ o upravljivosti, testni model je imao Flex Steer – Sistem podešavanja upravljača zavisno od željenog načina vožnje, koji vam nudi Comfort, Normal i Sport mod. Tokom testa mi smo naviješe koristili Normal mod, koji je pružao dovoljno informacija sa ceste i zadovoljavajuću udobnost. Razlike između tri navedena moda nisu toliko izražene, tačnije najveća razlika je u otporu koji vam upravljač daje, dok promjena u direktnosti nema.

Kia Pro_ceed

Sigurnost

Kia je napravila odličan posao kada je u pitanju segment sigurnosti, a to je potvrdio i EuroNCAP test. Na EuroNCAP testu novi cee’d dobio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom udesa. Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.

Na listi sigurnosne opreme testni model imao je zračne jastuke za vozača i suvozača, ABS i ESP sistem, HAC- Hill Start Assist Control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i VSM – Vehicle Stability Management – kontrola stabilnosti vozila, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, TCS – el. sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, itd. Detaljan popis EX Style opreme pročitajte OVDJE.

Zaključak

Već sa prvom generacijom Pro_cee’da Kia je napravila odličan posao, koji je izazvao veliko interesovanje, te privukao veliki broj kupaca. Iako je prva generacija u svom vremenskom dobu bila vrlo dobra, bit ćemo slobodni pa reći da je Kia sa drugom generacijom Pro_cee’da otišla svjetlosnu godinu naprijed u odnosu na prvu generaciju. Tu prvenstveno mislimo na novi dizajn koji je snažan adut ovog automobila i značajan napredak kvaliteta, što potvrđuje garancija od 7 godina.

Osvrtom na sam automobil teško je pronaći neku konkretnu zamjerku. Pored odličnog dizajna i unaprijeđenog kvaliteta, automobil krase provjerena mehanička rješenja i odlične vozne karakteristike. Obzirom da je ciljna grupa kupaca ovog automobila mlađa populacija, onda je jasno da ovaj automobil mora imati odličan dizajn, odlične vozne karakteristike i prihvatljivu cijenu.

Tako je za osnovni model potrebno izdvojiti 26.490 KM, dok za model kao što je bio testni treba izdvojiti 37.500 KM. Isprva se možda čini mnogo, ali ko želi jeftinije, odabirom nešto manjeg paketa opreme napravit će značajnije uštede. Vrh ponude čini dizelski model sa 1.6-litrenim CRDI motorom sa 136 KS i EX Maxx paketom opreme za koji je potrebno izdvojiti 46.490 KM.

Kategorije: Auto test