Test: Honda Civic 1.8 Sport – Blizanac u horoskopu
Test: Honda Civic 1.8 Sport – Blizanac u horoskopu
Dugo nismo vozili auto sa ovako velikim krajnostima u pogledu štedljivosti, praktičnosti i sportskog karaktera, a da je sve to zajedno uravnoteženo velikom preciznošću. Honda Civic devete generacije ima čak i umjerenu cijenu pa bogato opremljena osnovna verzija sa 1.4-litrnim motorom košta 14.990 eura.
Još na Salonu automobila u Frankfurtu, prije tačno tri godine, prvi put smo se susreli sa najnovijom, devetom generacijom Honde Civic. Tada nam je gospodin Christoph Rust, PR menadžer Honde za Evropu, objasnio da novi model, iako podsjeća oblikom na stari, zapravo ima potpuno drugačiji inženjerski pristup.
Testira Auto magazin, partner Carlander portala Piše: Aleksandar Bursać.Do sada je dizajn bio taj koji je uslovljavao određene tehničke detalje, a sada je obrnuto. Svaka, pa i najmanja sitnica na karoseriji ima svoju specifičnu funkciju, pa tako i pomalo neobičan izgled. Uglavnom su svi detalji podređeni aerodinamici i stabilnosti vozila, a posebno se vodilo računa o situacijama kada pri velikim brzinama na autoputu prolazite pored šlepera; neprijatno zanošenje izazvano vazdušnim strujama sada je smanjeno na minimum, a umanjena je i buka strujanja vazduha. Kada se sve sabere i oduzme, izgled nam se još i najmanje dopao. Na stranu da nam se ne sviđa, naprotiv, samo su svi ostali elementi toliko dobri da je dizajn postao najmanje važan.
Kao i kod prethodne generacije i kod nove je rezervoar za benzin postavljen ispod vozača i suvozača. To smo odmah primetili jer je pozicija sjedenja vozača viša nego što je to uobičajeno u C segmentu, odnosno nižoj srednjoj klasi. Ipak, na to smo se brzo navikli, pogotovo što je veliki hod volana omogućio udobnu poziciju vozača.
Sa druge strane, prednosti ovakve postavke rezervoara su u tome što je raspodjela mase daleko bolja, a samim tim je bolje i ponašanje automobila na putu. Na kraju, ova kombinacija je omogućila i nešto što nema ni jedan drugi auto u klasi – “magična” zadnja sjedišta i ubjedljivo najveći prtljažnik koji staje rame uz rame sa sedanima i karavanima u C segmentu. Naravno, povećanje mjesta za glavu putnika je neminovnost tako da problema neće imati ni vrlo visoke osobe.
Specifično oblikovana sjedišta su nas podsjetila da je Honda među zaista rijetkim proizvođačima koji dizajniraju naslon tako da imate osjećaj kao da vas sjedište grli, s obzirom da se blago izvija na vrhu i praktično dodiruje i ramena. Ergonomija komandi i tastera je na vrhunskom nivou, a posebno moramo da pohvalimo ručicu šestostepenog manuelnog mjenjača koja ima veoma kratke i precizne hodove.
Kvalitet završne obrade standardno je visok, dok je tvrda plastika na komandnoj tabli nešto dominantnija u odnosu na konkurenciju. Ipak, moramo da priznamo da je pažnja konstruktora prema kupcima evidentna – nema nikakvih imitacija aluminujuma i hroma, sve plastične površine su mat crne što je vrlo zgodno na jakom suncu jer nema refleksija. Čak je i tkanina na sjedištima vrlo slična alkantari, tako da je utisak vrlo skladan. Time su Japanci pokazali da se i dalje mnogo razlikuju u odnosu na, recimo Hyundai, tako što znaju da naprave high-tec enterijer u kome vlada harmonija tehnologije, boja i oblika a ne jeftin kič. Također, treba spomenuti da tvrda plastika tokom vrelih ljetnih dana kada auto se prži na temperaturama većim od 30 stepeni Celziusa ne ispušta „omamljujuće“ mirise što je također slučaj kod Hyundaia.
Instrumenti su kao i uvijek zanimljivo postavljeni. Analogni okretomjer zauzima centralno mjesto, pokazaće se – s razlogom. Stepenasto iza i iznad njih je digitalni brzinomjer oko koga su indikatori štedljive vožnje. Naime, Civic ima “eko” mod koji se aktivira preko zelenog tastera smještenog uz same instrumente. Tačno je da ovaj mod u potpunosti mjenja mapu motora tako da postaje tromiji i slabiji, što nikako ne utiče na svakodnevnu gradsku vožnju.
Sa druge strane, ovaj režim omogućava uštedu u potrošnji i do jednog litra na sto kilometara, ali pod uslovom da se prate indikatori štedljivosti koji se nalaze oko brzinomjera. Ukoliko ste na optimalnom broju okretaja motora, diode svijetle zelenom bojom, u suprotnom prelaze u plavu boju. Šta je to optimalan broj obrtaja? Tu je još jedan pokazatelj – zelena strelica koja se pali u trenutku kada se preporučuje prebacivanje u viši stepen prijenosa. Vjerovali ili ne, pri umjerenim ubrzanjima već na 1.500 o/min, što je oko 46 km/h u petoj, traži šestu brzinu!
Poštujući savjete kompjutera, bez nekog posebnog uzdržavanja prilikom ubrzanja, dostigli smo nevjerovatan prosjek od 6,7 l/100 km po centru Beograda, u šta je bila uključena i stani-kreni vožnja po „špici“ gužve. Doduše, klima-uređaj nije bio uključen.
Posljednja dva dana petodnevnog testa vozili smo istu rutu ali sa isključenim “eko” modom, uz česta nagla ubrzanja i vožnju do maksimalnih 6.500 o/min. Na kraju je prosjek po gradu iznosio 7,2 l/100 km, uz često uključivanje klima-uređaja. Civic je jedan od onih automobila koji će bez problema pokazati trenutnu potrošnju od oko 3 l/100 km pri 60 km/h, a pri konstantnih 130 km/h na oko 3.300 o/min, trenutna potrošnja bila je oko 6,5 l/100 km.
Vožnja u “eko” modu i bez njega se drastično razlikuje. Ukoliko ne želite baš previše da štedite i ne aktivirate zeleno dugme, auto se pretvara u pravu sportsku mašinu, sa trenutnom reakcijom na komandu gasa bez obzira na okretaje motora. Motor je izuzetno elastičan, a prava drama počinje pri 4.000 o/min kada se počne ponašati kao da ste izbacili 300 kg tereta. Evo razloga zašto je okretomjer zauzeo centralnu poziciju na instrument tabli – maksimalna snaga se postiže pri visokih 6.500 o/min, tako da je vožnja ovog benzinca pravo zadovoljstvo, neuporedivo veće od bilo kakvog turbo-dizela. Ako se tome doda dobra elastičnost i niska potrošnja, jedini pravi konkurent ovom motoru bio bi turbo benzinac.
U skladu sa performansama i namjenom automobila podešeno je i ogibljenje. Honda je oduvijek bila poznata po odličnom upravljanju, a sada je ono dodatno usavršeno. Doduše, na testiranom Civicu bile su niskoprofilne gume od 17 inča, koje su obezbjedile dodatnu stabilnost i upravljivost u ekstremnim situacijama. Naginjanje karoserije je minimalno pri naglim promjenama pravca, pa ipak, specifično podešavanje je omogućilo i veoma udobnu vožnju preko uzastopnih neravnina na putu koje se iznenađujuće dobro neutrališu.
Lijepa vijest za sve kupce Hondinih modela je ta da se može kupiti i auto sa auto gasnim uređajem najnovije generacije koji u potpunosti podržava komplikovana tehnička rješenja na benzinskim motorima, uključujući i start-stop sistem.
Ravan pod prtljažnika
“Magična” zadnja klupa je konstruisana tako da se prostor u Civicu može iskoristiti kao ni u jednom drugom automobilu ove klase. Naime, zbog rezervoara za gorivo koji je postavljen ispod vozača i suvozača umesto ispod zadnjeg sjedišta, obaranjem naslona zadnje klupe njen donji dio spušta se naniže, tako da se formira tovarni prostor koji je u potpunosti ravan. Kada je sve na svom mjestu, prostor ispod zadnjeg sjedišta može poslužiti za skladištenje manjih predmeta.
Od cvijeća do frižidera
Honda je još uvijek jedina koja primjenjuje “magična” zadnja sjedišta u Jazzu i Civici i to tako da se donji dio sjedišta može podići vertikalno, čime se dobija jedinstven teretni prostor koji koristi kompletnu visinu kabine – od poda do plafona. Mogućnosti za prijevoz vertikalno postavljenog tereta su razne, od manjih frižidera do visokih stabljika cvijeća koje ne smiju da se obaraju.
Komforno i pozadi
Specifična konstrukcija je dovela i do povećanja prostora za sjedenje na zadnjem sjedištu. Mjesta za glavu imaju i vrlo visoki putnici, dok je prostor za koljena u prosjeku klase. Inače, klasična boljka u vidu loše zvučne izolacije prostora oko točkova je ovdje uspješno rješena, tako da je u svim dijelovima kabine tiho i pri velikim brzinama.
Honda Civic 1,8 Sport
Motor: zapremina 1798 ccm, snaga 104 kW (142 KS) pri 6.500 o/min, okretni moment 174 Nm pri 4.300 o/min, mjenjač ručni, 6 stepeni
Dimenzije: 4.285/1.770/1.472 mm, međuosovinsko rastojanje 2.605 mm, prtljažnik 477/1210/1378 litara, masa 1205 kg, rezervoar 50 litara, gume 225/45 R 17
Performanse: maksimalna brzina 215 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 sekunda, potrošnja 4,9/5,8/7,3 l/100 km, emisija CO2 137 g/km.
Oprema
Standard: ABS, EBD, BAS, VSA (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (TCS), pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), senzori za pritisak u gumama, start-stop sistem, ECON mod, LED dnevna svjetla, prednji i bočni zračni jastuci, vazdušne zavjese, aluminijumske felge 17 inča, kit za reparaciju guma, daljinsko otključavanje i otvaranje prozora sa sklapanjem retrovizora, antena sa perajem, automatski dvozonski klima uređaj, suncobrani sa ogledalima i osvjetljenjem, el. podizači prednjih i zadnjih prozora sa automatikom, radio CD/MP3 sa 6 zvučnika, audio komande na upravljaču, USB/AUX priključci, dvije utičnice 12V u kabini i jedna u prtljažniku, tempomat sa limiterom brzine, prednje maglenke, kamera za parkiranje, senzor za kišu i farove, alarm, ambijentalno osvjetljenje, kožni volan i ručica mjenjača, aluminijumske pedale.
Cijena u Srbiji: 17.890 eura sa PDV-om