Test: Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Elitni jurišnik!
Test: Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Elitni jurišnik!
Pakleno vrelo ljeto, koje nas prži temperaturama i do 45 stepeni Celzijusa, razlog je što gotovo svi skidaju sa sebe što mogu! Isto je uradio i Citroën, pa je svom najprodavanijem modelu iz DS linije, modelu DS3, skinuo krov.
Ljubiteljima šminkerskih modela dolaskom Citroëna DS3 već je bilo vruće, a sa modelom DS3 Cabrio moguć je i toplotni udar! Iako DS3 Cabrio nema očekivani izgled kabrioleta, ipak je i više nego atraktivan što potvrđuju zavidni pogledi drugih vozača i prolaznika.
Pored primamljivog izgleda odlikuju ga izuzetno dobre vozne sposobnosti, a ponajviše zahvaljujući turbo benzinskom motoru sa 156 KS koji ovaj automobil pretvara u elitnog jurišnika, spremnog da porazi i mnogo izvikanije konkurente. Iako ovakvi modeli slove da su namijenjeni „zlatnoj mladeži“, DS3 Cabrio pokretan sa THP 155 BV6 motorom namijenjen je ipak probranoj klijenteli, koja će ga morati znati ukrotiti. Iako je zvanična premijera DS3 Cabrio modela za BiH tržište najavljena za oktobar mjesec, zahvaljujući Citroënu i Pavić komerc d.o.o. dobili smo priliku da prvi testiramo ovaj model.
Dizajn
Citroën sa članovima svoje DS linije jednostavno ostavlja bez daha. Blistavi dizajn koji je glavna karakteristika ove linije nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Zbog toga i nije čudo kada se pojavite u javnosti sa nekim od DS modela zašto svi gledaju upravo u vas, iako možda niste ljepotica ili ljepotan! Citroën DS3 Cabrio nije klasični kabriolet, jer ga odlikuje pokretni platneni krov koji se preklapa na zadnji dio automobila, dok stranice automobila ostaju identične kao na hatchback modelu. Mnogima se na prvi pogled takvo nešto neće dopasti, ali to svakako ima svoje prednosti kojih ćemo se svakako dotaći.
DS3 Cabrio zadržao je sve dizajnerske gene izvornog hatchback modela, pa razliku između hatchbacka i cabria čini samo krov. Platneni krov moguće je preklopiti u dva položaja, kao panoramski i potpuno, gdje se platneni krov preklapa sa zadnjim vjetrobranskim staklom. U tom slučaju gubite vidljivost zadnjeg dijela, te vam na raspolaganju ostaju bočna ogledala i parking senzori, ali je ugođaj ljepši. Krov se preklapa električnim putem za što mu je potrebno 16 sekundi i tu operaciju može obavljati do brzine 120 km/h.
Piše: Emir Kalender
Interijer DS3 Cabrio modela ostao je isti kao kod hatchbacka, osim nešto drugačijih koloritnih šema. Dizajn je očekivano odličan, korišteni su kvalitetni materijali sa odličnom finalnom obradom. Ergonomija je vrlo dobra, a idealan vozački položaj vrlo brzo se pronalazi u izuzetno dobrim sjedištima koja nude idealan omjer udobnosti i bočnog držanja. Sam kotur upravljača ergonomski je dobro prilagođen pa dobro leži u ruci, a ništa drugačije nije napravljena i ručica 6-stepenog mjenjača, koja je izrađena od metala, što daje poseban osjećaj čvrstoće i robusnosti.
Centralna konzola izrađena je od kvalitetne plastike sa suptilnom gravurom, a u središnjem dijelu ubačen je „Noir Brillant“ lakirani dio, koji donosi dozu elegancije. Instrument ploča poseban je dizajnerski izričaj, tako pokazivač brzine i temperature motora čine imitatori analognog sata – pokazivača vremena. Izuzetno domišljato i lijepo rješenje, a to i jest cilj DS linije – Razlikovati se od ostalih! Ugodno bijelo svijetlo instrument ploče osvjetljava krupne i pregledne oznake, pa tokom dužih vožnji nećete osjetiti zamor.
Ponuda prostora
Breme koje godinama nose kabriolet automobili su problemi sa prtljažnim prostorom, ali u ovom slučaju DS3 Cabrio te probleme je izbjegao. Ako se pitate kako, odgovor leži u načinu preklapanja krova, što smo pomenuli na samom početku. Zahvaljujući platnenom krovu, gdje bočne strane automobila ostaju iste, ostalo je dovoljno prostora za prtljažnik od 245 litara što je minimalna razlika u odnosu na 285 litara koliko ima hatchback.
Ipak, iako je prtljažnik sasvim solidne zapremine, u njega je teško ubaciti bilo kakvu gabaritniju stvar, a u slučaju prijeke potrebe to morate napraviti iz kabine kada preklopite sjedišta. Prilikom dizajniranja poklopca prtljažnika, funkcionalnost je podređena estetici. Vodilja dizajnera bila je: „Zar će šminkeri s cabriom prevoziti kabasti prtljag?“
DS3 Cabrio deklarisan je kao automobil za pet osoba, s tim da je to više teoretski moguće nego u praksi. Ipak je realnija opcija četiri putnika. Prednja sjedišta nude obilje prostora, posebno suvozačevo, dok zadnja sjedišta su prividno skučena, ali tu se krije jedno dosta mudro rješenje. Naime, zadnja sjedišta su nešto visočijeg položaja tako da noge putnika što više „propadnu“ u pod, pa putnici prosječne visine neće imati nikakvih problema da se smjeste.
Oprema
Testni model bio je opremljen najbogatijim Sport Chic paketom opreme. Upravo ovaj paket donosi ukrasni crno lakirani element centralne konzole, dvobojnu karoseriju, napredni Hi-Fi sistem i Bluetooth, hromirana kučišta vanjskih ogledala. Jednostavno nudi se sve da ekskluzivnost bude veća, ali uz neizostavno plaćanje! Detaljan popis opreme sa cijenama možete pročitati OVDJE. Također, tu je i detaljan cjenovnik DS3 Cabrio modela koji možete pogledati OVDJE.
Motor i mjenjač
Atraktivan i potentan automobil san je svakog istinskog ljubitelja automobila, ali uz to i da je ekonomičan. Nekad je ovo bila samo zamisao, a danas DS3 Cabrio to sve nudi. Naš testni model pokretao je turbo benzinski motor oznake THP BVM 6 koji je ponudio 156 KS pri 6.000 okr./min. i 240 Nm pri 1.400-4.000 okr./min. Radi se o 1.6-litrenom motoru sa direktnim ubrizgavanjem, koji ima TwinScroll turbo punjač. Ovaj motor PSA grupacija je preuzela od BMW-a, pa nema mjesta čuđenju kada isti vidite u BMW i MINI modelima. To potvrđuje i BMW-ovski zvuk koji DS3 Cabrio ima, a posebno je izražen kada je krov otvoren, kada u kabinu dopire decentno duboki zvuk sa dvostrukog ispuha. Zbog toga često noga leti prema gasu!
Zahvaljujući ovom motoru koji je ujedno i najjači u DS3 Cabrio ponudi, ovaj automobil po nama može nositi nadimak „Elitni jurišnik“, jer pored upečatljivog dizajna pruža odlične vozne karakteristike. S ovim motorom testni model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, te maksimalnu brzinu od 214 km/h.
Kada je riječ o potrošnji, putni računar je u gradu bilježio vrijednosti od 5,8 do 8,8 litara, dok na otvorenom magistralnom putu rezultat je bio od 4,5 do 6,5 litara, ovisno o konfiguraciji puta i brzini kretanja. Na kraju kombinovana vožnja donijela je potrošnju od 6,1 litar, što je svakako respektabilno. Svakako treba spomenuti da je motor vrlo elastičan, pa u „dizelskim“ niskim okretajima nema nikakvih problema. Motor „pokazuje zube“ tek iznad 2.500 o/min, kada jednostavno vozaču da adrenalinski šok, a vrti se bez gubljenja daha do krajnjih granica na pokazivaču okretaja!
Ručni 6-stepeni mjenjač vrlo je precizan sa kraćim hodom nego što je to uobičajeno za PSA automobile, a spomenuta metalna ručica mjenjača upotpunjuje osjećaj prilikom svake promjene stepena prijenosa.
Ovjes i upravljivost
Uz snažan motor logično je da ide i adekvatan ovjes, pa je testni model imao sportsku izvedbu ovjesa i 17’ inčne aluminijumske točkove. Zahvaljujući sportskom ovjesu testni model isticao se odličnim držanjem ceste i upravljivošću. Samo u slučajevima kada se pretjera sa pritiskanjem papučice gasa, automobil pokazuje male znakove podupravljanja. Obzirom da se radi o kabriolet modelu, kod kojih je čvrstoća uvijek „upitna“, rješenje kakvo je primijenjeno na DS3 Cabrio modelu (samo platneni krov uz čvrste stranice) pokazalo se kao odlično. Upravo zbog toga automobil je ostao izuzetno čvrst, pa se slobodno možete prepustiti čarima snažnog benzinca!
Upravljač je ostao francuski, udoban i lagan, ali dovoljno precizan. Uz vrlo kratko vrijeme prilagodbe, neće biti problema, s tim da na njegovu lahkoću okretanja morate obratiti pažnju prilikom brzih vožnji po krivinama. U suprotnom nagli trzaj mogao bi prouzrokovati nevolje, od kojih bi vas jedino mogla spasiti sigurnosna elektronika ili sreća!
Sigurnost
Sigurnosni segment kabriolet automobila uvijek je bio osjetljiv. Činjenica da je iznad glave samo platno može izazvati nelagodu, ali bočne strane automobila koje se ne preklapaju s platnenim krovom svakako ulijevaju dozu sigurnosti. Za sigurnost putnika brinu se prednji i bočni zračni jastuci, te zračne zavjese, ali i upozorenje za nevezane sigurnosne pojaseve naprijed. Tu su i regulator i limitator brzine, ABS, ESP (sistem za nadzor stabilnosti vozila), sistem za pomoć pri parkiranju unazad. Citroën DS3 Cabrio nije bio na EuroNcap testu, dok je njegov hatchback brat bio 2009. godine te je osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Detalje sa crash testa možete pročitati OVDJE. Video: EuroNCAP Crash test.
Zaključak
Citroën polako ali sigurno povećava broj članova svoje DS linije, pri tome pazeći i na najmanje detalje kako bi održao zadane standarde. Bez ikakve sumnje DS3 Cabrio dostojan je braniti čast DS linije, pa budući vlasnici s ponosom će isticati vlasništvo nad ovim modelom. Najsnažniji i najopremljeniji DS3 Cabrio model, 1.6 THP Sport Chic, prava je formula za atraktivan dizajn i odlične performanse. Ono što će neke odbiti od ovog automobila jeste njegova cijena. Za bazni model potrebno je izdvojiti 31.910 KM dok je testni model koštao 42.220 KM, a ako se odlučite proširiti popis dodatne opreme, cijena može značajno porasti.
Oko cijene ne treba puno polemisati, radi se o automobilu iz premium segementa, a to se i plaća te jednostavno nije namijenjen za one koji nisu spremni platiti ekskluzivnost! Za one koji ga žele po svaku cijenu, mogu si priuštiti bazni model s kojim će opet ući u krug odabranih vlasnika DS modela.
Troškovi
- Cijena testnog modela: 42.200,00 KM
- Cijena prve registracije: 669,00 KM
Ukupni troškovi bez prvog servisa 42.869,00 KM (sa PDV-om)