Test: Seat Ibiza Style – FaceLift
Seat Ibiza Style – FaceLift
Dobro napravljene stvari dugo traju, a da je tako pokazuje i Seat Ibiza. Četvrta generacija Ibize predstavljena je 2008. godine, a 2012. godine dobila je blagu restilizaciju te nove savremene TSI i TDI commonrail motore. Žestoka konkurencija koja vlada u segmentu malih gradskih automobila potakla je Seatove čelinke da osvježe Ibizu kako nebi izgubila korak sa konkurencijom.
Iako se radi već o viđenom modelu ovom restilizacijom Ibize Seat će sigurno privući nove kupce, posebno one mlađe životne dobi koji žele atraktivan automobil uz prihvatljivu cijenu. Uz sve navedeno budući kupci Seat Ibize dobit će provjerenu tehologiju koju preuzimaju iz Volkswagena.
.
Eksterijer
Redizajn koji je stigao u petoj generaciji Seat Ibize donio je manje, ali vrlo efektne promjene, koje će ovom modelu produžiti proizvodni vijek do dolaska novog modela. Ovim promjenama Seat će se moći ravnopravno nositi sa mnogim konkurentima iz segmenta malih gradskih automobila, jer neki od njih su napravili pravi korak unatrag sa svojim novim modelima. Međutim, ima tu i vrlo jakih konkurenata sa svojim novim modelima, koji će natjerati Seat da ubrza razvoj potpuno nove Ibize.
Obzirom da su redizajnom obuhvaćene samo vizualne promjene na automobilu reći ćemo nešto više o tome. Tako je Ibiza Facelift (fl)na prednjem dijelu dobila novu prednju masku, novu svjetlosnu grupu koja je dostupna i sa LED dnevnim svjetlima, nova svjetla za maglu i dorađeni branik sa usisnicima zraka.
Piše: Emir Kalender
Slične promjene zahvatile su i zadnji dio automobila pa je tako obnovljena stražnja svjetlosna grupa kao i stražnji branik. Ono što posebno treba naglasiti kada su promjene na stražnjem dijelu u pitanju jeste što je moguće stražnja svjetla poručiti u LED izvedbi. Pored nabrojanih promjena sada su dostupni i novi aluminijumski točkovi koji će dodatno uljepšati ovaj automobil.
Seat se sa ovom restilizacijom Ibize približio mlađim kupcima, koji žele dinamičan i atraktivan automobil, a pri tome ne moraju izdvojiti čitavo brdo novca koliko danas koštaju takvi automobili. Slobodno možemo reći da u čitavoj paleti automobila iz ovog segmenta koje nudi V.A.G. nije bilo pravog odgovora na takvu potražnju. Testna Ibiza sa paketom opreme Style i u Tirbu boji, automobil je koji sigurno neće ostati nezapažen. Boja testne Ibize je nesvakidašnja pa će zbog toga biti sigurno opažena na cesti, mada su mišljenja podjeljenja o boji, ali o ukusima se ne raspravlja.
Interijer
Ibizu Facelift od sada moguće je bogatije opremiti što naravno ide uz doplatu. Značajnih promjena nije bilo, a sve promjene svode se na blagu restilizaciju, koja je najvidljivija na oznakama na instrument tabli,osvjetljenju table i kazaljkama analognih pokazivača, što sad izgleda mnogo ljepše i u skladu sa aktuelnim trendovima. Iz Seata nisu željeli mijenjati dobro uhodani koncept, jer neki proizvođači sa pokušajima pravljenja nečeg „novog“ samo su napravili lošije rješenje, što je u vrijeme žestoke konkurecije pogubno.
Ergonomija je očekivano dobra pa nema potrebe za bilo kakvim privikavanjem. Preglednost iz vozačke perspektive je dobra pa će te vrlo brzo pronaći idealnu poziciju za vožnju. Utisak ipak malo kvare prednja sjedišta koja su naslonima za leđa malo preuska, tako da putnici na prednjim sjedištima nemaju baš najbolji osjećaj naslonjenosti.
Zvučna izolacija je bolja od očekivanog, pa u kabini nema velike buke ni pri većim brzinama (160 km/h), dok na manjim brzinama nekada se možete zapitati da li je motor uopšte upaljen. Sve je dobro uklopljeno i „ušuškano“, a za svaku pohvalu je to što nema „cvrkutanja“ tvrde plastike, kao ni lošeg zvuka kojeg zna proizvesti upravo tvrda plastika. Kvaliteti materijala ostali su na nivou kao i na modelu iz 2008. godine.
Ponuda prostora
Dobro je poznato da Ibiza kao i bratski modeli VW Polo, Škoda Fabia, a odnedavno i Audi A1, nudi gotovo najviše prostora kada je ovaj automobilski segment u pitanju. Tako se u Ibizu Faceliftudobno mogu smjestiti četiri odrasle osobe, prosječne visine cca 180 cm, pri čemu će imati na raspolaganju prtljažni prostor od 285 litara, što je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe. U slučaju da vam zatreba nešto veći tovarni prostor vrlo lahko ćete ga dobiti preklapanjem stražnje klupe, kada dobijate respektabilnih 940 litara trasportnog prostora.
Oprema
Testni model Ibize bio je opremljen Style paketom opreme koji je ralno za svakodnevnu upotrebu ovakvog automobila „taman“. Tako ovaj paket opreme donosi putni računar, CD/MP3 audio uređaj sa AUX ulazom i zvučnicima samo u prednjem dijelu automobila, multimedijalne komande ispod ručice pokazivača smjera, električne podizače prednjih stakala, električno grijanje vanjskih retrovizora, dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, svjetla za maglu, Climatronic uređaj, tempomat, kožom presvučeni volan i ručica mjenjača, aluminijumski Marsala 15“-inčni točkovi itd.
Motor i mjenjač
Iako su u restilizovanoj Ibizi dostupni savremeni TSI benzinski i TDI common rail dizelski motori, naš testni model pokretao je dobro poznati 1.4-litreni atmosferski benzinac sa 85 KS i 132 Nm okretnog momenta. Iako se radi o motoru koji je dugo na tržištu on je još uvijek dobro rješenje za ovakav tip automobila. Odlikuje ga miran, tih i uglađen rad a jedna od glavnih odlika mu je i elastičnost pa automobil možete voziti bez problema i u dizelskim niskim okretajima. Kada su su performanse u pitanju do 100 km/h Ibiza ubrzava za 12,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 175 km/h. Zahvaljujući uglađenosti motor ravnomjerno ubrzava sve do crvenog polja na pokazivaču okretaja koji počinje na 6.000.
Tad se aktivira blokada motora koja blagim oduzimanjem snage upozorava nas da smo stigli do granice. Motor je bio uparen sa ručnim petostepenim mjenjačem koji je precizan i odličnih je prijenosnih omjera. Izmjene stepena prijenosa tečne su i bez bilo kakvih zapinjanja, a zbog elastičnosti motora i dobrog prijenosnog omjera mjenjača nije potrebno često vršiti izmjene stepena prijenosa.
Deklarisana gradska potrošnja iznosi u 8 l/100 km dok na našem testu Ibiza je u gradskim uslovima trošila od 6,4 do 8 litara, na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja je iznosila od 5,4 do 6,5 l/ 100 km uz prosječnu brzinu od 70 km/h. U kombinovanom režimu Ibiza je trošila 6,5 litara benzina, što je sasvim zadovoljavajuće.
Ovjes i upravljivost
Ovjes je podešen nešto tvrđe, ali ipak je izbjegnuto neugodno lupanje na lošim cestama koje su gotvo više standard nego slučaj u našem regionu. Tvrđi ovjes dobro pogoduje boljim i preciznijim manevarskim sposobnostima, a uz to trebamo dodati jako precizni i lagani upravljač.
Test na poligonu je opravdao očekivanja, pa je tako ovaj automobil uspješno savladao sve zadane testove, kao što je slalom, los test i kočenje s preprekom. Iako je automobil prošao sve testove bez problema, nemožemo se oteti dojmu da bi se granice upravljačkih sposobnosti znatno povećale postavljanjem automobila na točkove sa pneumaticima gazne površine šire od 195 mm.
Ibiza je jedan od bolje izbalansiranih automobila u svojoj klasi, pa tako i ako se nađete u kritičnim situacijama automobil je potpuno predvidiv. Sa ovakim postavkama ovjesa automobil se može upustiti u dinamičniju vožnju po krivudavim putevima.
Sigurnost
Sigurnost je jedan od najvažnih segmenata svakog automobila, a i u tom segmentu Ibiza ima odlične rezultate. Na EuroNcap testu Ibiza je osvojila pet zvjezdica za sigurnost odraslih putnika, četiri za sigurnost djece i tri zvjezdice za zaštitu pješaka. Prilikom testa senzori na testnim lutkama u svim testnim segmentima su pokazali da Ibiza pruža dobro ili adekvatnu zaštitu što je sam vrh ocjena.
Testna Ibiza bila je opremljena sa zračnim jastucima za vozača i suvozača. Kada je riječ o kočnicama, testni automobil bio je opremljen ABS sistemom, ali i doboš kočnicama na zadnjoj osovini što je kod nas u prvu ruku unijelo skepticizam kad je u pitanju sposobnost zaustavljanja. Ova kombinacija kočionog sistema ipak nas je razuvjerila na testu kočenja, pa se tako Ibiza sa 100 km/h bez problema zaustavlja za 37 metara.
Zaključak
Iako se Ibiza u ovom obliku pojavila gotovo prije pet godina, ona je još uvijek jako poželjan automobil posebno nakon promjena koje su stigle nakon restilizacije. Dobro provjerene stvari ne treba mijenjati, a time su se vodili u Seatu kada su se odlučili napraviti stilske izmjene. Nema sumnje da će se Ibiza sa novim vizuelnim detaljima lakše nositi sa konkurencijom, a savremeni TSI i TDI commonrail motori sigurno će je joj dati i stalnu poziciju više u žestokoj konkurenciji. Sagledavanjem svih segmenata ovog autmobila jasno se može vidjeti da ni u jednom momentu nema pretjerivanja ni u pozitivnom ni u negoativnom smislu, pa najbolja riječ kojom se može opisati jeste „taman“! Cijena ovog automobila možda može biti sputavajući faktor, al budimo iskreni i realni, pa postavimo sami sebi pitanje; ko danas daje nešto besplatno, a da nema nešto napisano malim slovima. Danas se sve plaća, posebno u auto industriji gdje je svaki euro cent vrlo bitan.
Emir Kalender
.
Zbog pribojavanja od „jačanja“ konkurencije u segmentu gradskih automobila, Seat odnosno V.A.G. grupacija odlučila je podmladiti njihovog pulena u ovom segmentu automobila, tj. Ibizu. Iako se „bore“ na Ibizi nisu ni nazirale, oni su to ipak odlučili uraditi ali tek toliko da bi „nova“ Ibiza bila u trendu sa nekim novim detaljima poput LED svjetala. Manje-više, to je to! Istini za volju, restilizovana je prednja maska vozila u što spadaju sve prednje svjetlosne grupacije, usisnici i ostalo, te su blago modifikovana stražnja svjetla. Na ovome se završilo restilizovanje Ibize, ali to nije negativna stvar, već samo pokazuje to koliko je, sada već „stara“ Ibiza, svojim dizajnom bila ispred svoje konkurencije kada se pojavila prije 5 godina. I sada, kao i ranije, donosi mladalačko shvatanje teme: „kako vozilo treba da izgleda“, što najbolje govori na koju grupu kupaca su mislili kada su kreirali Ibizu.
Pored dizajna, Ibiza je osvježena i u pogledu motorizacije sa uvođenjem novih TDI i TSI motora, ali i pored toga u ponudi se još uvijek nalazi dobro provjerena i dokazana tehnologija u vidu 1,4-litarskog atmosferskog benzinca maksimalne snage 85 KS kojim je bila opremljena i naša testna Ibiza. Solidne performanse, uglađen rad i vrlo prihvatljiva potrošnja goriva su glavne odlike ovog motora koji ukombinovan sa uglađenom 5-stepenom manualnom transmisijom te progresivnim elektro-hidrauličnim upravljačkim sistemom, ovu Ibizu čine izuzetno laganom za vožnju u bilo kojim uslovima, što joj je i ranije bila odlika. Uostalom, zašto mjenjati nešto što je dobro? Redizajn Ibize nije uticao na „redizajn cijene“ što je svakako dobra vijest za sve one koje u moru gradskih automobila traže nešto za sebe čime će na neki način istaći svoju osobenost.
Adis Gadžo
Glavne karaktereistike automobila
- Mala razina buke u putničkoj kabini
- Dobra upravljivost uz predvidljivo ponašanje
- Elastičan i uglađen motoro
- Precizan petostepeni mjenjač
- Precizan elektro-hidraulički upravljač.
Ispod očekivanja
- Nešto neudobnija prednja sjeditša – Uski nasloni za leđa
- Nepraktična pozicija komandi audio uređaja – Ispod ručice za pokazivač smjera
Troškovi
- Cijena testnog modela: 25.898,00 KM
- Cijena prve registracije: 457,00 KM
- Cijena prvog servisa: — KM
Ukupni troškovi bez prvog servisa 26.355,00 KM (sa PDV-om)