Test: Peugeot 508 2.0 HDi Allure automatik – Novo mjerilo klase
Test: Peugeot 508 2.0 HDi Allure automatik – Novo mjerilo klase
Od samog dolaska na tržište model 508 izazvao je veliko interesovanje. Jedan od razloga za to je što je svojim dolaskom poslao u penziju dva vrlo uspješna modela, manjeg 407 i većeg 607. Na prvu, kako bi rekli, možda suluda ideja, ali inžinjeri iz Peugeota sa ovim radikalnim potezom sigurno da su zadali težak posao konkurenciji.
Zadatak da dva penzionisana modela uspješno zamjeni, nije sigurno lagan, ali nova 508-ca ima čim da se pokaže. No, kako bi vidjeli koliko će to uspješno izvesti treba ipak malo sačekati. Kako god bilo, uz pomoć našeg testnog 508 mi ćemo pokušati uz sve činjenice objektivno sagledati situaciju. Na test smo dobili model 508, 2.0 Hdi sa 163 KS, sa sekvencijalnim automatskim mjenjačem i paketom opreme Allure.
Eksterijer
Prednji dio automobila nosi poznati „ajkulasti“ dizajn koji je krenuo od modela 407, a koji nosi najveću dozu agresivnosti. Dužim gledanjem u veliki usisnik za zrak i prednju svjetlosnu grupu stvara se utisak da ispred sebe imate krupnu zvjerku, što 508 i jeste! Nema pretjerano naglašenih detalja, sve je skladno ukomponovano što čini odličnu cjelinu. Bočni dio automobila izgleda izduženo i vitko, u koji duboko zalazi prednja i zadnja svjetlosna grupa. Automobil izgleda simetrično, za razliku od modela 407 gdje je bio izrazito dug prednji i kratak zadnji prepust. Definitivno ovdje se vide geni većeg 607 modela. Zadnji dio automobila u smirenijem je tonu nego prednji, kojim dominira velika svjetlosna grupa i hromirana ukrasna letvica poklopca prtljažnika. Također i ovdje se vidi sličnost sa modelom 607. U cijelosti ovaj automobil krase oble linije, simetrija, bez naglaska na određene dijelove, za šta možemo reći da su odlike prave gospodske limuzine.
Interijer
Peugeot inženjeri u 508-cu donijeli su i novi interijer, ali je i dalje prepoznatljiva njihova filozofija. Najveće promjene su na instrument tabli, koja je dobila sitne i precizne oznake, sa bijelim osvijetljenjem. Ostatak komandi na centralnoj konzoli osvijetljen je tradicijonalnom naradžastom bojom, dok je kabina automobila osvijetljena plavičastim led sijalicama. Tu je i „head up“ ekran u crno bijeloj izvedbi koji je po nama veći dio luksuza nego funkcionalnosti. Putni računar ima sve potrebne informacije, od trenutne potrošnje pa do nadmorske visine na kojoj se nalazite. Informacije su raspodiljene na dva kolor ekrana, manji na instrument tabli i veliki na multimedijalnom sistemu, te najosnovnije informacije na „head up“ ekranu.
Naš testni model posjedovao je i navigaciju koja je brzo pronalazila satelite, ali pokrivenost ulica na karti BiH nije bila baš potpuna. Moguće je odabrati više grafičkih prikaza navigacije, manji sa mogućnošću praćenja frekfencije radio stanice i kompletan prikaz mape. Za optimalnu vidljivost multimedijalnog ekrana tu je i senzor svjetlosti koji automatski podešava kontrast na ekranu.
Ono što je nama zasmetalo jesu upozoravajući zvuci koji su preglasani i iritirajući, bez obzira na debljinu vaših živaca. Reakcije su razne, od one da se nešto pokvarilo do one da ste možda obili banku! Očito da je sigurnost na prvom mjestu, a u prilog tome govori i da je prekidač za gašenje ESP sistema i „head up“ ekrana smješten u lijevi pretinac sa poklopcem. Kada je u pitanju multimedijalni sistem generalno solidnog je izdanja, ima sve što se očekuje od ovakvog uređaja u ovoj automobilskoj klasi, ipak sa onim „ali“. Zvuk koji reprodukuje jednostavno je siromašan, bez neke dubine i boje kakva se očekuje od ovakve limuzine.
Ergonomija je odlična, sve je na dohvat ruke, a posebno možemo istaći ručicu mjenjača koju temperamenti vozači jednostavno neće željeti ispustiti iz ruke. Kožni trokraki upravljač sa multifunkcionalnim komandama blago je profilisan i odlično leži u rukama sa svojim dimenzijama, a ugođaj će upotpuniti ručice za izmjenu brzina. Za upravljanjem multimedijalnim sistemom zadužena je multifunkcionalna tipka napravljena po uzoru na BMW-ov iDrive
Korišteni materijali su očekivano dobri za ovu klasu automobila, precizno sastavljeni i uklopljeni dijelovi govore koliko se posvetilo pažnje, jer jednostavno ovdje se svaka greška skupo plaća. Korištena je jednobojna siva plastika u cijelom automobilu sa raznim ukrasnim detaljima, od crnih lakiranih do hromiranih. Centralna konzola sa ukrasnom implantiranom letvicom izgleda kao kod njemačke konkurecije. Ovim segmentom njemačka konkurecija uvijek se isticala, a Peugeot je sa 508-com uhvatio korak sa najglasnijim njemačkim konkurentima. Rukohvati na vratima obogaćeni su sa crnim lakiranim implantatima, koji će svoju postojanost morati dokazati kroz budućnost. Ručice za otvaranje su imitacija brušenog aluminija što puno bolje izgleda nego rukohvati, zamjerka ide na jednoličnu tkaninu na tapacirunzima vrata. Obzirom da su sjedišta u kombijaciji kože i tkanine ista kombinacija odlično bi odgovarala i bočnim tapacirunzima.
Centralni ventilacioni otvori smješteni su tik uz ekran multimedijalnog sistema što je odlično rješenje i sa aspekta estetike i funkcionalnosti. Obzirom da se svi multimedijalni sistemi znatno griju u ljetnim danima, svako paljenje klima uređaja sigurno će doprinositi boljem hlađenju samog multimedijalnog uređaja. Klimatizacija je odlična, tiha i sa odličnim strujanjem zraka, naprijed podijeljena u dvije zone, dok na stražnjoj klupi moguće je samo regulisati jačinu strujanja zraka koje dolazi iz centralnog grebena.
Dio konzole oko tipki multimedijalnog sistema krasi crni lakirani plastični implantat, koji je vrlo otporan. Isto rješenje primjenjeno je i na centralni dio između ručice mjenjača i srednjeg naslona za ruku sa dodatkom hromiranog okvira. U svemu ovome pronašli smo nekoliko zamjerki, prva se odnosi na nedostatak pretinca oko ručice mjenjača pogodnog za odlaganje mobilnog uređaja ili ključa automobila (automobil posjeduje „pametni ključ“) i druga zamjerka na bočno otvaranje poklopca pretinca srednjeg naslona za ruku.
Ponuda prostora
Ponuda prostora u automobilu je bez premca kada je u pitanju D-segment automobilske klase. Na prednjim sjedalima ugodno će se smjestiti vozači i suvozači visine i do dva metra. Sjedišta su presvučena u kombinaciji kože i platna, kada je u pitanju njihova udobnost, ona su nestandardno tvrda za Peugeot ali su po nama idealan omjer između njemačke tvrde profilisanosti i francuskog ugođaja. Prednja sjedišta omogućavaju brz pronalazak idealne pozicije, u gotovo bilo kakvom položaju sjedišta da su, osjećat će te se udobno. Oba prednja sjedišta podesiva su po visini/dubini, dok vozačev dio ima električno podešavanje za lumbalni dio leđa. Njihovim povlačenjem unatrag stiče se utisak da se vozite u još većoj limuzini. Za zadnju klupu nema puno priče, dovoljno je reći „direktorski ugođaj“. Mala zamjerka na zadnju klupu ide na visinu, gdje putnici preko 190 cm neće imati najveći mogući komfor na krajevima zbog spuštenog krova, ali im to neće im praviti probleme u vožnji.
Ako napravimo poređenje sa manjim modelom 407 vidjet ćemo odmah povećane dimenzije novog 508, pa je tako ukupna dužina automobila narasla za 11,6 cm, međuosovinski razmak za 9,2 centimetara, dok je širina narasla za 4,2 centimetra. Ako ga usporedimo do sad sa najvećim modelom 607, novi 508 ukupnom dužinom je kraći od modela 607 za 11 centimetara, ali 508 ima veći međuosovinski razmak za 1,7 centimetra, dok je širina ostala identična. Kada su dimenzije novog 508 u pitanju možemo reći da je zadatak ispunjen i više nego uspješno. Prtljažnik je transporterskih veličina kao iz klase Peugeota 607, pa tako sa svojih 545 litara može da preveze sve potrebne stvari za porodično ili poslovno putovanje. Oblik prtljažnika je kutijast tako da je maksimizirana iskoristivost.
Motor, mjanjač, ovjes, upravljivost
Motor 2.0 HDi raspolaže sa 163 KS pri 3750 o/min i 340 Nm okretnog momenta koji je raspoloživ već od 2000 do 3000 o/min. Motor odlikuje tihi i uglađeni rad kao kod svih novih Peugeot common-rail motora. Zbog visokog stepena elastičnosti vožnja ispod 1.500 okretaja neće biti problem. Po fabričkim specifikacijama potrošnja testnog automobila iznosi 7.8 l / 4.5 l /5.7 l /100 km (grad / van grada / kombinovano). Ove brojke u našim uslovima nismo nikako mogli postići. Na testu gradska potrošnja iznosila je od 9,5 do 10 litara, dok normalnom vožnjom na otvorenoj cesti iznosila je 4,7 litara. U kombinovanim uslovima iznosila je 6,6 litara.
Na povećanu potrošnju sigurno utiče automatski mjenjač koji bi preporučili jedino njegovim ljubiteljima i onim koji prvenstveno cijene udobnost u vožnji. Testni model bio je opremljen papučicama na volanu za izmjenu brzina, tako da se možete malo umisliti da ste u super sportskom automobilu, ali ruku na srce 508-ca je ipak gospodska limuzina. Motor 2.0 HDi sa 163 KS i šestostepenim automatskim mjenjačem prvenstveno je namjenjen za ugodnu i tečnu vožnju. Za one temperamentnije preporučujemo odabir ručnog mjenjača gdje će svoje apetite više zadovoljiti, a i potrošnjom će sigurno biti zadovoljniji. Izmjereno ubrzanje od 0 do 100 km/h u Sport modu (u kišnim uslovima) iznosilo je 9,44 sekundi.
Zvučna izolacija u automobilu je na visokom nivou, pa tako buka od motora u kabinu se prenosi u minimalnoj količini. Sa povećanjem brzine buka linearno raste, a ono što se ističe pri većim brzinama je odlična aerodimanika gdje odlično riješeno strujanje zraka koje se gotovo ne prenosi na putnički prostor. Jednostavno Peugeot je napravio još jedan dobar posao na ovom automobilu. Svi smo navikli na mekane francuze koji su imali vrhunsku udobnost ali naginjanje u dinamičnijoj vožnji bio je njihov manir. Novi 508 dobio je kompromisan ovjes između francuske udobnosti i njemačke tvrdoće. Ovjes 508-ce upit će sve rupe i neravnine bez ikakvih problema, ali to neće biti na prijašnjem nivou, ali u dinamičnoj vožnji neće se više naginjati kao francuzi prethodnih generacija. Jednom riječju naše mišljenje je da su francuzi „napravili pravu mjeru“ udobnosti i krutosti.
Automobil je odlične upravljivosti, a jedan od jačih aduta ima u servo upravljaču koji je omogućava lahko manevrisanje volanom dok automobil stoji u mjestu. Povećanjem brzine osjeti se povećanje krutosti i direktnosti upravljača, pa ne zahtijeva velike manevre za izmjenu pravca.
Manevarske sposobnosti
Iako se radi o velikoj limuzini test manevarskih sposobnosti koji smo napravili na poligonu donio je samo pozitivna iznenađenja. Slalom između čunjeva prošao je sa lahkoćom, bez imalo napora i tendencija za proklizavanjem prednjeg ili zadnjeg dijela. Svo vrijeme testa imali smo osjećaj kao da automobil traži da ga još više „pritisnemo“ ali za tako što sprječavao nas je ESP koji se i nakon našeg gašenja sam automatski upali čim prepozna opasniju situaciju. Ovdje francuzi nisu ostavili nimalo prostora za bilo kakvu nesigurnu opciju.
Test nagle izmjene pravca lahko je položio bez bilo kakvih problema, pa se pitamo da li su testni standardi premali za ovaj automobil? Kočnice ovog automobila odlične su, pa se 508-ca sa 100 km/h zaustavlja ispod 38 m.
Sigurnost
Testni 508 bio je opremljen sa prednjim zračnim jastucima, bočnim zračnim jastucima, zračnim zavjesicama i senzorom za nevezane sigurnosne pojaseve. Kada su elektronska pomagala u pitanju tu su ABS, ESP, ARF perfo, Hill assistent, Regulator brzine sa graničnikom. Na EuroNcap testu osvojio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost u udesima, sa 32 poena što čini 90% od ukupne ocijene.
Zaključak
Peugeot je napravio hrabar potez sa 508-com, i napravio odličan posao. Po nama gotovo da je ostvario sve zacrtane ciljeve. U prvom redu kupcima je olakšao kupovinu njihove limuzine, gdje sada samo odabirom izvedbe sebi prave finansijska ograničenja. Novi 508 ima sve što se očekuje od vrhunske limuzine, udobnost, prostranost, dobre manevarske sposobnosti, eleganciju, ali na nekim sitnim detaljima u Peugeotu nisu dovoljno posvetili pažnje što može biti presudno kod probirljive klijentele.
Sa ovim modelom Peugeot je napravio radikalan zaokret kada je u pitanju pozicioniranje automobilskih klasa pa je 508-ca ozbiljan šamar svim konkurentima. Svojom ponudom teško da iko može biti konkurentan ovom modelu. Savremen dizajn uz odličnu tehniku garant su dobrog uspijeha, a kad se tome doda odlična oprema uz povoljnu cijenu onda nema sumnje da će 508 biti odabir onih koji kupuju automobil iz svojih potreba i svog užitka.
Glavne karakteristike automobila
- Prostranost i visok komfor
- Korištenje kvalitetnih materijala sa dobrom finalnom obradom
- Odličan dizajn automobila u cjelosti sa naglaskom na simetričnost
- Dobar omjer uloženog i dobijenog
Ispod očekivanja
- Veća potrošnja od deklarisane
- Ne prikladan kvalitet zvuka za ovu klasu automobila
- Ne prirodan način otvaranja pretinca u srednjem naslonu za ruku
- Nemogućnost potpunog gašenja ESP sistema
- Tapacirunzima vrata koji su mogli biti presvučeni 50% koža 50% platno
Troškovi
- Cijena vozila sa popustom: 52.422,55 KM
- Cijena prvog servisa na 10.000 km: 170,00 KM
- Cijena prve registracije: 788,00 KM
Ukupna cijena: 53.380,55 KM