Test: Peugeot 508 2.0 HDI Allure
Test: Peugeot 508 2.0 HDI Allure – Voiture de caractère
Peugeot 508 2.0 HDi imali smo već na testu (koji možete pročitati OVDJE) u izvedbi sa 163 KS, automatskim mjenjačem i bogatim paketom opreme Allure. Sada vam donosimo test modela 508 sa 2.o HDi sa 140 KS i ručnim mjenjačem koje na testu imala ekipa koja radi na projektu “Full Motion” pri Katedri za motore i vozila Mašinskog fakulteta u Sarajevu. Test su napravili v. prof. dr. Boran Pikula, Adis Gadžo dipl. ing. maš. i Leo Katz.
Piše: Adis Gadžo
Često se mogu čuti priče o tome da kućni ljubimci poprime osobine svojih vlasnika, a ovo potvrđuje nadaleko čuveni Cesar, poznatiji kao „Šaptač psima“ koji ustvari koriguje ponašanje vlasnika da bi postigao na psima ono što želi. Ova tvrdnja u dobroj mjeri važi i kada su u pitanju „metalni ljubimci“, s tim da ovi ljubimci ne poprimaju već reprezentujumane i vrline, želje i mogućnosti, kao i sve ostale osobine svojih vlasnika. Naravno, u svemu postoje iznimci, pa tako i u ovom slučaju. Jedan od njih je i Peugeot 508 kojem je njegov kreator već podario karakter koji će pronaći svoje vlasnike koji znaju šta žele od automobila, ali će svojom pojavom i nastupom znatno doprijeti do onih osobina vlasnika za koje nisu ni znali da imaju.
Modelom 508, Peugeot je praktično zamijenio dva dosadašnja modela: manji 407 i veći 607. Svojim dimenzijama spada upravo između ova dva, a vrijeme će da pokaže da li je 508 ipak dovoljno veliki da zamjeni 607-icu, a 407-icu je zamijenio i više nego odlično! Unikatan, karakterni dizajn trovolumenske karoserije nigdje neće proći nezapaženo. Potpuno novi pristup dizajnu je unio nove i originalne detalje kao što je natpis „peugeot“ ispod vrha nosa (koji liči na one sa bolida F1) poklopca motora, potpuno novu prednju masku i svjetlosne grupacije dostupne i sa LED dnevnim svjetlima.
Naglašeni bokovi automobila duž cijele njegove dužine odaju utisak čvrstog, stabilnog i dinamičnog vozila. Bočna silueta djeluje zaista elegantno i aerodinamično te za razliku od 407-ice zbog čijeg je dizajna raspored mase bio znatno veći u korist prednje osovine, sada na 508-ici djeluje mnogo skladnije i uravnoteženije što se svakako pozitivno očitovalo i na voznim karakteristikama. Kompletnu sliku bočne siluete upotpunjavaju petokraki aluminijski naplaci promjera 16“ sa pneumaticima dimenzija 215/60 R16. Aerodinamična silueta se završava oštrim prelomom poklopca prtljažnika, a sam stražnji dio automobila će ostaviti mjesta za polemike oko samog dizajna jer neki sitni detalji djeluju kao da kreatori žurili da završe automobil pa su ih ostavili pomalo neusklađeno sa ostatkom prelijepo dizajniranog automobila.
Interijer 508-ice je nešto potpuno novo po pitanju dizajna, ali ipak ne toliko da mnogo odstupa od ostalih modela iz ponude Peugeota. Instrument tabla se sastoji od čak 5 analognih pokazivača te centralno smještenog putnog računara, a sve je lijepo smješteno i vrlo pregledno. Novi dizajn upravljača donosi sa sobom vrlo široke poprečne krakove, koji traže vremena za privikavanje naročito jer se na njima i ispod njih nalazi čak 14 različitih prekidača koji upravljaju radom audio uređaja i tempomata. Pored ovolikog broja prekidača, upravljač leži odlično u rukama, a kompletan upravljački sistem je za svaku pohvalu. Iako je centralna konzola dijelom novog dizajna, grafika na prekidačima i narandžasta boja na svim displejima jasno daju do znanja da se Peugeot ipak drži svoje tradicije.
Naš testni model 508-ice je bio opremljen Active paketom opreme koji važi, manje-više kao početni, ali koji sa sobom donosi sve ono što će zadovoljiti čak i one vrlo izbirljive, a za kompletan spisak opreme bi nam trebala posebna rubrika pa vam preporučujemo da posjetite zvaničnu web stranicu Peugeota za sve informacije. Posebnu fascinaciju u interijeru 508-ice čine sjedišta! Spoj sportskog držanja tijela, udobnosti i uopšteidealnog ergonomskog položaja tijela je čisto savršenstvo! Čak iako je ovjes 508-ice neočekivano tvrđi, putnici ni u kojoj mjeri neće trpiti prelazak preko neravnina.
Duboko profilisana prednja i blago profilisana zadnja sjedišta, uz savršen nagib sjedećeg dijela te odlične materijale koji ispunjavaju ova sjedišta omogućuju da se prelaze jako velike distance bez pojave fizičkog umora tijela. Ponuda prostora u putničkoj kabini je vrlo dobra, ali možda ipak nedovoljna onima koji su navikli na znatno prostraniju 607-icu koja je pripadala višoj klasi. Pritiskom na „nulu“ u broju 508 na zadnjem odbojniku, otvara se poklopac prtljažnika zapremine 545 l što je u okvirima njegove konkurencije.
Testiranje vozila koja provodi ekipa FullMotiona svojim najvećim dijelom se odnose na ispitivanje dinamičkih i voznih karakteristika svakog vozila, pa tako i Peugeota 508. Ovaj dio ispitivanja testna 508-ica je prošla zaradivši najveće ocjene s obzirom na svoju konstrukciju i namjenu. Prije svega da predstavimo osnovne tehničke detalje testnog modela čiju pogonski jedinicu je činio 2-litarski HDi FAP turbodizelski motor maksimalne snage 103 kW (140 KS) koju je razvijao pri 4000 o/min.
Maksimalni obrtni moment od 340 Nm dostiže se pri 2000 o/min koji se na prednje točkove prenosi preko vrlo uglađene 6-stepene manualne transmisije čiji prenosni odnosi savršeno odgovaraju ovakvom motoru. Uz ovakav pogonski i prenosni sklop, testni Peugeot 508 od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 9,1 s (iako fabrički navodi kažu da je za razvijanje ove brzine potrebno 10,1 s, više puta smo uspjeli ponoviti rezultat od 9,1 s!). Tehničke specifikacije proizvođača navode da maksimalna brzina iznosi 210 km/h, ali mi nismo imali mogućnosti da potvrdimo ovu informaciju. Ali sudeći prema onome što smo uspjeli izmjeriti, a to je da brzinu od 182 km/h iz stanja mirovanja dostiže za 35 s, za šta mu je potrebno samo 1230 m, nemamo razloga da sumnjamo u ovaj fabrički podatak.
Imajući u vidu masu praznog vozila (spremnog za vožnju) od 1430 kg, moramo reći da su ovi rezultati svake hvale vrijedni! Po pitanju ispitivanja kočenja, možemo reći da i u ovoj disciplini Peugeot 508 može služiti kao primjer. Zahvaljujući odličnom kočionom sistemu kojeg su činili sva 4 kočiona diska (prednji 304x28mm, zadnji 290×12 mm), ABS i REF (elektronska raspodjela sile kočenja), sa brzine od 100 km/h do potpunog zaustavljanja je bilo potrebno 37,84 m, odnosno 68,38 m sa brzine 130 km/h. Stazu slalom testa, sa 4 osobe u vozilu, prolazio je prosječnom brzinom od 62,14 km/h bez ikakvih tendencija ka gubljenju kontrole nad vozilom što je jedna od činjenica da su progresivni elektro-hidraulični upravljački sistem i ovjes savršeno prilagođeni vozilu.
Najveća vrijednost bočnog ubrzanja pri slalom-testu prelazila je 9 m/s2, dok je istovremeno najveća vrijednost ugla zanošenja iznosila svega 3o. Test nagle izmjene pravca kretanje, odnosno los-test, takođe sa 4 osobe u vozilu, Peugeot 508 je savlađivao prolazeći prosječnom brzinom 101,2 km/h uz blago zanošenje zadnjeg dijela u posljednjoj sekciji testa, koje se vrlo lako koriguje. Vrijednosti bočnog ubrzanja i ugla zanošenja su skoro identične kao i na slalom testu. U slučaju posljednjeg poligonskog testa kojeg smo obavljali, a to je kočenje s preprekom, 508-ica je opet prikazala odlične rezultate: uspješno obavljen test sa početne brzine od čak 93 km/h, pri čemu su vrijednosti bočnog ubrzanja iznosile 8 m/s2 uz istovremeno usporenje od skoro 10 m/s2 (1 G). Iako je vozilo prilikom ovog testa na trenutke bilo u kontaktu sa podlogom samo sa 3 točka, niti jednom se nije stekao osjećaj gubitka upravljivosti i kontrole uopšte.
Kada su u pitanju opšti utisci koje ostavlja Peugeot 508 prilikom vožnja u stvarnim uslovima na cesti, mora se priznati da nismo uspjeli naći nikakvu manu. Počevši od aerodinamičnosti vozila, te odlične zvučne izolacije što je svakako utjecalo na minimum buke koja se očituje u putničkom prostoru, opštih voznih karakteristika, uglađenosti rada motora i transmisije i njihovih potencijala, pa sve do osjećaja simbioze vozača i vozila – sve je naprosto za čistu desetku! Iako motor ima veliki potencijal i u svakom momentu vrlo rado pokazuje to na svaki pritisak papučice gasa, ipak ostaje vrlo ekonomičan po pitanju potrošnje goriva.
Naime u gradskom okruženju prilikom našeg testiranja na svakih 100 km bilo mu je potrebno 6,5 – 7 l dizela, zavisno od načina vožnje. Na otvorenoj magistralnoj cesti, na relaciji Sarajevo – Mostar, uz 4 osobe i pun prtljažnik, te vrlo „tešku nogu“ na gasu, prosječna potrošnja je iznosila 4,9 l/100 km pri ostvarenoj prosječnoj brzini od 70 km/h. U suprotnom smjeru, uz jednu osobu više, i jednak tempo vožnje, prosječna potrošnja je iznosila 6,1 l/100 km, pa uzimajući u obzir način vožnje, opterećenje i testnu dionicu, možemo zaključiti da Peugeot 508 2.0 HDi spada u kategoriju vrlo ekonomičnog vozila.
Drugi ekonomski aspekt 508-ice jeste njegova cijena. Uz paket opreme Active, na što je još dodata metalik boja, cijena testnog modela je iznosila 45.977 KM do registracije, što je zaista vrlo povoljna cijena ukoliko se uzme u obzir klasa kojoj 508-ica pripada, sve dinamičke i vozne mogućnosti, nivo opremljenosti, kvalitetmaterijala kao i finalna obrada.
Sve dosada rečeno o Peugeotu 508 stoji kao činjenica da ovo vozilo nije kreirano po aršinima globalizacije, već da je to vozilo sa karakterom kojeg će njegovi vlasnici prepoznati na najbolji način.