Ovlašteni servis: Kvalitet ispred svega!
Ovlašteni servis: Kvalitet ispred svega!
Gdje servisirati automobil, ovlašteni servis ili privatne garaže? Ovo pitanje česta je tema diskusija na forumima, ali i u svakodnevnim razgovorima između vlasnika automobila.
U Bosni i Hercegovini platežna moć građana iz godine u godinu je sve manja, pa se dobrim dijelom većina vlasnika odlučuje za servis automobila u neovlaštenim servisima, koji često nemaju ni osnovne uslove za rad. U takvim servisima često vlasnici automobila budu žrtve raznih mahinacija „majstora“ koji servisiraju sve, od Fiće do Audia A8.
Redovne servise, kao što su zamjena ulja, filtera, disk pločica, itd. gotovo da i vrapci na grani mogu napraviti, ali popravka težeg i ozbiljnijeg kvara u takvim radionicama često je prava lutrija. Zašto? Razloga je više… Ako se radi o vozilima najnovije generacije, veliki broj majstora nema potrebno zanje za servisiranje takvih automobila, kao ni alate i dijagnostičke uređaje. Tačno je da je servisiranje automobila određenih brendova u ovlaštenom servisu jako skupo, ali činjenica je da se radi o premium segmentu, pa se djelimično pronalazi opravdanje za visoku cijenu radnih normi u tim servisima.
Citroen ovlašteni servis
Zbog čestih diskusija “ZA i PROTIV ovlaštenih servisa” odlučili smo posjetiti ovlašteni servis Citorena u Sarajevu ABC 1968 d.o.o. Tokom posjete željeli smo se upoznati sa svim segmentima ovog ovlaštenog servisa, te prenijeti stvarne činjenice.
ABC 1968 d.o.o. je servis sa dugogodišnjom tradicijom, a u samom nazivu firme stoji godina kada je i osnovan. Od 1996. godine ovlašteni je servis za Citroen vozila. Sam servis funkcioniše po principu najavljenih servisa, te kao brzi servis. To podrazumijeva da redovne servise treba najaviti 48 sati ranije, a po prijemu vozila na servis, dobija se tačan datum i satnica kada će vozilo biti završeno. Za brzi servis, u šta spada zamjena rasvjetnih tijela, ulja i uljnog filtera, te drugi sitni popravci, nije potrebno izvršti najavu, te se dobija prvo slobodno mjesto u servisu.
Ako vozilo (novo ili staro) prvi put ulazi ovlašteni Citroenov servis, otvara se „karton vozila“ u koji se evidentiraju svi servisi i trenutna kilometraža automobila. Ovaj karton vozila pohranjen je u centralnoj evropskoj servisnoj bazi Citroena, pa je moguće provjeriti podatke o vozilu koje je u njemu uvedeno iz bilo kojeg ovlaštenog Citoren servisa u Evropi. Svi Citreon ovlašteni servisi imaju tačno propisane normative, što garantuje da će se u svakom ovlaštenom servisu Citroena dobiti istu uslugu, kvalitet i garancija. Praktično to znači da je za određeni servis na automobilu tačno propisan broj radnih sati, tačni segmenti koji se mijenjaju i jasne procedure prilikom detektovanja i otklanjanja kvara.
U tom procesu značajnu ulogu ima i centralna Citroenova platforma koja svim ovlaštenim servisima pruža 24 satu online podršku za servisiranje vozila. Konkretno, to znači da radnici servisa za određeni kvar imaju tačne upute kako ga riješiti ili kako ustanoviti u čemu je problem. Ova baza sa online instrukcijama redovno se dopunjuje, tako da radnici servisa imaju blagovremene informacije o svim novim rješenjima težih i novih kvarova na Citroen vozilima. Kada je riječ o obučenosti servisera, Citroen zahtijeva njihovu redovnu obuku. Pored redovne obuke serviseri prolaze i dodatnu obuku za svaki novi model prije nego se on nađe na tržištu.
Korištenje originalnih rezervnih dijelova
Vrlo važna stavka u redovnom održavanju automobila su i ugrađeni rezervni dijelovi. Svjedočimo da se na tržištu nalazi veliki broj kopija rezervnih dijelova, koji su vrlo često lošeg kvaliteta, pa nije rijedak slučaj da prouzrokuju i teže kvarove na automobilima. Proizvođači kopija rezervnih dijelova vrlo uspješno vizuelno kopiraju originalne dijelove, dok u kvaliteti postoje jasne razlike. Jedan od segmenata koji se često falsifikuje jesu motorna ulja. U ovlaštenom Citroen servisu koristi se isključivo Total motorno ulje, koje se nabavlja samo od Total generalnog uvoznika za BiH.
Prilikom servisiranja automobila u ovlaštenom Citroen servisu kupujete provjerene originalne dijelove, za koje dobijate garanciju od 12 mjeseci (garancija važi samo ako su ugrađeni u ovlaštenom servisu). Ugradnjom orginalnih dijelova dobijate sigurnost u njihovu ispravnost i dugotrajnost prilikom korištenja.
Citroen svim ovlaštenim servisima propisuje normu po kojoj moraju imati blok određenih rezervnih dijelova. To su uglavnom dijelovi koji se odnose na redovne servise, kao što su sve vrste filtera, ulja, kočionih obloga, segmenti ovjesa, brisači vjetrobrana, itd. Svi potrebni dijelovi, koji trenutno nisu na lageru mogu se poručiti 2 puta u toku radne sedmice, te će isti biti isporučeni u najkraćem vremenskom roku.
Posebne pogodnosti servisa
ABC 1968. svojim klijentima nudi i posebne pogodnosti u servisu. Naime, prilikom kupovine polovnog Citroenovog vozila od trećeg lica, isto možete pregledati u ABC 1968. servisu. Na vozilu će biti izvršena kompletna dijagnostika svih elektronskih sklopova, te će se pregledati svi vitalni mehanički dijelovi. U pregled mehanike ulazi: pregled motora, kočionog i upravljačkog sistema, pregled ovjesa, karoserije vozila, te se na kraju ocjenjuje da li kilometraža na satu odgovara realnom stanju automobila. Kompletan pregled košta 50 KM, a ako se odlučite za kupovinu tog vozila na prvom slijedećem servisu u ABC-u dobit ćete besplatnu uslugu servisa u vrijednosti tih 50 KM.
Šta odabrati?
Na današnjem tržištu nudi se puno toga, ali postavlja se pitanje kako odabrati ono što je najbolje za vas. Jeftinija cijena je često vodilja ka odabiru, ali koliko se dugoročno profitira takvom odlukom? Cijena je gotovo uvijek tema u svim diskusijama kada se govori o ovlaštenim i privatnim servisima, dok sve druge bitne stvari nekako se stavljaju u drugi plan.
Jasno je da neko ko vozi automobil star 15-20 godina nema ekonomsku isplativost servisirati ga u ovlaštenom servisu, jer sama vrijednost automobila odavno je amortizovana. Ipak, oni koji voze automobile nove generacije svakako trebaju razmisliti kome daju automobil na servis i kakve dijelove ugrađuju. Nije rijedak slučaj da se vlasnici dugoročno kreditno zaduže za kupovinu automobila, pa svaki veći kvar, koji može biti prouzrokovan lošim servisom, bit će značajan udar na njihov kućni budžet.
Postoje i oni koji su imali loša iskustva sa ovlaštenim servisima, što nije nikakva tajna. Loša iskustva klijenata obično se vežu za pojedine servise, a neki od tih servisa odavno su na lošem glasu ili su već “stavili ključ u bravu” zbog gubljenja licenci te zbog loše politike prema klijentima. Za svaki servis u ovlaštenom servisu dobit će te garanciju i kvalitet, a u slučaju ako niste zadovoljni postoji reklamacija. Takav odnos u neovlaštenim servisima teško će te dobiti, a na kraju, izbor je Vaš!