Putopis: Zürich centar finansijske moći i luksuza!
Putopis: Zürich centar finansijske moći i luksuza!
Zürich je najveći švicarski grad i glavni grad je i Ciriškog Kantona koji se nalazi se svega 30 kilometara od Alpa. Sam grad leži obalama Ciriškog jezera, a Stari grad s uskim ulicama i starim očuvanim gradskim kućama nalazi se na obalama rijeke Limmat koja ga presijeca. Grad ima gotovo 400.000 stanovnika, a zvanični jezik je Njemački …
[gmedia id=580]Piše: Emir Kalender
Zürich od Sarajeva udaljen je oko 1350 km i automobilom vam je potrebno oko 15 sati intenzivne vožnje. Ruta od puta od Sarajeva ide preko Slavonskog Broda, Zagreba, Ljubljane, a kroz Italiju proći ćete pored Venezije, Verone, Bergama i Milana. Kod Milana se odvajate za Lugano i nastavljate prema Švicarskom Zugu i Zürichu.
Zürich je glavni finansijski, trgovački i kulturni centar Švicarske, a prihvaćen je kao jedna od svjetskih metropola koja prema posljednjim anketama ima najvećim standard kvaliteta života na svijetu. Grad presijeca rijeka Limmat koja ističe i jezera Zürich i okružen šumovitim brdima Gubrist, Hönggerberg, Käferberg, Zürichberg, Adlisberg i Öttlisberg. Jezgrom grada dominiraju poslovno prodajne zgrade te brojni crkveni tornjevi, a među njima ističu se blizanci Grossmünster.
U Zürichu se nalazi veliki broj muzeja među kojima je najznačajniji Kunsthaus Zürich – „Muzej lijepih umjetnosti“, u kojemu postav čini kombinacija suvremene umjetnosti i nešto starijih majstora, poput Van Gogha i Moneta. Ondje možete vidjeti i djela Picasa, Muncha te Chagalla, koji je u Zürichu vrlo poznat i zbog vitraja u crkvi Fraumünster. Zürich je zbog svog geografskog položaja bogat vodom pa u samom gradu ima preko 1000 fontana. Za razliku od većine evropskih metropola voda iz česme u domaćinstvima može se slobodno piti kao i ona na javnim česmama.
Glavna poslovna i trgovačka ulica u Zürichu zove se Bahnhofstrasse u kojoj se nalaze sjedišta najvećih banaka, sva prodajna predstavništva najskupljih satova, te prodavnice luksuzne robe. Ujedno, Bahnhofstrasse je i glavna šetnica koja je u vrijeme novogodišnjih praznika prelijepo okićena kao i ostatak grada. Zbog toga je šetnja gradom ljepša u večernjim satima nego po danu. Tokom dana u grad ulazi takoreći u „poslovni mod“, jer je većina stanovnika na poslu, fakultetu ili školi, pa ulice nisu tako pune šetačima.
Nakon završetka radnog dana sve se napuni ljudima, od ulica, prodavnica do restorana (u centru grada) u kojima morate rezervisti svoje mjesto dva do tri dana prije, i to ako budete imali sreće. Cijene u restoranima i prodavnicama koje se nalaze u centru grada za većinu stanovnika Bosne i Hercegovine, ali i drugih zemalja iz bivše SFRJ, zaista su previsoke. U to će se prvo uvjeriti ljubitelji kafe čija je cijena u odnosu na cijene u BiH veća i do četiri puta, a u istoj, čak i većoj razmjeri uvećane su cijene hrane u restoranima. Blizina bankarskog i poslovnog svijeta ostavila je svoj trag na cijenama…
Pogled u izloge poznati marki satova ostavit će vas bez daha kako zbog perfektne i luksuzne izrade, tako i zbog cijena koje se pišu u stotinama hiljada Švicarskih Franaka. Ručni satovi s cijenama od par hiljada ili par desetaka hiljada Franaka izgledaju kao cjenovno prihvatljivi u odnosu na mušku Omegu čija cijena iznosi vrtoglavih 140.000 CHF! Uz nju se nude i muške kopče za košlju po cijeni od 14.000 CHF.
No, ženski nakit je malo skuplji pa sam sat iste marke košta 168.000 CHF! Ko želi suvenir iz Züricha isti može pronaći u malim namjenskim prodavnicama u kojima svako može pronaći nešto za sebe ili za drage osobe. Jedan od nezaobilaznih suvenira je i poznati švicarski nožić koji možete kupiti po nižoj cijeni nego kod nas. Tu su i ostali prepoznatljivi suveniri sa švicarskim obilježjima, šolje, kape, rukavice, zidni satovi itd. Ono šta ćete odabrati u suvenirnici uglavnom određuje finansijska mogućnost.
Saobraćaj u Zürichu je dobro regulisan i nema velikih gužvi kao što je slučaj sa Ženevom u kojoj svakim danom vlada saobraćajni kolaps. Ipak, bolje je i jeftinije koristiti javni prijevoz čija cijena dnevne karte iznosi 8,20 CHF. S tom karom možete se voziti vozom ili tramvajem, neograničen broj puta i važi 24 sata. Javni parking obično je pun, ali je uspostavljen sistem da možete parkirati automobil u strogom centru do 40 minuta na jednom mjestu nakon čega morate potražiti drugo parking mjesto. U javnim garažama možete ostaviti automobil koliko želite, ali cijena jednog sata parkiranja iznosi 3 CHF.
U Kantonu Zurich ima i značajan broj stanovnika koji su porijeklom iz bivše SFRJ, pa tako u šetnji ili u prodavnicama nerijetko ćete čuti vama prepoznatljiv jezik. Ako vas vide s automobilom na kojem su registarske oznake s ovih prostora, većina će vas ljubazno pozdraviti kao da se znate dugo godina. U to smo se uvjerili više puta…
Mlađu populaciju sigurno više interesuje noćni život, a Zürich posljednjih godina širi svoju ponudu za noćne izlaske gdje se mladi mogu provoditi. U toj ponudi najviše se ističe četvrt Zürich West u kojoj se danas nalazi veliki broj klubova i barova u kojim često gostuju pjevači s prostora bivše SFRJ. Za one koji više vole mirniju i intimniju atmosferu u ponudi je velikih broj kafeterija, vinoteka i restorana.
Cijena putovanja
Većinu putovanja vozit ćete na auto putu čija cijena varira ovisno o državi kroz koju prolazite, a isto važi i za cijene goriva. Najveće cijene putarina i goriva čeka vas u Italiji, pa tako za prolazak u oba pravca trebate spremiti oko 80-tak Eura, dok cijena dizel goriva iznosi 1,72 Eura. U značajnije troškove trebate uračunati i vinjetu za švicarske auto puteve koja vrijedi kalendarsku godinu dana i košta 45 Eura.
Na putovanje krenuli smo s Volkswagen Passatom B7 koji je bio pokretan sa 2.0-litrenim TDI motorom snage 140 KS. S tri putnika i potpuno punim prtljažnikom, te stvarima na mjestu četvrtog putnika većinu puta smo prelazili s brzinom do 150 km/h. U Švicarskoj smo zbog manjeg ograničenja maksimalne brzine vozili do 120 km/h pa je na kraju puta putni računar zabilježio prosječnu potrošnju od 5,6 l/100 km. Dobra vijest je da na ovoj ruti veliki broj tunela kroz Švicarsku ne plaća, a među njima je grandiozni St. Gotthard čija dužina iznosi 16,9 km.
Za sve putarine i gorivo izdvojili smo oko 400 eura.