Vencer Sarthe – Novi luksiuzni super sportski bolid!
Vencer Sarthe – Novi luksiuzni super sportski bolid!
Holandska kompanija Vencer osnovana je 2010. godine od kada je i počeo razvoj novog, luksuznog sportskog vozila. Osnovna ideja bila je stvoriti vozilo po uzoru na bolide pripremljene za utrke na Le Mansu iz ‘80-ih godina, sa unaprijeđenjima svojstvenim savremenim tokovima, kako bi ga potencijalni vlasnici mogli koristiti svakodnevno, u modernim saobraćajnim uslovima. Izgradnja prototipa tekla je veoma dobro, pa je predproizvodni model nazvan Sarthe, po stazi le Sarthe predstavljen 2013. godine na manifestaciji Top Marques u kneževini Monaco.
Istraživanja su intenzivirana pa je urađeno preko 100 izmjena u odnosu na predproizvodni prototip, a ostvareni rezultati dali su dodatni stimulans pa Sarthe već sada ima sve što je potrebno da bi se prvi proizvodni modeli mogli isporučiti kupcima tokom iduće godine, odakle i oznaka Vencer Sarthe MY2015, po cijeni od 270.882 eura (bez poreza).
Iako je predproizvodni protoip bio atraktivan, proizvodni model ga nadmašuje. Radizajnirani su spoileri kao i ostakljeni poklopac motora, restilizirani ‘C’ nosači, sklopivo stražnje aerodinamičko krilo. Prerađen je i 6.3-litreni V8 motor koji umjesto izvornih 510 razvija 622 KS pri 6.500 o/min uz 838 Nm okretnog momenta pri 4.000 o/min.
Testiranjem je utvrđeno da proizvodni model ima bolje performanse. Naime, prototipu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo 3,8 sekundi, dok proizvodni model do 100 km/h stiže za 0,2 sekunde brže, te postiže maksimalnih 338 km/h, što je za 12 km/h brže u odnosu na prototip. Također, masa vozila je smanjena na 1.390 kg, zahvaljujući upotrebi karbonskih vlakana, aluminija, ojačanog čeličnog okvira i stražnje subšasije napravljene od hrom-molibdena.
Osim toga postignut je optimalan balans mase, 45% na prednjoj i 55% na stražnjoj osovini, čime se ističe potencijal torsen limited-slip diferencijala i sistema vješanja revidiranog tako da odgovara cestovnim uslovima vožnje.
Kako bi vozač i saputnici maksimalno uživali, unutrašnjost kabine je ‘minimalistička’, bar po dimenzijama. Sjdišta i paneli opšiveni su Alcantarom, a razvijen je novi CIS (Central Information System) sistem sa višenamjenskim centralnim ekranom koji pokazuje sve relevantne podatke.
Vencer Sarthe MY2015 dugačak je 4.515, širok 1.984, visok 1.190 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.791 mm. Iako podaci o potrošnji goriva i emisiji polutanata nisu objavljeni, najavljena je dinamika proizvodnje od jednog primjerka mjesečno.