Škoda Kodiak – Rekorder klase u ponudi prostora
Škoda Kodiak – Rekorder klase u ponudi prostora
Dugo očekivani veliki Škodin SUV model konačno je predstavljen na prezentaciji u Berlinu. Dugo se nagađalo kako će izgledati, a bilo je mnogo pretpostavki u vezi samog imena automobila.
Škoda je ponovo postavila nove standarde u klasi kada je riječ o ponudi prostora. Češki proizvođač ponosan je na vrlo prostranu unutrašnjost, ali i na najveći prtljažnik u klasi čija zapremina iznosi čak 720 litara u standardnoj konfiguraciji sa pet sjedišta. Obaranjem naslona stražnje klupe zapremina tovarnog prostora raste na 2.065 litra.
Kodiak je posavljen na Volkswagenovoj MQB platformi kao i njegovi tehnički rođaci VW Tiguan i Seat Ateca, ali Kodiak je po svojim dimenzijama veći. U odnosu na VW Tiguan, Škoda Kodiak ima duži međuosovinski razmak je za 110 mm veći što se osjeti u putničkoj kabini. Pored više prostora za putnike i većeg prtljažnika, produženi međuosovinski razmak omogućio je i i uvođenje trećeg reda sjedišta.
Škoda Kodiak izuzetno je čvrst i lagan automobil pa tako u osnovnoj izvedbi ima svega 1.452 kilograma bez vozača, dok je izvedba sa 1.4 TSI motorom i 4×4 pogonom teža za samo 90 kg. Prilikom stvaranja ovog automobila vodilo se računa o njegovoj praktičnosti pa je tako moguće drugi red sjedišta klizno pomjerati naprijed-nazad u dužini od 18 milimetara. Ova stavka dostupna je kao standard i u osnovnom paketu opreme.
Kodiak je sposoban da poveze prikolicu težine do 2,5 tone, međutim to nije ono najzanimljivije. Tu su i asistenti za pomoć pri upravljanju sa prikolicom pa tako Škoda Koidak preuzima upravljanje prilikom vožnje unazad malim brzinama, gdje prikolica ostaje ispravljena. Tu je i sistem za automatsko kočenje unazad, ukoliko se prilikom parkiranja, na primjer, naiđe na prepreku. Ukoliko vozač ne odreaguje na vrijeme, automobil će sam zakočiti zahvaljujući unaprijeđenim parking-senzorima.
Po prvi put Škoda je ugradila sistem kamera koje pokrivaju ugao od 360 stepeni oko vozila. Sistem automatskog kočenja je standard i uz pomoć radarskih senzora funkcioniše do brzine od 34 km/h. Tu su i drugi brojni sistemi koji direktno utiču na veću sigurnost, kao što su adaptivni tempomat, kontrola mrtvog ugla, asistencija za prevenciju slučajnog napuštanja saobraćajne trake, itd.
Za pokretanje Kodiaka koristit će se pet motora, dva dizela i tri bnzinca. Dizelsku ponudu činit će 2.0 litreni TDI sa 150 i 190 KS. Snažniju izvedbu odlikuje i veliki okretni moment od 400 Nm, te ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i maksimalna brzina od 210 km/h. Baznu verziju pokreće 1.4-litreni TSI benzinski motor sa 125 KS, a ugrađivat će se i snažnija verzija od 150 KS sa ACT (Active Cylinder Technology) sistemom. Njegov zadatak je da isključi drugi i četvrti cilindar u situacijama kada nije neophodna velika snaga, na primjer prilikom vožnje konstantnom brzinom na nižim okrtajima.
Vrhunac ponude benzinaca predstavlja 2.0-litreni TSI sa 180 KS i 320 Nm maksimalnog okrtnog momenta. U ponudi će biti ručni šestepeni i automatski DSG mjenjači sa sedam stepeni prijenosa.