Porsche predstavlja svoju konceptnu studiju Mission R zasnovanu na budućnosti
Porsche predstavlja svoju konceptnu studiju Mission R zasnovanu na budućnosti
Tačno na vrijeme za početak IAA MOBILITY 2021󠄀 u Minhenu (od 7. do 1󠄀2. septembra), Porsche će pružiti spektakularan pogled u automobilsku budućnost.
Konceptni automobil Mission R kombinujeje najnovije tehnologije i održive materijale, poput plastike ojačane prirodnim vlaknima, sa strašću prema trkama. Pored izuzetno nisko spuštenog naprednog dizajna, potpuno električni takmičarski automobil sadrži karakteristične linije sportskih automobila iz Stuttgarta-Zuffenhausena. Dva novorazvijena elektromotora ugrađena u Porsche Mission R isporučuju do 800 kW (1󠄀,088 KS) u tzv. kvalifikacijskom načinu rada. Kapacitet baterije od oko 80 kWh i inovativni sistem rekuperacije omogućavaju sprint trke bez gubitka snage.
„Porsche je brend za ljude koji ispunjavaju svoje snove. To vrijedi i za automobilizam. Svoju inovativnu snagu doživljavamo na trkačkoj stazi, pokazujemo hrabrost u traženju novih puteva i oduševljavamo vlasnike automobila sportskim performansama” kaže Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora tvrtke Porsche AG. „Pored našeg učešća na Svjetskom prvenstvu Formule E, sada činimo sljedeći veliki korak naprijed na području električne mobilnosti. Konceptna studija je naša vizija potpuno električnog automobilizma za kupce. Mission R je oličenje svega onoga što čini Porsche jakim: performanse, dizajn i održivost.”
Korisnički automobilizam uživa visok nivo poštovanja u Porsche-u. Od početka Porsche Carrera Cup Deutschland prije 31󠄀 godinu, proizvođač sportskih automobila proizveo je i isporučio više od 4.400 Cup automobila iz Weissacha. Širom svijeta se ukupno održava 30 utrka Porsche automobila na osnovu ovih pouzdanih trkaćih automobila visokih performansi. Najnovija verzija utrke 911 GT3 Cup je predstavljena tek na početku ovogodišnje sezone 2021󠄀 u automobilizmu, a temelji se na generaciji modela 992. Porsche Mission R daje naznaku kako bi mogla izgledati budućnost utrka Porsche automobila potpunotpuno električnim automobilima.
Automobil s pogonomgonom na sva četiri točka koji isporučuje nešto manje od 1󠄀,1󠄀00 KS u kvalifikacionom režimu ubrzava od 0 do 1󠄀00 km/h za manje od 2,5 sekunde. Maksimalna brzina: preko 300 km/h. Na trkaćoj stazi električni trkač postiže iste performanse u toku kruga kao i trenutni Porsche 91󠄀1󠄀 GT3 Cup.
Za novoprojektiranim elektromotorima i baterijskim ćelijama – svi opremljeni inovativnim direktnim hlađenjem ulja – konceptna studija Porsche Mission R daje konstantnu izlaznu snagu od 500 kW (680 KS) u trkačkom režimu. Uklonjeno je takozvano smanjenje vrijednosti, odnosno smanjenje izlazne snage baterije zbog temperaturnih uslova. Elektromotor snage do 320 kW (435 KS) pokreće prednju osovinu, dok se maksimalno 480 kW (653 KS) isporučuje na zadnju osovinu.
Zahvaljujući naprednoj 900-voltnoj tehnologiji i Porsche Turbo punjenju, dobra 15-minutna pauza od utrke sve je što treba za punjenje baterije od 5 do 80 posto SoC-a (stanje napunjenosti). Punjenje se može odvijati do 340 kW. Mission R također ima daljnji razvoj Porsche-ove aktivne aerodinamike (PAA) sa sistemom za smanjenje otpora (DRS) na prednjem dijelu i zadnjem krilu. Sastoji se od tri žaluzine u svakom od dva bočna otvora za zrak na prednjem dijelu, kao i od podesivog dvodijelnog zadnjeg krila.
Osim inovativnog koncepta električnog pogona na baterije, karoserija konceptnog automobila također se fokusira na smanjenje CO2 i održivosti: uglavnom je izrađen od plastike ojačane prirodnim NFRPnima (NFRP), čiji je osnovni materijal izrađen od lanenih vlakana dobivenih u poljoprivredi. Ovaj ekološki materijal se koristi i za prednji spojler, difuzor i bočne obloge. NFRP se naširoko koristi u unutrašnjosti automobila Mission R, poput panela unutrašnjih vrata, zadnje pregrade i sjedišta.
Dizajn unutrašnjosti se fokusira na vozača u svim područjima. Ergonomski postavljen ekran između kontrola na volanu prikazuje relevantne podatke tokom utrke. Monitor iznad volana prikazuje slike s kamere sa bočnim ogledalom i s kamere s centralnog retrovizora. Ekran osjetljiv na dodir, s desne strane sjedišta, može biti korišten na primjer za pozivanje vozačevih biometrijskih podataka. Brojne druge kamere u unutrašnjosti se mogu koristiti za pružanje uzbudljivih sekvenci za prijenos uživo.
S projektom Mission R, Porsche zbližava stvarne i virtuelne utrke više nego ikad prije. Monocoque upravljački modul u potpuno istom obliku također se može upotrijebiti kao e-sportski simulator. Sigurnosna konstrukcija izrađena od kompozitnog materijala od karbonskih vlakana kombinuje veliki potencijal zaštite za vozača s malom težinom i prepoznatljivim izgledom. Porsche-ovi inženjeri i dizajneri nazvali su novorazvijenu karbonsku krovnu konstrukciju „egzoskelet”. Kombinuje zaštitni kavez i krovnu oblogu. Sa dužinom od 4,332 milimetra, Porsche Mission R je nešto kraći od trenutne serije 71󠄀8 Cayman, ali je znatno širi za 1󠄀,990 milimetara i s vanjskom visinom od 1󠄀,1󠄀90 milimetara je također značajno niži.
U posljednjih nekoliko godina, sa studijama koncepta Mission E (2015.) i Mission E Cross Turismo (201󠄀8.), Porsche je dao nepogrešiv pregled svojih prvih potpuno električnih modela sportskih automobila koji dolaze. Sportski salon Porsche Taycan (201󠄀9.) i višenamjensko vozilo Taycan Cross Turismo (2021󠄀.) po izgledu i tehnologiji jako podsjećaju na dvije konceptne studije i već su uspješno lansirani na svjetsko tržište: drugim riječima, misijsa Mission Now, s Mission R, Porsche predstavlja svoju viziju kako će izgledati budući serijski automobili. Konceptni automobil Mission R svoju svjetsku premijeru proslavio je IAA MOBILITY u Minhenu.