Porsche Boxster Spyder – Tajna uspjeha je u jednostavnost
Porsche Boxster Spyder – Tajna uspjeha je u jednostavnost
Porsche je odabrao New York International Auto Show 2015. da otvori ljetnu sezonu predstavivši novi beskrovni model Boxster Spyder.
To je tipični predstavnik roadstera, koji plijeni čistim linijama, jednostavnim dizajnom, te sklopivim krovom. Prethodni model već je stekao kultni status, tako da novi Boxster Spyder, po svemu sudeći, neće imati problema sa nastupom na tržištu.
Kao i izvorni Boxter, Spyder nudi tradicionalna svojstva koja vezujemo za ovog proslavljenog proizvođača. To znači čvrst sportski ovjes, direktno upravljanje, kočioni sistem preuzet sa modela 911 Carrera, 3,8-litreni boxer motor sa 375 KS, manuelni 6-stepeni mjenjač, te „mekani“ krov koji se sklapa ručno.
Dizajn je jednostavan, djelimično inspirisan modelom 718 Spyder iz 60-ih godina prošlog vijeka, dok su pojedini elementi na prednjem i stražnjem dijelu preuzeti sa aktuelnog modela Cayman GT4. Karoserija je sačinjena dijelom od čelika, a dijelom od aluminija, što osigurava čvrstoću i malu masu od 1.315 kg (DIN), odnosno ukupnu masu od 1.650 kg.
Pogonski sklop čini atmosferski 6-cilindarski motor sa naspramno postavljenim cilindrima (boxer), radne zapremine 3.800 ccm, 4 ventila po cilindru sa varijabilnim timingom usisnih ventila (VarioCam Plus) i kompresionim odnosom 12,5:1. Taj motor postiže 375 KS pri 6.700 o/min, te obrtni momenat od 420 Nm u intervalu od 4.750 – 6.000 o/min, dok je maksimalni broj obtraja 7.800 o/min. Snaga se prenosi putem 6-stepenog manuelnog mjenjača do stražnjih točkova, odnosno diferencijala sa mehaničkom blokadom i Porsche Torque Vectoring (PTV) sistemom.
Sistem vješanja čine adaptirane (Porsche optimized) McPersonove noge (i naprijed i straga) sa spiralnim oprugama i koaksijalnim amortizerima, uzdužnim i poprečnim nosačima i anti-roll barovima, pa stabilnost i udobnost ne dolaze u pitanje, bez obzira na uslove i stil vožnje. Tome svakako pridonose i velike felge dimenzija 8,5J x 20 naprijed i 10,5J x 20 straga sa gumama dimenzija 235/35 ZR 20 i 265/35 ZR 20. Kočioni sistem je dvokružni, sa vakumskim pojačanjem, a čine ga prednji ventilirani perforirani diskovi prečnika 340 mm sa 6-klipnim monoblosck aluminijskim čeljustima, te stražnji perforirani diskovi prečnika 330 mm sa četveroklipnim monoblock čeljustima.
Kako bi sigurnost bila na očekivanom nivou, uz već standardne sisteme, tu je Porsche Stability Management (PSM), električna „duo-servo“ parkirna kočnica i autohold funkcija za olakšano startanje. Sve ovo ukazuje na zavidna vozna svojstva, te preciznost, koja je kod Porschea postala moto.
Vozač i suvozač sjede na sportskim, duboko profilisanim sjedištima koja dobro drže tijelo, a sportski ugođaj pojačava i točak upravljača prečnika 360 mm, te ergonomski dobro oragniziran raspored komandi. Također, potrebno je istaći da Porsche Boxster Spyder ima dva prtljažnika, prednji zapremine 150 l i stražnji sa 130 l korisne zapremine.
Prema navodima proizvođača, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,5 s, vrijeme potrebno za 402 m iznosi 12,7 s, a maksimalna brzina 290 km/h. Također, prosječna potrošnja (NEDC) je 9,9 l/100 km, a emisija CO2 230 g/km, uz poštivanje Euro 6 normi o emisiji polutanata.
Prema planovima, Porsche Boxster Spyder će se u prodajnim salonima naći u julu ove godine, a već sada se može naručiti u Njemačkoj, sa početnom cijenom od 79.945 Eura.