Opel GSe šasija: izvrsna kontrola i udobnost
Opel GSe šasija: izvrsna kontrola i udobnost
Nikad nije bilo lakše uživati u sportskoj i odgovornoj vožnji kao s novim elektrificiranim Opel GSe modelima. Dr. Christian Hartweg i njegov tim inženjera razvili su jedinstven način podešavanja šasije i upravljanja za modele Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe.
U novom videozapisu, Hartweg objašnjava kako je trenutna familija vozila GSe pronašla nadahnuće u svojim sportskim precima i pretvorila ga u suvremene automobile koji postavljaju trendove i tehnologije koje jamče izrazito dinamičan užitak u vožnji.
Međutim, inženjeri iz Rüsselsheima nisu radili samo na GSe modelima pa Opel Grandland SUV u svim svojim izvedbama sada koristi dodatne optimizacije šasije i upravljanja kako bi ponudio svojstveno, izravno i stabilno iskustvo vožnje koje je tipično za Opel.
Preciznost, dinamičnost i vrhunska udobnost: GSe šasija s tehnologijom FSD
„Naš je cilj uvijek bio vrlo jasan“, izjavio je Hartweg: „GSe modeli moraju nuditi optimalnu ravnotežu između udobnosti vožnje i upravljanja usmjerenog na performanse, kao i odgovornost za budućnost.“ Inženjerski tim uzeo je dobro uravnoteženu šasiju modela Astra i Grandland i podigao je na novu razinu koja nudi bolja sportska i dinamička svojstva. Najvažniji resurs u ovom postupku su elektrificirani pogonski sklopovi plug-in hibrida koji su u kombinaciji sa šasijom potpuno prilagođeni većim performansama.
Za Grandland GSe to znači izlaznu snagu od 300 KS (potrošnja goriva prema WLTP-u : 1,2 l/100 km, emisije CO2 28 – 27 g/km; kombinovano, ponderirano) i najbolje ubrzanje u klasi od nula do 100 km/h za samo 6,1 sekundu, zajedno s dodatnim samopouzdanjem koje daje električni pogon na sve kotače. Električni pogon modela Astra GSe proizvodi izlaznu snagu od 225 KS (potrošnja goriva prema WLTP-u1: 1,2 – 1,1 l/100 km, emisije CO2 26 – 25 g/km) i nevjerojatan okretni moment od 360 Nm.
Sportski karakter modela Opel GSe odražava se u odvažnom i jasnom dizajnu vanjštine. „Astra GSe odmah je prepoznatljiva po posebno oblikovanom prednjem dijelu koji smo snizili za 10 milimetara i sportskom stavu”, objasnio je Hartweg. „Također su jako zabavni. Modeli GSe prianjaju uz cestu u zavojima i ostaju vrlo stabilni pa se mogu voziti vrlo dinamično, ali i vrlo udobno.“
To je moguće zahvaljujući posebnim oprugama i amortizerima s tehnologijom selektivnog prigušivanja frekvencija (KONI FSD) koji se nalaze u GSe šasiji. Ovisno o situaciji, uvjetima na cesti i stilu vožnje, navedena tehnologija omogućuje različite karakteristike prigušivanja za udobnu vožnju na visokim frekvencijama, tj. kada je vozilo izloženo kratkim udarcima pri prelasku preko kamenih oblutaka ili poklopca šahta, kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje uz izravniji dodir s cestom na niskim frekvencijama. Vodeći modeli reagiraju još brže i izravnije na svaku naredbu vozača i, tipično za Opel, ostaju stabilni pri kočenju, skretanju i velikim brzinama na autocesti. „Amortizeri imaju dodatni ventil i pomoćni hidraulički krug“, objašnjava inženjer. „Automobil je tako primjereniji za udobnu ili sportsku vožnju, ovisno o tome je li ventil otvoren ili zatvoren. GSe je kratica za „Grand Sport electric“ i označava sportsku vožnju s najnovijom tehnologijom plug-in hibrida. Angažman tijekom vožnje nikad nije bio ovako pametan!“
Sportska, izravna i uravnotežena vožnja: nova konfiguracija za sve Grandland modele
Daljnji razvoj šasije i upravljanja nije bio ograničen samo na modele GSe. Također su ponovno podešeni i optimizirani amortizeri i upravljanje u svim Grandland modelima. Inženjeri su povećali silu amortizacije u rasponu malih brzina klipa i smanjili je u rasponu srednjih do velikih brzina kako bi osigurali maksimalnu udobnost čak i na vrlo neravnim prometnicama. Zahvaljujući navedenim izmjenama, Grandland nudi uravnoteženu, čvrstu i udobnu vožnju.
Upravljanje je također ponovno kalibrirano. Na taj način svi novi Grandland modeli jamče karakteristično sportsko i udobno Opelovo iskustvo vožnje s izravnim i preciznim povratnim informacijama za vozača.